Ibu Kandung Buang Anak di Tengah Jalan Raya

on 21 Mei 2011

MEDAN- Akibat stress tidak mampu membiayai kehidupan anak-anaknya, seorang ibu  sanggup mencuba membunuhnya. Ibu tersebut sanggup menaruh anaknya di tengah jalan raya di kawasan Stesen Kereta Api Medan, Sabtu (16/5/2011).

Beruntung anak malang ini berhasil diselamatkan warga. Setelah diselamatkan, akhirnya kanak-kanak berusia dua tahun bernama Imam Suhada itu dirawat penduduk yang telah menyelamatkannya. Imam pun langsung dimandikan dan diberi pakaian .

Anak pasangan Suheri dan Ismayani itu diduga juga mengalami sejumlah penyiksaan sebelum diletakkan di tengah jalan raya. Ketika diselamatkan warga ditemukan sejumlah luka bekas sundutan ubat nyamuk bakar di sekujur tubuh anak malang itu. Sundutan tersebut tak lain dilakukan oleh ibunya, Ismayani, warga Gudang Arang, Belawan, Medan, Sumatera Utara.

Menurut Marudut Hutagalung, seorang petugas yang telah menyelamatkan anak malang tersebut, sang ibu tega tersebut meletakan anak kesayangannya di jalan raya dengan maksud cuba membunuhnya. Beruntung dia berhasil mengamankan Imam dan membawa ibunya ke Pollantas Medan

Sementara itu, Ismayani mengaku sanggup membuang anaknya kerana himpitan ekonomi yang memaksanya melakukan perbuatan keji tersebut. Bahkan dia juga sanggup menyulut tubuh anaknya dengan ubat nyamuk dengan dalih ingin mendapat belas kasihan dari warga.
(Rudy Hermansyah/SUN TV/ugo)

Wow..40 peratus Mahasiswi di Berlin sanggup jadi pelacur untuk biayai pengajian

Di Berlin yang membenarkan pelacuran, 40 peratus dari 3.200 mahasiswi yang dijadikan kajian menyatakan tidak keberatan jika harus terjun ke industri seks baik sebagai PSK, penari erotis, atau pertunjukan seks melalui internet . Angka ini lebih tinggi dibanding hasil kajian yang sama di Paris (29,2 peratus dan Kiev (18,5 peratus).

Hasil kajian ini cukup mengejutkan. Kajian ini dilakukan setelah banyak laporan yang menyebutkan banyaknya mahasiswi yang terjun ke dunia pelacuran namun belum diketahui hubungannya dengan  pendidikan di Jerman.

"Motif utama mereka memasuki dunia itu adalah mendapatkan dana tambahan kerana upahnya cukup tinggi," jelas Eva Blumenschein, mahasiswi Universiti Humbold Berlin yang terlibat dalamkajian ini.


Blumenschein mengatakan reformasi pendidikan yang bertujuan mempercepat waktu studi mahasiswi diperkirakan menjadi penyebab utama mengapa banyak mahasiswi yang mempertimbangkan terjun ke dunia pelacuran.

"Ini sangat memungkinan kerana reformasi pendidikan menambah beban bagi mahasiswa dan membuat mereka hanya memiliki sedikit waktu untuk mencari wang. Ditambah bayaran sekolah yang tinggi, membuat mereka memilih terjun ke dunia hina ini," jelasnya.

Monyet jadi cowboy,anjing jadi kuda tunggangannya






Gambar Tragedi Tanah Runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Takwa.(Update)


foto : berita harian online

KAJANG: Seramai 12 orang lagi penghuni Rumah Anak Yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Batu 14, Hulu Langat, dekat sini, dikhuatiri tertimbus dalam kejadian tanah runtuh petang ini.

Sehingga petang ini, seramai tujuh mangsa telah dikeluarkan manakala dua kanak-kanak disahkan terkorban.


Rumah itu menempatkan 49 orang termasuk lima penjaga di mana seramai 28 orang terselamat dalam kejadian kira-kira jam 2.20 petang tadi.




Tragedi tanah runtuh: MB Selangor kerah misi bantuan segera


2011/05/21
SHAH ALAM: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebentar tadi mengarahkan Misi Bantuan Kemanusiaan Selangor, Yayasan Amal dan Briged Amal ke tempat kejadian tanah runtuh di Hulu Langat untuk memberi bantuan segera.

Ini dinyatakan Khalid dalam laman Twitternya, sebentar tadi.(myMetro)

Untuk mengetahui lebih lanjut kita ikuti berita di malam ini.....

Video...Heboh Chimpanze memperkosa seekor katak.



Heboh Chimpanze memperkosa seekor katak. Chimpanze ini kelihatannya masih muda. Kenapa boleh sampai begitu ya ?? Memang dasar nalurinya macam tu ko.Kejadian ini tertangkap kamera di Honolulu Zoo  Hawaii .


Sperma lelaki Denmark paling laris


WartaNews-Copenhagen - Sperma lelaki Denmark diminati para wanita yang ingin mempunyai anak, lantaran boleh diperoleh tanpa memberikan nama dan nombor telefon, sebagaimana di beberapa negara Eropah lain.
"Kebanyakan pelanggan kami memang menginginkan penderma yang paling tidak memiliki tinggi 180 cm dan bermata biru," ungkap Peter Bower, direktor Nordic Cryobank, bank data penderma sperma.

Para pelanggan dapat mengklik profil calon penderma dan dengan membayar. Mereka dapat melihat rakaman audio wawancara dan foto calon ketika masih bayi. Tetapi yang paling penting, tidak satu pun informasi akan mengenali penderma kecuali mereka memang menginginkannya.
Di Denmark, penderma sperma tidak menwajibkan penyertaan nama dan nombor telefon, berbeza dengan di Britain atau negara Eropah lain. Hal ini membuat Denmark menjadi negara yang sangat disukai wanita asing yang ingin menjalani pembuahan buatan kerana tidak terdapat kelangkaan sperma "rasmi" yang sudah diuji.

Umumnya, sejumlah klinik di Denmark memberikan layanan inseminasi kepada tiga kelompok pelanggan iaitu pasangan lesbian, heteroseksual dan wanita sudah lanjut usia atau belum kahwin. Wanita single adalah kelompok yang jumlahnya meningkat pesat.

Peter Bower mengungkapkan, wanita Inggris merupakan pengguna "terbanyak" layanan ini, tetapi pelanggan luar Denmark secara umum juga meningkat. Menurut data terakhir Jabatan Kesihatan Denmark pada tahun 2008, 2.694 wanita asing datang ke Aarhus dan Copenhagen untuk menjalani pembuahan buatan. Tahun 2010 jumlahnya meningkat menjadi 4.665.

Sampel dikirim dari bank sperma ke Klinik Jabang Bayi di copenhagen dengan menggunakan basikal berbentuk satu sel sperma. Sperma tersebut kemudian dibekukan dalam nitrogen cair dan disimpan di bahagian kepala sperma,di bahagian depan. (*/dar)


SEBELUM TERLUPA SILA UNDI UNTUK
RAKAN KITA BEN ASHAARI
KLIK SINI

Lelaki baik hati kembalikan wang US$ 45 ribu dollar yang di jumpainya


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki secara tak sengaja menemukan wang di rumahnya yang jumlahnya 45 ribu dollar AS . Lebih mencengangkan, lelaki bernama Josh Ferrin ini mengembalikan wang tersebut.

Dilansir Yahoo News, Ferrin membeli rumah baru di Bountiful,Salt Lake City, Amerika Syarikat (AS).Ketika dia berjalan menuju garaj dia melihat banyak bungkusan dan ketika dia memanjat di bahagian atas garaj dia melihat sebuah kotak besi.

“Saya takut, dan menguncinya dalam kendaraan serta menelefon isteri saya,” katanya. Tak berapa lama kemudian ia kembali menemukan beberapa kotak besi dan isinya adalah wang yang jumlahnya 45 ribu dollar AS.

Meski memiliki uang tersebut, Ferrin kemudian memutuskan mengembalikan wang itu kepada anak pemilik rumah sebelumnya, Arnold Bangerter, dan menyerahkan rumah ini kepada anaknya.

Ferrin yang bekerja sebagai ahli biologi di Utah Department of Fish and Game mengatakan bahawa walaupun dirinya memerlukan wang itu namun ia berfikir untuk mengembalikannya kepada yang berhak.

Video..pelik pakcik ni bersih kasut gunakan lidah atau menjilat

Selamba betul pakcik sorang ni...bersihkan kasut pakai lidah atau jilat
pelik..pelik...


Gila..syarikat insurans berikan pelacur untuk hargai pekerja cemerlang

BUDAPEST: Sebuah firma insurans utama menghargai kakitangannya yang cemerlang dengan menghadiahkan mereka pelacur, lapor media semalam.

Menurut laporan akhbar, syarikat Munich Re melanggan 20 pelacur untuk menghiburkan kira-kira 100 jurujualnya yang mencatat kejayaan terbaik.


Munich Re adalah syarikat penanggung insurans bagi syarikat insurans lain dan berpangkalan di Munich, Jerman.

Media melaporkan, pelacur terbabit turut memakai gelang tangan berwarna sebagai kod bagi menyatakan sama ada mereka boleh dilanggan atau tidak dalam parti pada 2007 itu.

Selepas melayan mana-mana jurujual, lengan pelacur itu akan dicop bagi membolehkan tetamu mengetahui kekerapan mereka dilanggan.

Sumber berkata, pelacur terbabit rela melakukan “apa saja yang diminta” sepanjang pesta berkenaan berlangsung.

“Bagi ahli lembaga pengarah dan jurujual terbaik, mereka disediakan pelacur khas,” katanya. - TS
saya petik dari myMetro

Penyangak hanya berpelekat ceroboh pangsapuri gadis

Nasib baik tak terlondeh..
saya petik dari myMetro

MELAKA: Seorang penyamun yang hanya berkain pelekat ketika memecah masuk kediaman dihuni lima gadis di Pangsapuri Peringgit Indah, Peringgit, di sini, dicekup polis ketika cuba melarikan diri, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.10 pagi itu, penyamun terbabit menceroboh masuk dan mengugut mencederakan mangsa sekiranya gagal menyerahkan barangan berharga.

Selepas mendapatkan sejumlah wang dan barang kemas, penjenayah berlari ke rumahnya di tingkat atas pangsapuri berkenaan namun kelibatnya dilihat orang ramai selepas mangsa menjerit meminta tolong.

Penjenayah yang tinggal di tingkat dua pangsapuri berkenaan kemudian diberkas polis tidak lama selepas kejadian terbabit.

Mangsa, Hazreen Nur Mahfar, 26, berkata, dia yang sedang tidur terkejut selepas menyedari seseorang keluar dari bilik tidurnya.

Inikah Tengkorak Mona Lisa?

TEMPO Interaktif, Rahsia susuk di balik lukisan Mona Lisa karya Leonardo da Vinci mulai terkuak. Sejumlah arkeologi mengatakan telah menemukan tengkorak yang diduga tengkorak  Mona Lisa. Mereka menemukan tengkorak tersebut ketika menggali sebuah biara tua di Florence, Itali.

Para arkeologi menduga tengkorak dalam kubur di bawah biara St. Ursula itu adalah milik Lisa Gherardini Del Giocondo, susuk yang diduga Mona Lisa. Sejumlah ilmuwan yakin Lisa Gherardini adalah orang di balik senyum misteri lukisan da Vinci. Tengkorak itu memiliki ukuran tengkorak seorang perempuan.
Ketika ini, para arkeologi tengah membandingkan DNA dengan dua tulang anaknya yang dikubur tak jauh dari kubur tersebut. Jika benar tengkorak tersebut milik Mona Lisa, seniman forensik akan melakukan rekonstruksi wajah untuk membandingkan dengan lukisan da Vinci yang telah berusia 500 tahun. Bila berhasil, teka-teki Mona Lisa boleh terpecahkan.

“Sekarang kami belum boleh memastikan tulang tersebut milik siapa,” kata arkeologi yang menjadi pimpinan penggalian ini, Silvano Vinceti. “Tapi, penemuan ini membuktikan hipotesis kami bahawa ada tulang manusia di biara St. Ursula dan kami yakin di antara tulang itu milik Lisa Gherardini.”
Penemuan tengkorak ini tak mudah. Para arkeologi menggunakan bantuan radar, map kuno, serta beberapa dokumen. Tengkorak itu pun berada di bawah lapisan lantai setebal 90 sentimeter. “Temuan ini sungguh sebuah penemuan penting, kami sangat senang, riset kami terbukti,” kata Vinceti.

Lisa Gherardini meninggal pada 1542. Dia adalah isteri dari saudagar sutra kaya raya Francesco de Giocondo. Di Italia, Mona Lisa dikenal sebagai La Gioconda. Beberapa sejarawan sepakat Mona Lisa adalah Lisa de Giocondo yang menjadi biarawati setelah suaminya wafat. Dia meninggal di biara pada 15 Julai 1542 di usia 63 tahun.
Pasangan Giocondo ini menikah pada 1495, ketika itu Lisa berusia 16 tahun dan Fransesco berusia 35 tahun. Beberapa ilmuwan menduga lukisan da Vinci ini adalah sebuah potret untuk menandakan kehamilan Lisa. Lukisan tersebut mulai dibuat sekitar 1503 dan 1504, tapi lukisan ini baru selesai pada 1519 setelah da Vinci pindah ke Perancis. Lukisan Mona Lisa adalah milik pemerintah Perancis dan ini adalah lukisan paling terkenal di dunia.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved