Pesawat Langgar Lembu Ketika Mendarat Kecemasan

on 18 Jun 2011

LONDON - Seorang pilot di Inggris mengalami pendaratan yang tidak terlupakan ketika pesawat yang dikemudikannya melanggar seekor lembu yang melintas di landasan pesawat.

Pilot yang diketahui bernama Rob Watson melakukan pendaratan kecemasan ketika mengetahui pesawat jenis dua sayap yang dikemudikannya mengalami masalah mesin.

Namun, saat roda pesawatnya hendak menyentuh tanah, tiba-tiba sayap pesawat bahagian kirinya melanggar seekor lembu, brakk...Akibatnya, sayap pesawat itu hancur dan lembu malang itu terpelanting beberapa meter. Tapi, ajaibnya berdasarkan laporan, nampaknya lembu tidak mati.

"Saya harus mengatakan ini adalah pertamakalinya saya melanggar seekor lembu setelah menjadi penerbang selama 22 tahun," ujar Watson seperti dikutip Associated Press

Rancang Pembunuhan di Facebook, Wanita AS Ditangkap

LONDON - Entah apa yang ada di fikiran London Eley, seorang wanita asal Philadelphia, Amerika Syarikat, ketika dia merancangkan pembunuhan bekas kekasihnya melalui situs jejaring sosial Facebook.

Eley bahkan mengutarakan niatnya menyewa seorang pembunuh bayaran melalui status Facebook-nya. “Saya akan memberikan bayaran tinggi kepada siapapun yang mahu membunuh ayah dari bayi saya,” demikian status Eley seperti dikutip Tech Eye, Rabu (15/6/2011).

Tergiur dengan tawaran itu, Timothy Bynum langsung memberi repon terhadap status Eley: “Tidak perlu berkata apa-apa lagi” “Seperti apa penampilannya?” “Dimana dia akan berada?” “Saya perlu bayarannya lebih dulu” “Saya akan habisi dia”.

Beruntung bagi bekas kekasih Eley, dia segera menyedari bahawa dirinya menjadi target pembunuhan. Dalam waktu singkat, Eley dan Bynum segera ditangap oleh polis. Bynum tidak bisa mengelak dari keterlibatannya, setelah polisi menemukan sepucuk pistol kaliber 22 dengan peluru penuh di rumahnya.

London Eley sendiri terancam hukuman jenayah dengan tuduhan merencanakan pembunuhan.

$1000 siapa yang dapat memberi informasi kematian burung merpati liar di Singapura



REPUBLIKA.CO.ID, SINGAPURA – Inilah Singapura. Hadiah tunai  yang ditawarkan kepada siapa saja yang dapat memberikan informasi tentang orang yang bertanggung jawab atas kematian seekor merpati putih liar di kota itu. Tak tanggung-tanggung, hadiah yang ditawarkan sebanyak 1.000 dolar Singapura.

Pada hari Isnin burung merpati putih  ditemukan mati di Jalan Bishan  Blk 166 Bishan St 13 dengan panah buatan tertancap di perutnya. Burung itu kemudian mati akibat luka tusukan, setelah seorang doktor haiwan gagal menyelamatkan nyawanya.

Masyarakat untuk Pencegahan Kekejaman terhadap Haiwan (The Society for Prevention of Cruelty to Animals /SPCA) meradang. Mereka mengeluarkan seruan untuk mencari dan menyiasat identiti pelaku dan telah memasang hadiah $ 1.000 untuk setiap informasi yang akan mengarahkan untuk menangkap pelakunya itu.

Selebaran SPCA  juga dipasang di dekat tempat merpati itu ditemukan.

Di Singapura, kekejaman terhadap binatang adalah kejahatan. Di bawah UU Haiwan dan  Burung, siapa saja menghilangkan nyawa haiwan yang disebutkan dalam UU secara sengaja dianggap sebagai  suatu kejahatan, termasuk pengabaian haiwan apapun. pelakunya bakal dihukum dengan hukuman penjara sampai 12 bulan, dan denda sampai $ 10.000, atau keduanya.

Nguyen Duy Hai Hidup dengan Tumor Seberat 84 Kilogram di Kakinya

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki bernama Nguyen Duy Hai berusia 31 tahun terpaksa hidup dengan tumor seberat 186 pounds atau sekitar 84 kilogram di kakinya selama 14 tahun. Demikian dilapor Fox News, Jumaat (17/6/2011).

Lrlaki yang tinggal di Da Lat, Vietnam, sudah menjalani pembedahan sejak 14 tahun lalu di kaki kiri namun tumor itu tetap tumbuh dengan lebar tiga kaki.

“Saya tidak boleh melakukan apapun. Saya hanya bioleh duduk dan tidur,” katanya. Meski dengan penderitaan yang sangat berat Hai tetap tersenyum dengan tulus dan menerima hidup apa adanya.

Tumor ini merupakan yang terbesar pernah didokumentasikan di Vietnam. Demikian disampaikan Vu Van Thach, Ketua Kesihatan Pemeriksaan di Hanoi.

Keluarga Hai sangat miskin dan tak boleh melakukan operasi setelah amputasi tahun 1997. Kini ia melakukan upaya untuk mencari dana agar ia boleh mendapat pertolongan medik.

“Ini tumor tidak seperti kanser dan kemungkinan kerana mutasi genetik,” kata Vu Van Thach, sembari menambahkan jika tumor itu berbahaya maka Hai tak mungkin hidup sekarang.

Kalau ye pun nak exercise janganlah sampai macamni..



ganggu kelancaran jalan raya...

Busana Daging Lady Gaga Masuk Muzium

VIVAnews - Salah satu sensasi fashion yang pernah dilakukan Lady Gaga adalah mengenakan busana dan kasut yang terbuat dari daging mentah ketika menghadiri acara "MTV Video Music Awards 2010" lalu. Setelah acara berlangsung, tentu saja busana tersebut jadi perbincangan hangat, terutama oleh para pengkritik fashion.

Daging mentah dijalin hingga menciptakan kesan seperti busana. Hanya itu yang ia pakai. Aksi ini juga dilakukannya untuk keperluan foto sampul majalah Vogue Hommes Japan, edisi September 2010.

Seperti dilanpor dari en.trend.az, busana yang dibuat oleh Franc Fernandez dan Nichola Formichetti ini, kini ditempatkan di Rock and Roll Hall of Fame and Museum, Cleveland, Amerika Syarikat. Busana dan kasut telah dikeringkan dan diawetkan, kurator pun menggunakan bahan kimia khusus untuk menjaga busana tetap dalam keadaan utuh.

Dalam ruang pameran, juga ditampilkan piano masa kecil penyanyi yang bernama asli Stefani Joanne Angelina Germanotta. Termasuk, busana berbentuk orbit rancangan Armani.
 • VIVAnews

Aksi Gila Menyelam ke Dalam Abu Letusan Gunung

VIVAnews - Menyelam dalam air bersih mungkin biasa dilakukan oleh seseorang. Namun, bagaimana jika seseorang menyelam dalam air yang dipenuhi oleh abu?

Seorang lelaki dengan kelengkapan telah menyelam di Danau Nahuel Huapi yang seluruh permukaannya ditutupi oleh abu hasil letusan Gunung Puyehue di Chile. Abu di atas air danau tampak tebal, berwarna putih dan terumbang-ambing gelombang air danau.

Laki-laki nekad itu, perlahan-lahan menuju ke tengah danau dengan jaket selam dan menggendong tabung oksigen. Sesampainya di bahagian danau yang dalam, tiba-tiba..., laki-laki itu menyelam ke danau yang ditutupi abu tebal itu.

Gunung berapi Puyehue di Cile meletus pada 4 Juni. Abu vulkanik dampak letusan yang terus menyebar membuat ratusan jadual penerbangan di Chile, Uruguay, Argentina, dan Brazil terpaksa dibatalkan. Kini, abu vulkanik ternyata telah menyebar hingga Australia dan New Zealand.




sumber : vivanews

Raikan Kelulusan, Lima Pelajar Lari Telanjang Keliling Kampus

TRIBUNNEWS.COM - Sejumlah mahasiswa merayakan kejayaan mereka lulus dari sebuah universiti di China. Kelakuan ini kemudian menjadi sangat popular di dunia maya.

Dalam foto ini terlibat lima sarjana dari Orient Science & Technology College of Hunan Agriculture University, Daerah Hunan, China, berlari dalam keadaan telanjang mengelilingi kampus sebelum meninggalkan kampus.

Foto-foto itu kemudian beredar di situs China seperti Renren, Douban,dan Sina's Weibo, kemudian di-forward ribuan kali.

Seseorang terkejut dan beberapa lainnya malah bergembira kerana mereka memiliki keberanian untuk berlari dalam keadaan telanjang.

Seorang profesor dari universiti mengakui bahawa mereka adalah sarjana lulusan tahun 2011 namun menolak memberikan komen.

Liu, seorang sarjana, mengakui mereka berlari telanjang demi merayakan kelulusan serta ingin membuatnya menjadi kenangan yang tak terlupakan.

Sumber: China Daily

Wanita Russia jatuh tingkap ketika sedang asyik berasmara dengan lelaki Maghribi

DUBAI: Seorang wanita Russia berdepan hukuman penjara setahun selepas jatuh dari tingkap kediamannya di tingkat pertama ketika cuba melakukan seks dengan seorang lelaki Maghribi.

Mahkamah memenjarakan wanita berusia 29 tahun dikenali sebagai SB tanpa kehadirannya Rabu lalu, kerana melakukan seks secara sukarela dengan lelaki Maghribi berusia 40 tahun, dikenali sebagai MS.
Mahkamah menjatuhkan hukuman penjara tambahan sebulan kerana kesalahan minum arak. Kedua-duanya juga boleh diusir pulang.

SB bertemu MS di bar hotel lima bintang di sepanjang Jalan Shaikh Zayed. SB berkata, MS menaiki teksi bersamanya
selepas dia meninggalkan bar itu. – Agensi
sumber: berita harian online

Mahasiswa dihalau dari menaiki pesawat kerana gaya seluar londeh

Seorang mahasiswa yang juga pemain bolasepak (american football) terpaksa dihalau dari dalam pesawat setelah menolak menarik ke atas seluarnya yang londeh. Demikian dilansir Fox News, Jumaat (17/6/2011).

Model seluar sagging pants ini memang sedang popular dan juga menjadi pilihan sejumlah seleberiti ternama termasuk Justin Bieber. Mahasiswa bernama Deshon Marman (20) berada di San Fransisco, Amerika Syarikat (AS), untuk menghadiri pemakaman teman sekolah-nya.

Ia diminta untuk menarik seluarnya ke atas pinggang sebelum naik ke pesawat US Airways menuju ke Albuquerque, New Mexico, tempat Marman menuntut ilmu sebagai mahasiswa.

Seluar Marman berada di bawah pinggang dan memperlihatkan seluar dalamnya. Pihak pesawat sudah meminta agar Marman memperbaiki posisi seluarnya saat berada di gerbang boarding namun menolak melakukannya.
Akibat tindakannya ini, ia pun ditahan dengan wang jaminan 11 ribu dollar AS dengan tuduhan masuk tanpa izin, melakukan kekacauan, dan menolak ditangkap.
sumber

Lawak...banduan larikan diri ditangkap semula kerana terketuk kabin warden penjara

Tak ada rezeki...
saya petik dari myMetro


SEATTLE: Seorang banduan yang melarikan diri daripada penjaranya, ditangkap semula keesokan harinya selepas dia tersalah ketuk pintu kabin.

Menurut polis, kabin yang diketuknya itu sebenarnya didiami seorang pengawal penjara di mana banduan itu meloloskan diri. Pengawal itu bercuti pada hari berkenaan.


Pihak berkuasa berkata, James Edward Russell, 39, melarikan diri dari pusat tahanan negeri Washington, pada pagi Selasa lalu. Keesokan paginya, Russel - yang masih memakai uniform penjara - pergi ke sebuah kabin untuk meminta menggunakan telefon. Jurucakap Jabatan Pemulihan, Chad Lewis, berkata selepas berlaku pergelutan, Russel melarikan diri sekali lagi. Pengawal penjara itu melaporkan insiden berkenaan dan Russel ditangkap beberapa jam kemudian.

'Spiderman' pura-pura pengsan untuk elak ditangkap

Spiderman oh spiderman...
saya ptik dari myMetro

BAGAN SERAI: Lucu apabila seorang pencuri ala ‘Spiderman’ berpura-pura pengsan lebih 15 minit bagi mengelak diberkas ketika cuba memecah masuk sebuah rumah di sini.

Namun taktik suspek mengundang rasa geli hati penduduk apabila didapati sengaja terkulai pengsan atas bumbung rumah yang ingin dicerobohi.


Suspek sebelum itu memecah genting dan siling rumah di Taman Serai Perdana di sini, namun tidak sempat masuk ke dalam kediaman berkenaan.


Penduduk, Lam Thee Mei, 34, berkata, kehadiran suspek sekitar jam 1.30 pagi semalam disedari jiran yang segera memaklumkannya kepada Ketua Pasukan Keselamatan Sukarelawan Bagan Serai, Oii Ding Soo.


Menurutnya, suspek yang berusia 30-an sebelum itu dilihat memanjat rumah itu selepas yakin penghuni rumah satu tingkat itu sudah tidur.


“Anggota keselamatan sukarelawan mengepung rumah berkenaan.



“Suspek yang menyedari dia sudah tiada peluang melarikan diri, merebahkan diri dan terbaring kaku di atas bumbung rumah berkenaan seolah-olah diserang sakit jantung,” katanya.


Menurutnya, penduduk yang tidak dapat berbuat apa-apa menghubungi polis dan bomba bagi menurunkannya dari atas bumbung berkenaan.



“Pihak bomba yang sampai kira-kira lima minit kemudian menggunakan tangga untuk naik ke atas bumbung itu sebelum suspek dapat dipujuk dan dibawa turun.


“Suspek yang berlakon seolah-olah hilang ingatan dan gila diserahkan kepada anggota polis yang membawanya ke Balai Polis Bagan Serai,” katanya.


Sementara itu pemilik rumah, Yew Thean Seng, 69, berkata, dia tidak berada di rumah ketika kejadian dan hanya mengetahui apa yang berlaku selepas dimaklumkan Oii.


Menurutnya, dia berterima kasih kepada jiran tetangga serta pasukan keselamatan sukarelawan yang bertindak pantas menghalang cubaan penjenayah menceroboh masuk kediamannya.

Di Tengah Kerusuhan, Pasangan Ini Sempat Berciuman

VANCOUVER - Seorang fotografer berhasil mengabadikan sepasang kekasih yang sedang berciuman di tengah kerusuhan yang terjadi di Vancouver, Kanada. Dari foto nampak jelas mereka berciuman di belakang polis yang tengah mengamankan lokasi.

Foto tersebut diambil ketika terjadi kerusuhan antara-penyokong pasukan hoki Vancouver Canucks yang kalah 4-0 dari Boston Bruins dalam perlawanan Stanley Cup.

Richard Lam berhasil mengabadikan foto pasangan tersebut di balik para perusuh dan polis. "Jarak sekira 20 hingga 30 ela dari polis dan perusuh. Tiba-tiba saja ada sepasang kekasih di jalanan kosong. Saya fikir salah seorang dari mereka terluka," ucap Lam seperti dikutip The Guardian, Jumat (17/6/2011).

Menurut Lam, pasangan ini sepertinya tidak peduli dengan kerusuhan yang terjadi. Dia sedar saat itu ada beberapa kereta yang dijilat api.

"Keadaan memang benar-benar rusuh. Pelaku kerusuhan membakar kereta. Bahkan saya melihat dari perusuh melakukan kerosakan," lanjutnya.

"Ketika itu, polis anti rusuhan mulai bergerak ke arah saya. Setelah saya berhenti berlari, ternyata di celah-sel rapatnya barisan polis, ada dua orang yang sedang berbaring di jalan," tutur Lam.

Di saat itu Lam menyedari ada kejadian menarik. "Saya sedar harus mengambil momen tersebut. Tetapi saat diperiksa oleh editor saya, ternyata keduanya tidak terluka melainkan asyik berciuman tepat di tengah kerusuhan," ucap Lam.

Lam sendiri tidak mengetahui siapa pasangan tersebut. Bahkan dirinya hingga saat ini masih belum yakin apa yang terjadi pada pasangan itu, apakah terluka.

Sementara kerusuhan antara-penyokong itu menyebabkan 150 orang dirawat dihospital. Sementara 100 lainnya ditangkap.
(faj)

Fotografer tangkap gambar cicak jantan beri bunga kepada cicak betina

KYEV - Seorang fotografer dari Ukraine, Alexey Tymoshenko baru saja mengabadikan momen yang romantis dari dua pasang cicak pasir yang terlihat sedang jatuh cinta dari taman belakang rumah orang tua Alex di Ukraine.

Dia secara tak sengaja mendapatkan momen di mana seekor cicak jantan memetik sekuntum bunga bagi seekor cicak betina. Cicak betina pun menghampiri sang jantan ke batang tanaman. Mereka bahkan hampir membentuk bentuk hati dengan sempurna.

"Saya ambil gambar cicak ini dari halaman belakang rumah orangtua saya di Ukraine. Saya kembali pulang ke rumah orangtua saya setelah sekian lama meninggalkannya," cerita alex.

"Dari kecil, kegemaran saya adalah berada di taman belakang, seraya menonton gerak-geri cicak-cicak yang ada di taman belakang itu," ucapnya.

"Selama bertahun-tahun saya mempelajari tingkah laku mereka. Jika kita bersikap ramah pada mereka, maka mereka pun akan ramah dan menerima kehadiran kita dengan baik di sekitar mereka," ungkap Alexey seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (17/6/2011).

"Perlu waktu 30 minit untuk mereka beradaptasi untuk mengetahui bahawa keberadan kita di dekatnya tidak akan membuat mereka berbahaya dan saya pun dapat mengabadikan gerak-geri mereka dengan kameraku dengan tenang dan tanpa membuat mereka nampak ketakutan," lanjutnya

Alexey menambahkan dirinya tidak pernah berfikir bahawa cicak-cicak kecil akan sangat bernafsu.

"Saya merasa sangat special mendapatkan adegan dengan bunga. Aku bukan pakar mngenai cicak dan tidak tahu pasti apa maksud dari tingkah cicak tersebut tapi ini terlihat seperti si cicak jantan melamar si cicak betina," ujar Alex senang.

Alex merupakan mahasiswa teknik mesin di sebuah Universiti di Ukraine dan fotografi adalah hobinya.

Dari hasil yang special ini, kita jadi tahu bahawa memberi bunga untuk menyatakan rasa sayang tidak hanya dilakukan oleh manusia.

Alex menambahkan bahawa cicak pasir suka sekali bersembunyi di bawah pasir selama berjam-jam, dan mereka pun terkadang berjemur di bawah terik matahari di atas pasir-pasir.(rhs)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved