Ritual Voodoo, Ibu Sanggup Bakar Anaknya

on 19 Mei 2011

NEW YORK - Seorang ibu mengaku bersalah atas tuduhan penyerangan terhadap anak perempuannya yang berusia enam tahun, ibu tersebut dengan sanggup membakar anaknya hidup-hidup demi upacara ritual voodoo.

 Marie Lauradin (31), kini dijatuhi hukuman 17 tahun penjara kerana pembakaran terhadap anaknya, Frantzcia Saintil. Kini anaknya itu memiliki bekas luka bakar permanen.

 "Meskipun anaknya meraung meminta pertolongan dan luka bakarnya yang cukup parah, dia tidak segera mencari bantuan medik," ujar Jaksa Penuntut Richard Brown, seperti dilansir Reuters, Khamis (19/5/2011).

 "Ini merupakan kes tragis, di mana seorang anak seharusnya merasakan aman, tapi ini malah ibunya yang menyebabkan penderitaannya," lanjutnya.

 Lauradin sebelumnya berdalih di hadapan polis bahawa luka bakar yang dialami anaknya pada bahagian wajah dan tangan diakibatkan kecelakaan di dapur. Ibu tersebut berkata sebuah periuk berisi nasi yang tengah mendidih mengenainya. Namun ketika berada di hospital, Frantzcia mengatakan kepada jururawat mengenai ritual yang dijalankan oleh sang ibu.

 Lauradin membuat lingkaran api dan menempatkan anaknya tersebut di tengah lingkaran, pada ketika tubuhnya terbakar sang nenek dan seorang teman keluarga melihatnya terbakar.

 Sang nenek, Sylvenie Thessier (72), juga dihukum selama tiga tahun penjara, kerana tindakan cerobohnya yang membahayakan jiwa.(rhs)

Inilah Persahabatan Seekor Kucing dan Burung Hantu Sungguh Menakjubkan

 SEBUAH klip video dari Youtube, ramai menjadi perhatian publik. Klip itu menggambarkan sebuah persahabatan dari seekor kucing bernama Fum dan seekor burung hantu bernama Gebra.

Seperti sebuh judul lagu yang dibawakan oleh seorang penyanyi Edward Lear yang berjudul “The Owl and the Pussycat”, Gebra dan Fum tampak begitu akrab bermain bersama.

Di dalam video tersebut, Fum tampak senang menyambut kedatangan sahabatnya Gebra. Fum memberikan raungannya ketika menyambut sahabatnya yang hendak mendarat. Gebra pun mendapatkan sambutan hangat lainnya dari Fum. Fum menggosokan kepalanya ke badan Gebra ketika burung hantu itu mendarat.

Masyarakat menduga persahabatan dua hewan tersebut terjalin sejak kedua haiwan itu masih kecil. Demikian seperti dikutip dari Dailymail, Khamis (19/5/2011).

Persahabatan di antara keduanya juga kemungkinan kerana persamaan insting berburu tikus.

Tidak jelas darimana video ini berasal, namun pemandangan sekitar menggambarkan lokasi tersebut berada di Sepanyol.

Yang jelas, Gebra dan Fum terlihat sangat akrab. Gebra seakan menenangkan Fum yang terlihat sangat gembira menyambut kedatangannya dengan mematuk Fum.

Bahkan di video tersebut mereka bermain  bersama dan saling mencium di masing-masing pipi.

Sumber :http://www.okezone.com/



Kepala mirip ikan pari,ekor mirip ikan yu

SINJAI- Warga di Pulau Leang-Leang Kabupaten Sinjai, Sulawesi Selatan dikejutkan dengan penemuan sebuah ikan aneh dan unik. Ikan sepanjang 2 meter lebih itu memiliki kepala mirip ikan pari, sementara bahagian ekornya mirip ikan yu.

Warga berkumpul di darmaga Pantai Leang-Leang, Kecamatan Pulau Sembilan, hanya untuk menyaksikan bentuk ikan unik  yang terdampar pada Selasa, 17 Mei kelmarin.

Panjangnya berkisar 2 meter. Bahagian kepala menyerupai ikan pari sementara sirip dan ekornya sangat mirip ikan yu.

Menurut warga Pulau Leang-Leang, ikan jenis ini sangat langka bahkan ikan yang diberi nama lontar ini hanya boleh didapat sekali dalam setahun. Ikan lontar sebenarnya jenis ikan yang hidupnya di laut dalam, mungkin keraa terbawa arus laut sehingga terdampar di pantai.

Anwar, warga Pulau Leang-Leang, mengaku ikan ini sangat sulit ditemukan di perairan Sinjai, kerana itu harganya sangat mahal. “Satu sirip saja harganya  Rp3 juta-an bila dijual dalam keadaan kering,” terang Anwar.

Keraa ditemukan dalam keadaan sudah mati, warga menjual ikan tersebut di ibu kota Sinjai.

Sumber :http://www.okezone.com/

Mengapa Madonna Tergila-Gila Air Kelapa?

Populariti air kelapa membuat Madonna melabur US$1,5 juta untuk sebuah perusahaan yang memproduksi air kelapa muda.

Sang penyanyi sangat tergila-gila dengan air kelapa hijau demi kesihatan hingga rela mengeluarkan wang yang banyak.

Benarkah semua kataterhadap khasiat air kelapa muda seperti menurunkan kolesterol, meningkatkan metabolisme, dan mencegah diabetes? Benarkah air kelapa muda dapat menggantikan cairan tubuh yang hilang?

Ahli diet dan juru bicara untuk Asosiasi Diet Amerika Andrea Giancoli, menyebutkan, air kelapa memang memiliki beberapa khasiat dan kandungan vitamin. Namun tak semua kata yang beredar benar.

Air kelapa terutama kelapa hijau memiliki kandungan kalium tinggi. "Kebanyakan orang tidak mendapatkan cukup kalium karena tidak memakan buah dan sayuran yang cukup. Air kelapa memiliki kandungan kalium lebih tinggi daripada pisang," ujarnya. Pisang berukuran sedang memiliki 451 miligram kalium. Sementara satu ons air kelapa memiliki kalium 660 miligram.

Selain itu, air kelapa hijau mampu menggantikan cairan tubuh akibat dehidrasi setelah olahraga. Giancoli menyebut, paling baik bila air kelapa diperoleh langsung dari buah segar.

Namun, bila membeli produk ini, ia memeringatkan agar memperhatikan label pada bungkusan minuman air kelapa sebelum membeli. Beberapa produk air kelapa telah ditambahkan gula dan kalori.

Sumber : http://takunik.blogspot.com/

Wanita ditahan kerana bercakap di telefon selama 16 jam dengan suara yang kuat di keretapi

Oregon - Jika anda sedang menerima telefon sebaiknya berbicaralah dengan etika yang benar. Seorang wanita di Amerika Syarikat ditahan pihak polis setelah bercakap dengan suara yang kuat selama 16 jam.

 Seperti dilansir Dailymail, kejadian ini terjadi dalam perjalanan sebuah keretapi yang meluncur di Oregon, AS. Lakeysha Beard melakukan hal tersebut ketika dirinya t menerima telefon.

 Penumpang kereta lain yang kesal dengan tingkah laku Beard yang menyebalkan akhirnya menelefon polis setempat. Beard berasal dari Tigard, Oregon, akhirnya ditahan oleh polis dan didakwa melakukan kekacauan.

 Polisi mengatakan, wanita 39 tahun ini menjadi agresif dan terlibat dalam sebuah perkelahian ketika dia diminta untuk diam oleh penumpang lain selama perjalanan dari Oakland, California ke Salem, Oregon.

 Seorang pelancong, Fellow mengatakan, Beard menolak untuk menutup telefonnya ketika diberi peringatan, bahkan setelah staf kereta membuat pengumuman berulang kali bagi para penumpang untuk tidak menggunakan telefon di dalam keretapi.

 Kesal dengan penahanan dirinya, Beard mengatakan dirinya tidak dihargai dengan perlakuan yang ditujukan kepadanya.

 Keretapi tersebut melakukan perjalanan dari stesen di Oakland pada pukul 10 Sabtu malam dan berhenti di sebuah persimpangan sekitar dua kilometer dari stesen Salem pada pukul dua  pada hari Minggu.

 Akibat kejadian tersebut, kereta dihentikan selama sekitar 20 minit sebelum melanjutkan perjalanan ke Portland.




Di Arizona, Orang Gemuk Didenda 50 Dolar Jika Tidak Berdiet

Arizona, AS-Pemerintahan di Arizona  AS punya satu undang-undang terhadap orang gemuk yang malas berdiet. Orang gemuk yang punya masalah kesihatan wajib diet kalau tidak akan dikenakan denda 50 dolar AS.

Pemerintah Arizona punya alasan kenapa orang gemuk yang malas diet akan dikenakan denda. Hal ini kerana ukuran lingkar pinggang semakin berkembang yang tentu saja akan berpengaruh terhadap peningkatan kos anggaran yang terkait dengan masalah tersebut.

Peraturan ini diungkapkan oleh para pejabat dari Medicaid Arizona, iaitu suatu program yang menyediakan layanan kesihatan bagi masyarakat miskin di Amerika Syarikat.
 Pemerintah memaksakan denda tahunan sebesar 50 dolar AS bagi masyarakat yang menerima Medicaid tapi kelebihan berat badan dan tidak mahu mengikuti anjuran doktor untuk melakukan diet.

Selain itu perokok dan penderita diabetes yang mengabaikan nasihat medik dari dokter juga harus membayar denda tersebut. Tapi anak-anak dan orang yang kelebihan berat badan akibat keadaan medik tertentu akan dibebaskan dari denda ini.

Minoca Coury selaku assistant direktor program Medicaid Arizona mengungkapkan tujuan dari denda ini adalah untuk mengubah perilaku dengan menggunakan pendekatan. Cara ini juga diharapkan boleh mengurangi jumlah rokok yang dihisap.

“Tidak dapat disangkal bahawa ada hubungan antara obesiti dan meningkatnya biaya kesihatan di Amerika. Kami terus mengeluh tentang meningkatnya biaya perawatan yang tidak terkendali,” ujar Coury, seperti dikutip dari BBCNews, Rabu (18/5/2011).

Coury mengatakan bagi masyarakat dengan kelebihan berat badan yang telah berhasil memenuhi target untuk menurunkan berat badannya akan dibuatkan video atau diberikan jenis insentif lainnya.

Pemberlakuan sistem denda ini kerana Arizona memiliki proporsi tertinggi kedua dalam hal penerima Medicaid di AS dan suku daripada penghuninya diklasifikasikan sebagai obesiti.

Salah satu masyarakat yang melakukan diet ketat ini adalah Kevin Woodman, sebelumnya ia memiliki berat badan 120 kg, tapi setelah melakukan diet  ketat serta mengurangi karbohidrat selama 9 bulan kini berat badannya menjadi 73 kg.

Ahli kesihatan Lisa Johnson mengungkapkan bahwa denda 50 dolar AS saja mungkin tidak cukup untuk mengubah perilaku, tapi boleh membantu mendorong para doktor untuk membicarakan masalah berat badan dengan pesakitnya.

“Sebuah kajian di Harvard baru-baru ini mengungkapkan bahwa 61 peratus doktor tidak memiliki waktu untuk berbicara dengan pesakitnya mengenai berat badan, jadi denda ini mungkin boleh memiliki kesan yang lebih dramatis,” ungkap Johnson.

Meski begitu tidak semua orang menyetujui gagasan ini. Senator Kyrsten Sinema berfikir bahawa hal ini tidak adil, misalnya pada nenek yang terkena diabetes dan dikenakan denda.

“Jika ingin menjimatkan perbelanjaan negara maka Medicaid harus diberlakukan untuk siapa saja, tapi tidak memilih orang dengan kelebihan berat badan dan perokok saja,” ujar Wes Benedict dari Partai Liberal.

Sumber :http://www.detik.com/

Wanita ini hilangkan kegelisahan dengan bermasturbasi dan dibenarkan lakukannya di pejabat

TRIBUNNEWS.COM - Hakim akhirnya memperbolehkan seorang perempuan yang bekerja sebagai akuntan untuk bermasturbasi dan menonton video porno di pejabat. Demikian dilansir AOL, Selasa (17/5/2011).

Perempuan berasal daripada Brazil dan berusia 36 tahun bernama Ana Catarian Bezerra mengalami gangguan ketidakseimbangan cairan kimia dalam tubuh dan membuat terjadinya kebingungan dan hiperseksual. Pekerjaannya kemudian mengalami masalah kerana untuk menghindari rasa kegelisahan itu maka dia harus bermasturbasi berulang kali.

"Jika situasi sangat buruk maka saya boleh bermasturbasi hingga 47 kali setiap hari. Kerana itu saya meminta pertolongan dan saya tahu ini bukan sesuatu yang normal,' jelasnya.

Setelah berhasil memenangkan kes di pengadilan dan mencari pertolongan, Bezerra dibolehkan bekerja dan menonton video porno serta bermasturbasi. Doktor peribadinya pun memberikan ubat yang boleh mengurangi keinginan masturbasi dan kini sekitar 18 kali setiap hari.

Pening...kereta lomborghini RM1.1 juta dirosakkkan kawan

ooo..parah
saya petik dari kosmo online

SYDNEY - Seorang remaja berusia 22 tahun dilaporkan memandu sebuah kereta sport Lamborghini Murcielago bernilai AS$363,657 (RM1.1 juta) milik kawannya yang melanggar sebuah teksi, lapor sebuah akhbar semalam.

Dia memandu kereta itu pada pagi Ahad lalu sebelum hilang kawalan di sebatang jalan raya di Sydney, Australia. Lebih malang lagi, kereta tersebut kemudian bertembung dengan sebuah teksi yang mengakibatkan kedua-dua buah kereta mengalami kerosakan teruk.

Pemandu teksi itu merupakan wanita berusia 51 tahun dan dia terperangkap di dalam kenderaan lebih sejam sebelum diselamatkan dengan sebelah kakinya patah.

Pemilik kereta Lamborghini Murcielago yang berusia 30 tahun itu mungkin berdepan masalah untuk menuntut kerugian daripada syarikat insurans kerana kereta tersebut tidak diinsuranskan kepada pemandu berusia bawah 25 tahun.

Dia memberi pinjam kepada rakannya itu namun keretanya kini sukar untuk dikenali pasti kerana remuk teruk.

"Saya menganggap pemandu kereta itu berada (dirawat) dalam ambulans kedua. Sukar dipercayai dia masih boleh berjalan tanpa sebarang kecederaan," kata seorang saksi, Daisy Buckle.

Seorang lagi penumpang kereta sport itu yang berusia 26 tahun mengalami cedera ringan di bahagian dada.

Kereta sport Lamborghini Murcielago didedahkan kepada umum pada tahun 2002.

Pembuat kereta dari Itali itu menggunakan enjin bersesaran 6.2 liter V12.

Pihak polis sedang menyiasat kemalangan itu dan akan mendakwa pemandu tersebut kerana memandu secara berbahaya.

Seorang jurucakap polis mengesahkan bahawa pemandu itu tidak berada di bawah pengaruh alkohol. - Agensi

Budak tersepit di celah dinding selama 3 jam kerana main sembunyi-sembunyi

Kesian budak ni..
saya petik dari kosmo online

BEIJING - Seorang budak lelaki dari Daye di wilayah Hubei tengah China tersepit di celah dinding bangunan selama tiga jam sebelum diselamatkan beberapa anggota bomba, lapor sebuah akhbar semalam.

Budak lelaki itu bersembunyi di celah ruang kecil berukuran 15 sentimeter di antara dua bangunan semasa dia bermain permainan sembunyi bersama rakan-rakannya baru-baru ini.

Pihak bomba dihubungi selepas beberapa rakan dan orang ramai gagal menariknya keluar dari celah bangunan itu.

Beberapa anggota bomba bertindak memasuki salah sebuah bangunan bagi memecahkan dinding berhampiran budak itu untuk menyelamatkannya. - Agens

Kelar adik,serang polis kerana taksub dengan komik

Macam ni punya kes pun ada..
saya petik dari myMetro

KUALA TERENGGANU: Taksub terhadap komik berciri pertarungan yang menjadi kegemarannya, seorang lelaki bagaikan hilang ingatan apabila cuba menyembelih adiknya dan mencederakan seorang anggota polis di rumahnya di Kampung Batu 10, Kawasan Perindustrian Gong Badak, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, suspek berusia 36 tahun dan sudah beristeri serta mempunyai dua anak, bertindak mengelar tapak tangan adiknya menggunakan parang.
“Dia kelar lengan dan tangan saya sebelum meletakkan parang sepanjang 15 sentimeter ke leher saya. Ketika itu saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana melihat dia bagaikan tidak sedarkan diri.

“Mujur ada rakan dan orang ramai yang berada berhampiran tempat kejadian menyelamatkan saya,” kata adik lelaki itu yang enggan dikenali.


Mangsa yang berusia 20 tahun mendapatkan rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) sebelum membuat laporan polis.

Wanita Nekad Lakukan Cubaan Bunuh Diri dengan Gaun Pengantin Kerana Kecewa

Changchun - Kecewa ditinggal kekasih, seorang wanita di China berusaha melakukan cubaan bunuh diri. Wanita tersebut berusaha mengakhiri hidupnya dengan melompat dari tingkat tujuh bangunan perumahan dengan mengenakan gaun pengantinnya.

Beruntung wanita tersebut berhasil diselamatkan seorang warga dengan memegang gaun pengantin yang dikenakannya ketika akan melompat dari tingkat tujuh tersebut. Seperti dikutip dari Reuters.com, Rabu (18/5/2011) wanita berusia 22 tahun tersebut nampak tergantung di jendela bangunan sesaat sebelum usaha mengakhiri hidupnya digagalkan Guo Zhongfan. Zhongfan dibantu warga lainnya lalu menarik gaun pengantin warna putih itu untuk menyelamatkannya.

Kejadian tersebut terjadi di sebuah bangunan perumahan di Changchun, daerah Jilin, China. Media tempatan setempat memberitakan, wanita itu kecewa kerana hubungannya dengan sang kekasih yang telah berjalan selama empat tahun kandas di tengah jalan. Padahal pasangan ini telah merancang akan segera mengadakan pernikahan esok harinya.

“Dia tidak boleh hidup kerana tunangannya meninggalkannya dan akan menikah dengan wanita lain hanya beberapa hari sebelum pernikahan mereka,” ujar TV lokal.

Wanita yang tidak disebutkan namanya itu tidak mengalami cedera dalam usahanya bunuh diri. Gaun pengantin putih pun menjadi saksi peritiswa tragik ini.

Sumber :http://www.detik.com/







Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved