Ada pasar malam anjurkan lumba babi

on 29 Jun 2011

PLEASANTON - Bagi sebahagian orang, lumba  babi merupakan hal yang aneh. Tetapi tidak bagi warga Pleasanton, California, lumba babi ini merupakan hal yang menarik.

Seperti dilansir Metro, Isnin (27/6/2011), perlumbaan ini pertama kalinya diadakan pada Oktober 1912, acara ini sebenarnya diperuntukkan untuk perlumbaan haiwan ternak, termasuk balapan kuda.

Ini merupakan acara yang sangat lengkap. Banyak orang yang bilang bahawa "babi boleh terbang," lihat saja babi yang di tengah gambar di atas.

Babi-babi tersebut tampak serius berlari sekencang mungkin untuk menjadi pemenang hingga ke garis akhir, perjuangan mereka layaknya para atlet yang ingin mendapatkan gelar nombor satu.

Pasar Malam Alameda tidak hanya menggelar perlumbaan babi, tapi ada juga perlumbaan lainnya seperti memasak kek dan lainnya.

Namun perlumbaan  babi merupakan hal yang paling menarik dalam acara tersebut.(rhs)

‘Hantu’ Puteri Diana Jalan Sebelah Kate Middleton di Newsweek

Photobucket


TRIBUNNEWS.COM - Majalah Newsweek membuat kejutkan dengan menampilkan hantu yang dibuat oleh teknologi komputer. Dalam  itu terlihat Kate Middleton yang kini bergelar Duchess of Cambridge menoleh dan tersenyum ke arah Puteri Diana.

Artikel yang dibuat penulis biografi Puteri Diana dan juga dikenal sebagai provokator, Tina Brown. Ia juga adalah pemimpin redaksi Newsweek.

Diana tewas dalam sebuah kemalangan di Paris, Perancis, pada tahun 1997 dan genap berusia 50 tahun pada Jumaat, 1 Julai, mendatang. Pada 29 April lalu, Middleton menikahi Patera William, anak sulung Diana hasil pernikahannya dengan Pangeran Charles.

“Bagaimana wajah ia sekiranya masih hidup? Tentu saja masih cantik dengan tubuh yang bagus. Itu sudah pasti,” tulis Brown.

Sementara, dalam headline yang ditulis Los Angeles Times mempertanyakan sampul itu. “Mengejutkan, briliant, atau sensasi murahan?”

Hal Yang Perlu Diketahui Tentang Google+

INILAH.COM, – Google secara rasmi meluncurkan jejaring sosialnya kelmarin (28/6). Jejaring sosial bernama Google+ ini dikatakan lebih baik dalam privasi dibanding pesaing.

Raksasa mesin pencari ini mengaku berupaya memberi ‘cermin’ yang mendekati ‘kehidupan nyata’ pada penggunanya dibanding para pesaing, termasuk Facebook dan Twitter. Jejaring sosial baru ini memungkinkan pengguna secara selektif berbagi dengan group tertentu dalam lingkaran teman yang ada.

Alhasil, semua kegiatan berbagi tak langsung dibagi ke semua pengguna sekaligus. Berikut sembilan hal yang perlu diketahui mengenai jejaring sosial baru buatan raksasa mesin pencari itu seperti ditulis shuffingtonpost.

Linimassa Google+

Projek Google+ sedang berada dalam ‘percubaan terbatas’. Ertinya, hanya sejumlah kecil pengguna yang boleh mengaksesnya saat ini. Namun, anda boleh mendaftar sekarang dan ketika jejaring sosial ini siap, Google akan memberitahu Anda.

Privasi Google+

Google telah menguatkan custom privasinya dengan harapan ‘menghapus’ kekhuatiran pengguna seperti pada Google Buzz.

Di jejaring sosial ini, anda hanya berbagi dengan yang anda mahu saja. VP Manajemen Produk Google Bradley Horowitz menggambarkannya, “Saya boleh berbicara pada anda dan mengetahui siapa saja yang ada di ruangan. Seperti di dunia nyata.”

Tak ada Google +1

Menurut Search Engine Land, tak ada integrasi Google +1 saat peluncuran. “Bila pelancaran Google +1 masih belum jelas. Nampak seperti kesalahan besar kerana pelancarannya tak bersamaan jejaring sosial ini,” ujar firma itu.

Google+ Circle

Cukup ‘drag dan drop’ teman anda dalam ‘ember’ untuk membuat satu grup.

Google+ Photos

Pengguna boleh mengimport foto secara banyak ke Google+, termasuk melalui handphone.

Google+ Spark

Sparks ‘mencerna’ minat anda dan menawarkan cerita, video dan foto yang mungkin anda sukai.

Google+ Stream

Seperti NewsFeed di Facebook dan linimassa di Twitter, Google+ memiliki Stream yang membuat anda dengan mudah memperbaharui status, foto, video, atau tautan atau untuk berinteraksi dengan kandungan dari beragam Circles atau Sparks.

Google+ Hangouts

Sementara Facebook tak memiliki video chat, Google ingin membuatnya dalam hal ini melalui Hangouts. Video chat ini boleh dilakukan dengan satu atau orang ramai sekaligus.

Google+ Huddle

Huddle memungkinkan pengguna memulai chat group melalui pesan teks yang cepat dan mudah.

Nenek ini Ditangkap bawa 40 peket ganja di dalam beg

SYDNEY, KOMPAS.com — Seorang perempuan berusia lanjut di Australia menghadapi dakwaan yang berkaitan dengan dadah. Menurut keterangan polis, nenek tersebut tertangkap membawa lebih dari 40 peket ganja di beg genggamnya oleh beberapa anjing pengesan di stesen keretapi utama di Sydney, Australia.

Perempuan yang berusia 74 tahun itu dihentikan dan diperiksa oleh petugas setelah menarik perhatian beberapa anjing pengesan di dekat Central Station, Selasa (28/6/2011).

"Polis menemukan lebih dari 40 peket kecil yang berisi ganja di dalam beg tangan perempuan tersebut," kata polis di dalam satu pernyataan, demikian laporan AFP, Rabu (29/6/2011).

Dari penggeledahan yang kemudian dilakukan di rumah perempuan tersebut di sebuah kawasan di pinggiran kota terungkap beberapa beg plastik lagi berisi ganja. Perempuan berusia di atas setengah baya tersebut menghadapi dakwaan memiliki dan memasuk barang terlarang itu.

"Tentu saja itu tak mereka duga," kata Inspektor Polis Mark Christie mengenai penangkapan yang tak biasa tersebut.

"Itulah keuntungan yang kami peroleh dari operasi menggunakan anjing pengesan narkotika. Mereka menghidu aroma, bukan orang," katanya.

Wanita malang ini bertuah menang pertandingan hampir setiap hari

NOTTINGHAM: Walaupun mengalami masalah otot dan bergantung sepenuhnya kepada kerusi roda bermotor untuk bergerak, Liz Denial, sangat bernasib baik.
Meluangkan masa menyertai pertandingan dalam talian, Liz memenangi beratus-ratus daripadanya.

Berasal dari Stapleford, Liz memenuhkan rumahnya dengan pelbagai hadiah diperoleh daripada pertandingan berkenaan, termasuk televisyen LCD 37 inci, sistem teater rumah, dua permainan X-Box dan beratus-ratus barangan bilik mandi serta pencuci rumah.
Bekas pekerja bank berusia 51 tahun itu juga pernah memenangi percutian ekslusif lima bintang ke Kenya.

Melalui pertandingan televisyen Deal Or No Deal, Liz mendapat lebih RM80,300 bagi melengkapkan gaya hidup mewahnya.

Media semalam melaporkan, tuah mula menyebelahi Liz sejak Oktober tahun lalu apabila dia memenangi pertandingan setiap hari.
Katanya, sejak berhenti daripada kerja akibat penyakit fibromyalgia, dia terpaksa bergantung kepada hadiah pertandingan untuk menyara hidup.

“Saya tak ada kerja dan kerusi roda ini memerlukan biaya besar untuk digunakan,” katanya.
Mengenai tuahnya, Liz mengakui dia kadang-kadang berasa seperti bermimpi.

“Barangkali takdir saya begini. Dalam kesakitan amat sangat akibat fibromyalgia, nasib menyebelahi saya,” katanya.

Selain hadiah lumayan, Liz tidak mengetepikan hadiah lebih kecil seperti syampu dan produk pencucian.

Katanya, jika tidak diperlukan, hadiah berkenaan dijual kepada rakannya.

“Apabila saya memenangi hadiah melancong ke Kenya, saya langsung tidak mempercayainya kerana ia benar-benar di luar dugaan,” katanya.

Liz berkata, setakat ini hadiah paling pelik pernah diterimanya ialah kad gergasi memaparkan pelawak dan penerbit terkenal Britain, Ricky Gervais.

“Memang ada hadiah sangat pelik, tetapi yang lain ternyata banyak membantu saya,” katanya. - DM

sumber : myMetro

Hebat..pencuri bakar kereta Ferrari bernilai AS$500,000

SYDNEY - Sebuah kereta Ferrari California bernilai A$500,000 (RM1.6 juta) dicuri dari rumah salah seorang individu terkaya di Australia sebelum kenderaan mewah itu ditemui terbakar di dalam semak, semalam.

Usahawan perlombongan, Nathan Tinkler dilaporkan sedang tidur semasa pencuri memecah masuk rumah rehatnya di Sydney, Sabtu lalu.

Selain mengambil beberapa jam tangan, komputer bimbit dan sebuah kamera digital, pencuri yang masih belum dikesan itu juga membawa lari kereta Ferrari California milik Tinkler, iaitu salah sebuah daripada hanya beberapa unit di Australia.

Polis kemudian mengesahkan kereta milik jutawan berumur 35 tahun itu ditemui rentung, semalam.
sumber : Sinar Harian

Kajol disiasat jabatan agama kerana mengaku bukan Islam

KOTA BHARU: Kontroversi membabitkan penyanyi mak nyah tersohor Kelantan, Kajol, 25, kini memasuki episod baru apabila dia disiasat Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) akibat keceluparannya mengaku bukan Islam ketika dihadapkan di Mahkamah Rendah Syariah Tanah Merah, 21 Jun lalu.
Pegawai JAHEAIK Jajahan Tanah Merah, Nik Ahmad Zuhdi Nik Yaacob berkata, tindakan itu diambil selepas mendapati penyanyi yang terkenal dengan lagu berentak Bollywood itu melakukan kesalahan serius apabila mengaku bukan Islam.

“Segala bukti mengenai pengakuan penyanyi itu sudah diperoleh dan fail siasatan mengenainya sudah dibuka dan dihantar ke ibu pejabat JAHEAIK.
“Kami mengambil tindakan segera membuka fail siasatan kerana Kajol secara sedar mengaku bukan Islam walaupun pada pengenalan dirinya menunjukkan agamanya Islam,” katanya.

Sebelum ini, muka depan Harian Metro melaporkan, Kajol atau nama sebenarnya, Mohd Hafiz Jeffri dijatuhi hukuman penjara sebulan dan denda RM1,000 atau lima bulan penjara jika gagal membayar denda selepas mengaku salah terhadap pertuduhan berperwatakan seperti wanita dan berpakaian tidak senonoh di khalayak ramai ketika mengadakan persembahan di sebuah tapak ekspo di Tanah Merah, 15 April lalu.

Bagaimanapun, hukuman itu ditangguhkan selepas Kajol merayu semua hukuman dijatuhkan ke atasnya dikemukakan semula kepada Mahkamah Tinggi Syariah untuk dibicarakan semula pada prosiding akan datang.
Kajol yang berseluar jeans biru dan berbaju panjang berwarna hitam mengaku salah atas pertuduhan serta fakta kes dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim Syarie, Aris Fadhilah.

Ketika nasihat diberikan, Kajol dilihat menyampuk dengan berkata: “Saya bukan orang Islam, tetapi Orang Asli”, menyebabkan hakim bertegas kerana dokumen dikemukakan di hadapannya mengesahkan Kajol beragama Islam.
Menurut Nik Ahmad Zuhdi, beliau tidak dapat mengulas lanjut kerana kes berkaitan Kajol sedang disiasat.

“Apa yang penting, kami sudah buka fail siasatan dan penyanyi itu akan disiasat atas perbuatannya,” katanya.

Sebelum dijatuhi hukuman itu, Kajol pernah mencetuskan kontroversi apabila mengaku lebih rela mati daripada berubah menjadi lelaki sejati.

Muka depan Harian Metro pada 20 April lalu melaporkan, Kajol memberi alasan bukan sengaja mahu menjadi wanita, tapi naluri wanita memang wujud dalam dirinya sejak zaman kanak-kanak lagi.

Kajol turut mengakui dia ‘lemas’ dengan pelbagai dugaan menimpanya, termasuk ditahan penguat kuasa jabatan agama menyebabkan dia mengambil keputusan nekad untuk tidak lagi membuat persembahan di Kelantan.

“Saya manusia biasa dan tidak mahu terus terseksa. Saya sedar, saya seperti diharamkan di Kelantan. Daripada terus ditahan, lebih baik saya berhenti daripada membuat persembahan di Kelantan.

“Justeru, kepada semua peminat yang memberi sokongan setiap kali saya membuat persembahan di Kelantan, saya ucapkan ribuan terima kasih. Kita tidak akan berjumpa lagi di Kelantan,” katanya yang mendakwa mempunyai 25 album.

sumber : myMetro

Ratusan Bocah (remaja) Perempuan India Dioperasi Jadi Laki-laki

TEMPO Interaktif, New Delhi - Lebih dari 300 anak perempuan di India diduga dioperasi kelaminnya menjadi laki-laki atas permintaan orang tua. Sejumlah doktor dituduh melakukan operasi itu atas permintaan orang tua yang ingin memperbaiki keadaan ekonominya.

Pemerintah Daerah Madhya Pradesh, India, melakukan investigasi terhadap 300-an kes operasi kelamin. Para doktor itu diduga menerima bayaran lebih untuk setiap operasi kelamin.

Seperti yang dilaporkan oleh The Telegraph, Isnin 27 Jun 2011, pegiat hak anak dan perempuan mengutuk praktik tersebut sebagai kegilaan sosial yang menghina perempuan India.

Masyarakat di India lebih memilih anak laki-laki antara lain dengan melakukan pengguguran kandungan pada bayi perempuan. Mereka khuatir anak perempuan akan menjadi beban ekonomi mereka dengan biaya pernikahan yang tinggi mahupun biaya mahar yang mahal. Sekarang ini terdapat tujuh juta lebih anak laki-laki usia di bawah tujuh tahun dibandingkan perempuan yang jumlahnya lebih sedikit.

Para pegiat menyatakan bahawa anak-anak perempuan di India tidak aman walaupun mereka tidak diaborsi dan berhasil dilahirkan. Praktik operasi kelamin ini terungkap setelah media melaporkan bahawa anak-anak di India dioperasi oleh dokter di Indore, Madhya Pradesh.

Para doktor membantah investigasi tersebut dengan menyatakan para anak perempuan yang dioperasi itu memiliki kelainan kelamin. Mereka dikirim ke klinik oleh orang tuanya untuk menjalani operasi perbaikan. Hanya anak yang lahir dengan dua alat kelamin saja yang boleh dioperasi. Namun, para pegiat menyatakan orang tua dan doktor salah dalam melakukan identifikasi kelamin dengan mengubah kelamin dari perempuan menjadi laki-laki.

Operasi itu dikenal dengan sebutan genitoplasty, yakni dengan membentuk penis dari organ perempuan kemudian anak disuntik hormon laki-laki. Dokter VP Goswami, Presiden Akademi Paediastrik India di Indore, menyatakan temuan kes itu sangat mengejutkan. Ia mengingatkan kepada orang tua bahawa operasi itu boleh mengakibatkan anak mereka mandul dan tidak subur ketika mereka dewasa.

“Genitoplasty itu memungkinkan dilakukan pada bayi normal, baik laki-laki atau perempuan, tetapi organ itu nantinya tidak akan tumbuh normal dengan pengaruh hormonal, katanya. Goswami menyatakan akan menindaklanjuti temuan ini. Ia memperingatkan para orang tua untuk mempertimbangkan impak sosial psikologis terhadap anak yang menjalani operasi kelamin.

Ukur jari pada bola sendiri

LELAKI itu kelihatan seperti menunggu kehadiran seseorang di premisnya yang terletak di tingkat dua pusat beli-belah Endah Parade, Bandar Baru Sri Petaling, Selangor. Sesekali matanya melirik ke arah jam tangan yang dipakainya.

“Sudah pukul 3.30 petang, kejap lagi sampailah,” getusnya di dalam hati.

Sambil menunggu, Nor Azmi Ismail, 43, memerhatikan persekitaran ruang premisnya, My Pro Shop yang baru beroperasi pada Mei lalu.

Dia sendiri tidak menyangka minat yang mendalam terhadap sukan boling sejak usia 17 tahun membolehkannya bergelar usahawan dalam bidang yang jarang-jarang dikuasai oleh kaum Melayu itu.

Satu ketika dahulu, dia pernah bekerja dalam bidang pembinaan, namun disebabkan komitmen terhadap keluarga memaksanya untuk berhenti kerja.

Cintanya kembali bertaut terhadap boling, tetapi bukan sebagai atlet profesional sebaliknya pembantu kedai dan penebuk lubang bola boling (driller) di beberapa premis boling di ibu negara.

Bekerja di bawah driller berpengalaman, pemain dan jurulatih boling negara seperti Alex Lew dan Ben Heng menyebabkan dia bertekad untuk membuka perniagaan sendiri pada tahun 2007 di Cosmic Bowl Mid Valley.


Sejak itu, rutinnya agak padat. Hampir saban hari dan minggu jadualnya dipenuhi temu janji bersama pelanggan. Menguruskan dua premis My Pro Shop serentak di dua lokasi yang berasingan nyata sedikit memenatkan.

Ibarat kata pepatah, alah bisa tegal biasa, anak jati kelahiran Kota Bharu, Kelantan itu rela melakukannya. Lagipun dia sudah berpengalaman hampir sedekad dalam bidang itu dan mempunyai pelanggan setia yang sentiasa menagih khidmat dan kepakarannya.

Pintu yang tiba-tiba terbuka bagaimanapun mematikan lamunannya. Pelanggan yang ditunggu-tunggunya hadir seperti yang dijanjikan.

Tanpa berlengah, Nor Azmi bersama seorang kakitangannya, Azrul Azidi Alias, 26, memulakan tugas. Ukuran jari pelanggan diambil menggunakan peralatan khas, dikenali sebagai ball fitter untuk menentukan jarak antara jari, sudut lubang dan kedalaman lubang jari pada bola.

Kesemua maklumat itu kemudiannya ditandakan pada bola, sebelum ia ditimbang dengan menggunakan penimbang khas untuk menentukan side weight, single weight, thumb weight, top weight dan sebagainya.

Selepas semua bacaan diambil dikira, barulah proses terakhir dilakukan iaitu menebuk bola dengan mesin.

“Lazimnya, beginilah proses menebuk bola boling. Saya akan bertanyakan beberapa maklumat penting pelanggan seperti berat badan, tangan mana yang digunakan, teknik balingan serta kondisi permainan mereka.

Ball fitter digunakan untuk mendapatkan ukuran jari yang tepat.


“Selepas itu, barulah saya mencadangkan jenis bola yang sesuai berdasarkan pengiraan yang telah dilakukan,” katanya sambil menambah kebanyakan bola boling diimport dari negara seperti Amerika Syarikat, Mexico, China dan Korea Selatan.

Bapa kepada tiga cahaya mata itu memberitahu, pengiraan dan ukuran perlu dilakukan dengan teliti kerana setiap bola dan pemain mempunyai ciri-ciri yang berbeza antara satu sama lain.

Material bola

Ceritanya, walaupun setiap bola kelihatan hampir sama pada pandangan mata kasar, namun ia dibezakan melalui pemberat dan material yang digunakan semasa proses pembuatannya.

“Misalnya, bola bagi balingan straight mempunyai permukaan yang lebih licin dan berkilat, beratnya pula sekitar lima hingga tujuh kilogram dan materialnya lebih lembut untuk memberi lebih impak terhadap pin. Kedudukan lubang pada jari pula adalah berdasarkan cengkaman konvensional.

“Begitu juga dengan bola untuk balingan spinner atau balingan hooked, berat, saiz, kedalaman lubang jari dan sudut yang berbeza antara satu sama lain,” jelasnya.

Nor Azmi berkata, terdapat dua jenis material yang digunakan pada bola boling iaitu jenis polister dan reaktif dan digunakan mengikut kesesuaian dan keadaan gelanggang.

“Penggunaan bola polister digunakan bagi peringkat permulaan manakala bola reaktif pula sering digunakan di peringkat lebih tinggi seperti entry level sehingga ke high performance.

“Umumnya, bola reaktif memberikan impak yang lebih baik berbanding bola polister, namun ia juga bergantung kepada kemahiran pemain, keadaan gelanggang dan aksesori yang digunakan,” ujarnya.

Beliau memberitahu setiap bola dijual pada harga di antara RM200 hingga RM800 bergantung kepada jenis dan jenamanya.

Seorang pelanggan tetap Nor Azmi, Zanilatun Kamariah Zakaria, 36, mengakui pemilihan dan penggunaan bola yang sesuai penting dalam mendapatkan mata tertinggi dalam setiap permainan.

AZMI yang pernah bekerja sebagai penebuk bola boling akhirnya nekad untuk mengusahakan bisnes kedai bolingnya sendiri sejak empat tahun.


“Dulu saya juga agak kabur mengenainya. Apabila sudah lama berjinak-jinak di dalam sukan ini barulah saya tahu mengenai berat bola, jenis bola, teknik balingan dan keadaan gelanggang penting untuk mendapatkan balingan yang sempurna.

“Jika tidak, ia bukan sahaja merosakkan permainan, malah berkemungkinan menyebabkan kecederaan pada jari atau tangan,” katanya yang menetap di Taman Melawati, Hulu Klang, Selangor.

Kakitangan sebuah bank tempatan itu memberitahu, kehadiran driller profesional seperti Nor Azmi memudahkan pemain boling amatur sepertinya mendapatkan tip dan ciri-ciri bola yang dikehendaki.

“Selain mendapatkan perkhidmatan menebuk lubang bola, premisnya juga menawarkan perkhidmatan lain seperti mengilat bola di samping menjual pelbagai aksesori berkaitan.

“Apa yang pasti, sekarang terdapat pelbagai pilihan jenama dan jenis bola di pasaran. Setidak-tidaknya perkembangan ini dapat membantu pemain meningkat tahap permainan mereka,” katanya.
sunber : kosmo online

Demi Seni Wanita Bekas Pelajar Kedoktoran Ini Rela Bogel

MESKI mengaku seorang yang pemalu dan sederhana, Miru Kim sangat mencintai pekerjaannya di bidang seni fotografi.

Kim adalah seorang objek fotografi dengan latar belakang tempat-tempat unik dan istimewa. Dalam setiap foto-foto yang diabadikan, Kim tampil polos tanpa pakaian.



Meski mendapat berbagai kecaman dan kritikan, namun pekerjaan Kim ini pun mendapatkan reputasi dunia sebagai seorang seniman provokatif yang dikagumi oleh para ahli seni.

Miru Kim adalah seorang bekas mahasiswa kedoktoran dari New York. Dia sangat mencintai pekerjaannya yang dapat membawanya pergi ke tempat-tempat aneh seperti kilang usang yang telah ditinggalkan, terowongan, jembatan dan foto-foto struktur di berbagai negara. Walaupun dia harus dapat menanggalkan seluruh pakaiannya di tempat-tempat yang kadang tidak lazim dan berbahaya tersebut.


Perempuan 30 tahun ini mengaku, pekerjaan yang digelutinya ini menjadi salah satu cara menaklukkan ketakutannya.

“Pekerjaan saya pada umumnya melibatkan mendapatkan lebih dari ketakutan yang tertanam sejak kecil, seperti takut kegelapan, takut aktiviti berbahaya pada umumnya, dan takut kotoran. Aku bahkan tergolong anak yang obsesif kompulsif, ujar Kim.

“Ini di luar terapi. Saya melakukan ini melalui seni. Kebanyakan orang mungkin berfikir saya bercanda mempertimbangkan pekerjaan saya, tapi itu benar, jelas Kim, sebagaimana dilansir Dailymail, Selasa (28/6/2011).

Namun Kim yang mulai berfoto tanpa pakaian ejak tahun 2004 ini kini mengaku sudah terbiasa menjalani aktivitinya, walaupun pada awalnya dia sangat gugup tampil bogel di depan kamera.


Dalam proses mendapatkan hasil bidikan foto yang baik, dia rela menemukan mayat, berada bersama lelaki-lelaki di jalanan dan kedinginan, atau dia pun pernah harus lari dari kejaran petugas keamanan kereta bawah tanah, atau menghindari helikopter sambil berdiri telanjang di Jembatan Manhattan, New York.

Walau menyedari pekerjaannya ini banyak menuai kecaman serius dan berbagai kritikan, namun Kim tetap mendapat dukungan dari pihak-pihak pecinta seni.

“Masyarakat menilai pekerjaan saya dari berbagai sudut pandang dan saya menyukai keterbukaan dan saya fleksibel menanggapi hal-hal tersebut, ujar Kim.

Sumber :http://www.okezone.com/

Stephanie Buka Baju dan Semburkan Air Susunya ke Wajah Polis

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan ditangkap setelah menyirami wajah polis dengan air susu ibu (ASI). Demikian dilapor AOL, Selasa (28/6/2011).

Stephanie Robinette dari Westerville, Delaware, Ohio, Amerika Syarikat (AS), dilaporkan suaminya ke polis,minggu lalu, kerana mabuk di pesta pernikahan, memukuli suaminya, sebelum mengunci dirinya di dalam kereta.

Sherif dari wilayah Delaware County menemukan seorang perempuan di dalam keretadan berusaha berbicara dengannya namun tidak mhu bekerja sama. Ia menyatakan sang deputi berusaha mengeluarkannya dari dalam kendaraan.

Si perempuan kemudian membuka bajunya, mengeluarkan payudaranya, dan kemudian menyemburkan air susunya ke wajah polis. Atas tindakan ini, ia dikenakan melakukan kekerasan domestik, penyerangan, tindakan tak senonoh, dan menolak ditangkap.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved