Kesian..alergik ubat tubuh kanak-kanak ini mengelupas

on 15 Jun 2011

Liputan6.com, Jember: Suara tangisan Ilafi Ilahiayati terdengar lirih. Dia berusaha memanggil datuknya. Namun bibirnya terasa kelu. Ketika ditemui di RSUD Seoabndi Jember, Jawa Timur, baru-baru ini, seluruh tubuh Ilafi juga terlihat mengelupas.

Kuat dugaan, tubuh warga Jangkar, Situbondo, Jatim, itu mengelupas setelah memakan ubat dari seorang doktor di RSUD Abdoer Rahem Situbondo. Korban yang menderita sakit di bahagian pernafasan diberi ubat antibiotik sehingga kulitnya melepuh.

Ketika ini kanak-kanak berusia 3,5 tahun itu dirawat di RSUD Soebandi Jember. Selain kulitnya melepuh, dia juga kerap muntah-muntah.

Pasukan doktor yang menangani masih terus menyelidiki ubat-ubat yang diberikan doktor sebelumnya. Namun hingga ketika ini pasukan doktor belum boleh memastikan ubat yang mengakibatkan kanak-kanak itu menderita alergik hingga kulitnya mengelupas.

Penyelam Ini Sanggup Cari Jasad Osama di Laut ArabUntuk Cai Bukti

WASHINGTON - Seorang penyelam dari Amerika Syarikat, Bill Warren, bertekad menyusuri Laut Arab demi mencari jasad Osama bin Laden.

Aksi Warren tersebut dilakukan untuk memastikan pimpinan Al Qaeda memang tewas akibat penyerangan pasukan AS. Selain itu juga untuk memastikan apakah Osama itu benar dimakamkan di laut atau tidak.

Lelaki berusia 59 tahun itu, mengatakan pencariannya akan memakan waktu selama empat minggu dan akan menghabiskan dana sebanyak USD400 ribu.

Dia pun mengakui bahawa pencariannya tersebut seperti mencari jarum dalam jerami. Walaupun demikian, dia tidak putus asa dan terus optimis mencari.

Jika kelak berhasil menemukan, Warren akan mengambil sampel baik dari rambut atau janggutnya untuk menjadi barang bukti.

Warren, seperti dilansir BBC, Rabu (15/6/2011), akan memulai pencariannya di wilayah perairan dangkal Pakistan. Jika tidak membuahkan hasil, dia akan meneruskannya ke perairan dalam.

Dia pun sangat berharap mendapatkan petunjuk lokasi terdekat dibuangnya jasad pimpinan militan Islam tersebut.(rhs)

Pelik...Akibat diserang stroke kemampuan datuk 77 tahun berbahasa Russia hilang

RUSSIA - Seorang datuk berusia 95 tahun berasal dari Alabama, Amerika Syarikat, yang telah berada selama 77 tahun di Russia tiba-tiba tak boleh berbicara dalam bahasa Russia setelah terserang stroke.

Kenneth Edwards, kembali menggunakan bahasa aslinya, bahasa Inggris untuk menjawab semua pertanyaan dalam bahasa Russia yang ditujukan kepadanya.Peristiwa ini membuat para doktor yang menangani Kenneth dilanda kebingungan.

“Saya harus belajar bahasa Russia lagi,” katanya dalam dialeg Amerika yang terputus-putus di Zlatoust, sebuah daerah industri di Pegunungan Ural kepada Dailymail, Rabu (15/6/2011). Kenneth bekerja di kilang pembuaan jam tangan selama 60 tahun.

“Saya mengatakan sesuatu dalam bahasa Russia kepadanya, dan dia menjawab hanya dalam bahasa Inggris,” kata isterinya, Zoya, 79 tahun. “Saya hanya mengerti apa yang ingin dia sampaikan dari intonasinya.”

Sejak pindah ke Uni Soviet pada 1934, Kenneth jarang sekali menggunakan bahasa Inggris. Dia dibawa oleh ayahnya, Williard, golongan sayap kiri kerana percaya masa depan dunia adalah komunisme, bukan kapitalisme.

Namun, hanya setahun berselang pada 1935, Williard dan saudara-saudara kandung Kenneth berhasil kembali ke Amerika, tapi Kenneth terjebak kerana ayahnya berkeras anak sulungnya harus melepaskan kewarganegaraan Amerika dan hanya memegang pasport Soviet.

Adapun adik Kenneth, mendapatkan pekerjaan di Kedutaan Besar Amerika di Moscow, selama perang dunia kedua dan akhirnya boleh kembali ke Amerika Syarikat setelah perang. Namun, dia tak boleh menyelamatkan Kenneth yang ditempatkan di kota di pegunungan Ural. Di bawah pemerinahan Stalin, kota ini tak memiliki hubungan dengan dunia luar.

Ditanya apakah dirinya menyesal, Kenneth mengatakan itu adalah pertanyaan yang sangat sulit. “Saya sekolah. Belajar perdagangan. Kuliah. Saya bertemu isteri saya di sana, kami memiliki dua anak. Tentu saja, kami menghadapi banyak kesulitan,” katanya.

Di mata tetangga, Kennet adalah seorang yang baik, tak pernah mabuk atau merokok dan bahkan rajin berenang tiap hari hingga umurnya 90 tahun.

Sumber :http://www.okezone.com/

Bentuk awal website-website yang popular sekarang

Beginilah bentuk awal website-website yang sekarang terkenal di internet. Setelah melalui perjalanan panjang, akhirnya website ini nampak seperti yang kita lihat sekarang. Inilah screenshoot website-website itu..

www.blogger.com website, didirikan tahun 1999

www.facebook.com website, didirikan tahun 2004

www.flickr.com website, didirikan tahun 2004

www.google.com website, dibuat tahun 1996

www.myspace.com website, didirikan tahun 2003

www.nytimes.com website, didirikan tahun 1995

www.wikipedia.org website, didirikan tahun 2001

www.yahoo.com website, didirikan tahun 1997

Lelaki ini sudah 25 tahun berkahwin dengan patung

VIVAnews - Pernikahan Ned Nefer, 38, dengan isterinya Teagan telah berjalan 25 tahun. Namun, pernikahan ini merupakan hal yang aneh, sebab sang isteri ternyata sebuah patung wanita.

Ned bertemu Teagan ketika sedang mengunjungi rumah masa kecilnya di pusat asuhan Jefferson County Watertown, awal 1980-an. Ned jatuh cinta dengan patung berwujud kepala manusia itu.

Demi rasa cintanya, Ned lalu membuatkan badan untuk sang pujaan. Setelah tubuh patung sempurna, Ned menikahinya, pada 1986.

Pasangan kontroversi itu sangat senang kemana-mana bersama. Sekarang, mereka melakukan perjalanan dari Syracuse ke Watertown untuk memeringati ulang tahun perkahwinan ke 25 mereka.

“Saya berharap tidak hujan, kerana kalau itu terjadi, berarti hasil gambar dan video tidak bagus. Kami ingin berfoto di depan rumah tua di State Street tempat kami bertemu di masa kanak-kanak,” katanya tentang perjalanan mereka.

Ned mengatakan, dia membawa 16 kamera sekali pakai untuk mengambil gambar setiap tempat yang mereka kunjungi. Meliputi kota, desa, jalan terkenal hingga pemakaman. “Kami benar-benar mencintai alam bebas.”

Kisah cinta dan perjalanan pasangan ini diabadikan di sebuah akaun Facebook ‘Syracuse Mannequin Man’. Perjalanan pasangan ini mendapat banyak sambutan. Sebanyak 2.000 orang menjadi pengikut mereka. Beberapa video perjalanan mereka pun diposting diYouTube.

“Saya pernah mendengar halaman Facebook kami, dan itu luar biasa. Tapi kurasa, dialah yang benar-benar seorang bintang,” ucap Ned menunjuk ke Teagan dikutip dari Watertown Daily.

Secara klinikal, Ned mungkin mengidap gangguan kejiwaan yang dikenal sebagaiagalmatophilia, atau tertarik secara seksual pada patung.

Penghidap agalmatiphilia lain adalah Dauveed.Lelaki berasal Amerika Syarikat ini nekad bernikah dengan sebuah manequin wanita cantik pada 2009. Ia menyebut patung yang biasa digunakan untuk mempamer baju di kedai itu sebagai Clara.

Dauveed sengaja mengundang sejumlah media massa untuk menyaksikan pernikahan kontroversi itu. Upacara pernikahan itu bahkan sempat beredar di YouTube.

Aksi wanita marah dan cuba bogelkan kekasih gelap suaminya













sumber : stomp.sg.com

A woman in Guangzhou, China, was seen openly attacking another woman, who was apparently her cheating husband's lover. The incident happened in the middle of a busy road, in front of many passers-by.

STOMPer Loverboy, who sent in these pictures, said:

"The enraged woman pinned her husband's mistress down on the ground and kept hitting her and tearing at her top, stripping it off.

"Other members of the family were apparently also involved. One young girl was seen helping to hold the victim down.

"The husband later came to try to stop the fight, but he was also assaulted.

"Hell hath no fury like a woman scorned."

10 Tahun Menikah Cuma 20 Kali Berhubungan seks? Mana Tahan!

TRIBUNNEWS.COM - Kerana menilai isterinya frigid dan tak ingin bercinta dengannya, seoranglelaki mengajukan cerai. Lelaki tersebut menyebut, dalam sepuluh tahun pernikahan mereka, pasangan tersebut hanya 20 kali berhubungan seks.

Dilapor The Star, Selasa (14/6/2011), lelaki yang identitinya dirahsiakan ini mengatakan dia baru berhubungan seks dengan isterinya untuk pertama kali setelah dua tahun menjalani bahtera pernikahan.

“Ia selalu punya alasan untuk menolak saya. Awalnya saya mencuba untuk mengerti perasaannya. Namun, saya sangat ingin seks dan gila seks dan itu membuat saya berlaku curang,” kata sang suami menambahkan jika mereka sudah tidak tidur sebilik sejak tiga tahun lalu.

Namun, dalam persidangan dengan wartawan yang diadakan si isteri mengatakan jika suaminya ingin bercerai kerana ingin menikahi kekasihnya dari negara China dan ditemuinya secara online sejak dua tahun lalu.

Akhirnya, sang isteri setuju bercerai dengan syarat sang suami membiayai seluruh biaya pendidikan dan biaya hidup serta sewa rumah dan kereta. (thestar/surya)

Anak sanggup simpan mayat ibunya selama 6 bulan kerana duit pencen

Duit punya pasal...
saya petik dari kosmo online

WALLASEY - Gara-gara mahu mendapatkan duit pencen bulanan berjumlah £200 (RM996), seorang aktres di Britain tergamak menyimpan mayat ibunya selama enam bulan di rumahnya, lapor sebuah akhbar semalam

Aktres berkenaan Hazel Maddock, 61 dan anak perempuannya yang berusia 35 tahun, Jasmine, berdepan hukuman penjara selepas mengaku bersalah gagal melaporkan kematian Olive, 95, di sebuah mahkamah di sini.

Polis menemui mayat Olive yang reput dengan separuh tubuhnya dimakan tikus di belakang pintu bilik tidur kediaman Hazel di sini, barat daya England, baru-baru ini.

Hazel turut mengaku salah kerana memalsukan tuntutan pencen kerajaan yang diberikan kepada ibunya.

Beberapa jiran kedua-dua wanita itu yang ditemui kelmarin berkata, mereka terkejut dengan penemuan tersebut dan apa yang dilakukan oleh Hazel dan Jasmine.

"Apa yang mereka dilakukan amat menjijikkan. Hanya untuk mendapatkan wang lebih, mereka sanggup membiarkan mayat ibu mereka dalam keadaan itu," kata seorang jirannya.

Siasatan forensik mendapati punca kematian Olive adalah disebabkan faktor semula jadi dan dia meninggal dunia di antara dua hingga enam bulan lalu.

Hazel yang menggambarkan dirinya sebagai pelakon, penyanyi dan penghibur berpengalaman pernah muncul dalam drama tempatan, Hollyoaks and The Outsiders. - Agensi

Lelaki separuh umur ketagih rakam aksi budak meludah

Macam-macam...
saya petik dari myMetro

TOKYO: Polis Tokyo menahan seorang penganggur berusia 55 tahun di Tokyo kerana mempengaruhi tiga budak sekolah supaya meludah untuk merakam aksi itu, kata pihak berkuasa semalam.
Toshihiko Mizuno ditahan di Tokyo kelmarin kerana disyaki berkelakuan tidak senonoh.

Jika disabitkan kesalahan, Mizuno boleh dihukum penjara sehingga setahun atau denda kira-kira RM37,800.

Jurucakap Polis Metropolitan berkata, Mizuno melakukan kesalahan itu dalam dua kejadian berasingan pada Oktober dan Disember tahun lalu.

Katanya, suspek mendekati mangsa - masing-masing berusia sembilan dan 10 tahun - sambil mendakwa kononnya sedang melakukan kajian mengenai air ludah.

“Mizuno memujuk budak terbabit supaya meludah bagi membolehkannya merakam aksi berkenaan.


“Tidak cukup dengan itu, dia juga meminta mereka membuka mulut dengan luas untuk membolehkannya merakam bahagian dalaman organ itu,” katanya.

Jurucakap polis itu berkata, kejadian berasingan berlaku di luar sebuah apartmen dan di sebatang jalan.

Katanya, polis percaya Mizuno melakukan perbuatan itu dengan sengaja semata-mata untuk memuaskan nafsu seksualnya.

Sementara itu, dua agensi berita, Jiji dan Kyodo, melaporkan Mizuno dipercayai berjaya mendekati kira-kira 4,000 budak perempuan sejak mula melakukan aktiviti itu lebih 17 tahun lalu.

Agensi berita itu mendakwa, sepanjang tempoh itu Mizuno berjaya mengumpul aksi meludah kira-kira 500 budak perempuan.

Polis juga menemui 26 pita video di rumahnya yang merakam aksi meludah membabitkan lebih 200 budak perempuan. Jurucakap polis berkata, rakaman berkenaan dibuat di sekitar Tokyo dan bandar raya berhampiran, Saitama.

Bagaimanapun, setakat ini polis tidak dapat mengesahkan laporan dibuat dua agensi berita berkenaan. - AFP

Anak yang ada hubungan sulit dengan bini orang,ibu yang dipaksa berbogel

Kesian ibu ini anak yang bersalah dia yang menanggung malu..
saya petik myMetro

ISLAMABAD: Seorang ibu dipaksa berbogel dan diarak di sekitar kampung selepas anak lelakinya dituduh menjalin hubungan sulit dengan isteri orang sehingga hamil, kata polis semalam.
Sumber polis berkata, seorang penduduk Kampung Neelor Bala, Mohammad Salman, menuduh dua anak lelaki mangsa meniduri isterinya.

Mohammad bersama adik-beradiknya kemudian cuba bersemuka dengan suspek - dikenali sebagai Rashid dan Kazim - tetapi pemuda terbabit melarikan diri dan meninggalkan ibu mereka.

Kata polis, wanita terbabit kemudian diheret keluar dari rumah sebelum pakaiannya dikoyakkan.

“Wanita itu kemudian dipaksa berjalan di sekitar kampung berkenaan,” katanya.

Polis kini menjalankan siasatan selepas mendapat tahu insiden itu daripada penduduk kampung.


Dua lelaki kini ditahan untuk soal siasat, manakala keterangan ibu berusia 50 tahun itu turut diambil. - AFP

Gempak..Iron Man masuk kepejabat

Lawak--lawak...
saya petik dari kosmo online

SHANG HAI, China - Seorang pekerja telekom, Wang Kang mencetuskan sensasi di Internet apabila dia hadir di pejabat dengan memakai kostum watak adiwira Iron Man yang dibuatnya sendiri, lapor sebuah akhbar semalam.

Rakan-rakan sekerja pemuda berusia 25 tahun itu terkejut melihatnya berjalan masuk ke dalam pejabat di sini dengan memakai sut tersebut.

Kostum yang diperbuat daripada busa dan kerangka aluminium itu mengambil masa tiga bulan untuk disiapkan. Ia memerlukan kos sekitar AS$450 (RM1,364) dan seberat 50 kilogram.

"Rakan-rakan sekerja saya tidak tahu misi saya. Sebahagian mereka tergamam apabila melihat saya menghampiri mereka," katanya.

Dia mendapat idea untuk membina kostum tersebut selepas menonton filem Iron Man yang dibintangi Robert Downey Junior pada tahun 2008.

Klip video kejadian tersebut dirakam oleh seorang rakan sekerjanya yang kemudian, menghantar rakaman itu ke laman web perkongsian video YouTube. - Agensi

Gila,Guru Ini Merakam Perbuatan Cabulnya dengan Pelajar

TEMPO Interaktif, Guru sekolah rendah ini semestinya mengajarkan perbuatan mulia, namun sebaliknya dia sanggup berbuat cabul. Bahkan, pemaksaan seks terhadap lima pelajarnya di dalam kelas selama lima tahun itu dirakam.

Kini, Nigel Leat, seorang guru di sekolah Hillside First School di Weston-super-Mare, Somerset, harus mempertanggungjawabkan di depan pihak berwajib.

Lelaki berusia 51 tahun berasal Brisbol, dituduh melakukan 36 kali penyerangan seks terhadap lima lawan jenisnya termasuk memperkosa seorang kanak-kanak dan pemaksaan adegan seks pada anak-anak.

Minggu lalu, pengadilan di Bristol membuka persidangan kes ini. Dalam ruang sidang terungkap bagaimana Leat menyiksa para pelajarnya satu persatu di dalam kelas, selanjutnya dilakukan perbuatan cabul dan dirakam.

Para mangsa pencabulan umumnya pelajar hingusan berusia enam tahun. Ketika memfilemkan adegan mesumnya terhadap anak kecil itu, dia menempatkan kamera di kelas.

Salah satu tujuan Leat merakam adegan tersebut antara lain agar Leat boleh mendengarkan kembali ucapannya kepada para gadis-gadis itu, misalnya dengan kata-kata “kekasih” dan “sayang” serta menanyakan kepada para mangsa, bagaimana nikmatnya bercinta dengannya.

Hampir seluruh adegan yang divideokan itu berlangsung di dalam ruang staf dan ruang utama. Dalam filem dengan berdurasi 10 minit itu, Leat boleh menyaksikan kembali sentuhannya, termasuk ketika para mangsa mengenakan kembali pakaiannya. Dia juga menulis surat untuk para mangsa berisi pertanyaan kegiatan seksnya dengan anak-anak itu.

Setelah polisi menahan lelaki bejat itu pada 13 Disember tahun lalu, mereka menemukan sekitar 30.500 foto cabul dan 720 filem seronok di dalam ruangannya.

Atas perbuatan tak senonohnya, hakim Neil Ford QC mengancam memenjarakannya selama lapan setengah tahun. Dia katakan kepada Leat, “Perbuatan membohongi anak-anak adalah bodoh, licik, dan berbahaya.”

Guru Kaunseling Ditangkap Kerana Beri Alat Bantuan Seks ke Pelajarnya

TRIBUNNEWS.COM - Seorang guru kaunseling perempuan  ditangkap setelah ketahuan memberikan alat bantuan seks kepada seorang pelajar dan memberikan dorongan agar menggunakannya. Demikian diberitakan Daily Mail, Selasa (14/6/2011).

Guru bernama Cheryl Bremble mengirimkan SMS ke pelajar tersebut dan mengatakan jika muridnya itu sangat “hot”.

Satu SMS yang berkait dengan alat bantu seks, si guru mengatakan,” jangan pernah kata kamu tidak pernah menggunakannya kerana pengalaman menggunakannya sungguh luar biasa”.

Pesan SMS lain berbunyi,”Apakah kamu sudah menggunakan hadiah yang saya berikan? Itu sangat bagus lho”.

Menurut pasukan penyiasatan, Montgomery County Risa Vetri Ferman, guru berumur 40 tahun itu juga memberikan detail mengenai kehidupan cintanya dengan sang kekasih. Pelajar di SMA Upper Dublin High School, Fort Washington, Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) ini kemudian melapor kepada ayahnya berkaitan SMS tersebut.

Pemilik Sekolah di wilayah Upper Dublin School District Superintendent Michael Pladus mengatakan Bremble sudah diberhentikan.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved