Polis Tangkap Perempuan Telanjang Tertidur di Taman

on 12 Jun 2011

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang katanya ingin mendinginkan tubuh malah tertidur di taman kota dengan tubuh telanjang dan sebotol vodka kosong berada di sisinya.

Seperti dilapor AOL, Jumaat (10/6/2011), perempuan bernama Susan Pollock telanjang dan ditemukan polis sedang meronda di wilayah Mesa, Arizona, Amerika Syarikat (AS), dan mengatakan si perempuan tertidur.

Seorang ayah tiga anak menemukan Pollock tertidur sekitar pukul 6.30 waktu setempat. Ia berbau alkohol dan tak mengenakan apapun selain baju tshirt yang dibuat unruk menutupi payudaranya.

VIDEO:Arnab “Mutan” Lahir di Fukushima

VIVAnews - Bocornya reaktor nuklear Fukushima akibat gempa besar di Jepun baru-baru ini menimbulkan impak mutasi. Salah satunya, dengan ditemukan arnab yang lahir tanpa telinga di dekat reaktor nuklear Fukushima.

Walau level kerosakan akibat bocornya reaktor nuklir masuk kategori berbahaya, belum diketahui apakah arnab “mutan” itu terkait langsung dengan radioaktif dari reaktor Fukushima.

Seperti dikutip dari sciencenewsblog.com, ahli radiologi dari Universiti Colorado, F. ward Whicker, menyebutkan bahawa radiasi boleh berdampak mutasi yang boleh dilihat setelah proses kelahiran, seperti yang terlihat di video.

“Selain itu, boleh juga kerana bahan kimia di sekitar lingkungan, dan faktor lain yang menyebabkan mutasi,” jelas Whicker.

Dalam video, terlihat arnab tanpa telinga itu berinteraksi dengan arnabi lain. Bezanya terlihat jelas, kerana arnab lain memiliki telinga panjang, sedangkan arnab “mutan” itu tanpa telinga.



Perkosa Kanak-kanak 3 Tahun Kemudian Sebarkan Fotonya

TRIBUNNEWS.COM - The Guardian melaporkan khabar yang boleh jadi contoh betapa kian rendahnya moral manusia kini. Seorang lelaki berusia 20 tahun  memperkosa anak kecil yang masih berumur 3 tahun. Lebih teruk lagi, ia juga menyebar foto perkosaan tersebut di dunia maya.

 Paul Wilson bekerja sebagai perawat di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak. Polis berhasil menahanWilson dan langsung memasukannnya ke penjara di Birmingham, Britain.

Hasil penyiasatan polis menyebutkan, aksi perkosaan anak kecil ini bukanlah kali pertama buat Wilson. Polis West Midlands, menjelaskan Wilson memang mencari korban yang masih kecil. Ia juga disebut tak segan-segan mengancam kanak-kanak tersebut.

Ketika ini Wilson tengah menjalani peradilan. Seorang mangsannya disebutkan sebagai saksi, trauma untuk kembali bertemu Wilson. (*)

Wow..kaca mata hitam rakam gambar boleh terus hantar ke Facebook

Wow...hebat..
saya petik dari Sinar Harian


LONDON - Rakaman video memaparkan wajah ceria rakan dan dimuat naik ke dalam laman sosial sudah menjadi kebiasaan pada masa ini.

Bagaimanapun, sebuah ciptaan baru yang dihasilkan sebuah syarikat media so-sial mungkin akan memudahkan individu untuk merakamkan saat indah secara langsung dan terus dipaparkan di dalam laman sosial Facebook.

Kaca mata hitam ZionEyez berharga 92 pound (RM451) dipercayai boleh merekodkan imej sekeliling dan dihantar secara terus ke telefon bimbit melalui sambungan Bluetooth.

Kamera kecil tersorok pada bingkai sebelah kanan juga agak sukar dikesan dan jika mahu merakamkan imej, pengguna hanya perlu menekan butang di bahagian tengah bingkai.

Ia menggunakan bateri litium dan boleh bertahan sehingga tiga jam serta dilengkapi kanta gelap mempunyai perlindungan 100 peratus daripada sinaran ultra ungu.

Bagaimanapun, ciptaan baru itu didakwa turut mencetuskan keraguan pengguna blog dan laman sosial kerana ia mungkin disalah gunakan individu tidak bertanggungjawab.

Basikal elektrik yang boleh dilipat seperti pisau lipat

Kemajuan teknologi...
saya petik dari kosmo online

ZURICH - Sebuah basikal elektrik keluaran Swtizerland boleh dilipat seperti pisau lipat, lapor sebuah akhbar semalam.

Basikal jenama Voltitude itu dilabel sebagai penjimat ruang yang unggul.

Direka untuk kegunaan bandar, basikal kompak seberat 18.5 kilogram itu memiliki panjang 0.8 meter apabila ia dilipat dan 1.09 meter selepas dibuka.

Kenderaan itu boleh dibuka dalam masa cuma satu saat.

Masa empat jam diperlukan untuk mengecas basikal berharga £2,650 (RM8,000) itu dengan menggunakan soket elektrik di rumah.

Ia yang boleh dibeli di laman web Voltitude, berupaya mencapai kelajuan 24 kilometer sejam dengan jarak perjalanan 40 kilometer sebelum perlu dicaj semula. - Agensi

Pelik..penyiar radio suka makan ayam hidup-hidup

PASURUAN- Bila Anda menemui seorang wanita yang memakan ayam bakar, atau ayam goreng mungkin sudah biasa. Namun, wanita penyiar radio di Pasuruan Jawa Timur memiliki keanehan kerana kebiasaan memakan daging mentah dan ayam hidup.

Bila tak memakan daging mentah, Miskaulah (36) warga Dusun Janganasem, membuatnya jatuh sakit.

Awalnya, tak banyak yang tahu bila Miskaulah gemar makan ayam hidup. Namun kebiasaan tersebut diketahui ketika penyiar radio itu berkunjung di rumah familinya Sunoto (43). Di rumah Sunoto, janda dua anak itu tiba-tiba meminta ayam hidup kerana mengaku keadaan badannya lemas.

Menanggapi permintaan itu, Sunoto pun langsung menangkap seekor ayam kampung miliknya yang berada di samping rumah. Awalnya Sunoto mengira ayam tersebut untuk dipelihara di rumahnya. Namun setelah diberikan, Miskaulah memegang erat kaki ayam sehingga tak boleh kabur.

Tanpa ragu penyiar radio swasta di Sidoarjo itu langsung menggigit leher ayam hingga mati. Setelah itu mengkelupas kulit ayam hingga dagingnya untuk dimakan. Aksi wanita yang akrab disapa “Mama Preti” ini sempat menjadi perhatian warga setempat

Menurut Miskaulah, kebiasaan aneh makan ayam hidup ini dimulai sejak kelas 4 SD. Awalnya, “Mama Preti” diajak ayahnya Kusno bekerja membuat batu merah di sawah di kampungnya. Namun, “Mama Preti” memburu binatang seperti ular, ikan jangkrik kalajengking, atau kepiting sawah serta ayam yang keadaanya masih hidup untuk dimakan dengan alasan lapar.

Setelah itu, ayahnya berusaha menghilangkan kebiasaan tak lazim ini. Tapi bila dilarang Mama Preti langsung sakit. Akhirnya kebiasaan Miskaulah ini dibiarkan hingga dewasa dan menikah.

”Mama Preti” bahkan boleh memakan 5 ekor ayam hidup setiap harinya hingga membuat ayahnya kewalahan. Setelah kenalan dengan salah satu teman mama preti ikut terapi tenaga dalam dan boleh mengurangi kebiasaannya. Meski begitu, Miskaulah ini tak pernah memeriksakan keadaan kesihatan pada doktor.

“Mama Preti” pun tak boleh menghentikan kebiasaan makan ayam hidup itu. “Ya, kalau tak makan ayam saya tak bersiaran,” katanya.

Sumber :http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved