Orang Ini Dipanggil Orang Air! Kenapa? Lihat Video Ini

on 23 Jun 2011

Sudah Ganti Kelamin Tapi Dilarang Menikah

PENGADILAN di Hong Kong memutuskan W, lelaki yang telah mengganti kelamin menjadi perempuan dilarang menikahi pasangannya.

Hakim dalam sidang tersebut menganggap bahawa masalah ini bukan urusan pengadilan untuk menentukan.

Seorang perempuan China, W (20),merupakan satu dari beberapa orang yang telah melakukan operasi penggantian gender di hospital umum Hong Kong.

Dia telah merubah gendernya dari laki-laki menjadi wanita pada kad identitinya.

Tetapi pengadilan perkahwinan kota memberi keputusan tahun lalu, bahawa ia tidak boleh menikahi kekasihrnya, seorang laki-laki. Mengapa? Kerana akta kelahirannya yang tidak boleh diubah berdasarkan hukum Hong Kong tetap menyatakan dia adalah laki-laki.

Hakim Pengadilan Tinggi Andrew Cheung mengatakan adanya kekurangan bukti guna masyarakat Hong Kong moden mengenai pernikahan yang mencakup paska-operasi transeksual.

"Pengadilan tidak boleh terburu-buru untuk mensubstitusi penilaiannya mewakili pemerintah atau legislatif di Hong Kong," tambah Cheung.

China daratan, Singapura dan Jepun sudah mengizinkan orang transeksual untuk menikahi pasangannya, kata Michael Vidler, pengacara W.

Kentut dibawah sinar x





Video lucu nenek berjoget





Bayi Lahir dengan Keadaan Sudah Disunat

REPUBLIKA.CO.ID,BANGKALAN–Warga Kampung Duwek Rampak, Madura, Jawa Timur, Selasa, dikejutkan dengan adanya seorang bayi yang lahir dalam keadaan sudah disunat.

Bayi tersebut merupakan anak lelaki dari pasangan Mas’udah (35) dan Yasir (40) warga Desa Tanah Merah Laok, Kecamatan Tanah Merah. Meski ada yang aneh, namun keadaan bayi itu sihat. “Sebelumnya kami tidak mempunyai firasat apa-apa. Tahunya, setelah isteriku lahir ada yang berbeza pada alat kelamin anak saya. Alat kelaminnya seperti sudah disunat, kerana dihujungnya sudah terpotong,” kata Yasir menjelaskan.

Yasir menjelaskan, pertama dirinya tidak menyangka jika anaknya yang belum diberi nama itu ada kelainan. Sebab, ketika isterinya hamil tidak ada tanda-tanda yang menunjukkan sesuatu hal aneh. “Tadi malam, isteriku sakit perut seakan mahu melahirkan. Sesuai dengan perkiraan, isteriku akan melahirkan pada bulan ini. Kemudian saya bawa isteriku ke dukun beranak untuk melahirkan. Selasa (21/6) sekitar pukul 4:30 WIB isteriku melahirkan seorang bayi laki-laki,” ucapnya.

Menurut Yasir, sang istri melahirkan bayi dengan berat badan 3,2 kilogram. Adapun biaya persalinan sendiri Rp200 ribu. Namun, kerana tidak punya wang, Yasir baru membayar biaya persalinan separuh yakni Rp100 ribu.”Kami berharap anak ini boleh membesar seperti bayi lain. Sehingga jika sudah besar kelak, boleh berguna bagi keluarga dan bangsa,” paparnya.

Kelahiran bayi dari keluarga pasangan suami isteri dari kalangan keluarga miskin ini mendapat perhatian warga di desa itu. Sejak Selasa pagi banyak warga desa berduyun-duyun datang ke rumah Yasir menyaksikan secara langsung kejadian yang menurut warga di sana tergolong aneh.

Sebahagian warga bahkan ada yang mempercayai, kelahiran bayi dengan keadaan tersunat anak dari pasangan suami isteri Yasir dan Mas’udah tersebut bertanda akan membawa keberuntungan hidup bagi keluarga itu. Tidak sedikit diantara ibu-ibu rumah tangga yang datang berkunjung tersebut berebut untuk menggendong bayi anak Yasir dan Mas’udah ini.

Kesian..penguin ini tersesat sampai 3000 km

WELLINGTON - Seekor penguin jenis Emperor tersasar tiba-tiba saja muncul di New Zealand. Seharusnya penguin tersebut saat ini berada di Antartika dimana habitat aslinya berada.
Menurut perkiraan seorang ahli binatang liar, penguin tersebut diperkirakan berenang keluar dari jalurnya dan tiba di New Zealand yang jaraknya tiga ribu kilometer dari Antartika. Ada puluhan koloni penguin di Antartika, tetapi baru kali dalam 44 tahun seekor penguin Emperor tiba di New Zealand.
Penguin jantan tersebut tiba di Pantai Kapiti, sekira 40 kilometer dari Wellington pada Isnin petang waktu setempat. Menurut Departemen Konservasi New Zealand(DOC) Peter Simpson, penampakan penguin Emperor di sini pertama kali tercatat pada tahun 1967 lalu.
Simpson pada awalnya tidak mempercayai laporan tersebut, namun pada saat dirinya melihat langsung Simpson langsung terkejut.
 ”Saya kira itu hanyalah seekor singa laut, pada saat kami memeriksanya memang benar tentang keberadaan penguin Emperor,” ucap Simpson seperti dikutip AFP, Rabu (22/6/2011).
Sepertinya haiwan yang memiliki warna hitam dan kuning keemasan ini dalam keadaan sihat dan sepertinya boleh beradaptasi dengan keadaan cuaca New Zealand yang hangat.
“Seharusnya, penguin tersebut berada di laut ais di Antartika. Mereka meluncur ke laut untuk mencari makan. Saya kira haiwan ini berenang terlalu jauh dan tersesat,” lanjut Simpson.
Saat ini petugas konservasi binatang terus memonitor penguin tersebut dan memperkirakan binatang ini nantinya akan berenang sendiri ke habitat aslinya di Antartika.
Sumber :http://www.okezone.com/

Bateri terkecil (sehelai rambut) di dunia di buat dari bakteria

INILAH.COM, Amerika Syarikat – Pegkaji berhasil menciptakan bateri terkecil di dunia. Bahan dasarnya bakteria.

Kelvin B. Gregory dan Philip R. LeDuc, profesor Universiti Carnegie Mellon, Pittsburgh, menciptakan bateri terkecil di dunia yang berasal dari bakteri.

Energi bateri ini dihasilkan dari sistem pencernaan bakteria yang disimpan dalam pelat emas berukuran mikro.

Peneliti mengatakan bahawa bateri seukuran  satu helai rambut ini sangat ideal digunakan di perairan laut dalam dan lapisan bumi terdalam, atau tempat tak terjangkau lainnya. Kedua lokasi itu, jika dijangkau alat elektronik dan bateri biasa, pasti akan gagal fungsi.

“Bateri ini lebih murah dan lebih boleh digunakan di tempat-tempat yang sulit dijangkau,” ujar LeDuc, profesor departemen Ilmu Biologi dan Komputasi.

Gregory, asisten profesor Teknik Sipil dan Lingkungan Carnegie Mellon, mengatakan,bakteria dapat menghasilkan biofilm yang secara alami dapat bekerja sebagai senyawa organik bahan bakar.

Bateri ini diharapkan dapat menjadi sumber energi baru yang dapat diperbarui, terutama untuk perangkat elektronik atau alat sensor ukuran mikro.

Aneh...Kucing masih hidup walaupun terhumban dari tingkat 12

OLDBURY, Britain - Seekor kucing betina masih hidup walaupun dihumban dari tingkat 12 sebuah flat pada ketinggian lebih 36.57 meter, lapor sebuah akhbar semalam.

Kucing itu terbaring dengan mulut berdarah semasa anggota-anggota sebuah agensi perlindungan haiwan tiba untuk memberi rawatan selepas dihubungi seorang penduduk bagi memberitahu mengenai kejadian berkenaan .Beberapa penduduk di tingkat tiga dilaporkan mendengar bunyi haiwan itu jatuh.

Seorang pegawai agensi perlindungan haiwan itu, Susie Bailey berkata, dia percaya kucing tersebut jatuh dari tingkat 12 flat berkenaan pada 5 Jun lalu.

Namun, kucing berusia tujuh bulan itu semakin pulih tanpa mengalami sebarang kecederaan serius selepas ia jatuh sekali gus mengejutkan pegawai-pegawai agensi perlindungan haiwan.

Kucing itu dirawat di sebuah hospital haiwan di Birmingham.

Haiwan itu memakai kolar di leher yang menunjukkan ia mempunyai tuan. - Agensi
sumber : kosmo online

Wow..tanam duit 1juta balakang rumah

IPOH – Polis menemui petunjuk baharu untuk menyelesaikan kes tipu melibatkan pasangan suami isteri yang dicari sejak April lalu apabila menemui wang RM1.095 juta yang ditanam di belakang rumah anak lelaki mereka di Kuala Muda, Kedah 14 Jun lalu.

Wang yang dimasukkan ke dalam sebuah beg itu ditemui selepas polis menyoal siasat anak pasangan itu yang ditahan pada hari sama.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, pihaknya percaya, pasangan terbabit, Chong Heoy Choo, 50, dan Song Siew Weng, 49, bertindak menanam sebahagian daripada wang RM7 juta yang diperoleh hasil penipuan kerana bimbang kegiatan mereka telah terbongkar.

Bagaimanapun katanya, pasangan itu masih belum diberkas.

“Mereka dicari selepas kita menerima laporan daripada tujuh mangsa yang mendakwa ditipu mengenai penawaran projek dan tender yang tidak wujud di sekitar Perak sejak awal tahun ini.

“Anak mereka yang berusia 21 tahun itu juga disyaki terlibat dalam membantu ibu bapanya untuk menipu,” katanya.

sumber : kosmo online

Ibu panggang bayi berusia 6 minggu dalam microwave

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 29 tahun ditangkap Selasa (21/6/2011) setelah hasil penyelidikan menunjukkan bayinya mengalami luka bakar akibat terpanggang dalam oven microwave. Demikian dilapor Fox News, Rabu (22/6/2011).

Ibu bernama Ka Yang ditangkap dan ditahan tanpa wang jaminan di Sacramento County Jail, Sacramenton, California, Amerika Syarikat (AS).

Ia ditangkap tiga bulan kemudian setelah bayinya yang baru berusia enam minggu bernama Mirabelle Thao-Lo ditemukan mati di rumah keluarga pada 17 March lalu.

Polis menggambarkan bayi itu mengalami luka akibat panas yang luar biasa. Seorang polis wanita bernama Laura Peck mengatakan penangkapan itu memakan waktu yang sangat panjang untuk mencari tahu penyebab dari kematian itu dan mencoba menghubungankannya dengan kes yang sama.

Ada tiga kes lainnya di mana ibu sanggup memanggang bayinya dalam oven di sejumlah negara bahagian antara lain Dayton (Ohio), Galveston (Texas), New Kent County (Virginia).

"Ini kes yang sangat jarang. Luka yang disebabkannya unik dan ada tiga kes lainnya yang sama dengan kes ini. Anak-anak dipanggang dalam oven microwave," kata Peck.

Peck menambahkan, polis tidak tahu apa motif pembunuhan itu dan Yang belum memiliki pengacara. "Kami belum boleh memberikan pemeriksaan mental. Ini tergantung pengadilan dan tak ada yang tahu apa yang terjadi di rumah itu kecuali dia dan bayinya," kata Peck, lagi.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved