Bilik si kaki komputer

on 05 April 2011














Heboh, Penemuan Bunga Bangkai "Bermata Dajjal"

Setiap kemunculan peristiwa yang aneh, masyarakat kerap menghubungkannya dengan hal mistik atau ghaib. Dan tidak dnafikan masyarakat masih mempercayai sesuatu yang berbau supranatural itu.

Seperti kemunculan bunga bangkai bermata dajal di Kampung Sawo RT 12 RW 04 Desa Cariu, Kecamatan Cariu, Kabupaten Bogor, Jawa Barat. Warga sekitar percaya bunga tersebut mengandungi mistik.

Salah satu warga, Ratna Juwita mengatakan awalnya tidak percaya akan aroma mistik namun setelah orang pintar di kampungnya mengatakan bunga tersebut bermanafaat, Juwita baru mempercayainya. "Saat ini sudah ada baldi yang berisi air buat minum para pengunjung," katanya kepada Okezone

Menurut Ratna, dirinya percaya akan keanehan bunga tersebut. Pasalnya, baru pertama kali melihat bunga bangkai yang memiliki keanehan dengan muncul dua mata. Sementara itu keadaan di rumah Maijah, di mana bunga bangkai berada setiap harinya ramai dikunjungi warga. Agar bunga bangkai tersebut tidak dicuri, lokasinya dialiri aliran listrik dan dijaga setiap malamnya.

Sekadar diketahui, bunga bangkai dajal pertama kalinya diketahui Maijah (55), ketika itu Maijah sedang membersihkan halaman rumahnya. Namun saat bersih-bersih tiba-tiba Maijah melihat bunga aneh yang tumbuh di samping rumahnya.

Melihat keanehan bunga bangkai tersebut, Maijah melaporkan penemuan ini kepada tetangganya serta Ketua RT setempat. Spontan, selang beberapa minit kemudian banyak warga sekitar yang datang untuk menyaksikan secara langsung bunga aneh tersebut.

Ditangkap kerana kereta curi kehabisan minyak

West Palm Beach - Seoranglelaki pakar pencuri kereta mewah dari dealer kereta di Palm Beach Country ditangkap setelah kereta curian yang dipandunya kehabisan minyak ketika cuba melarikan diri.

Don Carr, sang pencuri, ditangkap atas lebih dari 12 tuduhan pencurian kereta mewah seperti dikutip msnbc.msn.com.

Polisi setempat mengatakan target kereta curian Carr berasal dari dealer-dealer mobil mulai dari Delray Beach ke West Palm Beach.

"Carr masuk ke dealer kereta berlagak membeli kereta dan kemudian menyatakan kepada pegawai dealer untuk melakukan test drive dulu sebelum membeli kereta," kata Detektif Adam Konesey.

Selain mencuri kereta, Carr juga dituduh atas tuduhan pencurian barang elektronik di  Target, Walmart dan beberapa kedai lainnya.

Konesey menuturkan, Carr berhasil ditangkap ketika cuba membawa lari kereta Mercedez-Benz dari dealer di Delray Beach dan memandunya menuju Palm Beach Lakes Boulevard di West Palm Beach.

"Dia berhenti di interstate 95 kerana kehabisan minyak. Carr tetap mencuba lari tapi akhirnya tertangkap," ungkap Konesey.

Kelakuan tak senonoh kanak-kanak ini

Rekod lukisan seniman dari China terjual dengan harga US$ 10.1 Juta

TEMPO Interaktif, Hongkong – Sebuah lukisan minyak triptych oleh artis Cina Zhang Xiaogang terjual seharga US$ 10,1 juta di Hong Kong pada hari Minggu.

Menurut Sotheby’s, harga lelong itu merupakan rekod untuk karya seni kontemporeri dari China.

Dalam penjualan seni kontemporeri China koleksi kolektor Belgia Guy Baron Ullens senilai US$ 54,8 juta itu, ruang lelong dikemas untuk 106 karya yang diperoleh selama puluhan tahun oleh konglomerat yang sekarang sudah pencen itu.

Bintang lelong adalah karya Zhang di awal 1988, “Forever Lasting Love”, gambar setengah telanjang di lanskap yang kering yang diliputi dengan simbol mistik. Karya  terjual dua kaliganda dari perkiraan pra-penjualan.

Harga ini lebih tinggi dari US$ 9,5 juta yang dibayar untuk sebuah lukisan kanvas Zeng Fanzhi pada tahun 2008 dan serangkaian karya Cai Guoqiang yang terjual dengan harga sama pada tahun 2007.

Hasil lelong hari Minggu itu tiga kali ganda dari perkiraan pra-penjualan dan semua hasil karya seni itu terjual. “Ini merupakan seluruh spektrum seni kontemporer Cina,” kata Kevin Ching, chief executive Sotheby’s Asia.

“Saya fikir semua orang akan bangga untuk boleh memiliki bahagian dari sejarah itu, proses itu dan bagian dari visi itu.”

Zeng, Cai dan Zhang adalah beberapa pelopor seniman kontemporeri China yang karyanya banyak dikoleksi para kolektor Barat, memicu penggelembungan harga di pasar yang meledak saat krisis keuangan global pada tahun 2008.

Curi tong gas dirumah sendiri

Hendarto (27) atau biasa dipanggil Bogang warga Jl Jemur Gayungan I  merengkok di penjara kerana dilaporkan orangtuanya ke polis. Pemuda yang mengganggur ini yang sering menyiksa orangtuanya itu dilaporkan ke polis ketika dia membawa lari tabung gas 10 kg dari rumah.

Selama ini pemuda yang kurus itu dikenal oleh warga sekitar selalu berbuat onar dan berani melawan orangtuanya. Anak bungsu itu bahkan tega membentak dan memukul ayah dan ibunya jika kemahuannya tidak dituruti.

Ketua polis Gayungan Kompol Husein Abu Bakar menyatakan, anggotanya memburu Bogang setelah mendapat laporan. “Dia sudah sering membuat onar, terakhir kali ia mencuri tabung gas dari rumahnya dan mengancam ibunya dengan menggunakan pedang samurai, kerana itu anggota langsung menangkapnya,” ujar Husein.

Bogang ditangkap ketika bersembunyi di dalam almari di sebuah bilik sewa  milik keluarganya. Di hadapan polis ia mengakui semua perbuatannya. “Sejak lulus STM dulu saya sudah berani sama orangtua,” akunya.

Dari aksi terakhirnya Bogang membawa lari tabung  gas dari rumahnya. Ia melawan orangtua yang mencuba menghalanginya. Tabung gas itu dijual dengan Rp 140.000. “Wangnya saya gunakan untuk bayar hutang dan beli minuman keras,” tambah Bogang.

Suami minta bayaran jika isteri mahu melakukan hubungan seks dengannya

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan meminta cerai dari suaminya membuat heboh di sebuah kota di Taiwan.Kerana, dia mengungkapkan di depan sidang dia hanya berhubungan seks dengan suaminya tiga kali dalam 10 tahun. Demikian dilaporkan Nanyang Siang Pau dan dikutip The Star, Isnin (4/4/2011).

Si perempuan yang membawa anak perempuannya yang berusia 10 tahun di depan pengadilan mengatakan aia harus membayar suaminya agar boleh berhubungan seks dengan suaminya yang ketiga kalinya agar boleh mendapatkan anak laki-laki.

Dalam laporan itu, si perempuan yang menjual sayur buncis untuk biaya keluarga, memiliki anak perempuan dari suaminya.

“Ia bukan hanya melalaikan tugasnya sebagai suami namun tidak memberikan perbelanjaan bulanan. saya harus bekerja,” katanya.

Si perempuan yang namanya dirahsiakan itu mengaku tak boleh  lagi hidup bersama suaminya meski diminta menunggu agar anak perempuan mereka berusia 18 tahun. “Jadi saya harus memaksanya bercerai dari saya,” jelasnya

Kereta jatuh dati tingkat enam,pemandunya selamat

MELBOURNE, RIMANEWS  —– Sungguh Ajaib! Seorang perempuan boleh selamat, Senin, setelah keretaya jatuh dari tingkat enam, iaitu bhaagian paling atas tempat parkng di Melbourne, dan tersepit di antara dua gedung.

Pemandu tersebut, yang berusia 40-an tahun, dikeluarkan dari kendaraannya setengah jam setelah keretanya jatuh dari ketinggian sekitar 30 meter sebelum kendaraan itu tersepit ditingkat bawah antara dua tembok gedung parkng kereta dan bangunan lain.

“Tempat itu mengerikan. Cuba lihat sekarang, saya tidak yakin bagaimana perempuan tersebut boleh keluar dari kendaraannya,” kata saksi  Michael Rockefeller kepada wartawan di tempat kejadian.

“Bunyinya seperti trak jatuh. Bergema sampai lima atau enam detik. Suara itu akhirnya diikuti oleh dentuman,” kata saksi  tersebut. Juru cakap Ambulance Victoria Paul Bentley mengatakan perempuan itu menderita luka serius di kepalanya dan dibawa ke Royal Melbourne Hospital dalam keadaan stabil.

Inilah TV tertua di Britain yang akan dilelong

LONDON - Set televisyen tertua di Britain yang dipasang pada 1936, akan dilelong pada harga bidaan bermula £5,000, (RM24,415), lapor sebuah akhbar semalam.

Set televisyen jenis Marconi 702 itu yang didatangkan dengan skrin berukuran 30.48 sentimeter, masih berfungsi dengan baik walaupun sudah beroperasi selama 75 tahun.

Ia dibeli pada harga bawah £100 (RM488) oleh seorang lelaki, G. B. Davis selepas tiga minggu siaran televisyen bermula di Britain.

Pada masa itu, cuma terdapat satu saluran di Britain yang bersiaran selama tiga jam setiap hari.

"Set ini dijual oleh keluarga pemilik asalnya (telah meninggal dunia) dan merupakan televisyen tertua di Britain yang masih berada dalam keadaan baik," kata pakar agensi lelongan Bonhams yang mengendalikan lelongan itu, Laurence Fisher. - Agensi

saya petik dari kosmo online

Kepala pecah dihempap motosikal ibu

Kesian...
saya petik dari kosmo online..

KOTA BHARU – Tindakan seorang ibu yang membawa dua anaknya menunggang motosikal untuk membeli nasi kukus pada waktu malam mengundang padah apabila salah seorang kanak-kanak itu maut dalam kejadian di Jalan Kubang Kerian, dekat sini kelmarin.

Lebih menyedihkan apabila kepala Mohd. Danial Zamri, 5, pecah akibat dihempap motosikal yang ditunggang ibunya selepas tiga beranak itu tercampak sebaik bergesel dengan sebuah lori yang datang dari arah sama dalam kejadian pukul 8.45 malam tersebut.

Dalam kejadian itu, ibu kanak-kanak tersebut, Rinawati Lilianita Mohd. Idris, 25, dan adik Mohd. Danial, Mohd. Zarif Hakimi, 3, cedera dan dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian. Ketika kejadian, mereka dari arah Kubang Kerian ke Binjai.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, selepas bergesel, ketiga-tiga beranak tercampak dengan Mohd. Danial dihempap motosikal tersebut lalu meninggal dunia di tempat kejadian.

Katanya, polis telah mengambil keterangan pemandu lori berusia 46 tahun dari Jerteh, Terengganu untuk membantu siasatan.

Anjing ini membuat pekerja pos mogok

Sebuah perusahaan pos surat di Inggris, Royal Mail, melarang pengiriman surat ke seluruh pelosok Newman Road (jalan Newman), di New York, setelah seekor anjing menggigit pekerjanya.

Lebih dari 30 penghuni rumah mengeluh kerana kini mereka harus mengambil surat-surat mereka ke pejabat pos setelah insiden yang melibatkan seekor anjing berusia 4 tahun, bernama Rusty.

Karen Mitchell, sang pemilik anjing mengatakan bahawa Rusty memang selalu mengonggong namun belum pernah menggigit orang.

"Bahkan anak saya yang berusia 5 tahun, tidur dengan Rusty, dan ia sama sekali tidak menyakiti,"ujarnya seperti dilasir Telegraph, Isnin (4/4/2011).

Mitchell pun sempat didatangi oleh polis yang memperingatkan akan menahan Rusty jika hal tersebut terus berlanjut.

Dalam sebuah surat kepada warga, Royal Mail menulis: "Untuk sementara, kami memutuskan untuk menangguhkan pengiriman surat ke seluruh pelosok Newman Road. Langkah luar biasa ini kami ambil sebagai perlindungan terhadappekerja Royal Mail."

Banyak warga yang tidak setuju atas kebijakan Royal Mail yang dianggap berlebihan tersebut, kerana mereka merasa dirugikan atas keputusan tersebut.

Warga pun meminta penangguhan pengiriman surat sebagai pilihan terakhir yang seharusnya ditempuh Royal Mail.

Petinju wanita di tembak ayah tiri sebelum bertanding

TRIBUNNEWS.COM, BERLIN – Petinju wanita Rola El-Halabi harus mengakhiri kariernya setelah ditembak oleh ayah tirinya menjelang perebutan gelaran juara dunia.

El-Halabi (26) mengalami penembakan di bahagian tangan, kaki, dan lutut. Ia ditembak oleh ayah tirinya

di bilik persalinan saat akan melakukan perebutan gelaran juara dunia kelas ringan WIBF di Karlshorts, Berlin, Jerman, Jumaat lalu.

Dalam peristiwa tersebut, pelaku juga menembak dua petugas keamanan. Namun, keadaan mereka telah pulih setelah mendapat perawatan di hospital.

“Pembedahan (El-Halabi) berjalan sukses. Namun, kemungkinan besar kariernya sebagai petinju harus berakhir,” kata promotor tinju El-Halabi, Malte Mueller-Michaelis.

Si penembak yang berusia 44 tahun  dtahan, sementara polis harus mengevakuasi 600 penonton yang akan menyaksikan pertarungan perebutan gelar juara dunia tersebut.

“Saya sedang bersama pelatih dan pengurus di bilik persalinan ketika ayah datang dan mengancam kami semua,” kata El-Halabi. “Dia kemudian menembak tangan saya dari jarak 1 meter. Saya menangis dan meminta dia menjauhkan pistolnya.”

“Ia kemudian mengancam akan menembak diri sendiri, tetapi dia terlalu pengecut,” kata El-Halabi lagi. “Ia kemudian menembak lutut dan kaki kanan saya.”

El-Halabi memiliki rekod bertarung 11 kali menang dengan 6 KO dan memiliki dua gelaran juara dunia. Ia sebenarnya akan mempertahankan gelaran juara ketika ayahnya masukke bilik lalu menembak.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved