Tepis Rekayasa, AS Katakan Ujian DNA Masih Berjalan

on 02 Mei 2011

WASHINGTON- Kematian Osama Bin Laden ternyata memang masih mengundang pertanyaan. Sebelumnya beredar keraguan bahawa foto mayat Osama yang telah dirilis adalah palsu.

Menurut seorang jurucakap Amerika Syarikat (AS) operasi tentera yang dilakukan di Pakistan dalam menjejak Osama Bin Laden, memang bukan diperuntukan untuk menangkapnya. Pejabat AS tersebut operasi itu memang ditujukan untuk membunuhnya.

Selain itu beredar di internet mengenai wajah Osama yang tewas. Foto jasad Osama sebelumnya disebut oleh televisyen Pakistan sudah dikatakan adalah Osama Bin Laden.

Namun beredar khabar bahawa foto itu adalah rekayasa. Foto tersebut memperlihatkan tubuh seorang lelaki yang memiliki luka pada bahagian kepalanya. Foto itu sendiri belum dipastikan adalah Osama Bin Laden.

Pihak AS sendiri mengaku ketika ini proses ujian DNA ketika ini masih berjalan. Proses penyesuaian dari DNA yang diambil dari tubuh Bin Laden, dipastikan belum memenuhi hasil akhirnya. Demikian diberitakan CNN, Isnin(2/5/2011).

Menarik melihat akhir dari ujian DNA ini. Dengan adanya hasil dari ujian DNA, dapat dipastikan apakah kematian Osama Bin Laden dapat ditentukan asli atau tidak.
sumber : http://international.okezone.com

Gambar Osama Meninggal Dunia Tipu?

image
Sama ada betul atau tidak.Banyak persoalan timbul.Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama, memastikan bahawa Osama bin Laden telah tewas di Pakistan. Namun, Obama tidak secara terperinci mengungkapkan bagaimana pemimpin jaringan teroris al-Qaeda itu boleh dibunuh, selain hanya menyatakan bahawa dia tewas dalam suatu tembak dengan pasukan khas AS, yang dilancarkan minggu lalu.
sumber : http://ptsii.blogspot.com/2011/05/te...sama-hoax.html

Melukis dengan Singnal Wi-Fi

 Jaringan singnal Wi-Fi yang tidak dapat dilihat pada mata kasar mampu menjadi sebuah hasil karya yang indah oleh Timo Arnall. Timo Arnall adalah seorang designer dan visual artist yang menciptakan sebuah video dan sebuah seni fotografi yang menyajikan gambar jaringan singnal Wi-Fi yang dengan alat ciptaanya boleh tertangkap kamera dan menghasilkan gambar yang indah.


Timo menggunakan teknik yang sama dengan Light Photography pada umumnya iaitu menngunakan kamera dengan long-exposure times setting. Timo dan pasukannya menggunakan sejenis lampu bernama I-beams yang disusun dalam sebuah tongkat. Lampu ini akan menyala bila menangkap singnal Wi-Fi yang ada di sekitarnya. Hidup matinya lampu ini yang akan ditangkap oleh Timo dengan kameranya.

Projek ini boleh membuktikan bahawa tanpa kita sedari kita hidup didalam sebuah lingkungan yang penuh dengan singnal dan gelombang. . Walaupun Timo mengerjakan projek ini pada waktu malam di kota Oslo Norway.





Jeffrey Dahmer,Lelaki Kanibal Yang Sangat Sadis

Jeffrey Dahmer, adalah seorang pembunuh berantai dari Amerika Syarikat. Dia adalah seorang Nechrophilia (kekerasan dalam hubungan seks), dia menggergaji partner seknya hidup-hidup hingga korbannya menemui ajal, kadang memukul kepala atau mengerudi tulang tengkorak korbannya ini juga dalam keadaan hidup hingga korbannya menemui ajal.

Jeffrey Dahmer lahir pada 21 Mei 1960 di West Allis, Wisconsin dari pasangan Lionel dan Joyce Dahmer. Kedua orang tua Jeffrey Dahmer bercerai ketika dia berusia 17 tahun. Sejak masih kecil ia mempunyai hobi membedah binatang, dan melihat-lihat organ tubuh dalamnya. Setelah meningkat remaja Jeffrey Dahmer membesar sebagai seorang pemuda yang gemar menengguk minuman keras hingga mabuk.

Kebiasaan mabuknya membuat ia tidak dapat menyelesaikan kuliahnya di Ohio State University dan juga membuatnya dipecat dari tentera. Selepas itu, Jeffrey Dahmer sempat bekerja di hospital, namun itupun tak lama, ia kembali dipecat akibat mabuk ketika bertugas.
Dalam keadaan menganggur ia tinggal menumpang di rumah neneknya di West Allis, Wisconsin, kota kelahirannya. Bermacam-macam kerja dilakukan untuk membiayai hidupnya, termasuk diantaranya mencuri, menjual ubat terlarang dan minuman keras.

Jeffrey Dahmer adalah seorang gay dengan penyimpangan sex yang ekstrim. Dia meyukai pasangan sex dari bangsa afrika atau asia. Pada tahun 1986, Jeffrey Dahmer, ditahan polis kerana bogel di tempat awam. Setelah bebas, dia sempat ditahan lagi dengan tuduhan yang sama. Pada 25 September 1988, ia melakukan pelecehan seksual terhadap anak-anak, kembali ia dijatuhi hukuman penjara selama 12 bulan. Penghakiman mewajibkannya mengikuti terapi untuk menyembuhkannya dari penyimpangan seksual.

Kerana dianggap berkelakuan baik selama di penjara, 10 bulan kemudian Jeffrey Dahmer dibebaskan lebih awal. Sejak masa pembebasan bersyarat inilah ia memulai kariernya sebagai pembunuh berantai. Sebenarnya pembunuhan pertamanya dilakukan ketika musim panas tahun 1978, ketika ia masih tinggal di rumah orang tuanya. Korban pertamanya adalah seorang hitch hicker (orang yang menumpang kenderaan) bernama Steven Hicks, dia membawanya ke rumah dan menawarinya minum bir. Diduga Steven Hicks menolak untuk melakukan hubungan seks dengan Dahmer, hal ini kemudian membuat Dahmer berang dan kemudian memukul kepala Steven Hicks dengan barbel hingga mati.

Pembunuhan atas Steven Hicks ini tidak diketahui siapapun hingga terungkap di persidangan dikemudian hari. Dahmer menguburkan mayat Steven Hicks, di halaman belakang rumahnya. Kemudian pada ketika baru bebas setelah ia ditahan kerana bogel di tempat awam, dia juga sempat membunuh lagi sebelum ditangkap kembali pada tahun 1988 kerana pelecehan seksual terhadap anak-anak. Korban yang dibunuhnya pada 15 September 1987 adalah pasangan seknya bernama Steven Tuomi. Mayat Tuomi dipotong-potong sebahagian dibuang sedikit demi sedikit dan sebahagian lagi disimpan di dalam tong dan sebahagian lagi dia letakkan di peti sejuk untuk dimakan.

Setelah pembunuhan dan kanibalisasi atas Tuomi, Dahmer nampak menjadi terbiasa membunuh, dia menjadi tidak segan-segan lagi membunuh pasangan seknya yang biasanya dia ambil dari Gay Bar (Bar tempat berkumpul para lelaki gay yang banyak terdapat di Amerika). Pasangan sek yang tidak menyenangkan hati Dahmer harus membayar perbuatannya dengan nyawanya. Setelah dibebaskan bersyarat pada tahun 1988, dia kembali melakukan dua pembunuhan pada tahun yang sama, dan melakukan pembunuhan berikutnya di awal tahun 1989.

Anda dapat menyaksikan sebagian dari kisah Dahmer pada video berikut:



Gila..Anak tuntut mak bapak di mahkamah kerana tak bagi duit saku


MADRID – Seorang lelaki berusia 25 tahun menuntut kedua orangtuanya kerana tidak memberikan wang saku.

Namun, pengadilan keluarga Sepanyol menolak tuntutan tidak memberikan wang saku yang diajukan pemuda tersebut kepada kedua orangtuanya. Pengadilan pun memerintahkan pemuda tersebut untuk pergi dari rumah dan mencari pekerjaan.

Si anak yang namanya tidak disebutkan, menuntut kedua orangtuanya kerana telah memotong wang sakunya sebesar USD587 .Demikian seperti dilapor Think Spain, Ahad (1/5/2011).

Hakim Jose Luis Utrera mengatakan, meskipun tingginya tingkat pengangguran di Sepanyol, pemuda tersebut masih mampu mencari pekerjaan dan keluarga tidak mampu lagi memberinya wang bulanan kerana dia sudah dewasa.

“Orangtua tidak memiliki kewajiban tak terbatas atau mutlak untuk memberikan biaya hidup untuk anak-anak mereka yang sudah dewasa. Tuntutan kerana tidak memberikan biaya hidup hanya terbatas untuk situasi tertentu,” ujar hakim.

Namun demikian, hakim mengatakan pada keluarga pemuda tersebut untuk memberinya 200 euro untuk dua tahun lagi supaya dapat membantu pemuda tersebut berdikari.

Terselamat walaupun kepala dah dilahab ikan yu


David Miles, seorang pencari tiram dari Pantai Westport Union, California, mungkin bukan satu-satunya penyelam yang selamat dari serangan yu.
Namun hal yang dapat dikatakan sebagai keajaiban, keberuntungan ,kepada David Miles.Dia dilahap oleh yu putih besar dengan bahagian kepala telah masuk ke dalam mulut yu tersebut.

Diduga yu menyangka mangsanya adalah singa laut atau tertarik oleh kilauan logam dari tali pinggang yang dikenakan David Miles, yu putih raksasa tersebut menyerang David Miles. Serangan tersebut membuat bahagian kepala David Miles dan sebagian tubuh atasnya terlahap ke dalam mulut yu tersebut, beruntunglah yu tersebut tidak langsung menutup mulutnya, dan David Miles, secara refleks dapat mengeluarkan kepala dan tubuh bahagian atasnya dari mulut yu.

Dalam keadaan terluka dan terkejut, David Miles, berenang menuju pulau karang terdekat, memanggil teman-temannya untuk menolongnya.
Meskipun lukanya harus ditutup dengan ratusan jahitan, namun David Miles selamat tanpa cacat, luar biasa .

Anda dapat menyaksikan ilustrasi kejadiannya pada tayangan video berikut:



Video lelaki yang terkena petir 2 kali tapi masih boleh berjalan yang heboh di internet

Beberapa waktu terakhir warga internet dihebohkan oleh sebuah video yang di upload ke Youtube tentang kejadian mencengangkan bagaimana seorang lelaki yang berjalan tersambar petir sehingga pengsan namun masih boleh bangun, hingga beberapa saat setelah bangun lelaki tadi kembali berjalan, namun beberapa langkah setelah berjalan lelaki tadi kena sambar petir lagi hingga pengsan.

Berehat setelah terkena sambaran petir kedua

Seperti halnya sambaran pertama dimana lelaki tadi jatuh dan bangun, disambaran petir kedua inipun lelaki tersebut boleh bangkit bangun dan berjalan lagi. Hingga kini belum ada penjelasan berkait video tersebut. Seperti yang ditulis di laman mail Online yang dikutip ruanghati.com hanya menceritakan kejadian aneh dan mencengankan tersebut tanpa menyebut letaknya tempat kejadian dan mangsa yang bersangkutan.

Kontroversi ini ramai berdebat di berbagai forum internet terkait tayangan video ini, ada yang menyebutnya sebagai rekayasa, ada yang menyebutnya sebagai asli bahkan ada yang mengatakan reka photoshop, namun hal itu susah untuk sebuah rakaman video. Namun pendapat yang mengatakan video tersebut rekayasa juga beralasan bahawa sambaran petir tersebut umumnya diikuti kilat beberapa kali bukan tunggal seperti yang terlihat. Percayakah Anda?-ruanghati.com


Gempak.perhentian bas boleh keluarkan bunyi orang batuk

Terperanjat orang yang hampiri bus stop ini...
saya petik dari kosmo online

LONDON - Pihak berkuasa kesihatan Britain akan membina perhentian bas baru yang mengeluarkan bunyi batuk berkahak perokok apabila orang ramai mendekatinya, lapor sebuah akhbar semalam.

Perhentian bas itu yang menelan belanja £1,200 sebuah (RM5,939), dilengkapi cip sensor yang dapat mengesan kehadiran manusia seterusnya mengeluarkan bunyi manusia sedang batuk.

Setakat ini, sebanyak 15 buah kemudahan itu telah dibina dalam fasa percubaan di seluruh Britain, terutamanya di kawasan yang banyak mencatatkan kes kanser paru-paru.

Pembinaannya merupakan sebahagian kempen antimerokok di negara itu bagi menggalakkan perokok yang mengalami batuk berpanjangan supaya menjalani pemeriksaan kesihatan.

"Tempat perhentian bas unik ini merupakan kempen iklan kesihatan baru yang dapat menarik perhatian orang ramai," kata seorang pegawai kesihatan, Dr. Phil Sawyer. - Agensi

Simpan jari dikerat Ah Long

Gila betul Ah Long ni...
saya petik dari myMetro


KUALA LUMPUR: Sebahagian telinga kirinya dipotong, begitu juga ibu jari tangan kiri manakala kedua-dua tangan dan kakinya turut ditetak hingga hampir putus.

 Itu penderitaan yang dilalui seorang peniaga akibat kekejaman ceti haram atau along menyebabkan dia terlantar di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang selama seminggu sebelum dipindahkan ke wad biasa, kelmarin.

 A Muthukrishnan, 42, yang mengusahakan perniagaan daging kambing diserang tiga lelaki bersenjatakan parang dipercayai konco along di hadapan rumahnya di Bandar Baru Selayang, di sini, pada kira-kira jam 4 pagi, 23 April lalu.

 Serangan ke atasnya disebabkan dia dikatakan gagal melunaskan hutang RM50,000 sedangkan dia sudah pun membayar lebih daripada RM60,000 sejak lima tahun lalu.

Dalam kejadian serangan itu, mangsa yang menaiki motosikal untuk memulakan perniagaannya dihalang sebuah kereta tidak diketahui jenisnya.

GiSuami Isteri cuba bunuh kesemua anak kerana takut kesan pemanasan global

Ajaib! Seorang bayi selamat setelah ditembak di dadanya. Padahal selama tiga hari peluru bersarang di dadanya.

Bayi perempuan berusia 7 bulan itu ditembak oleh orangtuanya. Setelah menembak, ayah dan ibu  bayi itu  pun membunuh diri. Mereka juga membunuh abang bayi tersebut.

Peristiwa ini terjadi di Kota Goya, Argentina seperti diberitakan Latin American Herald Tribune dan dilapor harian Telegraph,

Pasangan suami isteri Argentina, Francisco Lotero (56) dan Miriam Coletti (23) meninggalkan pesan sebelum bunuh diri. Dalam pesan tersebut, mereka menuliskan bahawa mereka bunuh diri dan membunuh anak-anak mereka kerana takut akan impak pemanasan global.

Polisi setempat mendatangi rumah keluarga tersebut setelah para tetangga melaporkan adanya bau busuk dari rumah mereka. Di dalam rumah tersebut, polis menemukan Lotero dan Coletti telah meninggal dunia. Keduanya tewas dengan luka tembak di dada. Anak lelaki mereka yang berumur dua tahun juga tewas dengan luka tembak di punggung.

Sedangkan sang bayi perempuan ditemukan polis dalam keadaan berlumuran darah kerana luka tembak di dada. Dia masih hidup dan dilarikan ke hospital Keadaannya ketika ini mulai stabil.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved