Tikus Gigit Bayi Hingga Tewas

on 02 Jun 2011


ORLANDO - Bayi tewas digigit oleh seekor tikus ketika ditinggalkan ibunya yang pergi ke pesta. Jiran tetangga mendengar tangisan sang bayi yang meregang nyawa digigiti tikus.

Pada pagi harinya, bayi itu ditemukan tewas berlumuran darah. Ibunya dikatakan pergi berpesta semalam suntuk dan meninggalkan anaknya begitu saja.

Petugas polis setempat menangkap ibu bayi yang malang tersebut. Ke tersebut pun dialihkan ke pengadilan di Orlando, Amerika Syarikat (AS).

"Kami memanggilnya ke pengadilan akibat kematian bayi akibat gigitan tikus itu. Ibu ditahan dengan tuduhan pembunuhan tidak disengaja dan kelalaian," ujar petugas polis seperti dikutip IOL, Khamis (2/6/2011).

"Bayi itu juga tidak diberi pakaian yang hangat. Hawa dingin boleh jadi juga menjadi penyebab kematiannya," tandasnya.(rhs)

Wajah Osama Bin Ladin Muncul di Roti Bakar

TEMPO Interaktif, London - Kalau wajah orang-orang yang dianggap suci, seperti Yesus, muncul di sejumlah tempat tak terduga saja sudah membuat publik takjub, apalagi penampakan yang dialami seorang lelaki di West Midlands, Britain, ini.

Hampir satu dekad sejak ditetapkan sebagai buruan nombor satu Amerika Syarikat pada 2001, tidak pernah ada yang tahu seperti apa rupa pemimpin jaringan Al-Qaeda  Usamah Bin Ladin. Bahkan, sampai kini Presiden Amerika Barack Hussein Obama masih menolak menunjukkan foto mayat Bin Ladin.

Namun, genap sebulan setelah lelaki 54 tahun itu terbunuh oleh serbuan pasukan khusus Angkatan laut Amerika, SEAL, wajahnya muncul di sebuah roti bakar yang hendak disantap. Tampilannya persis seperti yang foto yang sudah lama beredar luas, yakni Bin Ladin lengkap dengan janggut panjang  serta tatapan menusuk tajam.

Kemunculan muka lelaki berasal Arab Saudi itu terjadi saat lelaki Inggris yang tidak disebutkan identitinya ini bermaksud menyapu mentega ke bahagian roti yang sudah dibakar. “Ia sepertinya selalu suka roti sandwich,” kata saksi kemunculan wajah Bin Ladin ini.

Sejatinya, kemunculan orang-orang terkenal di lokasi aneh bukan hal baru. Ini pertama kalinya wajah orang yang dicap dalang serangan 11 September 2001 itu dilaporkan muncul.

Bin Ladin terbunuh di lokasi persembunyiannya, sebuah rumah bertingkat tiga di Kota Abbottabad, Pakistan, 1 Mei lalu. Sepuluh jam kemudian, menurut militer Amerika, jenazahnya dimakamkan secara Islam di wilayah utara Laut Arab.

Marah Suami Menikah Lagi, Isteri Ajak Remaja Datang Rumah

TRIBUNNEWS.COM - Marah kerana suaminya menikah tanpa memberitahukan dirinya, seorang perempuan muda berusia 21 tahun nekad berselingkuh dan bercinta dengan seorang remaja. Demikian dilapor The Star, Rabu (1/6/2011).

Namun berwajib di Trengganu, Malaysia, menggeledah isi rumah dan menemukan si perempuan masih mengenakan pakaian tetapi si remaja lelaki berusia 19 tahun dalam keadaan telanjang dan bersembunyi di dapur.

Ia mengaku bermaksud balas dendam dengan suaminya yang memilih menikah tanpa meminta izin kepadanya. Ia pun membawa remaja lelaki kerumah ketika suaminya sedang pergi. Polis menemukan pasangan ini sekitar pukul 02.00 pagi.

Laptop yang dicuri ditemukan kembali berkat kamera didalamnya

Sebuah laptop yang dicuri di California, Amerika Syarikat berhasil balik ke tangan pemilik berkat rakaman kamera laptop tersebut.

 Polis California mendapatkan kembali laptop tersebut setelah sebuah perusahaan SOFTWARE komputer mengirim data lokasi dan foto yang diambil dari kamera laptop.

 Sang pemilik, Joshua Kaufman, melaporkan pencurian laptop di bulan March.

 Namun, polis baru mulai bergerak minggu ini setelah blog Kauffman mendapat sorotan dari media.

 Pemandu teksi, Muthanna Aldebashi, 27 tahun, dikena dakwaan menguasai benda curian.

 "Saya sangat senang  mendapatkan (laptop) saya kembali," Kaufman mengatakan kepada BBC.

 "Sangat senang dan lega tidak lagi duduk dan melihat orang lain menggunakan komputer saya"

 Pada bulan tanggal 21 March ketika Kaufman tidak ada dalam apartmentnya, seorang pencuri masuk dan mencuri laptopnya.

 Kaufman lalu melaporkan pencurian tersebut ke polis di Oakland dan dia mengatakan kepada polis bahawa ada software di dalam laptop tersebut.
 Software tersebut bernama Hidden dan boleh memberikan informasi kepada pemilik lokasi laptop, beserta foto yang diambil dari laptop.

 Tersangka pencurian berhasil diidentifikasi setelah Kaufman menyerahkan foto yang diambil dari kamera laptop ke polis.

sumber

Doktor gigi siku buaya hingga cabut lari

PERTH, KOMPAS.com - Seorang doktor gigi di Australia yang hendak bersenang-senang. Harinya berubah menjadi mimpi buruk ketika seekor buaya menyerangnya hingga terjatuh dari kapal. Tidak hanya itu, gigi runcing buaya juga mencengkeram erat bahunya. Bruce Rudeforth sedang memancing di perairan Secure Bay di utara Australia Barat ketika buaya itu datang.

 ”Terlihat dari sudut mata saya, haiwan itu tiba-tiba menghampiri,” tutur Rudeforth. ”Dia langsung menerkam bahu saya. Saya menyikutnya dengan sikut yang terbebas dari cengkeraman. Saya rasa sikuan itu cukup keras sehingga membuat dia kesakitan,” jelasnya lagi.

 Buaya itu terkejut dan lari. Tidak lama kemudian seolah penasaran, buaya itu kembali lagi dan mendesak dokter gigi tetapi gagal. Rudeforth, yang terluka kerana gigitan buaya, mengatakan, dia biasa memancing di kawasan itu selama bertahun-tahun. Kadang- kadang juga melihat buaya, tetapi tak pernah diserang. Untunglah boleh selamat. (AP/Joe)

Kerana nak tunjuk hebat,lelaki yang menanam dirinya hidup-hidup maut

Macam-macam hal..
saya petik dari myMetro

MOSCOW: Seorang lelaki maut selepas menanam dirinya hidup-hidup di sebuah taman di Blagoveshchensk, semalam.

Jurucakap polis berkata, lelaki berusia 35 tahun itu mahu menguji ketahanan dirinya dengan bermalam di bawah tanah.


“Dia meminta rakannya menanam dia semalaman,” katanya.


Mereka menggali satu lubang di taman dan memasukkan keranda diubah suai yang dilengkapi saluran udara.


Jurucakap itu berkata, lelaki terbabit turut membawa selimut, sebotol air dan telefon bimbit ketika berbaring dalam keranda itu.


Selepas menanam keranda bersama lelaki itu sedalam kira-kira 20 sentimeter, rakan mangsa pulang sebaik dihubungi melalui telefon memaklumkan semuanya selamat.



“Bagaimanapun, keesokan harinya lelaki terbabit didapati mati dalam keranda itu,” katanya.


Hujan lebat pada malam itu mungkin menyekat bekalan udara ke keranda berkenaan. - AFP

Jika Anda Hendak Diperkosa, Tekan Butang Ini

TRIBUNNEWS.COM - Sebuah hotel mewah lima bintang setuju meletakkan butang panik di setiap bilik setelah sejumlah kes pelecehan seksual yang dilakukan tetamu terhadap pelayan hotel. Demikian dilapor Wall Street Journal, Rabu (1/6/2011).

Kesepakatan ini dicapai antara Hotel Pierre dan New York Hotel & Motel Trades Council. Juru cakap Hotel Pierre, Nora Walsh, mengatakan alarm ini akan segera disiapkan

Mahmoud Abdel Salam Omar, seorang eksekutif sebuah bank besar di Mesir, didakwa melakukan kejahatan seksual terhadap pembersih ruangan di Hotel Manhattan. Kejadian yang sama juga terjadi ketika Direktur IMF, Dominique Strauss-Kahn, dituduh hendak memperkosa dan memaksa pelayan hotel di Sofitel melakukan oral seks

Inilah Bayi Raksasa Dari California


CALIFORNIA – Menyambut kelahiran sang buah hati ke dunia merupakan momen penting bagi setiap orangtua.

Namun, bagi Emily dan Jose Maldanado kehadiran anak lelakinya Matthew memberikan kebahagiaan ekstra. Bayi Matthew lahir dengan berat tubuh 7 kilogram, demikian lapor Dailymail, Rabu (1/6/2011).

Sang ayah, Jose, telah menduga bahawa anaknya nanti akan memiliki tubuh yang juga besar seperti dirinya, namun dia sungguh tak menyangka kalau bayinya kini merupakan bayi terbesar yang pernah dilahirkan di hospital bersalin tempat Matthew dilahirkan.

“Matthew adalah bayi terbesar yang pernah ada di hospital tersebut,” ujar Dr Roberta Bruni, yang bekerja di Natividad Medical Center.

Dengan beratt tubuhnya yang hampir 7 kilogram, Matius berukuran hampir dua kali ukuran rata-rata bayi Amerika yang baru lahir, yang beratnya sekitar 3 kilogram (7,5 pounds) saat lahir.

Kerana ukurannya yang sangat besar, bayi Matius dibanding-bandingkan dengan pemegang rekor dunia.

Menurut Guinness, kelahiran terbesar terpopuler terjadi pada 1878 ketika seorang ibu bernama Anna Bates dari Kanada melahirkan seorang bayi laki-laki dengan berat 23 lbs 12 ons atau sekira 10,5 kilogram.

Bayi jumbo terbaru adalah dari Indonesia yang beratnya 19 lbs atau 8,6 kilogram dengan panjang tubuhnya 60 sentimeter, yang lahir pada bukan Oktober 2009.

Sumber :http://www.okezone.com/

Napoleon, Si Kuda Yang Handal Melukis

BARCELONA – Napoleon, seekor kuda jantan berusia empat tahun keturunan kuda dariBelanda (Dutch Fairies) kini menjadi seekor kuda yang akrab dengan peralatan gambar.

Kuda jenis Dutch Fairies memang dikenal sebagai kuda yang dapat dilatih hingga memiliki sebuah kemampuan khusus.

Napoleon sendiri diajarkan melukis oleh seorang seniman lukis bernama Sergio Caballero, teman dari sang pemilik Napoleon.

Napoleon, menggunakan mulutnya untuk dapat mengendalikan berus di atas kanvas, demikian seperti yang dilapor Telegraph, Rabu (1/6/2011).

Kemudian dia akan mengangguk-anggukan kepalanya sehingga berus menghasilkan goresan-goresan abstrak pada kanvas.

Walau hasilnya sepintas hanya terlihat sebagai lukisan corat-coret biasa. Namun, hasil karya Napoleon berhasil membuat tiga kolektor lukisan jatuh hati dan ingin membayar mahal.

Akhirnya, sebuah lukisan Napoleon terjual dengan harga  di antara 3.300 hingga 6.000 euro. Pembelinya adalah seorang pengumpul  lukisan dari Inggris.

Sumber :http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved