iCoffee Machine - Printer untuk Menghias Kopi

on 16 Julai 2011

Anda tahu Studio 6 Coffee House? Salah satu kedai kopi di Amerika yang menyajikan kopi dengan karikatur wajah di permukaannya. Mungkin hal itu menjadi biasa saja setelah adanya penemuan dari Huang Guanglei ini. iCoffee Machine!





Mesin ini boleh mencetak semua design yang sesuai yang kamu inginkan. Kamu boleh mengsinkronisasikan mesin printer ini dengan smartphone milik anda melalui Bluetooth sehingga kamu dapat membuat gambar apapun di atas permukaan kopi dari gambar yang ada di dalam smartphone.

Wow..Pasangan suami isteri ini menang jackpot £161 juta


Pasangan suami-isteri Colin Weir (64) dan Christine Weir (55) dari Largs, Ayshire, Inggris, memiliki kekayaan yang hampir sama seperti David Beckham hanya dalam sekelip mata!

Pasangan yang telah menikah selama 30 tahun ini telah memenangkan jackpot dari EuroMillions sebesar £161 juta, hampir mendekati kekayaan David dan Victoria Beckham yang berjumlah £165 juta.

Dengan kekayaan yang mereka miliki sekarang, hanya dengan dari bunga bank saja mereka boleh menghasilkan pendapatan sebesar £5 juta dalam waktu setahun, £7.000 per hari, atau £10 setiap minitnya.

Colin merupakan bekas juru kamera TV dan Christine bekas jururawat. Jumlah wang yang mereka menangkan adalah £ 161.653.000 . Keduanya merancang melakukan perjalanan ke China dan Australia, serta membelikan kedua anaknya rumah dan kereta dari wang yang mereka dapatkan.

Saat ini rekod pemenang jackpot terbesar di dunia dipegang oleh Andrew Whittaker dari West Virginia, Amerika Syarikat, yang berjumlah £195 juta pada tahun 2002.
Sumber: dailymail

Datuk 80 tahun dipenjara kerana cuci kereta dalam keadaan bogel


MANCHESTER, KOMPAS.com — Mencuci kereta tanpa pakaian diberikan ganjaran penjara. Seorang datuk berusia 80 tahun dinyatakan bersalah kerana tetangganya terganggu ketika dia mencuci kereta dengan hanya memakai topi.

Kevin Lavelle, warga Manchester ini sudah diminta tetangganya berhenti berkebun tanpa pakaian. Tetangganya tambah geram ketika dia mencuci kereta tanpa mengenakan sehelai benang pun, selain topi biru untuk menahan panas.

Tetangga yang tidak tahan lagi itu lalu melaporkan kepada polis setempat perihal kelakuan si datuk ini. Hasilnya, datuk dinyatakan bersalah dan dihukum lapan minggu penjara.

Sumber :Kompas Cetak

Tubuh remaja 8 tahun dipotong-potong dan disimpan dalam peti sejuk


TRIBUNNEWS.COM - Mayat seorang kanak-kanak berusia lapan tahun ditemukan dalam peti sejuk dua hari setelah dia menghilang ketika berjalan menuju rumahnya. Demikian dilapor The Sun, Jumaat (15/7/2011).

Remaja berusia lapan tahun bernama Leibby Kletzky hilang setelah dia meminta bantuan kepada orang asing yang ditemuinya. Dalam kamera CCTV menunjukkan remaja itu meminta tolong kepada lelaki bernama Levi Aron (35) sebelum naik ke keretanya.

Saat detektif tiba di flat Aron di Brooklyn, New York, Amerika Syarikat (AS), mereka bertanya di mana remaja tersebut dan Aron menunjuk ke arah peti sejuk. Polis berhasil menemukan percikkan darah di petisejuk dan pisau serta potongan tubuh Kletzky ada di dalamnya

Sisa tubuh lainnya ditemukan di dalam beg merah di bakul sampah dekat petisejuk. Aron ditangkap setelah mengakui kejahatan itu dan mengejutkan komuniti Yahudi di mana Leibby tinggal. Puluhan ribu orang berkumpul untuk mengikuti pemakamanya Khamis (14/7/2011).

Komisioner New York Police Department Ray Kelly mengatakan ini kejadian yang sungguh mengerikan. "Ini benar-benar tragedi yang menganaskan," katanya.

Kerana handphone sanggup tinju gadis


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun ditangkap setelah mengancam dua gadis kemudian meninju wajahnya saat hendak merompak mereka di wilayah pinggiran Sydney, Australia. Demikian dilapor Sydney Morning Herald, Khamis (14/7/2011).

Gadis itu, masing-masing berusia 15 dan 16 tahun, berada di Heffron Park, Maroubra, ketika tiga remaja lelaki itu mendekati mereka sekitar pukul 22.20 waktu setempat.

Seorang di antara remaja lelaki itu kemudian meminta handset gadis belia 15 tahun. Tak lama kemudian dia mengancam dan meninju wajah sebelah kiri gadis muda malang itu. Dia kemudian terjatuh dan ketika teman si gadis itu hendak menolong dia malah dipukul dengan tongkat, ditinju, dan dijatuhkan ke tanah.

Remaja yang meninju itu berhasil ditangkap di kawasan apartment di Broome Street, Maroubra, pukul satu tengah hari setelah gadis itu melapor ke polis.

Inspektor Polis Sean Heaney di Maroubra mengatakan pihaknya akan melakukan penyelidikan lebih lanjut sementara remaja itu dibebaskan dengan wang jaminan dan diminta hadir di persidangan pengadilan anak Bidura Children's Court, pada 16 Ogos mendatang.

Perempuan ini ingin punya mata yang ada kemera mini didalamnya

INILAH.COM – Perempuan ini membuat mata buatan untuk ditanam di matanya sendiri. Bukan sekadar mata buatan, tapi di dalamnya terdapat kamera.

Tanya Marie Vlach, kehilangan mata kirinya pada kecelakaan tahun 2005. Untuk membuat matanya dapat ‘melihat’ lagi, ia ingin membuat mata buatan yang di dalamnya terdapat gadjet kamera mini.

Seperti ditulis Kickstarter.com, perempuan berasal San Francisco ini sudah punya desain untuk projek pembuatan mata kamera digitalnya itu. Menurut rancangannya, kamera ini akan dapat menampilkan video 720p, punya transmiter nirkabel, 3x optical zoom, rekaman MPEG-4/H.264, dan miniHDMI.

Secara fizik, mata ini terbentuk dari tempurung sklera yang terbuat dari metil metakrilat akrilik yang ukuran ketebalannya 8 mm, memiliki panjang tempurung 21–23 mm, diameter iris 12,25 mm, dan diameter pupil 4,5 mm. Ia juga berharap mata ini punya sarana facial recognition.


Gila..bos suruh pekerja tolak kereta sampai rumahnya kerana mabuk

REPUBLIKA.CO.ID, BEIJING – Sepuluh pekerja di China menolak kereta bos mereka tiga km pulang setelah pesta pejabat – kerana mereka semua terlalu mabuk untuk memandu. Kelompok ini sebelumnya menikmati makan di sebuah restoran di pusat kota Changchun, China timur laut di Provinsi Jilin, ketika mereka menyedari keadaan mereka.

Boss Zhang Fei mengumumkan bahawa ia terlalu mabuk untuk memandu. Tak satupun anak buahnya yang juga mampu memandu kereta dalam keadaan sedar. Di China, memandu sambil mabuk boleh dihukum enam bulan penjara dan denda yang berat.

Di sisi lain, Zhang tidak ingin meninggalkan keretanya di kota itu. Maka, ia menyuruh mereka semua menolaknya ke rumah.

Warga yang melintas terkejut melihat kelompok ini tertawa dan bernyanyi sambil menolak kereta VW bos mereka pulang. Total waktu yang dihabiskan untuk menolak kereta hingga pelataran rumah adalah 45 minit.

Petugas lalu lintas mengatakan bahawa selama mesin kereta tidak berjalan, tidak akan digolongkan sebagai memandu dalam keadaan mabuk di bawah hukum China. Ada-ada saja!

Foto Polis Wanita Sentuh Payudara Teman Kerja Goncang Hongkong


TRIBUNNEWS.COM - Polis Hongkong digoncang skandal setelah sejumlah foto memperlihatkan aksi nakal mereka dipaparkan di sejumlah surat khabar. Demikian dilansir Sydney Morning Herald, Jumaat (15/7/2011).

Foto-foto yang jumlahnya berjumlah 100 buah itu memperlihatkan polis perempuan menyentuh payudara rakan kerjanya, mengenakan pakaian dalam saja, serta mengacungkan senjata ke satu sama lain sembari menarik rok rekannya.

Foto-foto ini kemudian disiarkan ke blog peribadi seorang polis wanita berusia 25 tahun yang bergabung dengannya pada tahun 2007.

Media yang melaporkan blog itu menyebutnya, "diari polis wanita", membuat pihak polis setempat melakukan pemeriksaan dalaman

"Pihak polis tidak akan memberikan toleransi ke dalam segala bentuk apapun yang merosak citra kepolisian," demikian disampaikan pihak polis Hongkong dalam pernyataan tertulis yang kemudian diterbitkan di South China Morning Post.

Kajian: Lelaki Sejati Kenakan Underwear Kotor


Liputan6.com, Ottawa: Kaum lelaki biasanya untuk menarik perhatian wanita tampil dengan pakaian yang rapi dan bersih. Namun ternyata kaum lelaki cenderung jarang mengganti pakaian, termasuk pakaian dalam mereka.Sebuah kajian yang dilakukan Clorox menemukan hampir 50 peratus lelaki tidak bermasalah memakai pakaian hingga beberapa kali, termasuk pakaian dalam, sebelum pakaian tersebut dicuci.


Ini bukan bererti lelaki tidak suka dengan pakaian bersih. Mereka hanya membersihkan pakaian jika sudah terasa lengket.

Pada kajian yang melibatkan 1.200 lelaki melalui interview telefon, menemukan bahawa hampir 50 peratus lelaki mencuci pakaian mereka dengan membau terlebih dahulu, untuk mengetahui apakah pakaian itu perlu dicuci, Jumaat (15/7).

Rata-rata lelaki mengenakan seluar jeans hingga lima kali sebelum dicuci. Pakaian dalam (underwear) dipakai dua kali, meskipun 12 peratus lelaki mengatakan mereka sering mengaturnya hingga pemakaian untuk ketiga kalinya.

Menurut peneliti Clorox Mary Gagliardi, seseorang mungkin berfikir lelaki tampil mengesankan di depan gadis dengan pakaian yang bersih sehingga mereka dapat terlibat dalam hubungan yang berkomitmen. Namun kenyataannya berbeza.

Lelaki yang sedang menjalin hubungan cenderung sering mengenakan pakaian bersih meskipun kenyataannya membersihkan pakaian mereka kerana perdebatan.

Dalam kajian juga menemukan, hampir 41 peratus lelaki mengatakan dalam jajak pendapat bahawa mereka berbagi tanggung jawab dalam mencuci pakaian dengan pasangan mereka. Tapi ketika perempuan ditanya dengan pertanyaan yang sama, hanya 29 peratus wanita yang melaporkan pasangan lelaki membantu mereka.

Dapat AS$90,000 setahun kerana ingin jadi ibu paling gemuk


NEW JERSEY, Amerika Syarikat - Seorang wanita yang mahu menjadi ibu yang paling gemuk di dunia, Donna Simpson memperoleh pendapatan sebanyak AS$90,000 (RM269,910) setahun daripada para peminat yang membuat bayaran di online untuk menyaksikan dia makan, lapor sebuah akhbar semalam.

Ibu itu, Donna Simpson, 44, yamg mempunyai dua anak kini memiliki berat 317.51 kilogram (kg) dan dia perlu menambah berat badan untuk menjadikan ibu paling gemuk di dunia. Donna perlu menambah berat badan sehingga 457.22kg untuk menjadi ibu paling berat di dunia.

Keuntungan daripada laman online yang menyiarkan imej dia makan membolehkannya menyimpan wang untuk membeli makanan yang dianggarkan AS$805.35 (RM2,415.24) seminggu.

Para peminatnya menyaksikan dia makan burger, piza, kek, kentang goreng, daging dan minuman berkarbonat di laman webnya dengan kadar bayaran AS$20 (RM60.14) untuk tempoh 30 hari.

Donna yang menghidap diabetes, jantung dan tekanan darah tinggi kini menaiki skuter khas untuk bergerak selain memakai pakaian saiz XXXXXXXL. - Agensi

sumber : kosmo online

Kedai untung besar,pekerja dapat RM208,079 sebagai bonus


LONDON – Seramai 2,000 kakitangan sebuah rangkaian kedai menjual pelbagai barang sukan, Sports Direct bakal mendapat bonus berjumlah AS$70,643 (RM212,458.83) setiap seorang dalam bentuk saham, lapor sebuah akhbar semalam. Bonus tersebut diberikan selepas kedai rangkaian barangan sukan terbesar Britain itu mencatat keuntungan besar selama dua tahun berturut-turut, Kedai itu, Sports Direct diasaskan oleh bekas jurulatih skuasy, Mike Ashley 29 tahun lalu.

Ia berjaya mencapai sasaran jualannya dengan keuntungan meningkat sebanyak 25 peratus pada tahun ini. Jumlah itu dipercayai saham terbesar yang pernah diberikan kepada pekerja kedai di Britain. Purata gaji tahunan kakitangan di kedai tersebut cuma AS$32,219 (RM96,898.65). Ashley mula membuka kedai itu di Maidenhead, Berkshire pada 1982.

Kira-kira 29 tahun kemudian, dia menguasai perniagaan runcit sukan di United Kingdom. Bonus itu layak diterima oleh pekerja yang sudah bekerja sekurang-kurangnya selama dua tahun. Namun, kakitangan kedai itu perlu menunggu sehingga Julai tahun depan jika mahu menebus saham tersebut. Kedai peruncitan Sports Direct kini merupakan syarikat senaraian awam di bursa saham dengan pendapatan tahunan AS$2.41 bilion (RM6.31 bilion) manakala Ashley memegang 71 peratus saham menjadikannya salah seorang lelaki paling kaya di Britain. Ashley juga pemilik kelab bola sepak Newcastle United. – Agensi

sumber : kosmo online

Atuk rela teman kekasih masuk penjara


BALIK PULAU: Demi cinta, seorang lelaki warga emas yang ditahan kerana tuduhan berkhalwat sanggup meringkuk di dalam lokap selama lebih dua bulan kerana anaknya tidak mahu membayar wang ikat jamin kekasihnya.

Dalam perbicaraan di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Barat Daya di sini, kira-kira jam 11 pagi kelmarin, lelaki itu 70-an yang bercucu dihadapkan ke mahkamah bersama teman wanitanya berusia 29 tahun atas tuduhan berkhalwat yang dilakukan mereka, Mei lalu.

Pendakwa Syarie, Mohd Saifullah Hamzah berkata, pertuduhan kes dibacakan di hadapan Hakim Zaini Abdul Rahim dan kedua-duanya faham serta mengaku bersalah atas kesalahandilakukan.

Menurutnya, lelaki itu memohon kepada mahkamah agar dilepaskan dengan jaminan selepas mengaku bersalah dan selepas menimbangkan rayuan tertuduh, mahkamah membenarkan kedua-duanya diikat jamin RM500 setiap seorang.



“Empat anak lelaki itu yang hadir sepanjang perbicaraan bersedia menjamin bapa mereka. Pada mulanya keadaan agak tenang, namun bertukar tegang apabila tertuduh meminta anaknya turut menjamin teman wanitanya.

sumber : myMetro

Chelyabinsk,Kota Yang Paling Sering Diserang Hacker


VIVAnews - Boleh jadi Amerika Syarikat dan China adalah negara dengan serangan internet terbanyak di dunia. Namun, kalau bicara soal kota terbanyak diserang hacker, maka sebuah kota di Russia pemenangnya.

Menurut hasil kajian Pusat Telematika Universiti Twente, Belanda, bekerja sama dengan perusahaan keamanan internet Quarantainenet pada minggu ini, kota Chelyabinsk di Russia paling banyak diserang hacker. Penghitungan didasarkan pada serangan per satu juta penduduk.

Berdasarkan hasil penelitian, dilansir dari lamanPhysorg, kota Chelyabinsk menempati posisi pertama dengan 120 serangan per satu juta penduduk. Posisi kedua ditempati oleh Kuala Lumpur, Malaysia, sementara posisi ketiga ditempati oleh Buenos Aires, Argentina.

Perhitungan serangan berbasis kota dilakukan dengan pertimbangan radius yang lebih kecil di bandingkan penghitungan berbasis negara, yang kebanyakan posisi pertama ditempati AS atau China. Menurut pernyataan dari Universiti Twente, dengan penghitungan basis kota, maka aparat dapat dengan mudah mendapatkan informasi yang akurat lokasi utama sarang hacker.

Sebelumnya, divisi cybercrime polis Rusia, atau yang dikenal dengan Departemen K, mengatakan hacker Russia adalah yang tercerdik di dunia. Hal ini disampaikan oleh Boris Miroshnikov, ketua jabatan K pada Kongres e-Crime di London, Inggris, beberapa bulan lalu.

“Semua orang tahu warga Russia jaguh matematik. Pembuat software kami terbaik di dunia, itulah mengapa hacker kami tercerdik di antara hacker lainnya,” kata Boris.

Hacker dari Russia sering melakukan serangan terhadap berbagai situs judi di Inggris. Serangan hacker ke Inggris ini merugikan negara itu sebesar 2,4 miliar poundsterling pada tahun 2010.

Untuk kaki botol..banyak gila

Lelaki Mexico Ditahan Setelah Membagikan Sampel Yoghurt yang Berisi Air Mani


Seorang lelaki dari Albuquerque, New Mexico, didakwa atas tuduhan telah membahagi-bahagikan sampel yoghurt yang tercemar dengan air mani di kedai Sunflower Market, pada bulan Januari silam. Dia juga didakwa atas tuduhan telah membuat pernyataan palsu kepada penyelidik federal.

Anthony Garcia yang berumur 32 tahun berada dalam tahanan sambil menunggu sidang penahanan hari Jumaat mendatang dan belum memiliki pengacara yang jelas untuk membelanya.

Polis segera memberikan respon setelah adanya telefon dari seorang wanita yang melaporkan sampel yoghurt yang diterimanya dari seorang pegawai kedai dia yakini berisi cairan yang berasal dari tubuh manusia.

Polis mengatakan mereka telah menguji yoghurt tersebut dan menemukan air mani di dalamnya. Mereka mengetahui bahwa cairan itu berasal dari Garcia setelah melakukan ujian DNA.


Sumber: huffingtonpost

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved