Pemerintah Perancis Bakal Larang Muslim Solat Berjamaah

on 18 April 2011

PARIS, RIMANEWS – Pemerintah Perancis berniat kembali kepada anti-Islam setelah sebelumnya, undang-undang kontroversi larangan pemakaian jilbab, mendapat protes hebat dari umat Islam. Dengan alasan kerana warga Muslim menunaikan solat di pinggir jalan, pemerintah Perancis berniat membatasi kebebasan warga Muslim dalam menunaikan kewajiban agama mereka.

Menteri Dalam Negeri Perancis, Claude Guéant, yang dikenal sebagai salah seorang think-tank politik anti-Islam di negara ini, menetapkan peraturan baru melarang pelaksanaan solat jamaah di pinggir jalan.

IRNA melaporkan, surat khabar Le Parisien dalam hal ini menulis, Guéant mengatakan, “Kami tengah mencari cara untuk melarang penunaian solat berjamaah di pinggir jalan.”

Mendagri Perancis mengemukakan pernyataan itu di ketika penunaian solat berjamaah di pinggir jalan, sangat jarang terjadi, dan biasanya hanya dilakukan di wilayah-wilayah yang memiliki fasiliti sangat terbatas atau batasan yang dilakukan pemerintah. Selain itu, warga Muslim Perancis juga menunaikan solat berjamaah itu tanpa mengganggu orang lain.

Menjawab pertanyaan soal sedikitnya jumlah masjid di Perancis, Guéant mengatakan, di Perancis dapat dibangun masjid yang lebih banyak. Namun Guéant tidak memberikan keterangan lebih teperinci bagaimana masjid-masjid tersebut dapat dibangun.

Di kota Nice misalnya, hanya terdapat dua masjid, dan warga Muslim di kota itu harus menempuh jalan jauh untuk pergi ke masjid. Namun masalah yang paling penting adalah bahawa kedua masjid itu tidak mampu menampung seluruh warga Muslim yang hendak menunaikan solat berjamaah.

Berkait implementasi larangan solat berjamaah di tepi jalan itu, Guéant menjelaskan, “Harus ada cara untuk menghentikan solat berjamaah di tepi jalan, dan saya secara peribadi memprioritaskan penggunaan “kekuatan” dalam menjalankan ketentuan tersebut.

Guéant hingga kini telah berulangkali memprovok umat Islam, termasuk penilaiannya terhadap peningkatan jumlah warga Perancis yang memeluk agama Islam. Keadaan ini menurut Guéant sangat disayangkan dan akan menjadi masalah serius bagi Perancis.

Sejumlah politik anti-Islam dalam pemerintahan Perancis yang beberapa waktu lalu melarang penggunaan burka, telah memasuki tahap baru yang lebih serius.

Laurent Booth, saudara perempuan isteri bekas perdana menteri Inggris, Tony Blair, dalam wawancaranya dengan IRNA, menepis klata para pejabat Perancis bahawa kaum perempuan yang mengenakan burka merupakan ancaman pengganas dan keamanan.

Dikatakannya, “Kaum perempuan berjilbab sebetulnya memang merupakan ancaman bagi negara-negara Barat. Namun ancamannya tidak dalam bentuk kekerasan seperti yang dikatakan oleh para politik Barat, melainkan kerana busana Muslimah pada hakikatnya telah menyoal kebebasan kaum perempuan di Eropah dan Amerika.”

Pramugari Hong Kong Airline Diajarkan Kung Fu

HONG KONG - Perusahaan penerbangan di Hong Kong kini memberikan pelajaran bagi pramugarinya untuk mempelajari kung fu untuk menghadapi para penumpang yang mabuk dan keras kepala.

 Hong Kong Airline mengatakan seluruh stafnya kini telah diundang untuk mempelajari wing chun, jenis kung fu untuk jarak dekat. Tapi ilmu bela diri tersebut hanya diperuntukkan bagi kru kabin.

 Perusahaan penerbangan tersebut sudah tiga kali mengalami insiden yang buruk dengan penumpang, demikian ujar Eva Chan, wakil general manager corporate communication.

 Dua minggu lalu seorang kru terpaksa harus mengeluarkan jurus kung funya pada saat penerbangan dari Beijing ke Hong Kong.

 "Salah satu penumpang sakit, mungkin kerana terlalu mabuk. Para pramugari berusaha untuk mengangkatnya dan dia tersebut menyedari bahwa latihannya sangat membantunya," ujar Chan, seperti dilapor AFP.

 "Seharusnya, seorang wanita akan sulit untuk mengangkat seorang lelaki gendut, apalagi jika sedang mabuk, tapi berkat latihannya, dia dapat menangani hal tersebut dengan mudah," lanjutnya.

189 Tahun Tergantung di almari, Mayat Seorang Pembunuh Akhirnya Dikuburkan

Mayat pembunuh yang dihukum mati pada 1821 itu akhirnya ditemukan tergantung di dalam almari di Universit Bristol. Jasad tersebut akhirnya boleh dikebumikan  setelah tergantung selama 189 tahun.

John Horwood, nama pembunuh tersebut, didapati bersalah pada 1821 setelah membunuh bekas kekasihnya, Eliza Balsom, ketika dia berusia 18 tahun. Dia membaling Balsom dengan batu kerikil ketika Balsom sedang menyeberang di sebuah sungai di Bristol.

Mary Halliwell dan tengkorak John Horwood

Serangan Horwood sebenarnya tidak menyebabkan luka serius. Tapi, Horwood meninggal dunia setelah menderita infeksi ketika doktor bedah membuat sebuah lubang di kepalanya untuk mengurangi tekanan darah yang terus keluar. Horwood pun akhirnya dinyatakan bersalah atas kematian Balsom dan kemudian dihukum mati.

Dr Richard Smith, yang melakukan pembedahan pada Eliza Balsom, menolak izin untuk mengembalikan jasad John Horwood ke keluarganya. Jasad Horwood akhirnya digunakan untuk keperluan pembedahan di Hospital Kerajaan Bristol (Bristol Royal Informary). Setelah pembedahan di depan 80 orang, Dr Smith menyimpan kerangka Horwood dan menaruhnya di sebuah almari pameran sebelum kemudian diberikan ke Universitas Bristol.

Mary Halliwell (67 tahun) akhirnya menemukan John Horwood dan memenangkan hak hukum keatas jasad Horwood. Pada Rabu (13/4) ini, Halliwell akhirnya boleh menguburkan John Horwood. Tengkorak John Horwood digantung di luar penjara New Bristol selama sejam sebelum akhirnya dikuburkan.

Berdasarkan borang pemohon keluarganya, John Horwood adalah saudara laki-laki dari moyang Halliwell.

sumber : http://www.republika.co.id

Video telur dalam telur

Proses meletakkan wajah palsu pada seorang ibu








Nasib ibu ini sungguh baik kerana kemajuan teknologi dan
perubatan dapat membuat hatinya gembira kembali..

Bayi bermata satu dari India

Seorang bayi laki-laki di India dilahirkan dengan satu mata di tengah dahi dan tidak memiliki hidung.


Semakin maju teknologi dan perubatan semakin aneh juga permasalahan yang dihadapi.

Seorang wanita dari India, Veena Chavan (34th) yang baru saja melahirkan seorang bayi melalui operasi cesar (sinlung.com).

Apa yang terjadi kemudian membuat para doktor terkejut . Mereka menyaksikan kehadiran seorang bayi bermata satu dan tidak memiliki hidung.

Pada minggu ke 32 ketika masih dalam kandungan, doktor kandungan telah menemukan kelebihan gumpalan air di otak sang bayi melalui pemeriksaan sonogram.

“Anak ibu menderita Cyclopia,” kata Dr Ashok Anand, seorang profesor ginekologi, ketika memberikan pesan kepada Veena bahawa anaknya meninggal 24 jam setelah lahir. Berita yang tentunya sangat menyedihkan bagi seorang ibu, apalagi dia belum sempat menggendongnya.

Ini adalah kehilangan kedua dari tiga kali kehamilan Veena. Putri pertamanya, 8th, tumbuh normal. Namun dia mengalami keguguran pada kandungan kedua dan kembali kehilangan anak ketiga.

Kasus Cyclopia sudah terjadi sejak berabad-abad lalu.

Tahun 2006, seorang bayi cyclopic juga lahir di India dan meninggal beberapa hari kemudian.

Tahun 2005, kes serupa terjadi juga di Russia.

Tahun 1634, seorang ilmuan Italia, Fortunio Liceti menulis dalam buku ‘De Monstrorum’ : seorang bayi cyclopic perempuan lahir di Firme, Italia dan berumur hanya 1 hari. Namun ketika itu, hal-hal aneh masih dihubungkan dengan hal-hal yang berbau kutukan.

Tahun 1896, sebuah buku kedoktoran berjudul ‘Anomali and Curiosities’ mencatat seorang bayi cyclopic terlahir di awal tahun 1800, dan bertahan hanya 73 jam.

Di zaman serba modern ini, ternyata masih terdapat banyak fenomena yang belum terpecahkan di dunia perubatan. Ada yang salah’ kah?

Link artikel ini:
http://cahayaku-cahayamu.blogspot.com/2011/03/bayi-bermata-satu-dari-india.html

Bagaimana perasaan anda sebagai guru jika murid dalam keadaan begini?

image

Tugas seorang guru ialah memberi ilmu serta membimbing seorang pelajar untuk menjadi  insan yang berpengetahuan serta berilmu.Tetapi apa perasaan guru itu sendiri bila ilmu yang hendak dicurahkan itu disambut dengan keadaan seperti gambar diatas.Bila murid kurang bijak guru dijadikan sasaran kerana tak tahu mengajar.Tetapi keadaan sebenarnya murid itu sendiri yang kurang berminat untuk mendapatkan ilmu.

Lampu merah seks bikin kecoh

Liputan6.com, Nimwegen: Sebuah lampu merah berbentuk sepasang kekasih tengah berhubungan badan, membuat heboh para pengguna jalan dan pemandu kendaraan. Laman Metro.co.uk mewartakan, Ahad (17/4), lampu lalu lintas khusus untuk pejalan kaki ini terdapat di Kota Nimwegen, Belanda.

Gambar orang tengah berhubungan seks secara anal ini terdapat di lampu berwarna hijau. Orang ramai selalu memincit tombol di lampu ini untuk melihat gambar di lampu lalu lintas tersebut. Kerana itu, pemandu jadi harus berhenti secara mendadak untuk memberikan kesempatan pejalan kaki melintas.

“Lampu pejalan kaki ini selalu dipicit. Sungguh menyusahkan. Apalagi jika di ketika sibuk. Banyak kendaraan yang tidak sabar dan merasa terganggu,” ungkap salah seorang petugas polis lalu lintas.

Lampu lalu lintas seks ini diperkirakan akibat hacker. Ketika ini, pejabat pengangkutan sedang menyelidiki bagaimana hacker berhasil masuk ke dalam sistem lampu lalu lintas dengan memanipulasi gambar.

“Kami tengah menyelidiki siapa yang memiliki akses dan mengambil kesempatan melakukan hal ini,” ungkap juru bicara Dewan Kota Nimwegen.

Wow...Anjing boleh nilai hati manusia

ROM - Saintis mendakwa anjing boleh melihat bagaimana manusia melayan satu sama lain untuk didekati meminta makanan.

Kajian menunjukkan haiwan ini mampu mengkategorikan manusia sebagai seorang yang murah hati atau tidak dengan hanya melihat bagaimana mereka melayan orang lain.

Haiwan bijak ini kemudian menggunakan maklumat itu untuk memilih siapa untuk didekati ketika meminta makanan.

"Kita sudah tahu mengenai kemahiran haiwan bijak ini, namun membuat kesimpulan mengenai watak manusia dengan hanya melihat mengamati bagaimana mereka melayan satu sama lain adalah sesuatu yang lain," kata penyelidik dari Universiti Milan, Itali, Marshall-Pescini

saya petik dari Sinar Harian

Wanita yang kena serpihan gelas di muka kini dah cantik

EDINBURGH - Empat tahun lalu, wajah Jo Minto dipenuhi dengan luka disebabkan terkena serpihan sebuah gelas yang pecah apabila ia dilempar oleh seorang lelaki di sebuah bar, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Dia memerlukan 35 jahitan dan menjalani pembedahan selama empat hari bagi mengeluarkan serpihan kaca kecil yang tertanam di muka dan matanya.

Ekoran kejadian itu, dia meninggalkan kerjayanya sebagai model.

Pada tahun lalu, Minto, 23, didesak oleh keluarga dan rakan-rakannya untuk terlibat dalam dunia peragaan.

Dia kemudian mendapat tempat dalam pertandingan Ratu Cantik Edinburgh tahun ini.

"Semua itu (wajahnya cedera) merupakan sesuatu yang sudah berlalu dan saya kini tampil untuk memulihkan semula kerjaya saya," katanya.

Gelas bir itu dibaling oleh seorang samseng, Alexander Varndell di sebuah pub di Tranent, Lothian Timur pada Februari 2007.

Varndell dihukum penjara dua tahun kerana melakukan serangan itu. - Agensi

saya petik dari kosmo online

[Gila] Lelaki ini bunuh anak sendiri dan hantar gambar kepada emaknya


FORT WORTH - Seorang lelaki dari  Texas terancam hukuman berat setelah mengirimkan pesan perpisahan kepada bekas kekasihnya sambil mengirimkan foto anak mereka yang sudah tak bernyawa.

Gabriel Armandariz ditahan dengan wang jaminan mencapai USD1,5 juta atas tuduhan pembunuhan tingkat pertama di Young County, Texas. Armandariz dituduh telah membunuh dua anak laki-lakinya setelah bekas kekasihnya mengaku menerima pesan-pesan aneh dari dirinya.

Bekas kekasih Armandariz yang juga merupakan ibu dari Gatlin (2) dan Luke (8 bulan) mengklaim jika lelaki 28 tahun itu terus-menerus menghubunginya serta mengirimkan foto-foto ‘menyeramkan’.

Satu foto yang dikirimkan Armandariz menunjukkan Gatlin dan Luke sedang duduk di tempat tidur. Foto lain menampilkan Armandariz bersama kedua anaknya berbaring di tempat tidur. Di bawah foto itu, Armandariz menuliskan pesan “Kami mencintaimu, selamat tinggal.”

Armandariz kemudian mengirimkan foto yang menunjukkan bayi Luke telah meninggal dunia, demikian seperti dikutip Yahoo News, Jumaat (15/4/2011). Meski sempat meragukan kebenaran foto itu, bekas kekasih Armandariz akhirnya melapor ke polis.

Setelah melakukan pencarian semalam suntuk, polis pun menemukan jasad keduakanak-kanak malang itu, Khamis waktu setempat.

Ibu kedua anak itu dikhabarkan dalam keadaan terkejut dan terus menangis. Ketika insiden menyedihkan itu terjadi, dia tengah bekerja keras bersama seorang penguam untuk mengambil kembali anak-anaknya setelah Armandariz membawa mereka beberapa bulan lalu.

Sumber :http://www.okezone.com




Salah tempat raikan gol,tak pasal-pasal kena lempang

Peminat fanatik Lady Gaga bunuh kucing sebab nak tiru pakaian penyanyi itu

TRIBUNNEWS.COM - Seorang peminat fanatik Lady Gaga membunuh kucing demi penyanyi idolanya itu. Kerana penggemar fanatik ini membunuh kucingnya agar boleh mendapatkan darah untuk kostum seperti yang dikenakan Gaga di MTV Video Music Award tahun 2009 lalu.


The Sun melaporkan peminat Gaga bernama Angelina Barnes menenggelamkan kucingnya yang berumur 15 tahun sebelum menrobek perutnya dan mengeluarkan matanya.

Hati kucing tersebut ditemukan di tempat make up Barnes di bilik mandi. Barnes yang berusia 20 tahun dikenai tuduhan melakukan kejahatan terhadap haiwan dan mendapatkan perawatan di hospital.

Ia dikenai tuduhan ketika seorang keluarganya pulang ke rumah dan menemukan Barnes mengenakan jaket panjang dengan wajah dipenuhi darah dan siap ke konsetr. Barnes akhirnya tak jadi ke konsert dan didiagnosa mengidap depresi. Meski demikian, si tetangga berkata jika kekerasan yang dilakukan Barnes di luar dari karakter sebenarnya

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved