Bersumpah Tak Cukur Janggut Sampai Osama Tewas

on 04 Mei 2011

Seorang guru sekolah menengah di East Wenatchee, Washington, setelah terjadi serangan teroris pada 11 September 2001, bersumpah tidak akan mencukur janggutnya sampai Osama bin Laden tertangkap.

Dan Gary Weddle pun menepati janjinya hingga Minggu, 2 Mei, kelmarin.

“Saya menghabiskan lima minit pertama dengan menangis dan saya tidak boleh dengan cepat melupakannya,” ujar Weddle (50) seperti dilapor Telegraph,

Weddle, yang tinggal di East Wenatchee dan mengajar di Ephrata, ingin mencukur kumisnya sejak bertahun-tahun lalu. Janggut panjang beruban yang tumbuh didagunya membuat Weddle terlihat mirip dengan Osama, penyerangan 11 September yang tewas oleh pasukan AS.

Weddle adalah guru pengganti di Wenatchee ketika serangan teroris terjadi di World Trade Center dan Pentagon, menewaskan sekira 3.000 orang.

Weddle mengatakan dia begitu sedih atas berita serangan itu hingga tidak mencukur janggut. Beberapa minggu kemudian, Weddle memutuskan untuk tidak mencukur hingga Osama tertangkap atau terbukti tewas. Weddle mengira itu hanya memakan waktu satu atau dua bulan tetapi bertahun-tahun lamanya.

T-shirt yang dikelurkan beberapa jam selepas Osama dikatakn meninggal dunia

Beberapa jam setelah pengumuman tentera Amerika Syarikat (AS) berhasil membunuh Osama bin Laden, banyak vendor menawarkan t-shirt untuk merayakannya. Seperti apa?

Web blog San Fransisco Chronicle menawaran t-shirt bertuliskan ‘Osama got Obama’d’ dan ‘Dead LOL’ di webnya tersebut. Kaus tersebut dijual seharga US$24.

 Selain tulisan itu, terdapat juga t-shirt bertuliskan ‘Uno De Mayo, the Day Osama Was Terminated’ dan ‘Ding Dong Osama’s Dead’ yang dijual seharga US$15.

Tedapat pula t-shirt bertuliskan ‘Osama Bin Laden Terminated’ yang dijual seharga US$5 .


Lazy cat vs. RC car


LETAK MAKLUMAT IKLAN

JIKA ANDA SEORANG BLOGGER

SAYA DAPAT BANNER NI DARI www.benashaari.com

 Untuk mengetahui cara dan tujuan , sila klik SINI

Aneh…Sepasang Ular Sawa Hisap Sebungkus Rokok SeHari

BANGKALAN - Sepasang ular sawa yang ditemukan oleh Solihin (19), warga Dusun/Desa Beringin, Madura, memiliki kebiasaan aneh.

Ular yang ditemukan di Tempat Pemakaman Umum (TPU) setempat tersebut, tidak mahu makan dan minum apapun, kecuali menghisap rokok. Lebih aneh lagi, ular yang mempunyai panjang sekitar 3,5 meter tersebut, tidak mahu rokok sembarangan.

Adapun rokok yang disuka yakni jenis U Mild. Tiap hari, ular tersebut boleh menghabiskan sampai satu bungkus rokok, tanpa mahu makan daging lembu atau ayam seperti ular yang lain.

Kejadian unik tersebut mengundang warga sekitar untuk mengetahui secara langsung. Bahkan, ada beberapa warga yang maHu menonton, ada yang rela membelikan satu bungkus rokok kesukaan sepasang ular sawa tersebut.

Menurut Solihin, dua ular sawa tersebut ditemukan secara terpisah. Untuk yang jenis jantan, ditemukan di dekat Gua Betoh Tarbin, Desa Baengas, Kecamatan Labang, saat dirinya sedang berjoggingdi siang hari. Ketika hendak ditangkap, ular tersebut sempat masuk ke dalam mulut gua.

Untuk ular piton jenis betina, ditemukan tidak jauh dari lokasi penemuan pertama, tepatnya di sebuah TPU setempat. Usai ditangkap, kedua ular tersebut langsung dibawa ke rumahnya.

“Anehnya, ketika sampai di rumah, keduanya tidak mahu makan. Meski diberi daging lembu dan ayam, tetap diam. Nah, ketika saya sedang merokok, keduanya malah menatap saya dan seakan-akan meminta,” ujarnya.

Solihin menjulurkan rokok yang sudah disedutnya ke mulut ular tersebut. Betapa terkejutnya, dia melihat sepasang ular tersebut menyedut habis sebatang rokok yang diberikan. Kebiasaan tersebut, terjadi sampai sekarang, bahkan dalam sehari boleh menghabiskan satu bungkus rokok.

Yang lebih menghairankan Solihin. Sepasang ular tersebut, hanya mahu rokok yang dihisap oleh dirinya yakni U Mild. Ketika dia memberi rokok yang lain, oleh ular tersebut memuntahkannya. Sampai sekarang ini, kedua ular tersebut menghisap rokok yang sama dengan pemiliknya.

“Kalau tidak merokok, ular tersebut malah terlihat tidak betah dan hendak mahu keluar kandang,” ungkap Solihin.

Dia berjanji, terus memelihara ular yang mempunyai keunikan merokok tersebut. Meski sudah banyak yang ingin membeli, dengan harga yang lumayan, dia tetap tidak mau menjual sepasang ular kebanggaannya. Apalagi, niatnya untuk memelihara juga didukung oleh keluarga.

“Berapapun harga yang akan ditawar, tetap tidak akan meluluhkan hati saya untuk menjualnya. Saya tetap ingin merawat dan membesarkan ular ini,” terangnya.

Sementara itu, salah satu sesepuh warga setempat, Mahmud, menyatakan, selain mempunyai kebiasaan unik yang sudak merokok. Ternyata, juga banyak keistimewaan lain yang dimiliki oleh ular tersebut. salah satunya, alat kelamin ular yang jantan menonjol keluar, tidak seperti ular lainnya. “Selain itu, kedua ular tersebut juga mempunyai sisik yang tebal dan berbentuk karang,” ucapnya.

Sumber :http://www.okezone.com

Mayat bekas model plaboy dan juga pelakon di temui

BEVERLY HILLS, California - Mayat aktres yang membintangi filem Attack Of The 50 Foot Woman, Yvette Vickers, 82, ditemui di rumahnya dipercayai meninggal dunia sejak beberapa bulan lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Yvette yang pernah bergelar model majalah Playboy tahun 1959 itu ditemui mati di kediaman yang didudukinya sejak bertahun-tahun lalu.

Seorang jiran Yvette, Susan Savage yang memberitahu akhbar Los Angeles Times berkata, dia mula berasa ragu-ragu selepas mendapati himpunan surat di peti surat mula berwarna kuning dan sarang labah-labah berada di pintu utama rumah pelakon tersebut.

Susan kemudian meninjau ke rumah Yvette dan terkejut apabila melihat mayat wanita itu berdekatan alat pemanas air dengan tingkap rumah yang rosak.

Menurut laporan pegawai penyiasat Los Angeles, pihak polis masih menyiasat punca sebenar kematian Yvette. Namun ia bukan diklasifikasi sebagai kematian yang mencurigakan.

Selepas popularitinya menurun dalam dunia lakonan, Yvette bekerja sebagai ejen hartanah untuk menyara hidup. - Agensi
saya petik dari kosmo online

Siswazah UKM maut ditikam kekasih berumur 50 tahun

Kerana ikutkan perasaan akhirnya diri sendiri yang merana...
saya petik dari myMetro

ALOR SETAR: Akibat menolak lamaran untuk berkahwin, seorang siswazah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi, maut ditikam teman lelakinya dalam tragedi berdarah di sebuah rumah di Taman Mahkota, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu, mangsa, Ratna Sufizzahriyyanti Omar, 23, meninggal dunia di tempat kejadian apabila ditikam berkali-kali di badan, dada dan tangan dengan sebilah pisau oleh kekasihnya yang berusia 50-an.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa yang bekerja di sebuah kilang di Gurun, berkunjung ke rumah sewa suspek dipercayai untuk memutuskan hubungan mereka yang terjalin sejak enam tahun lalu.

Permintaan mangsa itu menyebabkan mereka bertengkar sehingga mendorong suspek mengambil pisau di dapur dan menikam mangsa berkali-kali.

MALU...suspek dibawa ke Mahkamah Alor Setar untuk mendapatkan tahanan reman, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata suspek yang bekerja sebagai tukang masak di sebuah restoran di bandar raya ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar, di sini, kira-kira jam 1.30 pagi semalam.

Anak sanggup bakar ayah kandung yang kahwin satu lagi

Ayah Dibakar Oleh Anak kandungnya Sendiri - Sadikin warga Kampung Cilalung Tangerang Selatan (Tangsel) gelap mata. Ia sanggup membakar hidup-hidup ayahnya, Mahyudin (52).


Pemuda 22 tahun itu nekad melakukan aksinya itu, lantaran kesal kerana ayahnya menikah lagi. Ia merasa sejak punya istri baru, Mahyudin tidak memperdulikan keluarga dan tak lagi memberi nafkah.

 Ketua Polis Alip menjelaskan, peristiwa tragik itu terjadi ketika Mahyudin sedang asyik menonton televisyen di ruang tamu rumah isteri pertamanya. Tiba-tiba Sadikin datang danterjadi pertengkaran dengan ayahnya.

 Merasa kesal dan gelap mata, Sadikin lalu pergi ke dapur untuk mengambil botol berisi minyak. 'Secara spontan, Sadikin menyiram tubuh ayahnya dengan minyak, dan langsung membakar dengan menggunakan pemetik api yang diambil dari dalam seluarnya,' kata Alip di Jakarta, Selasa 26 April 2011.

 Api langsung menyambar dan membakar tubuh Mahyudin. Beruntung salah satu anak mangsa lainnya yakni, Robi (13) langsung mengambil air dari dalam bilik mandi, dan menyiram ayahnya yang mengerang kesakitan akibat api yang terus menjilat tubuh Mahyudin. Setelah melakukan aksinya, Sadikin kemudian melarikan diri.

 Sementara Mahyudin langsung dilarikan ke Hospital Fatmawati, Jakarta Selatan, akibat luka bakarnya cukup parah. 'Luka bakarnya sekitar 60 peratus,'.

 Tidak berapa lama, kata dia, polis akhirnya berjaya menangkap Sadikin dengan barang bukti botol berisi minyak, pemetik api, dan kerusi sofa yang ikut terbakar. 'Dia (Sadikin) sudah kita tahan di Polsek Ciputat,' ungkapnya.

 Berdasarkan pemeriksaan polis, tersangka mengaku kesal dengan ayahnya kerana sudah setahun terakhir menikah lagi. Sejak menikah dengan isteri muda, Mahyudin mulai berubah dalam menafkahi keluarga. Sebagai anak sulung, Sadikin merasa ayahnya perlu diberi pelajaran. 'Pelaku kesal pada ayahnya yang tidak bertanggung jawab,' ujar dia seraya menegaskan ketika melakukan aksinya Sadikin dalam keadaan normal atau sedar.

 Akibat peristiwa tersebut, kata Alief jika terbukti bersalah, Sadikin akan dipenjara minima lima tahun.

Lelaki kurang ajar.…bukan dia tolong tapi hisap payudara perempuan yang pengsan

image

Video menunjukkan seorang perempuan terbaring pengsan di pintu restoran akibat bergaduh, pakaian terangkat sehingga  mendedahkan dada bahagian atas.Ada seorang lelaki berada berdekatan perempuan itu dan mengangkat leher perempuan kelengannya tetapi dia tidak membantu perempuan itu menurunkan pakaian, juga mengambil kesempatan untuk menghisap payudara perempuan itu. Di samping itu pejalan kaki, tapi tidak ada yang melangkah mahu untuk membantu.





sumber : http://tt.mop.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved