Hidup Primitif Selama 26 Tahun di Hutan Tepi Pantai

on 17 Jun 2011

Kehidupan nyata David Burgess, yang menghabiskan 26 tahun tinggal di pondok tepi pantai yang terbuat dari kayu apung. David Burgess, 63 tahun. Telah menggunakan kapar dan Jetsam yang terdampar di pantai di desa Somerset untuk membuat pondok pantai.

Terpencilnya lokasi bererti bahawa hanya segelintir orang, sampai sekarang, tahu keberadaannya. Hanya berjalan kaki ke sana selama satu jam dari jalan terdekat, menyusuri jalan berbahaya.

Mr Burgess tidur di atas daun kering dan memiliki bingkai jendela kuno dan bahkan tangga dari kayu apung.

Dia mulai membangun rumahnya pada tahun 1985 ketika dia menemukan sisa-sisa sebuah pondok kulit-pengeringan Embelle Kayu dekat Porlock, Somerset. Mr Burgess mengatakan: "Ketika saya pertama kali melihatnya, ia hanya memiliki dinding dan ruang untuk jendela. Saya fikir itu akan menyenangkan untuk tinggal di situ dan aku sudah mengumpulkan kayu apung selama bertahun-tahun untuk menempatkannya."

"Ini adalah sebuah pondok tua yang hancur pada tahun 1812 namun tidak pernah selesai."katanya





Marah pekerja menganggunya pelancung Israel ini tanggalkan pakaian

WELLINGTON - Seorang pelancung Israel merasa terganggu ketika para pekerja jalanan bersiul kepadanya. Pelancung perempuan muda itu malah menanggalkan pakaiannya untuk mengungkapkan kemarahannya.

 Para pekerja di Kerikeri, sebuah kota pertanian di utara  New Zealand,sedang memperbaiki jalan utama ketika gadis itu menarik perhatian mereka.

 Di tengah suasana yang sejuk, perempuan itu bertelanjang dan membuat para pekerja ternganga dan menghentikan pekerjaan mereka. Sesudah itu, perempuan nekad itu memakai kembali bajunya dan pergi berlalu.

 Sarjan Peter Masters, polis setempat, mengatakan si perempuan mengaku tidak nyaman dengan siulan para pekerja itu.

 "Dia mengaku telah diganggu oleh lelaki-lelaki New Zealand. Perempuan itu bukan seorang yang tidak menarik," kata Masters dikutip Associated Press,

 "Perempuan itu lalu dibawa  ke balai polis dan dinasihati bahawa dia melakukan tindakan yang tidak sepatutnya  di  New Zealand," tambahnya.


sumber:http://international.okezone.com

Video...Hari terburuk dihari perkahwinan wanita ini,suaminya ikut lari jantan lain




must be absolutely heartbreaking to see your husband-to-be call off the wedding to run away with another woman -- but what if he runs away with another man? STOMPer RhCn feels that must have been a nightmare for the bride in this video which was shot in China.

In the video, confrontation between the bride, her groom and the mystery man is already underway. "You shut up, we were together long before you entered the picture," the man tells the bride.

"What do you mean?!" retorts the bride, pushing the man as her groom tries to control the situation, saying, "Hey, don't fight, don't fight!"

The bride then demands for an explanation on who the man is, but the man tells the groom not to. After some more confrontation, the man, who appears to be the groom's boyfriend, grabs his hand and runs away with him.

The STOMPer commented on the video:

"Every bride's nightmare would be someone ruining their big day.

"Well, that is just what happened to this woman in the video.

"Not only was her wedding day ruined, the wedding crasher, who apparently is the groom's boyfriend, ran away with the groom.". sumber : stomp.com.sg

Pelik..rumah pun kena curi

Macam-macam..
saya petik dari myMetro

OTTAWA: Polis Kanada semalam mendakwa seorang lelaki Ontario di mahkamah kerana mencuri sebuah rumah.
Menurut jurucakap polis, pemilik rumah bergerak berkenaan terkejut apabila mendapati kediamannya hilang dari tempat ia ditinggalkan di Dundalk.

Dia memaklumkan kepada polis yang kemudian mengesan rumah sepanjang hampir 14 meter itu tidak jauh dari tempat ia dilarikan.

Seorang lelaki berusia 43 tahun kemudian ditahan dan didakwa mencuri serta menggunakan dokumen palsu untuk meyakinkan polis kononnya dia memiliki rumah berkenaan.

Rumah bergerak itu dianggarkan bernilai hampir RM92,500.

Polis juga gagal menjelaskan bagaimana ia dicuri. - AFP

Kerana kecuaian kain pencuci tertinggal di alat sulit

Kesian..kerana kecuaian..
saya petik dari myMetro

KUALA LUMPUR: Seorang wanita terpaksa menderita berikutan kemaluannya dijangkiti kuman, didakwa akibat kecuaian pihak hospital tertinggal kain pencuci di dalam anggota sulitnya selepas bersalin anak sulung pada 19 Mei lalu.
Wanita itu yang melahirkan anak sulung lelaki di sebuah hospital di Selangor pada mulanya tidak berasa apa-apa perubahan malah turut dibenarkan keluar selepas dua hari berada di wad.
Bagaimanapun, selepas pulang dia berasa sakit di kemaluan malah air kencingnya turut berbau busuk menyebabkan mangsa mengesyaki sesuatu.

Suaminya, Kamaruddin Mohamad Ali, 29, berkata, isterinya mengadu sakit di bahagian itu, namun pada mulanya dia menyangka perkara itu normal kerana baru bersalin.


Menurutnya, dia menghantar isterinya pulang ke kampung di Pulau Pinang pada 24 Mei lalu supaya dijaga keluarganya.

Kambing Jantan Hasilkan Air Susu Ibu???

INILAH.COM, London – Klon genetik membuat kambing jantan mampu menghasilkan susu serupa air susu ibu (ASI). Kambing ini sepertinya betina yang terperangkap ditubuh jantan. Seperti apa?

AgResearch menjadi ‘dalang’ praktek ini. Kambing ini dibaptis ‘goys’ yang merupakan cantuman ‘girl’ dan ‘boy’. Hingga kini, sudah ada 15 goys di .New Zealand .

Banyak kritik dengan kemunculan menyatakan, program ini harus dihentikan kerana kekhuatiran ilmuwan ‘berperanan sebagai Tuhan’. Para pengkritik juga mengkhuatirkan bahaya jika kambing-kambing ini lepas dan DNA-nya menyebar.

AgResearch mengatakan, sebanyak 75% kambing rekaan ‘dibuat’ di Hamilton. Semua ‘pejantan’ telah disterilisasi agar kambing ini tak boleh berkembang biak. Sejauh ini, ke-15 goys itu mampu menghasilkan ASI di usia enam bulan.

Pengembangan kambing ini pun mendapat reaksi di banyak blog dan internet. “Saya tak mengerti mengapa mereka melakukan ini, bunuh saja haiwan-haiwan tak berdosa ini,” tulis Carol Hill pada blog miliknya.

Manager biosains terapan AgResearch Dr Jimmy Suttie mengatakan, kambing ini tak mengalami rekayasa genetik. “Kami sangat memperhatikan etika haiwan di AgResearch,” ujarnya.

Semua eksperimen ini diawasi doktor haiwan dan dewan etika haiwan. “Mereka tak mengkhuatirkan apa pun”, tutupnya.

Gila..akibat cinta ditolak lelaki ini lapor palsu ada bahan letupan dirumah bekas kekasih

LONDON - Seorang lelaki yang ditolak cinta oleh kekasihnya, membuat onak dengan mengirim polis bersenjata lengkap dan lebih dari 90 kendaraan darurat ke rumah bekas kekasihnya.
Anthony Jackson membalaskan dendam sakit hatinya kepadanya, dengan mengatakan kepada polis bahawa rumah bekas kekasihnya tersebut dipenuhi bahan letupan. Laporan palsu ini dilakukannya selama 999 kali kepada polis dengan 15 waktu terpisah. Demikian diberitakan Daily Mail, Khamis (16/6/2011).
Sebuah helikopter dikirim ke rumah perempuan yang beralamat di London. Sementara disaat bersamaan, Jackson juga melakukan laporan palsu kepada polis bahawa sebuah lori minyak mengalami kemalangan dan pemandunya tersepit di dalam truk itu.
Akibatnya, helikopter dan pihak keamanan beberapa kali diturunkan.. Aksi  Jackson juga menyebabkan bekas kekasihnya tidak tenang. Tetapi rangkaian insiden yang terjadi tahun lalu ini, akhirnya berakhir setelah Jackson ditangkap.
Jackson mengakui tujuh dakwaan yang diarahkan kepada dirinya. Dirinya dianggap bersalah dengan sengaja membuat laporan palsu dengan maksud menciptakan kekecohan Dia juga bersalah menggunakan jaringan komunikasi publik dengan maksud untuk membuat kekecohan.
Hakim Roger Chapple menjatuhkannya dengan hukuman penjara selama dua tahun. Dia pun dilarang untuk mendekati bekas kekasihnya hingga jarak 50 meter dari rumahnya.
Sebelumnya Jackson sempat tinggal bersama dengan bekas kekasihnya selama lapan tahun. Namun hubungan keduanya berakhir tahun lalu dan hal ini membuat Jackson marah yang membuatnya melakukan aksi gila serta mengganggu ketenanganbekas kekasihnya.
Sumber :http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved