Patung Jack Sparrow dari Besi dan Mesin Tua

on 25 Mei 2011

This monstrous tribute to Disney’s rum-loving pirate stands almost 9-feet tall and weighs in close to 1000-pounds! The entire thing is made of old scrap metal and old machine parts (similar to these Transformers sculptures) and, the creative minds at Kreatworks Studio in Thailand coated it with a bunch of lacquer so doesn’t rust. While they refer to it as a "steampunk" sculpture we’re not really seeing it that way. It may be composed of a bunch of gears and such but it really just looks like an old-timey metal statue to us. It’s up for sale on Etsy right now.




Basikal motor berangka tulang lembu

Sebagian besar basikal motor memakai besi sebagai bahan onderdil dan bahagian-bahagiannya. Uniknya basikal motor ini menggunakan rangka tulang lembu.

Mad Cow milik artis Billie Grace Lynn menggunakan rangka basiakl untuk motornya. Uniknya lagi, rangka itu terdiri dari tulang lembu. Basikal motor rancangan Lynn merupakan pengujian kritis berkait bahan bakar fosil.

 Faktanya makanan lembu dipupuk dengan bahan bakar fosil. Mengingat tulang lembu mengandung bahan bakar fosil, lebih lanjut, Lynn membuat sejenis mesin pembakaran untuk kendaraan yang tampil canggih ini.

Mad Cow secara visual menawarkan intepretasi ulang dunia di sekeliling kita. Basikal motor ini menggunakan tulang sederhana untuk rangkanya, dan jelas motor ini sangat menarik.

Video…aksi smackdown ahli parlimen Ukraine

2405110527_video-pertengkaran-ricuh-pada-sidang-parlemen-ukraina
Kejadian itu bermula ketika Martynyuk memimpin sidang di parlimen .Sidang yang tenang itu berubah setelah Martynyuk meminta Lyashko berbicara. Lyashko menolak, lalu menyebut sang wakil ketua sebagai "orang Farisi". Di dalam Injil, orang Farisi dikenal bersifat munafik.
Mungkin itu yang membuat Martynyuk marah dan terus menyerang rakannya. Seraya menekan leher Lyashko, Martynyuk menghunjamkan dua jarinya ke telinganya. Bak pertandingan gusti profesional, Martynyuk lalu membanting Lyashko ke lantai.
Tidak terima diperlakukan seperti itu, Lyashko bangkit dari lantai dan menantang Martynyuk lagi. Keduanya kemudian saling mendorong. Sejumlah anggota DPR sempat terkejut melihat adegan itu, namun kemudian berlari ke meja pimpinan untuk memisahkan keduanya.
Setelah itu, Martynyuk kembali memimpin sidang, seolah tidak pernah terjadi insiden apa pun. Begitu juga dengan Lyashko yang akhirnya berpidato dengan nada tinggi. Beberapa kali jari telunjuknya menuding Martynyuk yang melihat sambil tertawa kecil.
Sebuah video heboh yang dipost netter di YouTube. Video ini tentang kekecohan sidang di parlimen Ukraine. Saat ketua sidang memerintahkan kepada wakilnya untuk membuat pidato namun ditolak, maka ketua sidang pun langsung membanting wakilnya. Berikut video yang diunggah dari Youtube:

Lelaki 68 Tahun Pukul Perempuan Gara-gara Tembikai


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki berumur 68 tahun ditangkap polis gara-gara memukuli seorang perempuan dengan pool noodle (alat bantu renang). Tidak hanya itu, setelah memukulnya, lelaki bernama Karl Ludwig Eichner, asal East Naples, Florida, Amerika Syarikat (AS), meninju perempuan malang itu di bahagian pipi.

Dilapor AOL, Selasa (24/5/2011), polis itu kemudian menangkapnya di Lowdermilk Park, minggu lalu. Berdasarkan keterangan yang berhasil dikumpul polis, seorang perempuan menemukan tembikai  di tumpukan pasir.

Kerana takut tembikai itu mengundang semut, ia kemudian membuangtembikai itu ke laut. Eichner melihat tembikainya dibuang kembali mengambilnya dan menaruhnya di pantai. Perempuan itu melihatnya dan kembali membuangnya di laut.

Eichner melihat perempuan melakukan hal itu dan mendekatinya. "Eichner kemudian mendekati si perempuan dan dengan air yang penuh di pool noodle miliknya, ia menyiram perempuan tersebut yang duduk di di atas tuala. Ia kemudian meninju pipi si perempuan," demikian keterangan yang disampaikan pihak polis Eichner ditangkap dan dituduh melakukan kekerasan dan ditahan dengan jaminan 1.000 dollar AS .

Kesian..dah duduk dalam penjara 30 tahun baru didapati tak bersalah

Dipenjara kerana bukan atas kesalahan...
saya petik dari myMetro


TOKYO: Mahkamah Jepun, semalam memerintahkan dua lelaki yang dipenjarakan hampir tiga dekad dibebaskan selepas mendapati mereka sebenarnya tidak bersalah dalam kejadian rompak dan bunuh pada 1967.

Dua lelaki itu, Shoji Sakurai dan Takao Sugiyama, kedua-duanya kini berusia 64 tahun, dibebaskan daripada tuduhan membunuh tukang kayu berusia 62 tahun di Tone, Ibaraki di timur laut negara itu. Kedua-dua lelaki itu ditahan pada 1967 dan dihukum penjara seumur hidup pada 1970 dan dibebaskan dengan parol pada 1996.


Ketika perbicaraan asal yang dilakukan di Mahkamah Tinggi Tokyo pada 1973 dan Mahkamah Agung pada 1978, dua lelaki itu mengaku tidak bersalah dan berkata, polis memaksa mereka untuk mengaku bersalah. - AFP

Lady Gaga cari Datuk berumur lebih 60 tahun sebagi kekasih baru

Untung pak cik berumur 60 tahun..
saya petik dari myMetro


HOLLYWOOD: Selepas berpisah dengan kekasihnya, Luc Carl, penyanyi Lady Gaga dikatakan bersedia untuk mencari pengganti.

Antara kriteria yang dicari adalah lelaki berusia lebih 60 tahun.


Sudah menjadi kebiasaan wanita lebih menggemari lelaki berusia. Namun, bagi Gaga yang berusia 25 tahun, dia mahukan lelaki berusia lebih 60 tahun kerana menurutnya akan wujud lebih banyak persamaan antara mereka. Gaga berkata demikian dalam satu program televisyen, baru-baru ini.


“Saya tidak suka pergi ke kelab malam. Kerana itu, setiap kali berada di England, saya akan mengunjungi pub dan minum bersama beberapa lelaki tua. “Saya rasa saya gemarkan lelaki tua terutama ketika saya mabuk. Saya lebih suka lelaki berusia lebih 60 tahun,” katanya. Menurutnya, ketika ini dia tidak menjalin hubungan dengan sesiapa kerana sangat sibuk. - Agen

Lelaki gila seks larikan budak 10 tahun depan sekolah

Ini betul gika nafsu ni..
saya petik dari myMetro

KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun nyaris menjadi mangsa rogol selepas diculik lebih satu jam oleh seorang lelaki dari kawasan sekolahnya berhampiran Jalan Semarak, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 pagi itu, suspek dipercayai gila seks menculik mangsa dengan tujuan merogolnya, namun mangsa terselamat apabila penjenayah terbabit melarikan diri selepas menyedari beberapa orang awam melalui kawasan semak tempat dia melarikan kanak-kanak berkenaan.

Sumber polis memberitahu, sebelum kejadian mangsa dilaporkan keluar dari kelasnya untuk ke tandas sebelum disapa suspek yang berada di luar pagar sekolah berkenaan.

“Apabila mangsa menghampiri suspek, lelaki dipercayai berusia 30-an itu segera memegang tangan mangsa dengan kuat. Dia melilit badan mangsa menggunakan kain pelekat sebelum mengangkat mangsa keluar melepasi pagar sekolah.

“Ketika itu, mangsa menjerit ketakutan, namun tidak didengari sesiapa. Suspek kemudian meletakkan mangsa di atas motosikalnya dan membawa kanak-kanak itu ke satu kawasan semak di Jalan Semarak, kira-kira dua kilometer dari sekolah,” katanya.

Datuk aneh..sediakan tempat berhubungan seks lalu mengintipnya

Majlis hakim Pengadilan Negeri Lumajang, Selasa, 24 Mei 2011, menghukum Sunaryo tiga tahun penjara kerana terbukti mengintip orang berhubungan seks Ganjaran terhadap kakek 61 tahun warga Dusun Plandingsari, Desa Klanting, Kecamatan Sukodon.o, Kabupaten Lumajang, Jawa Timur, ini lebih ringan dari tuntutan jaksa penuntut, iaitu lima tahun penjara.

Sidang dipimpin hakim Anne Rusiana dengan anggota R. Aji Suryo dan Meiriana. Selain hukuman penjara, Sunaryo juga didenda membayar Rp 60 juta. Menurut hakim, terdakwa sengaja memberi fasiliti sebuah bilik kepada anak di bawah umur untuk melakukan hubungan layaknya suami-isteri. Ketika perbuatan senonoh itu berlangsung, Sunaryo mengintipnya.

Perilaku Sunaryo melanggar Pasal 81 ayat 2 Undang-Undang tentang Perlindungan Anak serta Pasal 56 Kitab Undang-Undang Hukum Pidana. "Terdakwa terbukti secara sah melakukan tindak jenayah," kata hakim Anne.

Ketika itu, Sunaryo diminta oleh saudaranya untuk menasihati WF, 16 tahun. Siswi sekolah menengah pertama ini tengah menjalin asmara dengan laki-laki berinisial DT. Kedua remaja tersebut secara diam-diam sering tidur sekamar.

Namun, Sunaryo bukannya menasihatikan anak tersebut. Dia malah menyewakan bilik untuk WF dan DT untuk melakukan hubungan seks. Saat itulah Sunaryo mengintip melalui lubang kecil yang disiapkan sebelumnya.

Terdakwa juga pernah memaksa WF dan DT berhubungan badan lagi dan kemudian diintipnya. “Saya menerima keputusan hakim,” kata Sunaryo. Dia mengaku sekadar membantu keinginan dua anak tersebut. Kejadian ini dilakukan sebanyak enam kali, dua kali yang diintip Sunaryo.

Diburu Polis, Ternyata Cuma Patung

SUSSEX, KOMPAS.com — Polis Sussex, Britain menggelar operasi besar-besaran setelah mendengar laporan warga tentang seekor harimau putih yang berkeliaran tak jauh dari lapangan golf, Sabtu (21/5/2011).

Polis pun bergerak cepat. Para pemain tidak dibenarkan bermain. Polii juga bersiap menutup jalan raya sebagai langkah berjaga-jaga bila sewaktu-waktu harimau lari ke jalan.

Tak hanya itu, sebuah pertandingan kriket pun dihentikan. Para penontonnya diminta kembali ke kereta masing-masing.

"Kami diminta berdiam di kereta dengan jendela tertutup rapat," kata Trevor Haywood yang menonton pertandingan kriket itu dengan anak lelakinya. "Ada tiga kereta polis datang dan saya melihat dua petugas memandu kereta golf sambil membawa senjata."

Polis mengerahkan berbagai sumber daya kerana kekhuatiran harimau putih itu mengancam keselamatan warga. Sebuah helikopter dengan sejumlah polis bersenjata dan dilengkapi kamera detektor panas tubuh untuk melncari dari udara.

Mereka juga meminta bantuan pakar haiwan dari Zoo Marwell. Persiapan lainnya adalah tembakan ubat bius untuk melumpuhkan si harimau.

Namun, operasi itu mencapai antiklimaks setelah polis menemukan harimau itu di padang rumput Hedge End. "Setelah mengamati selama beberapa lama, petugas kami menyedari harimau itu tidak bergerak sama sekali. Petugas dari udara pun tidak berhasil menangkap sumber panas dari haiwan itu," jelas juru cakap polis kepada The Guardian.

Bahkan, ketika terkena angin kipas helikopter, "haiwan buas" itu terguling. "Ketika itulah kami menyedari bahawa yang kami buru itu hanya patung harimau dengan ukuran sebenar,"tambahya.

"Insiden ini jelas yang paling menarik bagi kami hari ini. Dari kamera CCTV, kami yakin sekali sedang berhadapan dengan harimau sebenar" katanya.

Polis masih mencari pemilik patung itu dan diperlakukan sebagai barang hilang. Penyelidikan yang dilakukan menyangkut apakah kejadian itu disengaja atau tidak.

Gila.. "Whitehands" perkhidmatan untuk bantu orang lumpuh beronani

"Whitehands" baru-baru ini menjadi topik yang panas di Jepun. Perkhidmatan ini ditujukan untuk pelepasan seksual bagi penderita paralisis dan gangguan otot yang tidak dapat bermasturbasi secara normal. Ditujukan sebagai gerakan amal pada tahun 2008, perkhidmatan ini mulai merebak menjadi sukses dan memberikan layanannya di 18 kawasan di Jepun.

Salah seorang yang menggunakan perkhidmatan ialah lelaki yang berusia 40 tahun dan telah menggunakan jasa ini selama 3 tahun.Dia merasa menderita sebelum mendapatkan jasa ini dan sangat berterima kasih kerana ada jasa seperti ini untuk pelepasan seksualnya. "orang cacat memiliki dorongan yang sama dengan laki-laki lain. Saya fikir anda masih harus mencuba untuk mencari kekasih tetapi ketika itu tidak mungkin layanan perawatan seperti ini benar-benar membantu. Saya berharap masyarakat menjadi lebih memahami keperluan seksual orang cacat"

Untuk ini pesakit harus membayar ¥ 3500 selama 15 minit, ¥ 5500 untuk 30 minit dan lebih dari ¥ 10.000 selama satu jam, tarif yang sebanding dengan pelayanan kesihatan persalinan normal.
sumber sankakucomplex.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved