Peluru Berlapis Minyak Babi Tewaskan Osama

on 03 Jun 2011

WASHINGTON - Sebuah perusahaan pembuat minyak peluru di Amerika Syarikat (AS) menyatakan bahawa peluru yang berlapiskan minyak babi, telah menyebabkan tewasnya Osama bin Laden dalam penyerangan yang dilakukan pasukan AS 2 Mei lalu.

Pembuat cairan peluru Silver Bullet Gun Oil mengatakan bahawa peluru tersebut mengandung lemak babi yang dicairkan sebanyak 13 peratus. Cairan peluru ini dianggap perusahaan tersebut, ampuh melumpuhkan teroris Muslim dengan kekuataan ganda.

Pemilik cairan peluru yang mengaku bernama The Midnight Rider, menjelaskan bahawa lemak babi tersebut akan menyentuh apapun yang diserang oleh peluru berlapis minyak babi itu.
"(Peluru berlapis minyak babi) ini efektif menyebabkan para teroris Muslim ditolak masuk ke dalam surga," ungkap Rider seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (3/6/2011).

Peluru berharga USD8,95  ini sepertinya memang ditakuti oleh para teroris, mengingat memakan babi amatlah dilarang dalam Islam.

"Ribuan botol minyak Silver Bullet Gun Oil sudah dibuatkan sejak Julai 2004 lalu. Seluruh peluru ini sudah digunakan oleh semua tentera AS," lanjut Rider.

Dalam video promosi untuk minyak babi ini, juga menggunakan foto Osama bin Laden dan klaim yang menyebutkan bahwa pemimpin jaringan teroris Al Qaeda tersebut terbunuh oleh peluru yang berlapiskan minyak babi dari Silver Bullet Gun Oil.

Parah ... Anjing Dilarang Menyalak di Ukraine


Sebuah kota telah mengesahkan undang-undang melarang anjing menyalak dari pukul 22.00 hingga 08.00 waktu setempat, agar hidup warga dapat lebih tenang.

 Peraturan, yang merupakan salah satu langkah untuk 'menjaga kebersihan dan ketertiban', juga berlaku untuk kucing yang mengeong dan babi yang mendengus.

 Bagi pemilik haiwan yang melanggar peraturan di Kota Kherson, Ukraine, tersebut, akan dikenakan denda sebenyak 65 poundsterling  demikian dikutip Dailymail, Jumaat (3/6/2011).

 Bagi yang kontra dengan peraturan yang aneh tersebut, mereka banyak menanyakan bagaimana hukum tersebut ditegakkan, ”Bagaimana jika yang menyalak adalah anjing liar di luar jam yang ditentukan? Apa mereka juga akan didenda?,” ungkap seorang yang menolak peraturan itu.

 Jalan keluarnya, peraturan ini berlaku hanya bagi anjing para pemiliki apartment dan bukan rumah-rumah peribadi.

SUMBER : http://blog.indojunkers.com

Facebook Tutup Akaun Bayi dalam Kandungan


Pasangan Matt dan Elli Greene dari Texas, Amerika Syarikat, yang membuat akaun Mariah Greene. Pasangan itu kini menantikan kelahiran buah hati mereka. Doktor telah mengatakan anak yang akan diberi nama Mariah Greene itu lahir pada Khamis, 9 Jun 2011.
“Kami hanya memastikan bayi kami (Mariah Greene) segera lahir kepada keluarga dan teman,” kata Matt, 37 tahun, dalam ABC News, 2 Jun 2011. Akaun sekaligus profile Mariah Greene di Facebook, kata Matt, dijadikan semacam jurnal pengingat kelahiran.
Profil yang dibuat Matt dan Elli beberapa hari lalu itu, 1 Juni 2011, telah menarik 350 permintaan menjadi teman. Bahkan banyak unggahan positif tentang kehadiran Mariah Greene meski dirinya belum terlahir.
Pihak Facebook belum menanggapi keluhan Matt dan Elli. Keduanya berkeras akaun anaknya itu layak dipertahankan. Alasannya, pendiri Facebook, Mark Zuckerberg, pun memiliki akaun untuk anjingnya. “Mengapa kami tidak,” katanya. (tempo)
__________________

Ibu yang terperangkap bersama anak-anaknya


sumber : www.klikunic.com

Aksi latihan cara menangkap binatang terlepas di zoo




Di China siapa nak buat lesen memandu kena derma organ

 Di China, masyarakat yang akan membuat lesen memandu harus mengisi borang yang menyatakan siap atau tidak menjadi penderma  organ jika terjadi kemalangan maut.

 Hal tersebut disampaikan Wakil Menteri Kementerian Kesihatan China, Huang Jiefu seperti dikutip dari Global Times, Jumat (29/4/2011).

 "Pemohon diharapkan bersedia untuk menjadi penderma ketika mengisi surat permohonan," kata Huang Jiefu.

Peraturan tersebut terus fikaji. Adapun paling cepat peraturan itu bakal diterapkan pada September 2011 atau paling lambat akhir 2011.

 Pemerintah China akan memiliki lembaga yang menampung organ-organ tersebut. Di mana lembaga tersebut akan mengurusi segala urusan penderma termasuk tempat mendaftar, jaringan distribusi, pelayanan klinik transplantasi organ dan transplantasi organ.

Peraturan tersebut tidak sembarangan mengambil organ manusia. Pemerintah hanya mengambil organ pemandu yang mengalami kecelakaan teruk yang membawa kematian.

 Pemerintah juga akan memberikan kompensasi termasuk kos hospital dan kos pemakaman.

 Di sisi lain, peraturan mengambil organ tubuh manusia ini sudah diberlakukan di negara barat seperti Australia dan Britain.

 Huang menyatakan bahawa sekitar 80 peratus dari pemandu di Australia bersedia menyumbangkan organ, sementara jumlah di Britain sebesar 45 peratus

 Langkah tersebut dinilai untuk mengantisipasi kelangkaan organ manusia di China. Data statistik terakhir yang dikeluarkan pemerintah China, hanya 10.000 pesakit dari 1,5 juta pesakit yang mendapatkan transplantasi organ.

Kaum Lelaki Tertarik Operasi Payudara

Tak hanya wanita, ternyata jumlah lelaki Amerika yang melakukan operasi plastik meningkat, bahkan yang dioperasi adalah PAYUDARA.... Berdasarkan Daily Mail, para doktor bedah mengatakan tahun lalu baik lelaki mahupun wanita yang melakukan operasi sebanyak 13.1 juta, meningkat 5 peratus pada tahun sebelumnya. Tetapi, di antara lelaki hanya meningkat 6 peratus untuk lelaki  yang mengecilkan payudara. Pengecilan ukuran payudara menjadi operasi yang paling popular.

 Angka itu juga menunjukkan lelaki yang melakukan bedah kecantikan naik 14 peratus dan lelaki yang menjalani liposuction (sedut lemak) naik 7 peratus.

 Para doktor bedah mengatakan bahawa lelaki tua yang melakukan operasi naik kerana mereka menginginkan penampilan terbaik untuk bersaing di bursa kerja.

 Saat ini bukan hanya pria metroseksual yang melakukan operasi plastik, pria biasa juga memikirkan operasi plastik juga.

 Angka dari American Society of Plastic Surgeons (ASPS) menunjukkan bahawa perempuan beralih ke prosedur kosmetik non-invasif seperti botoks.

 Lelaki juga tertarik pada operasi non-invasif tetapi masih senang menjalani bedah dengan pisau.

 Angka ASPS menunjukkan tahun lalu 18.280 pria menjalani pengecilan payudara, dibandingkan dengan 17.326 pada tahun sebelumnya, naik 6 persen.

 Selama periode yang sama jumlah pria yang melakukan "soft-tissue filler" (pengisi jaringan lunak) naik 10 peratus dan 9 peratus lebih banyak melakukan botoks. Dermabrasi untuk melembutkan kulit naik 4 peratus.

 Dr. Mitchell Brown, seorang doktor bedah plastik di Toronto, mengatakan bahawa kanaikan itu kerana bedah kosmetik lebih diterima. Acara televisyen seperti "Extreme Makeover" membuat orang lebih menyedari bukan hanya orang kaya yang mampu melakukannya.

 "Saya kira itu adil untuk mengatakan bahawa demografi dalam bedah plastik kosmetik berubah dalam berbagai cara," kata Brown.

 "Dan, saya fikir salah satu hal yang kita lihat adalah ada lebih banyak lelaki yang mempertimbangkan operasi plastik kosmetik. Orang-orang lebih banyak membicarakan itu, itu menjadi sedikit lebih popular. Saya kira celah antara lelaki dan wanita umumnya hanya menyempit."

 "Dan, mungkin itu sesuatu yang lebih difikirkan oleh perempuan pada awalnya sesuatu yang lebih dimanfaatkan banyak lelaki."

 Statistik menunjukkan bahawa sejak tahun 2000 di antara kedua jenis kelamin ada peningkatan besar dalam jumlah operasi. Pada tahun 2000 sebanyak 786.000 suntik botoks dilakukan tetapi pada tahun lalu naik menjadi 5.3 juta, meningkat 584 peratus. Prosedur yang minimh irisan di kulit naik 77 peratus dari 7.4 juta pada tahun 2000 ke 13.1 juta tahun lalu.

 Generasi yang lahir tahun 1950-an yang melakukan operasi naik kerana mereka bekerja dalam jangka lama untuk mendapat wang dan memiliki tubuh menua yang memerlukan pekerjaan itu.

 Angka ASPS menunjukkan bahawa usia 40 hingga 55 tahun sekarang dihitung untuk hampir separuh bedah kosmetik yang dilakukan di AS.

 Dr. Phil Haeck, doktor bedah plastik yang berbasis di Seattle dan presiden ASPS mengatakan bahawa lelaki merasakan tekanan untuk berkompetisi dengan lelaki lebih muda dalam urusan pekerjaan sehingga melakukan bedah kosmetik.

 Dia menambahkan bahawa kod berpakaian yang lebih santai berarti lelaki tidak boleh lagi menyembunyikan lemak mereka dan tampil dalam jaket dan kod.

Wow,Nenek 100 Tahun Belajar Membaca

RIO DE JANEIRO - Isolina Campos membuktikan bahawa tidak ada kata terlambat untuk belajar. Nenek 100 tahun ini sedang belajar menulis dan membaca.

Campos yang berusia 100 tahun pada 25 Mei lalu. Dia menjadi contoh bagi masyarakat dengan masuk sekolah di Londrina, sebuah kota di daerah Brazil Selatan. Meski dia sudah mulai belajar membaca dan menulis pada 1998, buruknya keadaan kesihatan memaksanya berhenti sekolah.

Sekarang, dia kembali ke sekolah dan belajar pada malam hari. “Jadi saya tidak hanya tinggal di rumah tanpa mengerjakan apa pun,” kata Campos seperti dilansir Strait Times, Jumaat (3/6/2011).

Campos mengaku tidak suka tinggal diam. “Dan saya ingin menjadi contoh bagi orang-orang untuk terus belajar,” imbuhnya.

Di negaranya, ada lebih dari 14 juta orang, atau sekira 7,4 peratus dari jumlah populasi, yang buta huruf. Ketika kecil, Campos dan saudara laki-lakinya membuat ‘rapadura’, sebutan lokal untuk gula yang dibuat dari tebu yang dikumpulkan ayah mereka.

Kepala sekolah tempat Campos menuntut ilmu, Regina Pierotti menyatakan, semangat Campos untuk belajar sangat tinggi.

“Dia (Campos) selalu ingin tahu makna atas berbagai kata,” ujar Pierotti.

Pierotti menambahkan, meski sudah uzur, Campos tidak pernah bolos sekolah, kecuali dia sangat sakit.

Gila..Lelaki muda perkosa nenek yang berumur 76 tahun

Seorang lelaki muda berusia 20 tahun di Scotland menumbuk nenek berumur 76 tahun di bahagian kepala, menyeretnya ke tempat tidur dalam usaha untuk memperkosanya. Demikian dilapor The Sun

  Ryan Lidell dikenakan tuduhan melakukan kekerasan dan upaya pemerkosaan. Liddell, yang bekerja sebagai tukang masak, masuk ke rumah korban pada malam hari namun berhasil lari setelah tetangga si nenek mendengar suara bising meminta tolong. Kini, si nenek duduk di rumah orang-orang tua dan menangis sepanjang waktu.

 Liddell, berusia lima tahun, ketika dia ditembak di bahagian lengan dan dada oleh Thomas Hamilton. Lelaki ini seorang guru dan membunuh 16 anak sebelum akhirnya membunuh diri. Liddell menderita gangguan tidur dan rasa takut yang dalam. Dia menolak semua tuduhan itu. Liddell harus menentukan nasibnya di muka sidang pengadilan.(sumber)

Demi iPad2, Remaja Ini Sanggup Jual Ginjalnya

CHENZHOU, KOMPAS.com - Seorang remaja 17 tahun nekad menjual salah satu ginjalnya hanya untuk membeli iPad2. Untuk itu dia pergi ke hospital di kota Chenzhou di Daerah Hunan dan harus tinggal di hospital itu selama tiga hari.

"Saya ingin tahu dari mana dia mendapat wang sebanyak itu. Akhirnya dia mengaku sudah menjual satu ginjalnya,"


"Saya sangat ingin punya iPad2, tetapi tidak punya wang. Terus saya melihat iklan di internet ada agen yang akan membayar 20.000 yuan (Rp 26 juta) untuk sebuah ginjal," aku remaja bernama Xiao Zhen itu dalam wawancara dengan Shenzhen TV.

Operasi pengangkatan ginjal itu dilakukan oleh beberapa doktor swasta pada 28 April lalu. Setelah tiga hari menjalani pemulihan, Xiao boleh pulang dan mendapat bayaran 20.000 yuan.

Tanpa menunggu lama dia langsung membeli sebuah iPad2 dan iPhone dengan wang itu. Ibunya hairan melihat anaknyanya mampu memiliki dua benda mahal itu.

"Saya tanyai dia. Saya ingin tahu dari mana dia mendapat wang sebanyak itu. Akhirnya dia mengaku sudah menjual satu ginjalnya," kata sang ibu.

Dia langsung melaporkan hal itu ke polis. Namun penyiasatan polis tidak membuahkan hasil. Mereka tidak boleh menahan tiga orang pelaku yang mendalangi kes itu.

Kes ini menimbulkan kegemparan di China. Banyak orangtua mengeluhkan, materialisme sudah menghancurkan moral generasi muda.

IPad2 menjadi gadget yang sangat popular di China. Ribuan orang berbaris di depan Apple Store di Beijing untuk mendapatkannya.

Paris Hilton bogel dalam program realiti baru

Tak habis lagi..
saya petik  dari kosmo online

LOS ANGELES – Selebriti Paris Hilton berbogel untuk program realiti terbaharu selepas dia menyuarakan perasaan malu dan kesal berhubung isu pita rakaman video seksnya, lapor sebuah akhbar semalam.

Paris yang berusia 31 tahun itu berbogel untuk satu babak dalam bilik mandi dalam episod pertama program The World According To Paris.

Dalam adegan itu, dia mencuci rambut dan mandi dalam tab mandi di rumahnya di sini.

Program realiti The World According To Paris akan ditayangkan di rangkaian televisyen Oxygen di Amerika Syarikat (AS) tidak lama lagi. 

Dalam program itu, corak kehidupan seharian Paris disiarkan termasuk semasa dia berbual dengan ibunya, Khaty.

Paris dan Khaty sebelum itu muncul dalam program bual bicara bersama hos Piers Morgan yang disiarkan di stesen televisyen CNN empat hari lalu.

Dia berkongsi cerita kepada penonton tentang perasaannya berhubung pita rakaman video seks melibatkan dia dan bekas kekasihnya, Rick Salomon pada tahun 2003. 

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Stars Are Blind itu menyatakan bahawa insiden tersebut telah mengubah corak kehidupannya sekali gus ia menjadi pengalaman yang amat memalukannya. – Agensi

Anak-anak Bebas Nonton Filem Porno di Perpustakaan New York

Orang dewasa kadang harus sembunyi-sembunyi agar tak ketahuan sedang menonton film porno di komputernya. Namun di sebuah perpustakaan New York, semua orang dibebaskan untuk mengakses filem porno termasuk anak-anak kecil yang belum cukup umur.

 Sejumlah komputer workstation di perpustakaan Grand Army Plaza, New York City sebenarnya hanya diperuntukkan untuk orang dewasa dan remaja berusia 13 tahun ke atas. Namun kerana ruangannya tidak terpisah, siapapun boleh melihat aktiviti penggunanya.

 Peraturan di perpustakaan tersebut memang membolehkan siapapun yang menggunakan komputer untuk mengakses kandungan porno. Akibatnya pengunjung anak-anak yang sebetulnya tidak boleh mengakses, boleh melihat baik disengaja mahupun tidak.

 "Sering sekali saya lihat orang mengakses pornografi di perpustakaan ini. Hari ini, lelaki di sebelah saya membuka-buka gambar wanita telanjang," ungkap Julio Sosa, pengunjung yang baru berusia 14 tahun seperti dikutip dari NYPost.

 Meski demikian, pengelola perpustakaan membantah adanya penyalahgunaan akses internet yang boleh mempengaruhi mental dan kejiwaan anak-anak. Meski dibebaskan, pihak pengelola mengklaim tidak lebih dari 0,5 peratus pengunjung yang mengakses  pornografi.

 Angela Montefinise, juru cakap perpustakaan mengatakan bahawa petugas juga akan mengingatkan jika ada anak-anak yang mengintip atau bahkan menggunakan komputer sendiri untuk mengakses pornografi. Namun bagi yang sudah cukup umur, tidak ada larangan selama tidak mengganggu yang lain.

 Sekalipun Amerika Syarikat dikenal sebagai negara yang liberal, namun kebijakan yang diterapkan perpustakaan tersebut tetap menuai kontroversi. Kalangan politik bahkan mengancam akan menghentikan bantuan pendanaan jika akses pornografi tidak dikawal.

 Sementara itu seperti ditulis detikHealth sebelumnya, pornografi boleh memberikan dampak buruk bagi perkembangan kejiwaan anak-anak yang belum cukup umur. Anak-anak yang biasanya mendapat penanaman norma sopan santun akan bingung jika menonton filem porno.

 Lebih dari itu, dikhuatirkan anak-anak yang seharusnya banyak bermain jadi lebih sering penasaran dan memikirkan seks dan sejenisnya. Impak terburuk yang dikhuatirkan adalah jika anak cuba bereksperimen, meniru adegan porno dengan teman-temannya.

Anggota Kongres Amerika dikatakan Kirim Gambar Cabul di Twitter

TEMPO Interaktif Washington - Anggota Kongres Amerika Syarikat dari Parti Demokrat, Anthony Weiner, dituduh mengirim gambar cabul melalui akaun jejaring sosial Twitter. Gambar cabul itu ia kirimkan kepada seorang mahasiswi.

Anthony juga menghadapi tuduhan memalukan, iaitu menjadi penggemar bintang porno Ginger Lee. Anthony diduga telah mengirimkan pesan peribadi kepada Lee. Selain itu, Anthony diduga memikat sejumlah perempuan muda yang tertarik di bidang politik, demikian yang dilaporkan The Telegraph, Rabu, 1 Jun 2011.

Anthony, suami asisten peribadi Hillary Clinton itu, mengatakan bahawa akaun Twitter-nya dicuri orang lain. Klaim itu ia sampaikan setelah akaun Twitter tersebut mempamerkan gambar celana dalam lelaki kepada mahasiswi 21 tahun di Washington, Gennette Cordova.

Pesan itu langsung dihapus Anthony dari akaun Twitter-nya. Ia menyatakan tidak dapat memberikan kepastian apakah lelaki dalam foto itu merupakan dirinya. Namun, ia menegaskan tidak mengirim foto itu dari akaun Twitter-nya.

“Ini adalah situasi di mana seseorang sedang ingin bergurau di Internet,” katanya. “Saya menganggap ini hanya gurauan.”

Ia telah meminta seorang pengacara untuk menyelesaikan masalah ini. Menurutnya, foto dapat dimanipulasi, diambil dari satu tempat lalu diletakkan di lain tempat.

Sementara itu, Gennette Cordova menyatakan kejadian itu sangat aneh. “Semua ini sungguh aneh dan sebetulnya jelas saya tidak ingin dipermalukan,” katanya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved