Remaja Perempuan Ini Setiap Malam Tidur dengan King Cobra

on 14 April 2011

Jika ular jenis King Cobra merupakan salah satu haiwan paling beracun di dunia dan dianggap sangat berbahaya untuk didekati, namun bagi sebahagian orang ini bukanlah suatu larangan.

Seorang kanak-kanak perempuan bernama Kajol Khan dari India yang ternyata lebih memilih King Cobra sebagai teman mainnya daripada anak patung  (the sun.co.uk).


Meskipun sudah pernah dipatuk tiga kali, namun Kajol tidak merasa takut mengajak mereka  bermain bersama, bahkan setiap malam tidur dengan King Cobra.

Jenis ular yang membawa ‘bisa’ sangat keras hingga konon boleh membunuh 40 orang ini seolah menjadi teman curhatnya. “Mereka adalah teman baik saya,” kata Kajol. “Memang sungguh terasa sakit ketika saya dipatuk, tapi saya tahu, mereka hanya bergurau saja.”



Ayahnya, Taj Mohammad (55th) merupakan seekor pawang ular yang sehari-hari didatangi orang untuk berubat dari hempedu ular. Sementara sang ibu, Salma Bano (45th) tidak menyukai tingkah laku anak perempuannya yang terlalu dekat dengan ular, yang menyebabkan Kajol dikeluarkan dari sekolah setelah suatu hari ditangkap membawa ‘teman mainnya’ ke sekolah.

“Saya benci ular,” kata Salma. “Tapi saya mencintai suami dan anak saya, dan saya tidak ingin membuat mereka berdua patah hati jika saya mengusir semua ular-ular di rumah ini.”

sumber : http://cahayaku-cahayamu.blogspot.com

Lelaki Mesir Mengaku Imam Mahdi di Masjidil Haram

Hidayatullah.com–Jamaah solat Asar hari Selasa (12/4) di Masjidil Haram terperanjat ketika seorang lelaki merebut pembesar suara dan mengumumkan bahawa dirinya adalah Imam Mahdi.

Arab News melaporkan, menurut para saksi imam baru saja memulai solat ketika lelaki tersebut tiba-tiba merebut mikrofon dan membuat pernyataan mengejutkan. Petugas keamanan masjid bertindak cepat menahan lelaki yang disebut-sebut berkebangsaan Mesir dan berusia 30-an tahun.

Petugas membawa lelaki itu ke pos penjagaan yang berada di komplek Masjidil Haram untuk disiasat.

Polisi menyimpulkan lelaki menghadapi masalah mental.

Cara menghidupkan lilin menggunakan asapnya



Ditemukan Makam Gay Tertua berumur 5000 Tahun

Baru-baru ini para arkeologi melakukan penggalian kuburan zaman batu di wilayah Republik Czechoslovakia  Di dalam komplek makam yang dikatakan berumur 2900 – 2500 sebelum masihi ini ditemukan sebuah kerangka manusia yang oleh arkeologi dianggap sebagai penganut orientasi seksual yang berbeza (dailymail.co.uk).

Menurut mereka, selama peringkat tahun-tahun ini, para lelaki umumnya dikuburkan berbaring di sisi kanan dengan kepala menunjuk ke arah barat, dengan senjata, palu, pisau batu dan beberapa jenis makanan sebagai bekal untuk perjalanan ke dunia lain.

Sementara para wanitanya dikubur di sisi kiri dengan kepala menghadap ke timur, dilengkapi dengan kalung dari gigi haiwan, anting-anting tembaga, teko dan panci yang ditempatkan di dekat kaki.




Namun di salah satu makam, mereka menemukan sebuah kerangka dengan posisi yang aneh. Berada di kompleks makam laki-laki dengan kepala menghadap ke barat, namun dibekali dengan teko, panci, tanpa senjata dan pisau.

Tentunya ini bukan merupakan suatu kesalahan yang tidak disengaja. Mengingat di zaman itu, orang melangsungkan sebuah pemakaman dengan sangat cermat dan serius.

“Sejarah dan Etnologi mengatakan bahawa orang-orang di tahun ini melakukan upacara pemakaman dengan sangat serius dan sangat tidak mungkin ini merupakan suatu kesalahan yang tidak disengaja,” kata pemimpin peneliti, Kamila Remisova Vesinova. “Kemungkinan besar adalah bahawa lelaki ini selama hidupnya memiliki orientasi seksual yang berbeza, homoseksual atau pondan."

Wanita Ini Ingin Jadi Tergemuk di Dunia

NEW JERSEY – Seorang wanita biasanya ingin memiliki tubuh yang langsing dan indah, tapi tidak bagi Donna Simpson. Dia berniat menjadi wanita terberat di dunia.

Wanita asal New Jersey, Amerika Syarikat yang kini beratnyat 273 kilogram (kg) ini berniat menambahkannya menjadi 457 kg.

Untuk melancarkan niatnya, ia selalu memakan 12 ribu kalori per hari, dengan memakan 70 potong sushi, yang menjadi makanan kesukaannya, hanya dengan sekali duduk.

Simpson mulai hobi makan ketika ia masih bersuamikan seorang tukang masak yang selalu membawa makanan ke rumah.

Hasil pernikahannya itu mereka mendapatkan seorang anak lelaki, namun kemudian bercerai. Setelah itu, tubuhnya mulai ‘membesar’. Dia pun cuba untuk melakukan diet, tapi akhirnya gagal.

Dia pun kembali menemukan jodohnya di dunia maya yang mempertemukan pasangan yang memang memiliki berat lebih.

Ketika Simpson melahirkan anak keduanya, 19 doktor dan beberapa jururawat membantunya melahirkan dengan jalan operasi cesar.

Seperti dilapor Orange, Khamis (14/4/2011), ketika melahirkan putrinya tersebut, beratnya telah mencapai 241 kg.

Sumber :http://www.okezone.com/

‘Tentara Allah’ Bantu Penduduk Kampung Melayu Selambo – Deli Serdang


Jakarta (voa-islam) – Pagi itu, waktu Dhuha, pukul 10.00 WIB, setelah selesai berladang, 20 petani Kampung Melayu Selambo, Deli Serdang, Sumatera Utara yang sedang rehat di teras Masjid Al Barakah, tiba-tiba diserang sekitar 300 lebih kelompok lelaki bersenjata tajam. Sambil mengacukan golok, tombak, sabit, dan batu, kelompok itu meneriakkan: “Bunuh, cincang saja orang Islam teroris, di Jakarta kalian boleh menang, tapi jangan cuba-cuba disini.”

Bukan hanya mengacungkan senjata, tapi juga melempari atap masjid tersebut dengan batu, sampai atapnya bocor di sana-sini. Kejadian itu terjadi, Sabtu, 30 Oktober 2010 lalu. Hingga masuk waktu Zuhur, petani yang semuanya muslim itu bertahan di dalam masjid. Di tengah situasi yang mencekam dan dipenuhi rasa takut itu, para petani mengumandangkan azan. Setelah azan, mereka meneriakkan takbir “Allahu Akbar”.  Lalu apa yang terjadi, para penyerang itu lari lintang pukang.

Ramai saksi baik di pihak penyerang mahupun para pekerja bangunan yang sedang bekerja di sekitar masjid, menyaksikan dan melihat langsung pasukan berjubah putih, berpakaian ala Romawi dan Ninja. Kata seorang warga yang bekerja sebagai pekerja bangunan kepada Pengurus FUI Sumatera Utara, ia seperti menonton filem dari atas balkoni saja. Bahkan dia melihat para penyerang yang berjumlah ratusan orang itu saling berkelahi sendiri.

Lantas siapakah pasukan berpakaian ala Romawi, berjubah putih dan bergaya Ninja seperti yang disaksikan ramai orang? Bukan tidak mungkin, Tentara Allah datang memberi pertolongan kepada umat Islam di Kampung Melayu Selambo – Deli Serdang yang terkepung dalam keadaan tak berdaya.Wallahu’alam bishshowab.

Subhanallah, aneh bin ajaib, walaupun warga muslim yang hanya berjumlah 20 orang ini dalam posisi diserang, tapi yang terkorban adalah di pihak penyerang. Dikhabarkan, empat orang penyerang terluka, dua diantaranya kritis dan harus dirawat di sebuah hospital di Medan.

Bayangkan,  300 melawan 20. Logiknya, yang sedikit akan dikalahkan yang banyak. Sedangkan, menurut pengakuan Sabarudin, dirinya bersama rakannya tidak melakukan perlawanan, dengan alasan takut dan tidak punya senjata. Setelah mengepung warga muslim di Masjid Al Barakah itu, akhirnya para penyerang mundur ke belakang dan membakar tujuh unit rumah penduduk.

Diantara penyerang itu, kata Sabarudin Sagala, salah seorang petani yang diserang itu, mengenali beberapa wajah yang ternyata sebahagian berasal dari warga setempat. “Kelompok penyerang itu sepertinya pengganas dan ada diantara mereka, yang saya kenal,” ujarnya.

Tak lama kemudian,pihak polis mulai melakukan pengamanan di sekitar masjid. Keanehan kembali terjadi, sekitar pukul 14.00 WIB, ketika salah seorang anggota polis sedang rehat di ruang Masjid Al Barkah. Tiba-tiba saja, kaki  kirinya seperti ada yang terangkat. Begitu terbangun, polis itu melihat makhluk berukuran tinggi besar dan mengerikan. Percaya atau tidak, wajah makhluk  itu terlihat hingga di hujung langit.

Melapor Malah Ditahan

Kepada wartawan, Sabarudin Segala yang bergabung sebagai anggota Himpunan Tani d wilayahnya itu itu mengatakan, sejak Subuh, dia bersama rakannya sesama warga Kampung Melayu Selambo, Deli Serdang, Sumatera Utara, memang terbiasa berkumpul di teras masjid, tak jauh dari ladang, tempat mereka menanam Palawijaya. “Kami biasa minum kopi di teras masjid.”

Seingat Sabarudin, Dari 20 petani yang bertahan di Masjid Al Barkah, diantaranya adalah bernama Thamrin, Midun, Amal Limbong, Andri Pasi, Thoriq, Nasrin Limbong, Darto, Tenang, Kholid, Rosyid, Sapriyadi, Sobri dan Ilyas.

Kes penyerangan, kata Sabarudin, bukanlah yang pertama, sebelumnya,ladang milik warga juga sempat dirosakkan seorang lelaki yang dibayar” Motifnya adalah agar kami terusir dari ladang tersebut. Ada mafia tanah yang ingin merebut ladang petani yang kesemuanya muslim. Hingga saat ini pelaku yang merosakkkan ladang petani Kp Melayu Selambo itu belum ditetapkan sebagai tersangka. Warga meyakini, ada individu yang dilindungi polis yang terbabit dalam kes ini.

Pernah, petani yang dirosakan ladang itu menemukan mesin perosak yang ditinggalkan pelaku di ladang mereka. Ketika petani melapor pada polis, justru sang pelapor itu yang dituduh mencuri mesin milik si perosak ladang itu.Polis malah menahan Ridho Limbong, warga dan petani yang melapor, selama 11 hari. Kerana tidak terbukti, akhirnya Ridho Limbong dikeluarkan dari tahanan.

FUI Sumatera Utara (FUI SU) yang dipimpin oleh Ustadz Sudirman Timsar Zubil yang mendampingi korban petani muslim Kp Melayu Selambo-Deli Serdang ini, telah berupaya menjembatani berbagai pihak berwenang untuk membantu menyelesaikan masalah.

Hingga saat ini petani muslim Kp Melayu Selambo masih mengalami trauma untuk kembali ke ladang. Dari tanah garapan masyarakat seluas 425 hektar, kini tinggal 10 hektar, kerana telah direbut mafia tanah yang melibatkan pihak berkuasat dan pejabat setempat. Anehnya, ketika ditagih warga untuk mengusut dan menangkap pelaku pembakaran rumah warga, pihak polis selalu berkata,. “Sulit. Menangkap pelakunya seperti menemukan jarum di atas tumpukan jerami,” kata warga menirukan ucapan polis.

Wanita Mengaku Warga Iran Bakar Al-Quran dan Post Aksinya ke YouTube

Aksi pembakaran kitab suci Al-Quran yang baru-baru ini terjadi di Florida AS yang dilakukan paderi kristian, kini ditiru oleh beberapa orang yang mengaku sebagai orang Iran.

Situs sunni-news.net memberitakan adanya sebuah video yang dipostkan ke web video YouTube yang memperlihatkan aksi pembakaran kitab suci Al-Quran yang dilakukan oleh beberapa orang yang berbicara dalam bahasa Parsi Iran.

Dalam video diperlihatkan seorang gadis (yang tidak kelihatan wajahnya) berbicara dalam bahasa Parsi serta mengaku orang Iran menghina Islam serta Al-Quran dan juga menghina orang Arab sebelum akhirnya ia membakar kitab suci Al-Quran tersebut.

Video berlanjut dengan aksi pembakaran Al-Quran yang dilakukan oleh pemuda yang dalam aksinya membakar Al-Quran juga berbicara dalam bahasa parsi.





Perempuan Diperkosa di Lapangan Terbang Ketika Tunggu Pesawat

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki ditahan setelah diduga memperkosa perempuan muda ketika dia sedang menunggu pesawat transit. Demikian dilapor FoxNews, Rabu (13/4/2011).

Si perempuan yang berusia 22 tahun ini ketinggalan pesawat menuju ke Illinois, Amerika Syarikat (AS). Tersangka bernama Alexander Bertrand (26) asal Oregon ini mengenal mangsa di bar lapangan terbang ketika tengah malam. Mereka kemudian melanjutkan pembicaraan di kerusi menunggu setelah bar tutup.

"Ia bertanya jika dia boleh mencium saya dan saya mengatakan tidak," katanya. Namun, si lelaki tak berputus asa. Ia kemudian mendorong si perempuan dan menjatuhkannya ke lantai. Si lelaki kemudian menarik seluarnya dan memperkosanya selama 10 minit.

"Ia menarik rambut saya dengan tangannya kemudian menengadahkan kepala saya. Setelah itu, ia kemudian menghentak kepala saya ke lantai," kata si mangsa Malangnya lagi, dua orang yang lalu tak melakukan apapun.

"Saya menderita dan dua orang itu tetap jalan. Tak ada petugas pengamanan di sana. Ini berlangsung selama 10 minit dan tak ada yang boleh menolong saya," jelasnya. Dua petugas kapal terbang kemudian melihat insiden itu dan menelefon polis.

Juru bicara lapangan terbeng Jenny Schiavone mengatakan seorang petugas menelefon 911 dan menahan Bertrand sampai polis tiba. Perempuan ini menghabiskan semalam di hospital kerana mengalami cedera termasuk lebam di mata dan kakinya.

Kereta sport RM1.35 juta bapa remuk angkara anak

Apa nak buat anak sendirikan???
saya petik dari kosmo online



BROKDORF, Jerman - Seorang remaja berusia 20 tahun hilang kawalan menyebabkan kereta sport bapanya yang berharga £275,000 (RM1.35 juta) remuk akibat terbabas di sebatang jalan raya di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Namun, remaja tersebut dan seorang penumpang wanita berumur 19 tahun hanya mengalami cedera ringan selepas kereta sport Gumpert Apollo itu terbabas baru-baru ini.

Seorang jurucakap polis berkata: "Kereta itu remuk sepenuhnya dan hanya bahagian penumpang yang masih berada dalam keadaan baik."

Pihak berkuasa kini melakukan siasatan bagi mengetahui sama ada remaja itu memandu dengan laju di kawasan yang mempunyai had kelajuan 80 kilometer sejam.

Kereta sport itu merupakan salah sebuah kereta yang paling laju di dunia.

Ia mampu memecut dari 0 hingga 100 kilometer sejam dalam tempoh 2.8 saat. - Agensi

BEN ASHAARI GEGAR LAGI

kita kasi gegar...sila klik untuk lebih detail

Wow! Jutawan di China hampir 1juta orang

INILAH.COM, Shanghai – Jumlah orang kaya di China telah mencapai hampir satu juta orang. Tepatnya, 960 ribu orang yang memiliki kekayaan di atas 10 juta yuan. Wow!

Berdasarkan laporan kekayaan tahunan yang baru dilapor, tanah utama China memiliki 960 ribu orang kaya yang harta peribadinya mencapai 10 juta yuan . Jumlah yang tercantum dalam laporan Hurun Wealth Report 2011 dari GroupM Knowledge, naik 9,7% dibandingkan tahun lalu.

Kenaikan harga properti dan Produk Domestik Bruto (PDB) yang tumbuh dengan amat cepat, merupakan pendorong terbesar dalam kenaikan jumlah orang kaya di China. Sebanyak 55% jutawan, mendapatkan kekayaan mereka dari bisnis peribadi.

Sebanyak 20% lainnya adalah spekulator properti yang menikmati kenaikan harga rumah. Sekitar 15% lagi, seorang ahli bursa saham dan  10% adalah eksekutif bergaji besar. Laporan Hurun Report ini merupakan ketiga kalinya dirilis, bekerja sama dengan GroupM Knowledge.

Seorang warga Australia mati ditanduk lembu ketika cuba menghantarnya

MELBOURNE – Seorang warga Australia meninggal dunia setelah ia ditanduk lembu tepat di bahagian dada.

Menurut penjelasan polis, pada ketika itu ia sedang cuba untuk menghantarkan lembu tersebut untuk dilakukan penyuntikan.

Lelaki, berusia 50 tahun itu lantas terlempar dan menghentam sebuah gerbang baja di peternakan lembu susu di pedesaan Victoria, Selasa , demikian dilapor Strait Times, Rabu (13/4/2011).

“Setelah kecelakaan itu, lelaki itu masih dapat berjalan menjauhkan diri dari lembu, namun tak lama ia jatuh ,” ujar polisi.

Lantas lelaki tersebut dilarikan ke hospital sebelum akhirnya dia meninggal di Royal Melbourne Hospital, tadi malam.

Sumber :http://www.okezone.com/

Restoran Angker dihuni 1000 Hantu

Sebuah restoran di Belgium dikenal sebagai restoran angker yang dihuni oleh 1000 hantu.

Pemilik restoran– disamping memikirkan rasa masakan - juga membuat design restoran dengan pemandangan yang boleh menambah nafsu makan, sehingga nantinya pengunjung boleh kembali lagi makan di sana.

Tapi apa jadinya jika sebuah restoran didesign menjadi sebuah rumah hantu dengan memberikan rasa takut?

 T’Spookhuys Restaurant & Bar yang dikenal dengan sebagai restoran t angker dan rumah dari 1000 hantu (weirdpalace.com).











Konon restoran ini dibangun hanya sekadar untuk menyenangkan hati si pemilik yang memang gemar akan hal-hal yang bersifat ghaib. Namun restaurant ini akhirnya ditinggalkan pada tahun 2008 kerana baik pekerja mahupun pengunjungnya sering digoda hantu sebenar.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved