Suami cuba bunuh isteri dengan kerusi elektrik buatan sendiri

on 07 Julai 2011

TRIBUNNEWS.COM - Seorang suami berniat membunuh isterinya yang ingin meminta cerai dengan menggunakan kerusi elektrik buatannya.

Seperti dilapor Daily Mail, Rabu (6/7/2011), lelaki bernama Andrew Castle (61) memasang elektrik berkekuatan 240 volt dengan kerusi besi di garajnya. Ia merancang bunuh diri jika berhasil membunuh isterinya.

Sang isteri bernama Margaret (61) memang duduk di kerusi itu namun berdiri sebelum sang suami berhasil menyalakan elektrik tersebut. Ia kemudian memukuli isterinya dengan getah namun berhasil melarikan diri dari bungalow tempat mereka tinggal di Poulton-le-Fylde, Lancaster, Inggris.

Pasangan yang sudah menikah selama 18 tahun itu akhirnya bergaduh di jalanan sebelum akhirnya polis tiba. Margaret kemudian dibawa ke hspital kerana menderita luka di kepala sementara sang suami Castle kembali ke rumahnya dan cuba bunuh diri. Polis kemudian menemukannya yang cuba memotong urat nadinya.

Angry Birds Akan Segera di Filem'kan?

“Orang sangat kenal dengan karakter burung kecil berukuran 6 inci ini ketika mereka memainkannya, dan itu menciptakan hubungan yang emosional. Ini adalah hal yang sangat luas yang belum pernah saya lihat sebelumnya. Akan sangat menarik untuk membawanya ke Hollywood,” katanya.

Rovio, kreator aplikasi games Angry Birds makin agresif. Setelah melontarkan burung-burung marahnya ke kedai mainan, Rovio kini membidik panggung wayang. Ya, Angry Birds, game terpopular ini akan diangkat ke layar lebar.

Demi mewujudkan rencana itu, Rovio sudah menunjuk David Maisel sebagai produser dan konsultan projek ini. Maisel adalah bekas pegawai Marvel Studios yang sukses mengangkat Iron Man dan The Incredible Hulk ke layar lebar.

"Suara-suara di luar soal filem Angry Birds kini menjadi kenyataan," kata Maisel. Menurutnya, proses pembuatan filem Angry Birds ini sudah berjalan.

Saat ini, aplikasi games Angry Birds telah ddownload lebih dari 250 juta kali sejak dilancarkan pada 2009. Tahun lalu, Angry Birds menjadi aplikasi terpopular yang dijual di iTunes, kedai milik Apple. Angry Birds sekarang juga sudah boleh dinikmati di PC melalui Google Chrome.


CEO Mikael Hed sangat gembira dan teruja soal kerja sama ini. Dia tak sabar menunggu proses pembuatan filem ini selesai. Namun, Hed mengakui Maisel bukan pilihan pertama. Dia berharap George Lucas yang memimpin projek ini. "Kerana Lucas tak boleh, David orang yang terbaik untuk bekerja sama saat ini," ujarnya.

Rovio juga terus melebarkan sayap bisnisnya. Mereka tertarik masuk ke bisnis animasi dan ingin membuat filem pendek. Cita-cita mereka ingin seperti Pixar studio yang sukses membuat Toy Story, Cars, dan Up.

sumber : tempointeraktif

Di Florida, Buaya Yang Marah Serang Kereta Polis

Inilah kejadian yang berlaku di Florida, Amerika Syarikat. Alih-alih ingin membuang buaya yang berkeliaran, tetapi kereta yang dirosak.

Buaya sepanjang lima meter itu merosak bumper bahagian depan kereta polis dan menolak untuk melepaskannya. Demikian seperti dilapor Sun.co.uk.Deputi Sheriff Victor Borrero, yang mendapat panggilan ada seekor buaya berkeliaran di perkarangan rumah langsung ke TKP di Gainesville, Florida. Namun, buaya itu malah balik datang menyerang keretanya.Reptilia tersebut akhirnya melepas gigitannya dan kemudian ditangkap oleh pihak berwenang.



Kurang ajar,polis jadikan tengkorak mangsa pembunuhan sebagai hiasan

PRAHA - Seorang polis digugat kerana menggunakan tengkorak mangsa pembunuhan untuk hiasan di pejabatnya.Tengkorak kepala manusia ditemukan tiga tahun lalu. Namun penyelidikan tidak memungkinkan dilanjutkan.


Tengkorak kepala mangsa pembuhunan itu pun dijadikan hiasan oleh polis tersebut. Di atas tengkorak ditaruh topi polis. Demikian seperti dilapor Orange, Rabu (6/7/2011).

Keluarga korban, Ruzena Breznanova menyatakan, “Saya melihat tengkorak memakai topi polis di samping gelas bir. Saya pun terkejut ketika seorang polis mengambil tengkorak itu dan melepaskan topinya sambil mengatakan bahawa tengkorak ini adalah ipar saya.”

Ruzena terkejut dan langsung mengungkapkan rasa keberatannya ke media massa.

“Saya inginkan penjelasan, tidak ada seorang pun yang mahu diperlakukan seperti ini ketika sudah meninggal. Ini sama sekali tidak menghormatinya,” tegas Ruzena.
Sumber :http://www.okezone.com/

Keluarga ini jadikan gorilla sebagai anak angkat

INILAH.COM, London – Mengambil anak angkat mungkin merupakan hal biasa terjadi. Namun, apa jadinya jika ada satu keluarga yang mengambil gorila menjadi anggota keluarganya?

Keluarga Pierre dan Elaine Thivillon, pemilik zoo dekat Lyon, Perancis, telah merawat ‘anak’ mereka yang bernama Digit sejak bayi. Layaknya bayi, sewaktu masih kecil, gorila ini juga diberi susu melalui botol dan akhirnya di ajadikan anak angkat secara penuh oleh keluarga ini.

Selain itu, keluarga ini juga mengabadikan perkembangan gorila ini tiap tahunnya dan memasukkannya dalam album foto. Kini makhluk berbulu lebat berusia 13 tahun seberat 80 kg itu mencapai waktu di mana ia harus keluar ‘sarang’.

Pierre dan Elaine mengatakan seperti dilaporkan dailymail, sudah waktunya Digit mencari kehidupannya. Orang tua Digit merancang membuka perlindungan gorila yang akan menjadi rumah baru anaknya itu.

Anak lelaki Presiden Georgia pecah rekod dunia menaip menggunakan iPad

INILAH.COM, Tbilisi – Anak remaja Presiden Georgia Mikheil Saakashvili berhasil memecahkan rekod dunia menaip tercepat menggunakan tablet PC iPad. Seperti apa?

Eduard Saakashvili (15) mengetik alfabet ‘English’ di iPad dalam waktu 5,26 saat. Rekod ini 1,05 saat lebih cepat dibanding rekod sebelumnya yang dipecahkan remaja Inggris pada 2010.

“Saat saya mengetahui rekod itu, saya seolah mengetahui boleh lebih cepat dari rekod tersebut. Mendaftarkan rekod secara rasmi dan mengundang perwakilan Guinness World Records merupakan hal tersulit,” ujar pemegang rekod dunia baru itu.

Anak lelaki presiden ini diberi tiga kesempatan memecahkan rekod tersebut. Menakjubkannya, dia berhasil memecahkan rekod itu pada kesempatan pertama. Pencapaian ini terjadi di Batumi, resort Georgia di Laut Hitam.

Isteri presisen Sandra Roelofs, Nikoloz (adik) dan nenek Eduard pun turut hadir di tempat pemecahan rekod tersebut seperti dilaporkan IANS.

Hamburger terbesar didunia seberat 352.44 kg

LOS ANGELES - Dua chef berjaya menghasilkan hamburger terbesar di dunia yang memerlukan masa selama 15 jam untuk dimasak dengan berat 352.44 kilogram (kg) di Pleasanton, California.

Burger itu dihasilkan oleh chef Brett Enright dari restoran Juicy's Outlaw Grill di Phoenix dan Nick Nicora yang merupakan tukang masak di syarikat makanan Ovations Food Services pada 2 Julai lalu.

Menurut Enright, dia mendapat idea untuk menghasilkan burger itu pada Disember lalu. - Agensi

sumber : kosmo online

Pelik..lelaki ambil wang kemenagan loteri dengan memakai topeng kera

CHONGQING - Mendapatkan hadiah besar sepertinya impian semua orang. Apalagi kalau hadiah yang nilainya ratusan juta.Seperti halnya yang terjadi pada lelaki ini. Dia gugup ketika mengetahui mendapatkan hadiah wang yang besar.



Lelaki yang diketahui berusia 30 tahun ini datang untuk mengambil hadiahnya dengan menggunakan topeng karakter Raja Kera, tokoh karakter novel epik China. Demikian seperti dilapor China Daily, Rabu (6/7/2011).

Lelaki itu tidak mahu memberikan identitasnya kepada media saat diwawancara pada saat pengambilan hadiah di Chongqing, barat daya China pada Selasa 5 Julai kelmarin.

“Saya sangat gugup sekali pada saat mengetahui bahawa saya jadi pemenang, saya tidak boleh tidur atau makan kerana khuaatir tiket loteri akan hilang,” ujarnya.
Sumber :http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved