Ada Gereja di Australia Mengaku Boleh Hidupkan Manusia yang Mati

on 23 Mei 2011

REPUBLIKA.CO.ID, BRISBANE – Sebuah cabang dari Gereja Hillsong evangelis telah membuka  ‘Sekolah Supernatural’ yang didalamnya dapat memberikan kekuatan kepada para muridnya untuk menyembuhkan Kanser dan tentang bagaimana untuk melakukan mujizat.

Tidak hanya itu, guru yang mengajar di sekolah tersebut juga dapat membuat perempuan hamil, dan yang lebih menakjubkan adalah dapat menghidupkan manusia yang sudah mati. Sejauh ini sudah terdaftar sebanyak tujuh puluh orang dan sudah berjalan selama enam bulan tersebut. Kursus tersebut, dikelola Gereja Westlife yang berada di luar kota Brisbane, Australia, seperti dilaporkan Queensland Times, Senin (23/5).

Kursus tersebut berdasarkan pengajaran dari Gereja Bethel evangelis Amerika Syarikat dan seorang pemimpin kontroversi Bill Johnson yang berbeicara kepada muridnya dalam sebuah rakaman DVD. Manager Gereja Wetlife Tvonne Baker mengatakan kepada The Queensland Times bahawa beberapa ‘keajabaian’ telah terjadi di gerejanya dan mereka memiliki harapan yang tinggi kepada para guru dalam ‘Sekolah Supernatural Evangelis’ agar dapat memberikan kontribusi lebih.

Web gereja tersebut menjelaskan: “Sekolah Supernatural dirancang untuk membekalkan pelajar untuk ‘hidup dan bertindak’ dalam supernatural yang mengacu pada pengajaran bibel dan praktiknya – untuk melihat kerajaan Tuhan secara nyata di Bumi. “Dalam lingkungan ini dimana manusia dapat mengambil risiko dalam memahami untuk mengoperasikan supernatural tanpa merasa takut penolakan atau gagal.”

Namun web ersebut tidak menjelaskan berapa biaya yang harus dikeluarkan untuk kursus tersebut dan tidak juga tersedia penjelasan lebih lanjut. Gereja tersebut berada di dekat Ipswich, yang juga mengalami banjir dahsyat Queensland pada awal tahun ini. Hal ini menggambarkan Hillsong sebagai ‘gereja induk’ dalam buletin gereja.

Peramal Kiamat Harold Camping Disyaki Lari Bawa Wang Sumbangan

TRIBUNNEWS.COM - Setelah ramalan kiamatnya gagal untuk kedua kalinya, pendeta Evangelist Harold Camping, disyaki lari membawa wang sumbangan penderma . Demikian dilansir Yahoo! News, Isnin (23/5/2011).

Hingga kini, tak diketahui keberadaannya. Untuk menyebar pesan hari kiamat, Camping dan pengikutnya menghabiskan dana sebesar 100 juta dollar AS.

Camping tak muncul untuk menenangkan pengikutnya atau memberikan penjelasan mengenai alasan kegagalan ramalan untuk kedua kalinya. Ramalan pertama Camping dikeluarkan sekitar 6 September 1994 lalu dan ternyata meleset.

Camping meninggalkan rumah yang ditempatinya dan tak menjawab panggilan telepon dari ratusan media yang ingin mewawancarainya. Camping mengelola Family Radio yang memiliki 66 radion stesen di Amerika Syaikat (AS) dan juga hampir di seluruh dunia.

Puteri Reagan Berpose Bogel di Usia 58 Tahun

Patti Davis (58), puteri bekas presiden Amerika Syarikat Ronald Reagan, dikenal sebagai aktris dan penulis yang mendapat jolokan “domba hitam” dalam keluarga besar Reagan.

Dalam keluarga, Patti diketahui memiliki sudut pandang liberal, yang sering bertentangan dengan ayahnya yang memiliki pandangan konservatif.

Selama Ronald Reagan menjadi Presiden AS, media Amerika sering mengutip sudut pandang berlawanan Patti terhadap kebijakan konservatif ayahnya.

Contohnya, Patti mendukung para aktivis propengguguran mendukung hak-hak kaum gay, dan menentang senjata nukliar. Perlawanan lain Patti terhadap Reagan, saat pemilihan ayahnya ke Rumah putih, dia memilih hidup bersama kekasihnya tanpa menikah.

Patti juga pernah menjalin kasih dengan Bernie Leadon dari Eagles di era 1970-an. Ia pernah menikahi instruktur yoga meski kemudian bercerai. Patti kemudian berdamai dengan orangtuanya setelah penyakit Alzheimer menyerang Ronald Reagan hingga meninggal dunia.

Dia mendukung ibunya selama prosesi pemakaman ayahnya pada tahun 2004. Dia menulis sebuah buku tentang perjalanan positif keluarganya, yang menggambarkan ayahnya sebagai sangat religius.

Patti pernah ketagih ubat-ubatan sejak usia 15 tahun sampai akhir 20-an tahun. “Saya telah belajar untuk menghargai tubuh saya,” katanya kepada media, memberikan alasan tentang pose telanjangnya di usia 58 tahun di majalah More.

Di usianya yang ke-58, Patti ingin menunjukkan kepada para wanita usia setengah baya, janganlah cemas menghadapi penuaan, bekerjalah melawan penuaan.

Bahkan, Patti makin termotivasi saat instruktur kick boxing yang biasa melatih Patti berkomentar positif. “Tubuhmu terlihat menawan. Pembaca tidak akan menyangka kamu telah melewati usia 50 tahun.”

“Aku sedang mempertimbangkan untuk melakukan sesi pengamabaran lain,” kata Patti bangga.

Hasil foto yang dimuat di majalah More, yang menggambarkan wanita usia setengah baya, tetapi tubuhnya masih terlihat kencang itu, merupakan bukti bahwa Patti sangat menghargai dan merawat tubuhnya.

Patti berkeras tidak pernah disentuh oleh pisau operasi plastik. “Tidak ada sedikit pun goresan pisau operasi yang mengenai tubuhku dari leher hingga ke bawah,” katanya.

Namun, Patti mengaku melakukan sedikit facelift kulit siku saat memasuki usia 50 tahun. “Saat wanita memasuki usia 50 tahun, pasti terjadi perubahan. Dan perubahan yang paling terlihat hingga saya menginjak usia 58 tahun adalah pada siku saya,” katanya.

“Saya sangat kecewa dengan lipatan kulit siku saya, apalagi jika difoto close-up. Kamu pasti berpikir, wah, ini tak bisa disembunyikan,” katanya.

“Sebenarnya ada prosedur operasi plastik untuk mengencangkan kulit di siku, tapi tampaknya terlalu berlebihan untuk saya, belum lagi mahal biayanya.”

“Saya hanya berusaha keras melakukan perawatan sejak remaja hingga usia 20-an. Saya mempertaruhkan kesihatan dan bahkan hidup saya,” katanya.

Menurut Patti, jika ingin memelihara kekencangan kulit agar tetap awet muda, tidak akan boleh diperoleh dalam sekejap, apalagi lewat meja operasi.

“Untuk memperoleh kulit yang muda, harus melalui kerja keras dan tekad. Luangkan waktu untuk merawat dan menghargai tubuh Anda,” katanya

Dukun Terbakar Ketika Buat Ritual

Ponorogo: Kerana terleka ketika menggelar ritual, seorang dukun desa di Ponorogo, Jawa Timur, Ahad (22/5) terbakar. Tubuh Satimin, warga Desa Serayu, Ponorogo, mengalami luka terbakar serius. Dia kini dirawat di Rumah Sakit Umum Aisiyah.




Menurut keterangan saksi, peristiwa terjadi ketika datuk berumur 65 tahun itu sedang mempersiapkan ritual pembongkaran rumah milik Kasdi, tetangganya. Bara api yang digunakan membakar kemenyan, tiba-tiba menyambar tubuh mangsa terdapat limpahan minyak yang digunakan membuat perapian pada sumbu api.

Kerana luka terbakar cukup serius, pihak hospitalt merancang merujuk mangsa ke Rumah Sakit Dr. Soedhono Madiun, Jatim kerana peralatan medik di sana lebih lengkap dan canggih untuk menangani pesakit.

Jual Sepupu di eBay, Polis Siasat Wanita


INILAH.COM, Michigan – Wanita berasal Michigan terkejut pihak berwajib menyiasatnya. Wanita ini dikatakan memasang informasi penjualan sepupunya berusia dua tahun di eBay.

Autumn Braden (19) mengatakan, dia membuat daftar eBay sepupu mudanya untuk berlatih menggunakan web lelong itu. Braden mengaku terkejut ketika polis mengunjungi apartmentnya kerana tindakannya tersebut.

“Pada dasarnya, saya hanya mencuba membuktikan apakah eBay memang boleh digunakan untuk lelong. Saya punya foto sepupu saya dan menyiarkannya ke web itu.Tindakan saya hanya untuk bergurau saja,” katanya.

Polis mengaku mengetahui tindakan Braden setelah ada seorang pengguna eBay lain menekan tombol ‘Buy it now’ dengan pilihan harga US$1.000  Braden mengaku segera membatalkan postingnya setelah mengetahui ada orang ingin bertransaksi.

“Saya kira eBay akan menghapusnya,” kata Braden.

Para penyelidik mengira Braden mencuba melakukan penipuan wang pada para calon pembeli namun penyelidik juga mengaku tak yakin Braden bermaksud menjual sepupu wanitanya itu.

Ottawa County Sheriff mengatakan, pihak berwajib akan memberikan laporan mengenai hal ini pada pihak pendakwaan. Apakah Braden akan mendapat denda atau hukuman masih belum ditentukan.

Ramalan Meleset, Peramal Kiamat Bersembunyi

TEMPO Interaktif, California - Seperti sudah diyakini banyak pihak, hari kiamat pada 21 Mei lalu benar-benar tidak terjadi. Namun, hingga hari ini sang peramal, Harold Camping, 89 tahun, belum memberi penjelasan atas kesalahannya itu.

Kepada Tom Evans, anggota dewan Family Radio International, isteri Camping menyatakan suaminya berdiam diri dan dalam keadaan sangat bingung di rumah mereka di Oakland, California. Ia menyatakan Camping tidak merancang memberi keterangan kisah kiamat batal datang.

Evans mengatakan kepada ABC News, Camping berhutang maaf kepada masyarakat di seluruh dunia, terutama para pengikut dan orang-orang yang percaya kepada dirinya. Ia mengungkapkan anggota dewan kelompok Camping besok mengadakan perjumpaan untuk membahas penjelasan apa yang diberikan dan langkah selanjutnya.

Camping sendiri sebelumnya merancang menyambut datangnya kiamat dengan menonton teleivisyen bersama keluarganya di rumah. Ia ingin tahu proses kehancuran dunia yang dimulai pada jam 6 petang waktu setempat.

Ini merupakan kesalahan kedua yang dilakukan oleh sarjana teknik sivi itu. Pada 1994, ia juga menyatakan Hari Akhir bakal datang. Tapi, seperti ramalan-ramalan sebelumnya, prediksi itu tidak terbukti. Camping saat itu beralasan perhitungan matematikanya salah.

Sejumlah pengikut Camping kecewa dengan kesalahan kali ini. “Saya tidak mengerti kenapa tidak terjadi apa pun,” kata Robert Fitzpatrick seraya melihat ke arah jamnya yang baru beberapa detik lewat dari jam 6 petang. Ia saat itu menunggu datangnya kiamat di Times Square, New York. Ia sudah menghabiskan wang sebanyak US$ 140 ribu untuk berkempen soal datangnya kiamat pada 21 Mei lalu.

Camping semestinya sedar tidak ada satu ilmu pengetahuan pun dapat meramalkan secara pasti bila kiamat datang. Meskipun, tanda-tanda kemunculannya sudah dekat.

Nafissatou Diallo, Pelayan Hotel Yang Jadi Korban Pelecehan Seksual Boss IMF

Today.co.id-Identiti pelayan hotel Sofitel kini telah terungkap, namanya adalah Nafissatou Diallo, dia berasal Guinea. Dalam keadaan yang sulit dirinya berharap dapat memulakan hidup baru di Amerika Syarikat. Dan berharap boleh mewujudkan mimpi-mimpinya.


Diallo pindah ke AS bersama dengan anak perempuannya yang baru berumur 15 tahun. Pada ketika masuk ke AS, dia tidak memiliki pekerjaan. Makanya Diallo bersyukur kerana memiliki pekerjaan di hotel mewah seperti Sofitel.

Seperti dilansir CNN, walau pekerjaannya hanya menjadi pembersih bilik, Diallo berharap boleh memberi makan anaknya. Dengan pekerjaannya itu, janda anak satu ini bermimpi boleh memperbaiki kehidupannya.

Dan kini, hidup dan mimpi wanita 32 tahun ini seketika berubah ketika ia beberapa hari lalu membersihkan bilik jenis suite di lantai 28 di mana Direktur IMF, Dominique Strauss-Kahn tinggal.

Tak disangka-sangka, Diallo yang sedang membersihkan bilik tiba-tiba diserang oleh Strauss-kahn dan dilecehkan secara seksual oleh lelaki berasal Perancis itu. Seperti dilaporkan, dirinya dipaksa untuk melakukan oral dan anal sex terhadap Strauss-Kahn. Diallo, yang boleh melarikan diri, melaporkan tindakan Strauss-Kahn ke atasannya. Dan dengan cepat Polis New York menangkap Strauss-Kahn dilapangan terbang John F. Kennedy.



Meskipun usaha Strauss-Kahn itu gagal, namun mimpi Diallo kini diambang kehancuran. Menurut sang pengacara, Jeffrey Shapiro, kliennya kini dalam keadaan trauma berat.

"Kehidupan ia kini dipenuhi dengan rasa takut untuk hidupnya," kata Shapiro. "Ia (Strauss-Kahn), secara fizik menyerang secara seksual."

Iia kini memegang keyakinannya pada cita-cita Amerika di mana hukum tidak membedakan antara kaya dan miskin, antara yang kuat dan mereka yang punya apa-apa. Ini berbeza dari negara asalnya.

Diallo berharap cita-citanya tidak akan gagal sekarang ini saat dia dilecehkan oleh seorang lelaki yang mempunyai pengaruh sangat besar dan salah satu calon kuat untuk menjadi presiden Perancis.

Setelah kejadian itu, dia tinggal di tempat yang aman dengan anaknya. Diallo kini sangat ketakutan setelah serangan itu. Meskipun demikian, ia bekerja sama dengan pihak berkuasa, dan hal itu menempatkan dirinya dalam posisi yang dianggap berbahaya. Ia juga kini siap untuk bersaksi di hadapan dewan juri atau melakukan apapun jika Jaksa wilayah memerlukan dirinya

Dah tak mengaku beragama Islam pulak

Pulak dah...
saya petik dari kosmo online

BERLIN - Seorang pelakon berketurunan Turki, Sila Sahin yang beraksi dalam keadaan bogel untuk dua belas muka surat majalah Playboy Jerman edisi Mei mengaku dia bukan beragama Islam, lapor sebuah akhbar semalam.

Sila membuat pengakuan itu selepas banyak pihak menganggap dia merupakan gadis Muslim Turki yang pertama berbogel untuk majalah Playboy.

"Ibu bapa saya adalah penduduk Turki dan saya dibesarkan dalam komuniti Islam tetapi saya bukan beragama Islam. Orang ramai membuat andaian bahawa saya beragama Islam.

"Saya tidak faham kenapa masyarakat menggunakan soal agama untuk menentang keputusan saya bergambar dalam majalah Playboy," kata anak tunggal berusia 25 tahun itu.

Aktres itu yang membintangi drama telenovela Jerman, Good Times, Bad Times menjelaskan, bapanya tidak menganuti sebarang agama manakala ibunya seorang wanita Islam yang bertukar kepada agama Kristian.

"Saya sentiasa dipesan supaya tidak keluar rumah, tidak boleh memiliki rakan lelaki, tidak perlu kelihatan menarik dan dilarang mengadakan hubungan seks sebelum berkahwin." jelas Sila kepada akhbar News of the World semalam.

Dia mencetuskan kontroversi apabila bercinta dengan dengan pelakon popular Jerman, Jörn Schlönvoigt, 24, selepas berpisah dengan teman lelakinya yang beragama Islam pada tahun lalu.

Sila yang menjadi wanita berketurunan Turki pertama yang berbogel untuk penerbitan majalah terkenal itu menerima pelbagai ugutan termasuk diberi gelaran pelacur dan wanita murahan Barat menerusi Internet daripada golongan fanatik Islam kerana dia disangka seorang Muslim.

Bosan dengan kawalan kebebasan ibu bapanya, Sila menerima tawaran Playboy yang meminta dia menjalani penggambaran fotografi bogel di Sri Lanka pada Mac lalu.

"Selepas bertahun-tahun mengikuti apa yang disuruh kepada saya, ia (bergambar bogel) merupakan satu bentuk kebebasan," kata Sila.

Namun, tindakannya berbogel itu menyebabkan saudara-mara Islamnya mendakwa ibu Sila tidak membesarkannya dengan menggunakan pendekatan yang betul. Ibunya itu juga enggan berbual dengan Sila ekoran penyiaran gambar bogel tersebut. - Agensi




Celaka...Ada lelaki nak koyak Al Quran di Florida

REPUBLIKA.CO.ID,Surat Khabar Sun-Sentinel terbitan Florida mengesahkan permintaan baru dari seorang warga negara ini untuk menngoyakk kitab suci Alquran pada peringatan Memorial Day di negara ini. Seorang warga bernama Mark Rowley, 52 tahun, meminta diberi izin untuk mengoyak Alquran pada peringatan Memorial Day yang merupakan hari cuti di Amerika dalam rangka mengenang jasa para tentara di medan perang.

Menurut Sun-Sentinel lebih lanjut menyebutkan bahawa Rowley yang meminta izin dari pemerintah setempat untuk mengoyak Alquran, sebelumnya pernah menderita gangguan jiwa. Berdasarkan laporan tersebut, April lalu, Rowley juga meminta izin untuk membakar Alquran di depan orang awam. Namun rencananya itu mendapat penentangan luas masyarakat.

Mengingat berbagai penistaan terhadap Alquran di Amerika Syarikat, pemberitaan seperti ini dimaksudkan mengukur tingkat sensitiviti umat Islam dalam hal ini. Rowley mengatakan, “Saya tidak berfikir bahawa kitab yang mengajarkan kekerasan adalah kitab suci.”

Pada 2006, Rowley menulis angka 666 pada dinding sebuah masjid. Angka tersebut merupakan angka yang disakralkan oleh para pemuja setan. Sun-Sentinel menambahkan, hingga kini rencana itu tidak diizinkan dan diharapkan pemerintah setempat tidak mengizinkannya.

September tahun lalu, Terry Jones, pendeta dari sebuah gereja kecil di Florida, juga membakar Alquran.

Lakukan Pembunuhan, Dipenjara 200 Tahun

NEWARK - Seorang pelaku pembunuhan di Amerika Syarikat (AS) harus menerima nasibnya menghabiskan seluruh hidupnya di penjara. Dirinya divonis hukuman penjara selama 200 tahun lebih.

Alexander Alfaro baru berusia 16 tahun ketika dirinya terlibat dalam aksi pembunuhan di tahun 2007 . Perbuatannya bersama lima orang lainnya menggoncang warga Kota Newark, New Jersey yang membuat dilakukannya reformasi undang-undang anti kejahatan.

Alfaro menerima hukuman masing-masing 60 tahun penjara dalam aksi pembunuhan terhadap dua orang korban. Dirinya pun dijatuhi hukuman penjara 75 tahun atas kes pembunuhan terhadap satu orang korban lain. Selain itu, dirinya juga dihukum penjara 17 tahun dalam kes perompakan bersenjata. Demikian diberitakan Associated Press, Jumaat (20/5/2011)

Peristiwa pembunuhan terjadi ketika tiga korban yakni Terrence Aeriel, Dashon Harvey dan Iofemi Hightower hendak pergi kuliah di Delaware State Universiti. Ketiga korban dirampok sebelumnya akhirnya dibawa ke bawah sebuah tangga dan dipaksa untuk berlutut.

Saat berlutut itu, ketiga korban ditembak dari belakang hingga tewas. Namun ada korban keempat yang berhasil selamat dari penembakan tetapi menderita luka akibat ditetak dengan parang yang serius.

Keluarga korban amat terpukul dalam ketika berlangsungnya persidangan atas pelaku. Seorang ibu dari korban, menangis ketika mendengar kesaksian di mana Alvaro selain menembak, juga melibas kepala Iofemi Hightower dengan parang.

Dua orang tersangka lain sudah dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup, termasuk saudara tiri Alfaro, Rodolfo Godinez. Sementara tiga terdakwa lain masih menunggu keputusan hukuman.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved