Lelaki jadi juara pemandu terburuk di Belanda setelah langgar kameraman

on 10 Julai 2011


Seorang peserta bernama Pim berhak mendapatkan gelar juara pada sebuah acara reality show berjudul, Siapa Pemandu Terburuk Dari Belanda? Setelah dirinya sukses melanggar pengacara sekaligus kameramen acara tersebut tanpa sengaja.

Yang pasti, Pim tidak berniat sama sekali melakukan hal itu untuk menjadi juara. Kemalangan tersebut terjadi setelah dia keliru ketika ingin memijkal brek tetapi yang dia pijak malah pedal minyak Alhasil, kereta yang dia pandu terus ke arah Ruben Nicolai, si kameramen yang malang.

Sang kameramen untungnya tidak mendapat luka serius dalam insiden tersebut.


Gila Angry Birds dimana-mana,termasuk dalam soalan peperiksaan



sunber gambar : stomp.com.sg

Awas! Di Korea Utara Jangan Sembarangan Menggunakan Telefon, Hukuman Mati Mengancam


Seorang pekerja kilang Korea Utara dihukum mati dengan ditembak kerana berbicara pada seorang temannya di Korea Selatan melalui telefon.

Pekerja kilang senjata tersebut ditahan kerana membocorkan harga beras yang rahsia dan informasi lainnya tentang keadaan hidup mereka kepada teman yang membelot ke Korea Selatan beberapa tahun lalu.

Lelaki yang teridentifikasi hanya dari nama keluarganya yakni Chong, menelefon pembelot dengan menggunakan telefon buatan China, menurut media milik negara Korea Utara.

Eksekusi itu dilakukan akhir Januari di timur kota pantai Hamhung.

Penggunaan telefon di Korea Utara sangatlah dijaga ketat, meskipun negara tersebut memperkenalkan jaringan yang semakin canggih pada tahun 2008.

Warga Korea Utara yang melakukan panggilan telefon ilegal ke luar negeri kebanyakan menggunakan jaringan di China.

Lebih dari 10 ribu warga Korea Utara tinggal di perbatasan dekat dengan China dan diperkirakan memiliki telefon yang dibuat oleh China.

Pembelot Korea Utara mengatakan telah menerima panggilan telefon itu. Dia yang teridentifikasi hanya menggunakan nama keluarga Kim itu, dikatakan bekerja di Korea Selatan sebagai pegawai pemerintahan.

Korea Utara dikenal telah lama memiliki catatan buruk dalam hak asasi manusia, termasuk eksekusi hak publik, penampungan penjara politik dan penyiksaan.

Tato jadi pengubar rindu tentera Amerika di Afghanistan

VIVAnews - Amerika Syarikat telah menempatkan sejumlah perajurit di Afghanistan, sejak mendeklarasikan “Perang Melawan Pengganas” tahun 2001. Ada 33 ribu perajurit Amerika Syarikat di Afghanistan.

Jauh dari kampung halaman, perajurit ini pun memiliki sejumlah cara untuk mengubati kerinduannya akan rumah dan keluarga yang mereka tinggalkan. Salah satunya, dengan memasang tato di tubuh.

Perajurit-perajurit Amerika yang sedang bertugas di Afganistan ini memiliki cerita di balik tato yang terpasang di tubuh mereka. Beberapa perajurit membuat tato untuk mengingatkan mereka kepada orang yang mereka cintai, sebahagian lagi menunjukkan kebanggaan pada pekerjaannya.

Ada seorang prajurit yang memasang tato bertuliskan nama isteri di punggungnya. Ada juga seorang prajurit yang merajah telapak kaki anak lelaki di dadanya.

Lelaki ini jadikan pantai sebagai kanvas lukisan


EDINBURGH - Daripada sekumpulan ikan lumba-lumba kepada detik istimewa antara ibu dan anak, hasil seni menarik Jamie Wardley memenuhi pantai-pantai di seluruh utara Britain dan Scotland.

Bekas pengukir ais dan pasir ini memutuskan untuk memperluas kanvas luki-sannya dengan memilih pantai selepas bergabung idea dengan seorang seniman pada 2007.

“Masa adalah cabaran utama apaibla bekerja di pantai,” kata karyawan berumur 32 tahun itu.

“Saya hanya mempunyai enam jam sebelum air laut mula pasang dan apabila ia berlaku, semua lukisan akan hilang bersama-sama ombak,” katanya.

Hasil seni pantainya yang terbesar adalah lukisan pasir sepanjang 800 meter dihasilkan dengan bantuan 14 orang.

sumber : sinar harian

Wow, Duit Syiling Ini Bernilai US$80 Juta


INILAH.COM, Philadelphia – Pewaris ahli perhiasan berebut duit syiling US$20 Amerika buatan awal 1900-an yang harganya kini mencapai US$80 juta. Wow!

Duit syiling aneh itu merupakan cetakan Kementerian Kewangan AS yang tak pernah dilancarkan. Satu sisinya bergambar helang ganda dan dicuri dari US Mint di Philadelphia pada 1933 silam.
duit syiling ini, seperti diberitakan Yahoo News, pernah terjual senilai US$7,6 juta pada 2002. Harganya kini berlipat ganda dan kemungkinan boleh mencapai US$80 juta.

Sebahagian besar koin-koin ini dilelehkan saat Presiden Franklin D Roosevelt memimpin Amerika dan melepaskan standard emas pada 1933. Dua lainnya tersimpan di Smithsonian Institute. Namun, segepok lain menghilang.

Putri dan cucu Israel Switt, ahli perhiasan dan pemahat logam dari Jeweler’s Row, mengaku menemukan 10 koin itu dalam kotak penyimpanan bank Switt pada 2003.

Joan Langbord dari Philadelphia dan putra-putranya membawa koin itu ke Kementerian Kewangan untuk verifikasi. Namun, duit syilingnya malah disita.

Secret Service curiga,duit itu merupakan curian yang melibatkan Switt sendiri dan seorang kasir di US Mint.

Kurang ajar pasukan keamanan AS di Afghanistan buat pesta maksiat


INILAH.COM, Washington – Para staf sebuah perusahaan keamanan swasta yang disewa untuk mengawal diplomat AS di Afghanistan, melakukan pesta seks di negara tersebut.

ArmorGroup North America Inc. (AGNA), sebagaimana diberitakan Daily Mail, diduga mengeluarkan dana hingga US$7,5 juta untuk menyembunyikan para penjaganya melakukan pesta seks dan mengunjungi rumah pelacuran di Afghanistan.

Menurut Kementerian Hukum AS, AGNA dan afiliasinya mengeluarkan wang itu, di tengah klaim salah mengenai sejumlah dana yang dikeluarkan untuk membayar kontrak Kementerian Luar Negeri AS. Kementerian ini menyatakan, manajemen AGNA mengetahui tindakan stafnya itu.

“Telah ada penyelesaian klaim pada 2007-2008 bahawa penjaga AGNA melanggar UU Perlindungan Korban Trafficking (TVPA) dengan berkunjung ke rumah pelacuran,” demikian Kementerian Hukum AS.

Kementerian Hukum menyatakan, rakyat Amerika berhak tahu bahawa setiap dana mereka digunakan dengan bijak dan sesuai dengan nilai-nilai yang dianut. Mereka mengincar kontraktor pemerintah yang dianggap tak memenuhi kewajiban pada negara.

Tuntutan terhadap AGNA dilayangkan oleh mantan direktur operasi perusahaan itu, James Gordon. Ia akan memenangkan US$1,35 juta berkat UU Klaim Salah AS. Kes ini bukan yang pertama kalinya menimpat AGNA.

Perempuan ini meninggal dunia akibat dipaksa berhubungan dengan anjing


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki ditangkap kerana dianggap melanggar hukum Ireland kerana memaksa anjingnya berhubungan seks dengan seorang perempuan yang terkena alergik akibat adegan tersebut. Demikian dilapo AOL, Jumaat (8/7/2011).

Sean McDonnell (57) meminta agar seorang perempuan berusia 43 tahun dan ibu empat anak yang ditemuinya di chat room fetish online agar berhubungan seks dengan anjingnya jenis Sheperd German.

Mereka sebelumnya melakukan adegan seks yang aneh namun si perempuan ini kemudian meninggal akibat serangan yang biasanya terjadi pada seseorang yang terkena alergik kacang.

Meski perempuan malang ini meninggal pada 7 Oktober 2008, namun McDonnell baru saja dikenai tuduhan di Limerick. Ini merupakan kes yang tak terduga di Emerald Isle kerana menganggap tak ada seorang pun boleh dikenai dakwaan melakukan kejahatan menurut undang-undang persetubuhan dua laki-laki (buggery laws) tahun 1861. Jika terbukti bersalah maka McDonnel boleh mendekam seumur hidup di penjara.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved