Bentley Pink Milik Paris Hilton Rosak Di Langgar

on 29 Mei 2011

Kereta Bentley kesayangan Paris Hilton rosak kerana berlanggar. Kereta berwarna pink ini perlu masuk bengkel dan memerlukankan kos perbaikan hingga US$ 5.000 .

Bentley Continental GT berwarna pink ini merupakan kereta yang paling disayang oleh Paris Hilton yang dia beli sebagai hadiah Natal untuk dirinya sendiri pada tahun 2008.

Kereta mewah ini berlanggar di luar rumah Paris ketika seorang temannya ingin memarkir Cadillac Escalade yang berada di belakang kereta Paris ini, tapi entah kenapa kereta itu malah melanggar bahagian belakang Bentley Continental GT berwarna pink milik Paris tersebut.

Seperti detikOto kutip dari TMZ, Minggu (29/5/2011), bahagian belakang kereta berharga US$ 200.000  yang dashboardnya bertahtahkan berlian ini  rosak dan harus dibawa ke bengkel.

Dan uniknya, Escalade yang melanggar kereta Paris tersebut merupakan jenis kereta yang sama yang dinaiki Paris ketika dirinya tertangkap polis sedang menghisap ganja di kereta itu.

 ( syu / ddn )

Puluhan Lelaki Ikuti Lumba Renang Bawa Boneka Seks

Vilnius - Para lelaki di Lithuania punya kegiatan khusus untuk merayakan hari yang mereka sebut sebagai hari lelaki nasional. Mereka berlumba renang, sambil membawa sebuah boneka seks miliknya.

Dari 200 peserta yang mendaftar, hanya 20 yang terpilih untuk ikut serta dalam lumba ini. Acara lumba dilakukan di Sungai Neris di Kota Vilnius. Demikian seperti ditulis the telegraph.co.uk, Ahad (29/5/2011).

Juara perlumbaan ini jatuh pada Liudas Pestininkas. Dia ditemani boneka seks seukuran wanita dewasa yang dinamakannya ‘Vaida’.

“Vaida gadis yang sangat baik. Dia juga gempak. Peserta lain tidak ada yang memiliki boneka se-cantik milikku,” kata Pestininkas.

Lelaki itu mendapat hadiah sebanyak 2000 litas.

Sebenarnya, hari lelaki nasional itu belum diakui secara rasmi. Acara itu baru sebatas digelar oleh sebuah radio. Mereka berharap suatu ketika, ada hari khusus untuk lelaki yang boleh dirayakan secara nasional.

“Kami telah melakukan kajian di internet dan semuanya setuju lelaki harus punya hari istimewa,” ujar program director radio yang menggagas acara itu, Mindaugas Stasiulis.

Sumber :http://www.detik.com/

Video Anak Kucing Dipeluk Ibunya Jadi Hitlist Di Youtube..ditonton lebih 9 juta

Sebuah video mengenai kucing menghebohkan Youtube hari ini, sebenarnya apa yang istimewa? Di dalam video ini ada anak kucing yang sedang tidur bersama ibunya, tidak berapa lama si anak kucing ini terbangun dan ibu-nya secara refleks memeluk si anak, tidak percaya? lihat saja video dibawah ini. Terakhir kali video ini sudah ditonton lebih 9 juta kali.




Justin Bieber ada tato Yahudi

Justin Bieber memiliki tatto bertuliskan bahasa Ibrani/Yahudi di rusuknya. Dan di bahagian perut terdapat tato kecil bergambar burung camar.
 Tato itu terlihat saat Justin Bieber buka baju ketika tengah bercuti di pantai bersama kekasihnya, Selena Gomez.

 Justin Bieber sempat merancang bertemu Perdana Menteri Israel ketika konsert di Israel, beberapa waktu lalu. Namun akhirnya batal, kerana timbul masalah politik di Timur Tengah.

 Rencananya Justin akan bertemu dengan Benjamin Netanyahu sebelum menggadakan konsertnya di Tel Aviv, Israel. Tetapi, sang perdana menteri tidak memiliki waktu untuk bertemu Justin.

http://niponk.blogspot.com/

Sakaki, Pohon Suci Agama Shinto di Jepun dan Legendanya

Saat musim semi, pohon Sakaki mengeluarkan wewangian dengan bunga putih yang berguguran diikuti dengan munculnya buah berbentuk kecil merah tua. Pohon ini tumbuh di bahagian bersuhu hangat di Jepun Korea mahupun Cina.

 Kojiki (kitab kuno) adalah catatan yang sangat bernilai bagi agama Shinto dan diperkirakan berasal dari abad ke-8.

 Berdasarkan tulisan dan referensi lain dari mitologi Jepun, pohon Sakaki memiliki peranan yang signifikan di kisah penciptaan Jepun. Pada zaman dahulu hidup pasangan suci bernama Izanagi dan Isanami yang membuat pulau Jepun dan anak-anak mereka menjadi dewa-dewa di berbagai klan orang Jepun.

 Anak perempuan mereka, Amaterasu (Dewi yang bersinar nan agung) lahir dari mata kiri sang ayah yang akhirnya menjadi Dewi Matahari. Dari dewi inilah para keluarga kekaisaran Jepun mengakui mereka berasal.

 Saudara laki-lakinya Susanoo, dewa badai diberi tugas untuk memimpin lautan, namun sebelum pergi Susanoo menghancurkan sawah-sawah dan menyebabkan tempat tinggal Amaterasu porak poranda.

 Kerana merasa kesal dan marah, Amaterasu akhirnya pergi ke suatu goa dan menutup diri. Hal ini menyebabkan dunia menjadi gelap gulita.

Untuk memancing Amaterasu keluar dari persembunyiannya, para dewa akhirnya membawa pohon Sakaki bercabang 500 dari Gunung Kaga di syurga untuk diletakkan di depan pintu gua yang ditinggali Amaterasu.

 Di bahagian atas cabang pohon Sakaki dipasang 500 permata, dibahagian tengah diletakkan cermin dengan tinggi delapan kaki dan di bagian bawah pohon di letakkan berbagai persembahan.

 Para dewa kemudian membuat kegaduhan dan bersenang-senang di luar gua. Amaterasu merasa penasaran mengapa para dewa masih bolehbersuka cita padahal dunia sedang gelap gulita.

 Dari luar para dewa mengatakan bahawa di sana terdapat dewi yang lebih bersinar dari diri Amaterasu. Merasa sangat penasaran dengan pesaingnya Amaterasu pun keluar dan melihat pantulan dirinya dari cermin yang terpasang di pohon sakaki.

 Sebelum menyedari dirinya dijebak, para dewa melempar shimenawa atau tali suci dari jerami sebelum pintu gua tertutup. Akhirnya dunia pun kembali terang dan kehidupan terus berlanjut.

 Amaterasu dipuja di Kuil Besae Ise yang merupakan kuil utama di Jepun. Dewi ini dimanifestasikan dalam cermin yang merupakan salah satu dari tiga harta kekaisaran Jepun.

 Sakaki sendiri di letakkan di shinno-mihashira atau tempat pusat suci yang bertempat di atas dan dikelilingi oleh bangunan kuil yang terbuat dari kayu. Biasanya pohon sakaki dipasangi cermin-cermin di kuil Shinto lainnya.

 Pohon sakaki kerap kali dijadikan kiasan dalam berbagai literatur dan karya-karya seni di Jepun. Sakaki juga disebut dalam penggalan tulisan kuno keagamaan yang menyebutkan bahawa pohon ini mewakili kesetiaan dan kestabilan selain itu juga mengekspresikan keberadaan yang abadi dan kekuatan dewi di kuil tersebut.

 Berbagai upacara keagaaman Shinto menggunakan pohon Sakaki dalam ritualnya. Dalam upacara pita suci yang disebut gohei, menggantung tali jerami suci atau ranting dari pohon suci sakaki digunakan untuk memanggil keberadaan roh suci.



 Gohei juga dikenal dengan sebutan Oho-nusa atau persembahan suci dan tetap digunakan dalam berbagai upacara keagamaan penting di Jepang.

 Oho-nusa memakai dua tongkat yang dikaitkan berdampingan dan disambung dengan jerami dan beberapa potongan kertas. Satu tongkat tersebut dibuat dari kayu pohon sakaki dan yang lainnya dari bambu.

 Selain itu, simbol pemujaan di wilayah Izumo yang melibatkan daun sakaki diikatkan di atas spanduk-spanduk doa yang disebut nobori. Di kuil Izumo terdapat banyak nobori yang menghiasi wilayah kuil dengan warnanya yang putih.

Ada Ubat Baru untuk Melupakan Kenangan Pahit

DediNewsOnline.COM - Kabar gembira bagi yang memiliki masa lalu yang kelam, para ilmuwan baru-baru ini menemukan ubat untuk melupakan semua itu. Kenangan pahit akan hilang dari ingatan dan efeknya mampu bertahan beberapa hari sejak pemberian ubat dihentikan.

Ubat yang dinamakan Metyrapone ini bekerja dengan menghambat produksi hormon kortisol. Selain membuat stres, hormon kortisol juga memegang peranan penting dalam membangkitkan kembali kenangan-kenangan negatif yang tersimpan di dalam memori otak.

"Hasil penelitian menunjukkan jika hormon stress berkurang maka otak lebih sulit mengingat kengangan-kenangan negatif di masa lalu," ungkap Dr Sonia Lupien, peneliti dari University of Montreal seperti dikutip dari ScienceDaily, Ahad (29/5/2011).

Dr Lupien menyimpulkan hal itu setelah melakukan eksperimen pada 33 lelaki dewasa yang diminta untuk membaca atau mempelajari beberapa cerita. Ada 2 jenis cerita yang diberikan, yakni cerita dengan suasana neutral serta suasana negatif dalam erti menyedihkan.

Setelah mempelajari cerita tersebut, mereka dibahagi menjadi 3 kelompok. Kelompok pertama mendapat Metyrapone dose tunggal, kelompok kedua mendapat ubat yang sama dengan dose ganda dan yang terakhir hanya diberi plasebo atau ubat kosong.

Setelah minum ubat secara rutin selama 3 hari, mereka diminta menuturkan kembali cerita sedih yang dibacanya. Mereka yang minum Metyrapone dengan dosie ganda paling susah menceritakan kembali sedangkan yang minum plasebo paling bagus ingatannya.

Dalam eksperimen berikutnya, Dr Lupien menghentikan pemberian ubat pada seluruh partisipan. Saat diamati kembali 4 hari kemudian, efeknya masih sama yakni partisipan yang mendapat Metyrapone tetap sulit mengingat cerita sedih meski sudah tidak minum ubat.

Dr Lupien berharap suatu saat nanti hasil penelitiannya boleh bermanfaat untuk mengatasi berbagai masalah kejiwaan yang berhubungan dengan stress. Salah satunya pada orang-orang yang mengalami gangguan stress paska trauma.

SUMBER : http://www.dedinewsonline.com

'Grandma Bandit' yang ditembak mati rupanya perempuan

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perompak yang diberi jolokan "Grandma Bandit" mati ditembak, Jumaat (27/5/2011), di Atlanta, Georgia, Amerika Syarikat (AS). Demikian dilapor CNN. Namun, si "Grandma Bandit" ini ternyata seorang lelaki tua.

Ia disebut Grandma Bandit kerana namanya yang menyerupai perempuan, Roxanne Taylor, dan berumur 57 tahun.

"Setelah melakukan sebuah siasat yang lebih mendalam, dan detektif akhirnya polis dapat tahu bahawa si perempuan tersangka itu adalah seorang lelaki," demikian kata juru cakap DeKalb County,Mekka Parish.

"Namanya, Roxanne Taylor, seorang lelaki berusia 57 tahun," katanya. Polis mengeluarkan surat perintah penangkapan Khamis (26/5/2011), dan mereka menduga Roxanne adalah seorang perempuan. Ia dituduh melakukan tiga rompakan.

Grandma Bandit terkenal setelah dia terlihat seperti perempuan dan merompak di wilayah Atlanta dan kedai ubat Rite-Aid serta meminta wang dengan mengacukan senjata revolver dari dalam begnya. Ia sering muncul dengan wajah yang mirip perempuan dengan pipi yang tembam, menggunakan topi besar, kacamata gelap, dan topi baseball.

Pelik...Perompak dibebaskan supaya boleh jaga anak

Macam ni pun ada...
saya petik dari myMetro

LONDON: Seorang perompak dibebaskan semalam selepas mahkamah mendapati hukuman penjara terhadapnya melanggar hak asasi keluarganya.

Dalam keputusan yang mengejutkan, Mahkamah Rayuan semalam memutuskan hak lima anak Wayne Bishop adalah lebih penting daripada mangsanya atau kepentingan undang-undang.

Beberapa anggota Parlimen Britain, ketika mengulas hukuman itu berkata, keputusan itu akan mendorong lebih ramai pesalah menuntut pembebasan menerusi Akta Hak Asasi yang kontroversi itu.

Artikel 8 mengenai hak terhadap kehidupan berkeluarga berulang kali digunakan oleh penjenayah asing untuk mengelak daripada diusir dari Britain.

Bagaimanapun, ini kali pertama ia digunakan untuk membebaskan seorang banduan dari penjara. Bishop, 33, dari Clifton, Nottingham dihukum penjara lapan bulan selepas mengaku merompak dan memandu secara berbahaya.

Dia kini bebas selepas hanya sebulan dalam penjara.

"Saya begitu bernasib baik dan saya amat gembira,” kata Bishop kepada akhbar Daily Mail.

Hakim Mahkamah Rayuan bersetuju memenjarakan Bishop akan menjejaskan kehidupan anaknya dan mengarahkan hukuman penjara itu digantung.

Mahkamah diberitahu lelaki itu menjaga anaknya yang berusia antara enam dan 13 tahun selama lima hari seminggu. - Agensi

Saintis temui lipas boleh lompat seperti belalang

CAPE TOWN - Sekumpulan saintis Afrika Selatan menemui spesies baru lipas yang boleh melompat seperti belalang, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Serangga itu yang tidak diketahui kewujudannya sebelum ini ditemui melompat di dalam semak di Taman Negara Table Mountain dekat sini.

Ia tersenarai dalam 10 spesies utama dan terbaru yang ditemui pada tahun ini.

"Lipas ini memiliki kaki belakang panjang dan sofistikated untuk membolehkannya melompat tinggi ke udara," kata seorang saintis yang membuat penemuan tersebut, Mike Picker.

Dia dan rakannya, Jonathan Colville menemui lipas ganjil sepanjang 1.27 sentimeter itu pada 2006 dan mengkaji serangga tersebut di makmal mereka di sini. - Agensi

SUMBER : KOSMO ONLINE

Rezeki...Cikgu Shida dilamar

Rezeki cikgu..
saya petik dari myMetro

PARIT: “Saya akhirnya ‘dilamar’ tetapi bukan daripada jejaka untuk dipinang, sebaliknya tawaran berlakon dalam sebuah telefilem,” kata ratu miming, Roshida Abd Aziz, 30, (gambar) atau dikenali sebagai Cikgu Shida yang kini popular di kalangan pelayar Internet tempatan apabila klip video miming diciptanya meraih populariti luar biasa selepas ditayangkan di laman web Youtube.

 Cikgu Shida yang masih bujang dilamar sebuah syarikat perfileman baru-baru ini untuk berlakon dalam sebuah telefilem bertajuk ‘Cikgu Shida Cari Jodoh’ yang bakal ditayangkan pada Aidilfitri depan.

 Telefilem 90 minit itu akan memulakan penggambaran Jumaat ini, dan paling menarik, Cikgu Shida akan tampil sebagai pelakon utama.

 Cikgu Shida yang ditemui di kediamannya di sini semalam berkata, dia menerima tawaran itu dan menganggap ia rezeki buatnya, malah tidak sabar-sabar mahu mencuba bidang baru itu.



 “Tajuknya menarik... Cikgu Shida Cari Jodoh, malah saya difahamkan telefilem itu berkisar mengenai seorang cikgu wanita yang gila-gila selain turut menyelitkan kisah suka duka dan kehidupan seorang cikgu.



 “Ini mungkin rezeki baru saya dan ‘lamaran’ ini cukup untuk mengubat segala duka saya sepanjang terbabit dalam hobi berkenaan. Saya mengakui tidak sabar-sabar mahu mencuba lapangan (telefilem) baru yang lebih mencabar itu,” katanya.

 Katanya, dia tidak menyangka perangai gila-gilanya yang dipaparkan dalam klip miming itu menarik minat sebuah syarikat perfile man, seterusnya mengabadikannya di layar perak.

 Cikgu Shida berkata, cubaannya menampilkan pelbagai ekspresi muka dan gaya serta solekan dan serta berlatarbelakangkan barangan terpakai yang dibuat untuk suka-suka akhirnya diterima masyarakat.

 Mengimbau kembali pembabitannya dalam bidang seni itu, guru Bahasa Inggeris Sekolah Rendah Kebangsaan Pulau Padang, Bota Kiri itu berkata, dia pernah dicerca, dihina dan tidak kurang dianggap menghidap sakit mental.

 “Saya mengambil semua tohmahan itu sebagai sesuatu yang positif dan ia tidak melemahkan hasrat saya untuk mencari hiburan tersendiri, di samping berkongsi pengalaman bersama rakan di Facebook,” katanya.

 Anak kedua daripada lima beradik itu berkata, setakat ini keluarganya tidak kisah dengan hobinya kerana mereka sudah ‘masak’ dan faham perangai ‘gila-gila’nya. 

 “Begitu juga rakan sejawatan, malah mereka memahami jiwa dan watak saya yang suka mencari kelainan,” katanya.

 Cikgu Shida satu-satunya anak perempuan pasangan pesara tentera, Abd Aziz Shafie, 73, dan Latifah Ramli, 63, dan faktor itu mungkin menjadi kekuatan utama untuk dia menyerap semua tekanan dihadapi.

 Terkini, klip mimingnya bertajuk ‘Kalau Berpacaran’ nyanyian Suhaimi Mior Hassan dan Ana Raffali yang dimuat turun melalui laman Facebook menghampiri dua juta pelawat sejak lima bulan lalu.

 Malah, miming itu juga menarik hampir 10,000 ahli daripada pelbagai bangsa dan keturunan, selain mendapat pujian rakannya di luar negara termasuk Britain, Amerika Syarikat dan Australia.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved