Walah,Penumpang Telanjang Paksa Pilot Kembali Ke Lapangan terbang

on 11 Jun 2011

TRIBUNNEWS.COM - Seorang penumpang nekad telanjang di dalam pesawat dan memaksa pilot untuk memutar haluan sehingga dia boleh diturunkan. Demikian dilapor AP, Jumaat (10/6/2011).

Penumpang berasal Jerman ini telanjang di dalam kapalterbang Iberia di penerbangan dari Madrid ke Frankfurt.

“Seorang penumpang Jerman melepas semua pakaiannya di dalam pesawat,” katanya juru cakap Iberia, dalam keterangannya.

“Seorang staf di dalam pesawat menjadi agresif dan kemudian kami menguncinya di dalam toilet dan pilot kemudian memutuskan kembali ke Madrid,” ujarnya.

Saat di darat lelaki ini kemudian dibawa polis dan pihak penerbangan tidak tahu alasan mengapa si lelaki melepas pakaiannya.

Si penumpang kemudian bersedia bekerja sama dengan polis Guardia Civil dan ia tidak ditangkap. Demikian keterangan disampaikan juru cakap polis Angel Blanco.

Pilot Iberia memasukkan laporan yang mengatakan si penumpang menolak menerima arahan kru untuk duduk dan terus berteriak selama penerbangan. Namun,keluhan itu tidak memasukkan jika si penumpang melepas pakaiannya. Lelaki itu tak mabuk dan tak ada penjelasan mengenai kelakuannya itu

Hebat...Pada tahun 2030 mimpi boleh dipilih

INILAH.COM,– Teknologi terbaru akan mengubah cara tidur di masa depan. Sehingga manusia dapat mengalami mimpi interaktif, bercinta secara virtual, belajar dan pemantauan kesihatan dalam tidur. Mungkinkah?

Kajian enam bulan ‘Travelodge Future of Sleep’ yang dilakukan oleh pemenang penghargaan Futurolog Ian Pearson, telah menyelidiki impak teknologi baru pada cara tidur sehingga dapat membantu manusia tidur lebih baik. Demikian menurut laporan cara tidur baru yang dipublikasikan minggu ini.

Menurut Pearson, rata-rata manusia menghabiskan sepertiga hidup untuk tidur, dan ini masih akan terjadi pada 2030. “Teknologi tidak akan mengubah keperluan dasar untuk tidur tapi jelas akan meningkatkan pengalaman, memungkinkan tidur memiliki nilai yang jauh lebih besar dari sekadar istirahat dan penyembuhan,” ujarnya.

Berikut adalah berbagai cara di mana tidur akan berevolusi di masa depan:

* Pada 2030, manusia akan mampu mengelola isi mimpi seperti dalam filem ‘Inception’. Video, audio, aroma dan pengalaman nyata diproduksi menggunakan tempat tidur. Tempat tidur berbahan khusus ini akan memainkan peranan kunci dalam membantu membuat impian terasa nyata.

Kita dapat memutar ulang mimpi kesukaan dari menu, seperti memilih filem. Selain itu, kita juga dapat mengaitkannya ke dalam mimpi pasangan atau keluarga dan teman-teman untuk menikmati pengalaman mimpi bersama.

* Sistem pengurusan mimpi juga akan bertindak sebagai pelatih, menawarkan kesempatan untuk belajar atau bahkan belajar bahasa baru, sementara tertidur.

*Pada 2030 akan mungkin mendiagnosa beberapa keadaan medik dengan memonitor pola tidur. Pakaian tidur yang elektro-responsif akan mampu mengukur konduktivitas kulit (mengindikasikan stres atau relaksasi), nadi, tekanan darah dan kualitas signal jantung.

*Lensa kontak aktif juga akan memungkinkan penidur di masa depan untuk menonton TV, filem atau mengecek email saat mereka tertidur. Lensa akan dipakai di bawah kelopak mata dan memberikan gambar 3D berkualitas tinggi secara langsung ke retina.

*Penidur di masa depan dapat menampilkan properti elektronik terkontrol yang dapat memijat selama tidur atau memainkan peran aktif dalam mimpi, menghubungkan dengan citra dan suara untuk menciptakan dreamscape yang nyata secara keseluruhan.

*Alarm siklus tidur akan memonitor aktiviti elektrik di otak dan mengidentifikasi waktu terbaik penidur untuk bangun, memastikan siklus tidur mereka selesai.

*Permainan cinta secara virtual juga mungkin akan tersedia pada 2030, yang memungkinkan individu terhubung dengan pasangan mereka, meskipun jauh dari rumah. Pasangan juga dapat manfaat dari kemampuan menghubungkan sistem saraf tepi melalui elektronik kulit yang aktif bersama-sama, untuk meningkatkan permainan cinta.

Keadaan ini memungkinkan kedua individu mengalami perasaan dan emosi masing-masing. Selain itu, dengan memakai lensa aktif untuk mengubah gambar yang dikirim ke retina, setiap orang akan mampu menyesuaikan bagaimana pasangan mereka terlihat ketika bercinta. Ini memungkinkan orang mengubah citra pasangan mereka secara teratur, dan hanya mereka yang sedar, kerana kekasih mereka tidak dapat mengatakan apa yang mereka lihat.

Gagasan-gagasan tentang cara tidur di masa depan ini didasarkan pada teknologi yang semuanya masih dalam tahap pembangunan. Namun, keberhasilannya diharapkan akan segera terlihat, kerana dua dekad sebenarnya bukanlah waktu yang lama.

Video Tato 152 Rakan Facebook Ternyata Palsu

152 foto profil teman Facebook milik Suzyj87. Foto: pcworld.com

TEMPO Interaktif,  - Foto atau video palsu yang tersebar luas di publik bukan hal baru. Tapi, tak banyak yang fenomenal sejak era monster di danau Loch Ness, Scotland atau yang lebih dikenal dengan nama monster Nessie.

Di dunia maya baru-baru ini seorang perempuan dengan usernameSusyj87 mengirimkan rakaman video di YouTube tentang tato di lengannya. Tato itu katanya adalah gambar dari 152 orang yang ada di dalam daftar pertemanannya di Facebook.

Video itu ditonton lebih dari 1,5 juta orang. Tapi, belakangan terungkap bahawa tato itu palsu belaka.

Kabar itu hanya hoax alias palsu. Artis yang membuat tato itu “berbisik” kepada sebuah surat kabar di Belanda bahwa tato itu hanyalah tato temporer. “Hanya tato coba-coba, sebuah transfer, yang akan hilang dalam beberapa hari,” kata si pembuat tato yang namanya disebut dalam video Susyj78.

Ribuan pengguna YouTube akhirnya mencaci-maki si pengirim video. Rupanya, video itu hanyalah sebahagian dari pemasaran sebuah perusahaan Belanda bernama Pretty Social yang bergerak dalam pembuatan hadiah di Facebook.

Inilah ,Satu-satunya Toilet yang Tahan Bom

Beberapa kali menjadi sasaran serangan bom terroris, pemerintah Russia makin bersiap siaga menjaga tempat-tempat umum. Salah satu langkah terbaru adalah menyediakan toilet awam antiteroris.
 Wastafel dalam toilet terbuat dari besi yang sangat kuat dan perabotan di dalamnya terbuat dari campuran baja dan plastik yang diperkuat. ?Jika ada orang meninggalkan bom di dalam toilet itu dan meledak, toilet itu tidak akan hancur,? kata Anatoly Ashikhmin, pejabat yang terlibat dalam projek dari Jabatan Pemeliharaan Bangunan Pemerintah Moscow itu.
 Ada lagi kelebihan toilet itu, suhu di dalamnya tidak akan turun melebihi 16 darjah Celcius. Selain itu toilet ini memiliki sistem pengamanan automatik. Seseorang hanya boleh berada di dalamnya maksimal selama 30 minit. Setelah itu pintu akan terbuka secara automatik dan alarm pun berbunyi.



Toilet itu bisa digunakan untuk siapa saja dan diharapkan boleh berfungsikan menjelang akhir tahun ini.Sayangnya para pengguna toilet tidak begitu tertarik menyambut toilet antibom itu.
 Menurut saya tidak terlalu penting bagi kita untuk memiliki toilet antibom. Yang penting sebenarnya kita punya toilet yang lebih bagus dan lebih banyak dari sekarang,? kata Anna, warga Moscow berusia 51 tahun.
 Warga juga khuatir toilet umum itu akan lebih mahal. ?Kalau bayar masuknya lebih mahal, orang malas menggunakannya,? ujar Olga (26).Dia memilih menggunakan toilet kafe. ?
   

Wow,Lembu Argentina Boleh Hasilkan Susu Manusia

TEMPO Interaktif, Buenos Aires - Ilmuwan Argentina memperkenalkan modifikasi genetik pada seekor lembu klon supaya lembu itu boleh memproduksi susu seperti air susu ibu (ASI) ketka ia membesar nanti.

Lembu bernama Rosita ISA itu dimasukkan dua gen manusia, yang akan memandu untuk memproduksi dua protein yang ada pada susu ibu dan amat penting bagi nutrisi bayi. Demikian dikatakan Institut Teknologi Agribisnis Nasional Argentina di Buenos Aires pada Khamis waktu setempat.

Ketika lembu itu membesar, ia akan menghasilkan susu seperti yang dihasilkan manusia. Susunya akan mengandung lactoferrin dan lysozyme, yang akan menghasilkan proteksi antibakteri dan antiviral yang lebih baik ketimbang susu sapi.

Sapi itu lahir pada 6 April lalu melalui operasi ceasar karena bobotnya lebih dari 45 kilogram atau dua kali bobot normal. Mereka perlu  menunggu sampai ia berusia dua tahun sebelum ia beranak dan memproduksi susu.

Rosita adalah hasil klon yang lahir dari kerja sama institut Argentina dan Universiti Nasional San Martin, Argentina.

Wah, Inilah Anjing yang Pandai Menyapu

Beijing- Seekor anjing jenis Golden Retriever ini memang luar biasa. Tak cuma boleh menggonggong, anjing berwarna emas ini ternyata rajin menyapu jalan.

Anjing ini menjadi buah mulut di China ketika seorang fotografer mengabadikan si anjing yang nampak menggigit sapu dan menyapu sepanjang jalan bersama dengan pemiliknya di Changchun, daerah Jilin.

Di bawah pengawasan tuannya, Xu Ming, sang anjing nampak dalam foto sedang menyapu jalanan dengan cara zigzag. Anjing itu nampak relaks membersihkan sampah-sampah di sepanjang jalan.

“Dia sangat pintar dan jinak. Saya akhirnya mengajarinya berbagai keahlian tertentu, termasuk menyapu,” kata Xu seperti dilansir Orange.co.uk Sabtu (11/6/2011).

“Saya terkejut dia menyapu dengan bersih dan rapi, sehingga saya pun membuatkannya sapu kecil dan selalu membawa sapu itu kemana pun saya pergi dengan anjing kesayangan saya ini,” ujar Xu.

Sumber :http://www.detik.com/

Perempuan Temukan Cincin Tunangnya Setelah Hilang 14 Tahun

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan sangat gembira menemukan kembali cincin tunangannya bernilai 30 ribu dollar AS yang hilang ketika sedang membuat makan malam pada tahun 1997. Demikian diberitakan AOL, Jumat (10/6/2011).

Perempuan berasal Santa Fe, New Mexico, Amerika Syarikat (AS) menemukan kembali cincinnya ketika polis mengembalikannya pada Rabu lalu. Cincin ini berada di bilik penyimpanan barang bukti polis selama dua tahun.

Polisi mengatakan jika cincin itu akan dilelong jika tak ada yang datang mengaku. Ada beberapa datang yang mengaku namun polisiitu mengatakan tak ada yang boleh membuktikan jika cincin itu milik mereka.

Detektif menemukan pemilik cincin setelah si perempuan memperlihatkan sejumlah surat termasuk tanda bukti pembelian cincin dan sebuah foto dirinya sedang memakai cincin tersebut. Si pemilik mengatakan jika cincin itu hilang saat sedang menyiapkan makan malam.

Lelaki kena tipu,kekasihnya yang berjilbab rupanya seorang lelaki

REPUBLIKA.CO.ID, MADINAH – Di Arab Saudi, seorang pemuda mengaku sangat terkejut setelah mendapati kekasihnya yang selama ini selalu dibalut pakaian hitam dan berjilbab adalah seorang pria.

Pemuda yang disembunyikan identitasnya itu mengenal sang ‘kekasih’ melalui jejaring sosial. Berkasih adalah hal terlarang di Arab Saudi, dan keduanya membangun hubungan dengan chatting atau saling berkirim surat elektronik.

Suatu hari, keduanya sepakat untuk bertemu di sebuah restoran di Madinah. Sang pemuda memandu sejauh 800 km untuk menemui belahan jiwanya di sebuah restoran makanan segera gaya Amerika, yang agak longgar peraturannya, sehingga keduanya boleh bertemu di dalamnya.

Sang ‘gadis’ datang bersama rakannya, sama-sama berjilbab menutup muka. Ketika mula makan, si pemuda meminta dia untuk membuka penutup mukanya sedikit, hingga ia boleh melihat wajahnya. Alangkah terkejutnya, ia menemukan sang kekasih adalah seorang lelaki; walau suaranya lembut, namun ada bekas cambang dan kumis yang tak tercukur rapi.

Menurut laporan Al Wathan, kini keduanya meringkuk di tahanan: sang pemuda untuk tuduhan berkhalwat (berdua dengan lain jenis di tempat tersembunyi) dan sang ‘kekasih’ untuk tuduhan penipuan.

Isteri sarat mengandung tolak suami dari tingkat 17

Semuanya gara-gara marah...
saya petik dari kosmo online


TULSA, Oklahoma - Seorang wanita yang sarat mengandung dan baru berkahwin di Amerika Syarikat (AS) membunuh suaminya dengan menolaknya keluar dari tingkap tingkat ke-17 bangunan menara Universiti Club di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Mangsa, Joshua Hilberling, 23, ialah seorang anggota tentera udara AS.

Lelaki tersebut dipercayai sedang mengemas barang-barangnya sebelum memberitahu isterinya, Amber Hilberling bahawa dia mahu meninggalkannya selepas kurang setahun mereka berkahwin.

Berang mendengar pengakuan suaminya, Amber, 19, menerpa ke arah lelaki itu dan menolaknya keluar dari menara Unievrsiti Club itu yang menempatkan kediaman mereka di sini pada Selasa lepas.

Mangsa meninggal dunia selepas terjatuh di atas sebuah garaj pada ketinggian 115 meter.

Amber ditangkap tidak lama kemudian dan dia dilaporkan mengaku kepada beberapa saksi di tempat kejadian bahawa dia menolak suaminya keluar dari tingkap bangunan itu.

Polis pada asalnya menahan Amber kerana disyaki membunuh tanpa niat tetapi dakwaan itu diubah kepada membunuh dengan niat selepas siasatan lanjut dilakukan.

Wanita tersebut yang sedang mengandung tujuh bulan dibebaskan dengan bon jaminan berjumlah AS$250,000 (RM755,375) sementara menunggu perbicaraan. - Agensi

Lelaki mabuk maut main Russian roulette dengan anjing

Aduh macam-macam hal...
saya petik dari myMetro

INDIANAPOLIS: Seorang lelaki maut selepas bermain ‘Russian roulette’ dengan anjing peliharaannya.

Russell Little yang mengalami kemurungan menembak dirinya sendiri di kepala selepas bermain permainan maut itu dengan anjing peliharaannya di South Bend, Indiana.


Isterinya memberitahu polis, Little duduk di luar rumah selama beberapa jam sambil minum minuman keras. Dia kemudian mengambil pistol dan memberitahu akan bermain Russian roulette dengan anjingnya. Dia mensasarkan tembakan kosong ke arah kepala anjing itu sebelum mengacukan pistol itu pada pada dirinya sendiri. - Agensi

Kanak-kanak 5 tahun seret bayi 18 bulan ke dalam tab mandi dan melemaskannya

Kesian bayi ini...
saya petik dari myMetro

KANSAS CITY: Seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun mengheret seorang bayi ke dalam tab mandi dan melemaskannya hingga mati kerana bayi berkenaan tidak berhenti menangis.

Kanak-kanak perempuan itu mengaku berbuat demikian selepas disoal oleh petugas kebajikan masyarakat yang menyiasat kes kematian Jerman Johnson Jr, 18 bulan. Kanak-kanak itu memberitahu petugas terbabit, dia melakukannya dengan sengaja kerana membenci bayi itu yang tidak berhenti menangis.

Menurut polis, tidak ada orang dewasa di rumah itu ketika kejadian. - Agensi

Kepala mekanik ditetak hingga putus kemudian dicelup kedalam minyak hitam

Brutal betul pembunuh ni..
saya petik dari myMetro

PENAMPANG: Leher seorang mekanik ditetak bertalu-talu dengan parang sebelum dipotong hingga putus menggunakan pisau pemotong daging. Kepala itu kemudian dicelup ke dalam minyak hitam sebelum dimasukkan ke dalam guni oleh seorang pemandu jengkaut di sebuah bengkel kereta di Kampung Kandazon, Jalan Terawi, Putatan di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 9.30 pagi itu, tubuh Asri Patahuddin, 37, yang tidak berkepala diheret 10 meter dari tempat kejadian sebelum disembunyikan dalam van rosak di bengkel berkenaan.

Sebelum kejadian, pemandu jengkaut berusia 30 tahun itu membersihkan halaman bengkel itu. Tiba-tiba dia yang membawa sebilah parang mendekati Asri yang ketika itu membaiki enjin sebuah kenderaan lalu menetak leher mangsa menyebabkannya rebah.

Lelaki terbabit kemudian bertindak lebih ganas dengan menetak leher mangsa berulang kali.

Dua rakan sekerja Asri yang melihat kejadian itu cuba menghalang tindakan ganas pemandu jengkaut itu, tetapi lelaki terbabit melibas parang beberapa kali ke arah mereka menyebabkan kedua-duanya melarikan diri.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved