Kerja bodoh lol

on 01 Julai 2011

Penis Haiwan Hasikan Bunyi Yang Sangat Nyaring

INILAH.COM,– Peneliti menemukan serangga air yang penisnya menghasilkan suara sangat nyaring, hingga 99,2 desibel.

Seperti dipublikasikan di jurnal PLoS One, peneliti dari Perancis dan Scotland menemukan bahawa Micronecta scholtzi mampu menghasilkan suara 99,2 desibel, setara dengan kerasnya suara pertunjukan orkestra.

M. scholtzi adalah serangga yang hidup di sungai-sungai di benua Eropah. Ukuran tubuhnya hanya 2 mm.

Peneliti merakam suara serangga itu dengan mikrofon khusus bawah air. Hasilnya, mereka menemukan bahawa rata-rata, Micronecta scholtzi menghasilkan suara 78,9 desibel, setara dengan suara kereta yang melintas.

Dari mana suara itu berasal?

Suara itu muncul saat si serangga menggosokkan penisnya pada perutnya sendiri, sebuah aktiviti normal yang dikenal dengan istilah stridulasi. Stirdulasi dilakukan serangga untuk menarik lawan jenisnya.

Haiwan lain yang juga melakukan ini adalah ngengat Syntonarcha iriastis. Ia dapat menghasilkan suara ultrasonik dari kelaminnya.

Dr. James Windmill, peneliti dari Universiti Strathclyde, Glasgow, terkejut akan hasil temuan itu, kerana awalnya ia mengira suara itu berasal dari haiwan yang ukurannya agak besar.

Ia menjelaskan, haiwan ini tidak membuat kita tuli, kerana ia hidup di bawah air. Sebanyak 99% suara yang dihasilkannya diredam air dan tidak sampai permukaan, tapi masih terdengar telinga manusia.

“Suaranya keras sekali, orang yang berjalan melewati sungai tentu akan mendengar suara ini,” ujar Dr, Windmill.

Sebenarnya ada haiwan lain yang yang menghasilkan suara nyaring, iaitu paus biru yang mancapai 188 dB dan gajah yang suaranya senyaring 117 dB. Tapi suara itu normal mengingat ukuran tubuh kedua hewan itu yang memang besar.

Jika dilihat dari ukuran tubuhnya, Micronecta scholtzi adalah haiwan terkecil yang suaranya paling nyaring di dunia.

Gila..Tiga Lelaki Ceroboh Apartment dan Perkosa Perempuan Hamil Depan anaknya

TRIBUNNEWS.COM - Tiga lelaki bersenjata menyerbu sebuah apartment dan seorang di antaranya memperkosa seorang perempuan yang sedang hamil tujuh bulan ketika anak laki-lakinya yang berumur 9 tahun ada di rumah. Demikian dilapor The Straits Times, Rabu (29/6/2011).

Perempuan yang tinggal di apartment yang terletak di Central Falls, Rhode Island, Amerika Syarikat (AS) sedang tidur dengan anak laki-laki pada Sabtu pagi, minggu lalu, ketika tiga lelaki menceroboh masuk ke apartment yang terletak di tingkat  tiga.

Ia kemudian diancam dengan senjata dan satu di antara tiga lelaki bersenjata itu memperkosanya di bilik mandi. Demikian disampaikan ketua polis James Mendonca. "Anak itu berada di bilik tidur ketika perkosaan terjadi dan mungkin mendengar sesuatu." katanya. Tetapi, sebuah pemberitaan menyebutkan jika sang ibu mengatakan anak laki-lakinya melihat semua adegan pemerkosaan itu.

Lekai ini kemudian mengambil pemutar game dan satu set televisyen namun si perempuan menolak memberi informasi jika ada barang lain yang diambil. Si korban memberitahukan polii sekitar pukul tiga dini hari. Satu tersangka ditangkap dan diperiksa namun dilepas kemudian. Mendonca menolak menyebutkan nama lelaki atau apakah sudah ada tuduhan yang dijatuhkan. Si korban mengalami luka goresan dan tubuh lebam-lebam.

Kereta Si Kaki Bola

Dibuat untuk Piala Dunia 2010, kereta penggila bola sepak yang dimiliki oleh James Baggott adalah salah satu dari dua yang dibuat oleh Hyundai.

 Kereta ini dirancang oleh artis Andy Saunders, kereta Hyundai i10 tercakup dalam wilayah astro dan dilengkapi dengan tujuan sendiri, sisi cermin berbentuk boot, rims roda  bola, dan  bola raksasa di atas. Di dalamnya memiliki rumput lapangan efek upholstery,  bola berbentuk headrests dan boot kecil berbentuk udara.

 Sejarah kereta gila ini menambah pesona mereka, Rupanya kedua kereta telah dikirim untuk pengujian di acara Top BBC hit Gear, dan ketika mereka mengembalikan sedikit rosak, Hyundai memutuskan untuk memberikan tampilan yang unik, bukannya memperbaiki . Perusahaan menyimpan salah satu kreasi rumput astro dan menjual yang lainnya.

  James Baggott membeli Hyundai i10 untuk khusus tujuan menjualnya di eBay dan menggunakan beberapa dana untuk amal. Dia berfikir banyak penggemar sepak bola akan senang pergi ke pertandingan tandang menggunakan kendaraan ini, dan sekarang mengajak mereka semua untuk menempatkan tawaran untuk itu. Tawaran pembukaan untuk kereta Hyundai ini adalah £ 1995.





Wow..Justin Timberlake beli laman MySpace


LOS ANGELES – Penyanyi pop, Justin Timberlake merupakan sebahagian daripada pemilik laman rangkaian sosial MySpace selepas dia bekerjasama dengan syarikat Specific Media untuk membeli laman itu pada harga AS$35 juta (RM105.65 juta) daripada syarikat News Corp milik bilionair Rupert Murdoch, lapor sebuah akhbar semalam.

Sebagai persediaan untuk menerajui MySpace, Timberlake membina sebuah ibu pejabat di sini selain mengambil enam orang pekerja.

“Semasa kami menemui Justin dan ketika kami berbincang mengenai strategi kami, satu persetujuan telah dicapai dengannya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Specific Media, Tim Vanderhook.

“Salah satu daripada keghairahannya ialah dia seronok membantu artis lain dan mencipta satu komuniti untuk orang ramai menyuarakan perasaan mereka,” jelasnya.

MySpace pernah digelar sebagai raja laman jaringan sosial tetapi kewujudannya ditenggelamkan oleh Facebook dan Twitter sekali gus membawa kepada kemerosotan pengguna.

Facebook kini dilaporkan bernilai AS$70 bilion (RM212.3 bilion) manakala ketua pegawai eksekutifnya, Mark Zuckerberg, 27, dilaporkan memiliki kekayaan berjumlah AS$18 bilion (RM54.5 bilion)

Timberlake juga berlakon dalam filem The Social Network yang mengisahkan kehidupan Zuckerberg di Universiti Harvard.

Dalam filem itu, Timberlake memegang watak sebagai presiden pertama Facebook, Sean Parker yang juga pengasas laman stor muzik dan penjual syarikat, Napster. – Agensi
sumber : kosmo online

Mati dipatuk ular sendiri

EASTWOOD, Britain - Seorang lelaki yang memelihara 24 ekor ular senduk di belakang rumahnya di sini mati dipatuk seekor haiwan peliharaannya itu, lapor sebuah akhbar semalam.

Lelaki itu, Luke Yeomans, 47, pernah menyatakan dalam satu temu bual baru-baru ini bahawa dia tidak akan mati dipatuk ular peliharaannya.

Dia mati diserang sakit jantung selepas dipatuk ular kelmarin manakala mayatnya ditemui polis berada di kawasan tempat dia menyimpan ular tersebut di belakang rumahnya.

Lelaki itu mempunyai pengalaman mengendalikan ular senduk selama 30 tahun.

Kawasan belakang rumahnya itu dianggap sebagai taman perlindungan haiwan ular senduk yang pertama di dunia.

Seorang penduduk tempatan berkata: "Kejadian itu amat mengejutkan. Setiap orang mengetahui bahawa Luke menyimpan ular namun dia amat berpengalaman dan kami tidak menyangka kejadian ini akan berlaku." - Agensi
sumber : kosmo online

Alasan Lelaki Lebih Cenderung Tersambar Petir

INILAH.COM, London – Hasil kajian terbaru menunjukkan hal sangat mengejutkan. Diketahui, lelaki lebih cenderung mati kerana tersambar petir dibanding wanita. Mengapa?

Dari 648 kes mati tersambar petir selama 13 tahun di seluruh Amerika Syarikat (AS), 82% adalah lelaki. Kegiatan rekreasi dan olah raga hampir setengahnya berkontribusi pada kematian ini. Faktanya, sebanyak enam lelaki mati di tahun ini ketika sedang bermain golf di Shreveport, Lousiana. dan lainnya bermain baseball di Ruby, South Carolina.

“Lelaki lebih berisiko tersambar petir,” ujar spesialis keamanan petir National Weather Service (NWS) John Jensenius pada Science yang melakukan kajian ini.

Hal ini kerana lelaki cenderung melakukan pekerjaan di luar kawasan, lanjutnya. Di AS, Julai menjadi bulan mematikan dalam hal ini dengan rata-rata kematian 18 korban.

Ini diduga akibat meningkatnya kegiatan luar rumah di ketika badai memuncak selama periode ini. Negara bahagian paling berbahaya adalah Florida.  Florida memiliki iklim tropik yang membuatnya memiliki badai petir lebih banyak dibanding tempat lain di AS.

“Selain itu hasil kajian menunjukkan, lelaki berusia 10-19 menjadi  usia paling banyak menjadi korban di sambar petir. Sebab, di usia itu mereka kebanyakan sedang cuti sekolah dan anak-anak sering bermain di luar rumah, ujar badan cuaca AS itu.”

Para ahli NWS menekankan, badai petir mampu menembakkan petirnya sejauh 16 km dari intinya.

“Persepsi umumnya, petir terjadi hanya ketika badai gelap dan berpetir. Namun, petir mampu merambat di jarak yang cukup jauh dari tempat hujan turun,” tutup meteorolog Robert Molleda.

Tahanan Illinois Protes Seluar Dalam Kotor

TEMPO Interaktif, Illionis - Para tahanan di Illinois, Amerika Syarikat, terpaksa memakai seluar dalam kotor kerana minimnya jumlah pakaian yang tersedia. Hal ini menimbulkan keprihatinan sekelompok pegiat kesihatan dan kebersihan para tahanan.

Pegiat dari Asosiasi John Howard menemukan bahawa di Penjara Taylorville Correctional Center, Illinois, para tahanan memakai baju kotor dan selekah yang hanya dicuci seminggu dua kali. Memang penjara tersebut hanya menyediakan dua pakaian dalam seminggu bagi para tahanan. Ertinya mereka memakai baju yang sama selama beberapa hari tanpa dicuci.

“Praktik peraturan yang meminta tahann memakai pakaian dalam yang sama dalam beberapa hari menimbulkan masalah kebersihan yang serius,” demikian pernyataan Aosiasi John Howard, seperti yang dikutip The Telegraph, Khamis 30 Jun 2011. Mereka meminta Department Hukum memberikan pakaian yang layak kepada para tahanan

“Saya kira ini masalah sistem yang luas,” kata John Maki, Direktur Asosiasi John Howard. Menurut dia, minimnya stok pakaian dalam ini menunjukkan jumlah tahanan yang terlalu banyak di penjara.

Juru cakap Department Hukum Stacey Solano menyatakan mereka berusaha melakukan yang terbaik di masa kewangan yang sulit ini. Negara saat ini tengah mengalami defisit jutaan dolar. Akibatnya, tahanan yang biasanya diberikan pakaian baru setiap enam bulan kini tidak boleh menikmati kemudahan itu lagi.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved