Kerana arnab kereta masuk kolam renang

on 14 Mei 2011

GRAFENWOERTH - Seorang pemandu kereta membelokkan keretanya di jalan demi menghindari arnab sehingga dia melanggar pagar tanaman dan masuk ke dalam kolam renang.

 Martina Boller, seorang wanita berusia 42 tahun memberikan kesaksian pada polisi di Grafenwoerth, Austria. Dia membrek kereta dan membelokkan secara tiba tiba ketika melihat seekor arnab yang bingung itu terdiam. Demikian yang dikutip web.orange.co.uk Sabtu, (14/05/2011).

 "Dia memilih mendaratkan kereta di kolam renang, dan tindakan tersebut cukup tangkas," menurut petugas pemadam kebakaran.

 "Keadaan pemandu itu basah , tapi dia tidak terluka," mereka menambahkan.

Temabak katak kena denda



REPUBLIKA.CO.ID, MOSCOW – Seorang warga sebuah kota kecil di Jerman telah didenda 1.500 euro. Kesalahannya cuma membunuh katak peliharaan tetangganya, kata satu majalah Jerman.

Christian Tenhofer, 47 tahun, mengaku di persidangan bahawa dia menembak katak itu dengan senjata angin. Kerana dia merasa  terganggu dengan bunyinya yang membuat dia terbangun tiap malam, kata majalah Focus pada Khamis (13/5). Tenhofer juga melukai katak peliharaan lainnya dengan menembak kaki katak itu.

Pemilik haiwan amfibi itu, yang menaruh katak yang tewas tersebut di satu alat pendingin selama beberapa bulan sebagai bukti, dan akan diserahkan kepada pengadilan, dan mengatakan bahawa haiwan peliharaannya itu “tidak pernah berbunyi, dan bunyi mirip katak tersebut mungkin disebabkan oleh semacam kelainan genetik.”

Pengadilan di kota Krefeld telah mendenda Tenhofer setelah para penyidik juga menemukan bahawa dia memperolehi senjata itu secara haram. Pengadilan memutuskan bahawa kepemilikan senjata-senjata haram itu adalah sanagt memberatkan, kata Focus.

Kejadian atau Kebetulan Yang Aneh Dan Lucu

1. Pada tahun 1979, majalah German - Das Besteran – mengadakan pertandingan mengarang.Para penulis harus mengirimkan cerita yang tidak biasa, tapi harus berdasarkan kisah nyata.Pemenangnya, Walter Kellner dari Munich, akhirnya memenangkan pertandingan itu dan ceritanya dimuat.
Ia menulis tentang ketika dia menerbangkan pesawat Cessna 421 antara Sardinia dan Sicily. Pesawatnya mengalami masalah di laut, mendarat di atas air, akhirnya dia terapung-apung dengan pelampung darurat cukup lama sebelum akhirnya diselamatkan.Cerita ini tak sengaja dibaca oleh seorang warga Austria, yang namanya juga Walter Kellner, yang menuduh si Kellner dari Jerman telah menciplak ceritanya. Kellner dari Austria mengatakan bahawa dia menerbangkan pesawat Cessna 421 melewati laut yang sama, mengalami masalah mesin, dan akhirnya harus mendarat di Sardinia. Jadi intinya, itu cerita yang sama, tapi dengan akhir yang berbeza.
Majalah tersebut menyiasat kebenaran cerita mereka berdua, dan kedua-duanya ternyata benar, bahkan nyaris sama .


2. Pada 28 Julai 1900, Raja Itali Umberto I makan malam di sebuah restoran di kota Monza. Ternyata si pemilik restoran wajahnya sama  dengan raja. Nama pemilik restoran itu juga Umberto, dan nama isterinya juga sama dengan nama ratu, bahkan restoran itu dibuka pada tarikh yang sama dengan pelantikan raja.Si pemilik restoran Umberto mati tertembak keesokan harinya. Begitu pula Raja Umberto.

3. Claude Volbonne membunuh Baron Rodemire de Tarazone dari Perancis pada tahun 1872. 21 tahun sebelumnya, ayah Baron telah dibunuh juga oleh seseorang yang lain yang juga bernama Claude Volbonne

4. Pada 13 Februari 1746, seorang Perancis, Jean Marie Dubarry, ditahan kerana telah membunuh ayahnya.Tepat 100 tahun kemudian, tarikh13 February 13, seorang Perancis juga, yang juga bernama Jean Marie Dubarry, ditahan– juga kerana membunuh ayahnya.

5. Pada  26 November 1911, tiga orang lelaki dihukum gantung di Greenberry Hill di London setelah terbukti bersalah atas pembunuhan Sir Edmund Berry. Nama mereka bertiga antara lain Green, Berry dan Hill.

6. Aktor asal British Anthony Hopkins senang sekali saat ia mendapatkan peranan utama dalam filem yang berdasarkan sebuah buku berjudul The Girl From Petrovka yang ditulis George Feifer. Beberapa hari setelah menandatangani kontrak, Hopkins pergi ke London untuk membeli buku tersebut. Dia mencari di beberapa kedai buku tetapi tidak ada yang menjualnya. Saat menunggu kereta pulang di Leicester Square, dia melihat ada sebuah buku yang terletak begitu saja di kerusi menunggu. Ajaibnya, ternyata itu buku The Girl From Petrovka. Ternyata kebetulan itu tidak sampai di situ saja.
Dua tahun kemudian, saat sedang shooting filem di Vienna, Hopkins dikunjungi oleh George Feifer, pengarang buku tersebut.
Feifer menyebutkan bahawa dia kehilangan buku miliknya sendiri. Ia meminjamkan buku miliknya – dengan beberapa catatan tulisan tangannya sendiri – kepada temannya, yang kemudian kehilangan buku itu di suatu tempat di London. Hopkins memberikan Feifer buku yang ia temukan. 'Ini bukunya?' tanyanya, 'dengan catatan di pinggiran halamannya?' Itu buku yang sama.

7. Seorang petugas Inggris, Major Summerford, ketika sedang bertempur di daerah Flanders pada Februari 1918 terjatuh dari kudanya kerana tersambar petir dan dia menjadi lumpuh dari pinggang ke bawah. Summerford pencen dan pindah ke Vancouver.Satu hari pada tahun 1924, saat ia memancing di pinggir sungai, sebuah petir menyambar pohon di mana ia sedang duduk dan melumpuhkan tubuh bahagian kanannya. Dua tahun kemudian Summerford sudah cukup pulih dan sudah boleh berjalan-jalan di taman. Dan ia sedang berjalan2 di taman itu di musim panas pada tahun 1930 tiba-tiba sebuah petir kembali menyambarnya, dan akhirnya melumpuhkannya secara tetap. Ia meninggal dua tahun kemudian. Tetapi petir nampaknya belum puas dan masih mengejarnya. Empat tahun kemudian, saat badai, petir menyambar kuburan dan menghancurkan sebuah batu nisan. Siapa yang terkubur di bawah nisan itu? Major Summerford

8. Pada tahun 1899 sebuah petir membunuh seorang lelaki saat ia berdiri di halaman belakangnya di Taranto, Italy. 30 tahun kemudian, anaknya mati dengan cara yang sama di tempat yang sama. Pada 8 October 1949, Rolla Primarda, cucu dari korban pertama dan anak dari korban kedua, menjadi korban yang ketiga.

Aneh.. Jin dilaporkan ke Muka Pengadilan di Arab

IkadaNews - Ternyata banyak sekali kejadian misteri dan keanehan di dunia ini, contoh kecilnya ada
keluarga yang melaporkan kelakuan jin ke pengadilan setempat dan ternyata pengadilan tersebut pun menyelidiki kewujudan jin tersebut! Tuduhannya, jin itu suka melemparkan batu ke rumah. Tak cuma itu, jin tersebut dituduh mencuri barang milik tuan rumah.


  Surat kabar Al Watan,, menyebutkan, ada satu keluarga yang melayangkan surat tuduhan itu ke pengadilan di Kota Madinah. Sayang, ketua keluarga tak hendak disebutkan namanya.
 Keluarga itu telah tinggal di rumah di kota Madinah selama 15 tahun. Namun, mereka baru-baru ini mereka sedar kewujudan jin tersebut dan ini telah membuat keluarga tersebut sekarang telah keluar dari rumah.

 Kami mulai mendengarkan suara-suara aneh, kata ketua keluarga itu yang datang dari Mahd Al Dahab, kepada harian di Arab Saudi itu.
 Kami tidak menganggapnya serius pada mulanya, namun ketika suara aneh itu mulai terjadi dan anak-anak ketakutan ketika jin itu mulai melemparkan batu, katanya.

Dia menambahkan,  suara seorang perempuan berbicara kepada saya dan kemudian seorang lelaki. Mereka berkata kami harus keluar dari rumah. Sebuah pengadilan tempatan sedang menyelidki kes ini.

Dahsyat....sekolah swasta guna khidmat pengutip hutang tagih yuran tertunggak

Sekolah swasta di Britain beralih menggunakan jasa debt collector atau pengutip hutang untuk menagih orangtua yang masih menunggak wang yuran sekolah anaknya.

Ramai orangtua murid disana menunggak wang sekolah lantaran keadaan ekonomi sedang sulit. Fakta ini diungkapkan Independent Schools Bursars Association (ISBA).

Menurut ISBA, semakin banyak sekolah swasta yang meyakini mereka tidak punya pilihan. Menggunakan jasa penagihh utang diyakini sebagai satu-satunya cara untuk mengatasi hal ini.

Salah satu jasa penagih utang, Daniels Silverman berharap boleh mengumpulkan 9 juta poundsterling dari orangtua murid pada akhir tahun ini. Tahun lalu, jasa penagih hutang berhasil mengumpulkan 5,8 juta poundsterling.

Menurut ISBA, jumlah sekolah swasta yang meminta bantuan penagih hutang meningkat menjadi 74 sekolah pada 2011. Pada 2010, ada 48 sekolah yang menggunakan jasa ini. Demikian seperti dikutip dari web Guardian, Jumaat (13/5/2011).

Jasa penagih hutang lainnya Sinclair Goldberg Price tidak mahu mengakui berapa banyak sekolah yang menggunakan jasanya. Namun menurut Sinclair, jumlah pengguna jasanya meningkat 70 peratus dibandingkan tahun lalu. Tahun lalu, Sinclair telah mengumpulkan lebih dari 200 ribu poundesterling .

Sementara itu, salah satu guru besar sekolah swasta yang tidak mahu disebutkan namanya mengatakan, sekolah independen harus ‘cukup tegas’ untuk mengambil wang sekolah yang belum dibayar. “Kalau tidak, orangtua murid berfikir sekolah tidak akan berani. Ini memang sangat sulit lantaran orangtua murid susah untuk menerima kenyataan tidak dapat membiayai pendidikan anak mereka,” jelasnya.

Sekretaris Jenderal ISBA Mike Lower menyatakan sekolah akan lebih cepat menagih tunggakan menggunakan jasa penagih hutang ketimbang melalui pengadilan negeri.

Independent Schools Council (ISC) yang mewakili lebih dari 1.200 sekolah mengatakan, 14 sekolah ditutup tahun lalu. Jumlah murid di sekolah swasta turun selama dua tahun belakangan. Jumlah siswa menurun sebanyak 786 orang tahun ini atau setara dengan 0,2 persen. Rata-rata, biaya untuk menyekolahkan anak di sekolah swasta meningkat 4,6 peratus menjadi 13.200 poundsterling per tahun.

Sumber :http://www.okezone.com/

Orang gila selamba potong kepala seorang wanita

Gila betul orang gila ni..
saya petik dari kosmo online

LOS CRISTIANOS, Tenerife - Seorang lelaki kurang siuman bersenjatakan pisau menggemparkan para pelancong apabila memegang satu kepala wanita yang dipotongnya di lokasi pusat peranginan terkenal Sepanyol iaitu Los Cristianos, Tenerife di kepulauan Canary, lapor sebuah akhbar semalam. 

Pembunuh itu dikatakan menyerang mangsa yang dipercayai berusia dalam lingkungan 30-an atau 60-an dan melarikan kepalanya di sebuah pusat beli-belah yang sibuk kira-kira pada pukul 10.25 pagi waktu tempatan. 

Saksi-saksi memberitahu melihat suspek berlari dari pusat beli-belah dengan memegang kepala mangsa dan darah menitis ke tanah. 

Beberapa pengawal keselamatan mengejarnya sebelum menjatuhkannya ke tanah dan menunggu kehadiran anggota-anggota polis. 

Penyerang tersebut dilaporkan telah mengekori mangsa yang bekerja di sebuah pasar raya dalam pusat beli-belah Valdes selama beberapa hari sebelum pembunuhan ngeri itu berlaku. 

Dia didakwa telah keluar dari Hospital de La Candelaria pada Februari lalu untuk menjalani rawatan berkaitan keganasan. 

Namun, timbul kekeliruan dalam laporan mengenai senjata yang digunakan suspek sama ada parang, pedang atau penyodok tanah. - Agensi

Wanita separuh bogel larikan trak penarik kereta yang mahu menarik keretanya

Macam-macam hal..
saya petik dari kosmo online

LOS ANGELES – Seorang wanita yang hanya berseluar dalam, coli dan berkaki ayam ditangkap polis di sebuah lebuh raya di pinggir bandar raya ini, lapor sebuah akhbar semalam.

Wanita itu ditangkap selepas dia terjun dari sebuah trak penarik kereta yang dipandunya. Dia merampas trak itu kerana keretanya mahu ditarik.

Pemandu trak penunda itu memandu kereta wanita tersebut untuk mengejar traknya yang telah dirampas.

Dua buah kereta polis kemudian mengejar trak yang dipandu oleh wanita itu.

Namun, wanita tersebut terjun dari trak itu yang sedang bergerak di sebuah lebuh raya.

Beberapa anggota polis kemudian turun dari kereta dan berlari ke arahnya sebelum bergelut dengan wanita itu serta menangkapnya.

Seorang anggota polis Los Angeles, Leftenan Wayne Lightfoot menyatakan, wanita tersebut akan didakwa mencuri kenderaan. – Agensi

Tukang Gunting Didenda Gara-gara Pamer Kemaluan

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki berusia 37 tahun dikenakan denda gara-gara memperlihatkan alat kelaminnya yang tinggal beberapa blok dari tempatnya. Demikian diberitakan The Star, Jumaat (13/5/2011).

Lelaki berasal dari India bernama M Udayappan dan bekerja sebagai tukang gunting dinyatakan bersalah oleh pengadilan setempat di George Town, Malaysia, dan dikenakan denda sebanyak RM3000. Dia mengaku dengan sengaja memperlihatkan kemaluanya kepada perempuan yang bertetangga dengannya dan memiliki maksud mempermalukan si perempuan bersangkutan.

Udayappan memperlihatkan kemaluannya di dekat sebuah lift di apartemen yang terletak di Macallum Street Ghaut pada 13 April lalu. Berdasarkan undang-undang Section 509 of the Penal Code, pelaku boleh dikenakan ancaman lima tahun penjara atau denda atau kedua-duanya.

Namun, dalam pembelaannya, ia mengaku datang ke Malaysia untuk mencari wang dan dia sedang dalam keadaan mabuk ketika hal itu terjadi.

Lelaki menyamar jadi patung dalam toilet untuk mengintip

Seorang lelaki berusia 22 tahun di Bullring, Birmingham bernama Joel Hardman, menyamar menjadi patung lengkap dengan rambut palsu dan topeng di dalam toilet wanita di pusat perbelanjaan setempat. Di sana ia mengambil foto dari bawah kaki para wanita dan merakam suaranya.



Bermodalkan wig dan topeng getah mahasiswa cabul menyelinap ke dalam toilet wanita untuk melihat kegiatan didalamnya

Saat kelakuannya ditemukan oleh pengawal setempat, dia membela diri dengan mengatakan kalau dia memang sedikit aneh. Ia mengaku bahwa dia telah melakukan tindakannya tersebut sejak masih sekolah dan melakukannya di dalam mall kerana menurutnya tempat tersebut lebih ramai dari sekolah.

Seperti dikutip ruanghati.com dari Mail Online menceritakan bahwa Joel memang sepertinya memiliki kelainan seksual, dia merasa menikmati kegiatannya mengintip para wanita yang dilihatnya di dalam toilet sejak para wanita ganti baju juga melakukan kegiatan lainnya.

Anehnya, dia  senang tertangkap ketika sedang melakukan aksinya. Alasannya, mungkin itu salah satu cara agar dia berhenti berkelakuan aneh.  Joel akan dihadapkan kemuka pengadilan pada  10 Mei nanti.-ruanghati.com

Gadis Ajak Lima Pelajar Melakukan Hubungan Seks


TRIBUNNEWS.COM – Seorang perempuan berusia 21 tahun mengajak lima anak laki-laki yang berpakaian sekolah berhubungan seks di pinggiran rel kereta api. Kejadian ini kemudian dilaporkan ke polis oleh penumpang yang melihatnya.
Dilapor Daily Mail, dalam sidang yang berlangsung di London, Inggris, Jumaat (13/5/2011), Samantha Armstrong mendekati sekelompok remaja usia antara 15-16 tahun dan menanyakan jika mereka ingin berhubungan seks. Setelah remaja ini setuju maka dia pun membawa kelima remaja ini ke sebuah bangunan dekat sebuah rel kereta api.

Armstrong yang sudah menghisap ganja dan kelima anak laki-laki itu terlihat sedang berhubungan seks oleh penumpang yang lewat di Abbey Wood, selatan London, Inggris. Penumpang yang ada di dalam kereta api kemudian melapor ke polis dan si perempuan ditangkap. Tiga dari lima remaja itu ditangkap polis sementara dua lainnya berhasil lari.
Dalam sidang di pengadilan Greenwich Magistrates’ Court, Armstrong mengaku melakukan perbuatan tak senonoh di depan publik dan memiliki ganja. Ia terlihat gugup dan beberapa kali tersenyum saat ia duduk di kerusi.
Seorang ahli jiwa mengatakan Armstrong mengalami kesulitan membezakan tingkah laku yang pantas namun tidak menghidap gangguan mental. Sementara, peguam Armstrong bernama Tatinder Sokhal mengatakan kliennya mengalami masalah percaya diri. Armstrong akan dijatuhi hukuman pada 16 Mei ini dan sepertinya hanya akan mendapat hukuman melakukan pekerjaan sosial.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved