Si Cantik Ini, Sudah 10 Tahun Tidak Gosok Gigi

on 06 April 2011

SEOUL - Sebuah program TV di Seoul menghadirkan seorang wanita cantik yang memiliki kebiasaan yang sama sekali tidak sesuai dengan parasnya. Ji Hyun Ji (20), mengaku sudah 10 tahun tidak mengosok giginya, sebagaimana dilapor Strait Times, Rabu (6/4/2011).

Ji berkata bahawa kali terakhir dia gosok gigi sekitar satu dekad lalu, ketika ibunya memaksa Ji mengosok gigi, pada ketika itu pun ibunya yang tolong mengosokkan gigi Ji.

Bahkan ia merasa heran mengapa orang-orang mengosok gigi.

"Saya tidak mengerti kenapa orang-orang rajin mengosok giginya, seperti orang lain perduli terhadap apa yang ada di dalam mulutnya," ujar Ji.

"Bagi saya, makanan-makanan yang menempel pada gigi dapat melindungi gigi saya,"

Ia pun hanya sesekali membersihkan giginya menggunakan tisu ketika ada acara yang menurutnya spesial.

Program TV itu pun turut mengundang satu pasukan ahli gigi untuk memeriksa keadaan gigi Ji.

Para ahli doktor gigi itu pun menganggap memeriksa gigi Ji adalah suatu hal yang luar biasa sepanjang perjalanan kariernya.

Walaupun Ji lupa bagaimana caranya mengosokt gigi yang benar, namun program tersebut berhasil memujuk Ji untuk mengosok giginya.(rhs)

sumber : http://international.okezone.com/

Wanita yang seleweng duit Citibank tak pakai baju tahanan kerana buah dadanya besar

Jakarta - Tidak ada baju tahanan yang sesuai untuk tersangka penyelewengan wang Citibank Malinda Dee. Apakah pihak polis akan membuat baju tahanan khusus untuk Malinda? Dipastikan langkah itu tidak akan dilakukan. Yang jelas, Kabareskrim Komjen Pol Ito Sumardi menegaskan sudah ada baju yang sesuai untuk Malinda.

"Ini begini ya, jadi kelmarin sudah saya tanyakan, dan sudah ada baju yang pas. Pokoknya ukuran besar ," kata Ito ktika ditanyakan detikcom, Rabu (6/4/2011).

Namun, Ito buru-buru menegaskan, baju itu bukan baju tahanan khusus. Hanya baju biasa saja. "Ya bukan baju khusus, baju yang sesuai," terangnya.

Ito meminta agar soal baju ini tidak jadi polemik dan diributkan. Pastinya polis tetap fokus pada penyelidikan dan penyiasatan untuk mengungkap kes ini.

Sebelumnya tertuduh Malinda Dee tidak mengenakan baju tahanan ketika hendak menuju Citibank dikritik hebat. Wanita seksi ini malah mengenakan tudung hitam dan baju merah. Benarkah ada keistimewaan? Ito Sumardi sudah membantahnya. Dia menyebut ada alasan khusus kenapa Malida tidak memakai baju tahanan.

"Aduh, engga ada yang sesuai," kata Ito, dengan gerak tangan menunjuk dada dengan mimik serius ketika ditemui wartawan di Gedung DPR, Senayan, Jakarta, Selasa (5/4).
(ndr/asy)

Gara-gara mabuk telanjang dan salah masuk rumah

Seorang penduduk San Diego, terbangun pada pagi hari dan terkejut bukan kepalang. Dia menemukan seorang lelaki telanjang tertidur berdengkur di sofanya. Si pemilik rumah langsung mengambil senjata dan meminta isterinya menelefon 911.

Leftnan Jim Filley polis San Diego, California, AS, mengatakan, setelah dibangunkan, lelaki ”penyusup” yang mabuk  itu mengatakan bahawa dia mengira sedang berada di rumahnya di Mission Valley, sekitar 32 km dari rumah yang dia masuki.

Nama lelaki mabuk yang tersalah masuk rumah itu tidak disebutkan. Dia membuka baju di luar rumah dan berjalan memasuki rumah melalui pintu yang tidak dikunci. Si pemilik rumah tidak menudakwa si pemabuk n itu. Setelah sedar, si pemabuk pulang ke rumahnya.

Polis tahan remaja untuk ujian keperawanan (dara)

DUBAI – Seorang remaja perempuan berusia 14 tahun ditahan atas tuduhan perzinaan di United Emirat Arab (UEA). Remaja tersebut bahkan harus menjalani ujian keperawanan, selain menjalani penahanan yang sudah berjalan dua minggu.
Polis di wilayah Ajman, UEA menyatakan, remaja itu ditahan setelah ditemukan sedang berduaan dengan kekasihnya di atap rumah gadis tersebut.
Sejak kedapatan sedang berkasihan dengan kekasihnya, gadis remaja tersebut terpaksa menjalani pemeriksaan ginekologis.
“Dapat dikonfirmasi bahawa dirinya masih perawan (selepas pemeriksaan berlangsung),” ungkap ayah dari gadis tersebut seperti dikutip Gulf News, Rabu (6/4/2011).
“Polisi sudah menghancurkan masa depan anak perempuan saya, ketika dirinya tidak dapat mengikuti ujian sekolah. Dia ditahan oleh polis sejak 22 March lalu,” protes ayah gadis tersebut.
Sang ayah juga menceritakan bahawa pihak polis menolak wang jaminan dan anaknya saat ini ditahan dengan tahanan dewasa, bukan di penjara khusus remaja.
Sementara kekasih  remaja itu, dikhabarkan juga ditangkap setelah sebelumnya melarikan diri.
Sumber :http://www.okezone.com/

[Hebat] Lelaki ini gunakan kaki palsunya untuk tewaskan perompak

Rupanya anggota palsu itu boleh digunakan menewaskan perompak..
saya petik dari Berita Harian

Middleton (Massachusetts): Seorang lelaki bertindak nekad menanggalkan kaki palsunya untuk memukul perompak yang memecah masuk kedai piza di bandar raya ini.


Stephen Cornell, 55, dan pemilik kedai, Edson Andrade, berjaya menangkap perompak itu dan mengikatnya sebelum memanggil polis. Selepas diperiksa, mereka mendapati perompak itu menggunakan senjata palsu iaitu senapang mainan. 

“Saya tiada masa untuk berfikir ketika itu hanya terfikirkan kaki palsu saya sebagai senjata,” katanya yang kehilangan sebelah kaki ketika berusia 12 tahun. – AP

Berhati-hati ada panggilan yang boleh buat anda pokai

Semakin canggih cara mereka menipu...
saya petik dari myMetro



KUALA LUMPUR: Awas! Hanya menerusi panggilan telefon, satu sindiket penipuan antarabangsa dipercayai didalangi warga Taiwan boleh membuatkan anda pokai dan setakat ini hampir 200 orang menjadi mangsa membabitkan kerugian kira-kira RM10 juta.

Sindiket itu yang bergiat aktif sejak dua tahun lalu mempunyai kepakaran tinggi apabila mampu memastikan nombor telefon pemanggil yang tertera pada telefon bimbit mangsa adalah nombor telefon Ibu Pejabat Polis Bukit Aman atau Bank Negara.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Wira Syed Ismail Syed Azizan, berkata mangsa terbaru sindiket itu ialah seorang lelaki dari Sabah berusia 30-an yang tertipu sebanyak RM250,000.

Menurutnya, modus operandi sindiket licik itu memerangkap mangsa dimulakan dengan menelefon mangsa dengan pemanggil menyamar sebagai pegawai polis Bukit Aman atau kakitangan Bank Negara.

“Mangsa dimaklumkan akaun bank atau kad kredit mereka diceroboh pihak ketiga dan jika tidak segera memindahkan wang ke akaun lain, mereka akan kerugian kerana wang akan dicuri sindiket penipuan,” katanya.

Menurut Syed Ismail, mangsa pada mulanya tidak percaya maklumat itu dan akan menghubungi semula nombor telefon terbabit, namun panggilan mereka dijawab mesin operator elektronik sama seperti sistem yang diguna pakai Bukit Aman atau bahagian khidmat pelanggan Bank Negara. “Siasatan polis mendapati sindiket terbabit menggunakan perisian khas dikenali sebagai Voice Internet Protocol iaitu sistem panggilan telefon melalui pelayan komputer bagi memudahkan proses penyamaran.


“Justeru, mangsa yang mula yakin dan takut wang mereka hilang akan mengikut arahan diberikan dan arahan itu yang menyebabkan mangsa kehilangan wang di dalam akaun bank atau kad kredit mereka,” katanya.

Beliau berkata, antara arahan pemanggil yang mendakwa pegawai polis Bukit Aman atau kakitangan Bank Negara itu ialah memberikan satu siri nombor yang didakwa kod atau kata laluan untuk proses transaksi pemindahan wang melalui mesin juruwang automatik (ATM).

 “Selepas mangsa memindahkan wang ke dalam akaun ketiga yang diberikan, mereka juga diminta menghapuskan resit bank atas alasan keselamatan.

“Selepas berbuat demikian mangsa diarah menunggu tiga jam, kononnya untuk proses kemas kini akaun sebelum diminta menghubungi semula si pemanggil untuk membolehkan mereka mengambil semula wang.

“Bagaimanapun, suspek gagal dihubungi selepas itu dan menghilangkan diri. Ketika itu mangsa menyedari mereka ditipu, tambahan pula apabila mendapati wang dalam akaun masing-masing sudah tiada dan mereka tiada akses untuk akaun ketiga di mana wang mereka dipindahkan,” katanya.

Syed Ismail berkata, siasatan sepasukan anggota Bahagian Operasi JSJK Bukit Aman setakat ini menahan dua wanita tempatan berusia 23 dan 31 tahun di Taman Muda, Cheras, di sini, pada 30 Mac lalu.

“Tangkapan dilakukan di sebuah rumah teres berhampiran beberapa bank yang dipercayai menjadi tempat melakukan transaksi,” katanya.

Menurutnya, siasatan juga mendapati sebahagian besar pemilik akaun ketiga yang digunakan sindiket itu untuk memindahkan wang daripada akaun mangsa turut ditipu secara halus.


Ini kerana mereka yang juga warga tempatan tidak mengetahui tujuan nama mereka digunakan untuk membuka akuan itu, sebaliknya terpengaruh untuk mendapatkan wang cara mudah melalui komisen tanpa melakukan sebarang kerja. “Selain itu, siasatan polis mendapati modus operandi yang mereka lakukan ini taktik baru. Sebelum ini sindiket sama skim penipuan dengan menawarkan mangsa percutian ke Macau, kononnya sebagai hadiah istimewa dimenangi mereka.


“Namun, mangsa terlebih dulu perlu memasukkan wang pendahuluan ke dalam akaun bank diberikan dan selepas mangsa memasukkan wang, anggota sindiket terbabit menghilangkan diri,” katanya. Berikutan itu, Syed Ismail menasihatkan orang ramai berhati-hati dan segera melaporkan pada polis jika dihubungi individu yang mendakwa mereka pegawai polis Bukit Aman atau kakitangan Bank Negara serta dan meminta segera memindahkan wang di dalam akaun peribadi masing-masing ke akaun pihak ketiga.

[Gila] Harga Bra Payudara Terbesar di Dunia 55.96 poundsterling

TRIBUNNEWS.COM – Bra untuk payudara superbesar dan terbesar di dunia dilancarkan untuk memenuhi keperluan payudara perempuan yang terus bertambah ukurannya dari tahun ke tahun. Demikian dilansir Daily Mail, Selasa (5/4/2011).

Ukurannya? Sekitar 48 N dan ini tentu saja mengejutkan kerana Pamela Anderson yang memiliki payudara implan hanya berukuran DD sebelum mengurangi ukurannya.

Tetapi, hasil penelitian menunjukkan, jika payudara perempuan di Inggris mengalami pertambahan ukuran yang luar biasa dari tahun ke tahun yaitu dulunya rata-rata 32B di tahun 1960 dan menjadi 34D pada saat sekarang.

Sebelumnya Rigby dan Peller sudah melancarkan bra ukuran KK berapa tahun lalun dancup L pada Januari. Namun, ternyata belum bioleh memenuhi keperluan perempuan di Inggris.Kerana itu mereka melancarkan ukuran 48 N dan harganya sekitar 55.96 poundsterling.

[Video] Lawak bila bayi kembar bercakap menggunakan bahasa yang mereka


                                   Agaknya apa yang dibualkan oleh mereka?

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved