Semut Boleh Memakan Otak Manusia Hingga Meninggal Dunia

on 22 Mac 2011



Kejadian pertama : Seorang anak kecil meninggal kerana  ahli bedah yang menemukan semut di otaknya !

Rupanya anak ini tertidur dengan beberapa gula-gula di mulutnya atau di samping tempat tidurnya .Semut itu merangkak ke telinganya dan akhirnya berhasil masuk ke otaknya.

Ketika dia terbangun ,dia tidak menyedari bahawa semut telah berada di dalam kepalanya.

Setelah itu , dia terus menerus mengeluh tentang gatal di sekitar wajahnya.Ibunya membawanya ke doktor, tapi doktor tidak tahu apa yang salah dengan dia. Ia mengambil sebuah X-ray dari anak itu dan ngeri, dia menemukan sekelompok semut hidup di tengkoraknya. Kerana semut masih hidup, doktor tidak boleh membedah anak tersebut kerana semut terus-menerus bergerak.

Anak itu akhirnya mati. Jadi harap berhati-hati ketika meninggalkan bahan makanan di dekat tempat tidur Anda atau ketika makan di tempat tidur. Ini mungkin menarik semut. Yang terpenting, JANGAN PERNAH anda atau anak anda makan gula-gula sebelum tidur. Anda atau anak anda mungkin tanpa disedari telah menarik semut ketika anda tertidur.


Kejadian kedua : Kejadian serupa terjadi di sebuah hospital di Taiwan. Orang di rawat di hospital  dan selalu di peringatkan olehjururawat  untuk tidak meninggalkan bahan makanan di dekat tempat tidur kerana ada semut. Dia tidak mengindahkan nasihat mereka.

Semut akhirnya sampai ke kepalanya.Anggota keluarganya mengatakan bahawa orang itu terus menerus mengeluh sakit kepala. Dia meninggal dan diotopsi.

Dokter menemukan sekelompok semut hidup di kepalanya. Ternyata, semut telah makan sebahagian kecil dari otaknya.

Inilah Jalan Paling Sempit di Dunia

Menurut Guinness Book of Records, jalan tersempit di dunia terletak di Reutlingen, Jerman. Pada kenyataannya, itu hanya lorong, keluar dari halaman belakang. Pada abad kelapan belas, daerah ini benar-benar hancur dalam kebakaran besar. Untuk memastikan bahawa di masa depan, kebakaran tidak oleh menyebar dengan mudah dari rumah ke rumah, sebuah ruang sempit yang tersisa di antara mereka. Ukurannya hanya 31cm lebar, dengan cepat masuk ke buku rekod sebagai jalan tersempit di dunia, meskipun tidak banyak jalan.





Mahasiswa buat laman seks


INILAH.COM, Filem The Social Network nampaknya menginspirasi mahasiswa di University of Chicago memperoleh kekayaan dari situs kontroversi Inilah jejaring sosial promosi seks.

Mahasiswa University of Chicago yang tidak disebutkan namanya, berdasarkan keterangan Huffington Post melancarkan situs.www.UChicagoHookups.com yang memungkinkan mahasiswa University of Chicago menemukan hiburan di acara kampus atau sekadar perkumpulan santai.

“Saya yakin ramai siswa yang telah mendengar stereotipe bahawa jika kita tidak menemukan acara untuk bersenang-senang, maka kita akan mati dengan putus asa,” ujar pencipta situs di suratkhabar kampus The Maroon.

“Saya tidak akan mengungkapkan secara spesifik, namun saya menegaskan kami sudah memiliki beberapa pengguna yang berhasil mendapatkan yang diinginkan,” katanya.

Situs itu juga mencantumkan kutipan Victor Lownes, “Seseorang yang berbeza adalah orang yang mendapatkan seks lebih banyak daripada Anda.”

CBS Chicago melaporkan lebih dari 200 orang sudah endaftar di laman itu untuk mendapatkan layanan seksual ‘tanpa pamrih’. “

“ni merupakan langkah penting yang memungkinkan seseorang merasa bebas untuk berhubungan seksual dengan cara mereka sendiri dan bebas,” kata mahasiswa arkeologi Jon Clindaniel kepada CBS.

Laman  itu mirip dengan fitur ‘Casual Encounters’ di web Craigslist namun saman dari mahasiswa University of Chicago itu memungkinkan siswa melakukan sesama siswa, bukan sembarangan orang.

Pejabat kampus, di sisi lain, tidak memberikan komen.

Sperma para mahasiswa dicari

TRIBUNNEWS.COM – Bagi para mahasiswa yang sihat sedang dicari-cari. Kerana sperma mereka boleh dijual dan bernilai 3,000 yuan. Demikian diberitakan The China Daily.

Sperma diminta begitu banyak kerana 10 peratus dari sejumlah kota besar di China tidak subur. Sejumlah mahasiswa di Guandong, China, rela memberikan sperma mereka. Menurut Kementerian Kesihatan China, diperlukankan lelaki berusia 22-45 tahun untuk memberikan sperma mereka sekali seumur hidup.

Tetapi plelaki gay dan warga asing dilarang mendaftar. Lelaki yang berminat harus berkunjung ke bank sperma sebanyak tiga kali untuk ujian dan pemeriksaan darah sebelum datang memberikan derma sperma sebanyak 10 kali.

Bagi penderma  yang memenuhi kelayakkan mereka boleh menerima 3.000 yuan setelah proses registrasi pendermaan selesai.

“Ini bukan bererti mereka menjual sperma.. Kami menyediakan makanan, pengangkutan, dan kompensasi keraa waktu mereka tersekat,” demikian disampaikan pengarah bank sperma,Tang Lixin.

Bank sperma di Guandong adalah satu dari 10 bank sperma di China dan sudah menerima lebih dari 900 penderma tahun lalu dan meningkat sebanyak 100 peratus.

“Mahasiswa dengan gelar master dan doktor datang mendermakan sperma dan sperma mereka lebih bernilai,” kata Tang, lagi.

Ajaib… Nenek Melahirkan Kembar Tiga dengan Normal

SAMPANG- Meski terbilang sudah berusia lanjut seorang nenek di Sampang, Madura, ternyata masih boleh melahirkan anak. Yang lebih mengejutkan, sang nenek mampu melahirkan anak kembar tiga.

Iya ini memang terjadi di warga dusun Bulabuh Desa Malakah, Kecamatan Jrengik-Sampang. Abdul Basit awalnya tidak menyangka jika mempunyai anak di usia sang isteri.

Nenek bercucu satu dari anak perempuan pertamanya, melahirkan bayi kembarnya secara normal dalam usia kandungan sembilan bulan. Bayi-bayi ini satu laki-laki dan dua perempuan dengan bobot dua kilogram masing-masing bayi.

Sebelum melahirkan bayi kembar tiga ini, Misnati telah memiliki enam anak dan satu meninggal dunia dengan kelahiran tanpa ada yang kembar sebelum nya.

Abdul Basit, ayah sang bayi, mengatakan sebelum melahirkan bayi kembarnya pasangan keluarga sederhana ini tidak ada firasat apapun. Sehingga kelahiran bayi dengan kembar tiga ini pun tak disangka sebelumnya.

Ketika diperiksakan ke bidan desa pun, sang bidan juga tidak menyebutkan bahawa isteri nya akan melahirkan anak kembar. Kerana wajah ketiga bayi kembar ini sangat mirip, kedua orangtuanya memberikan nama yang mirip pula yakni Rena, Reni, dan Rendi.

Bayi kembar dengan usia genap satu minggu ini pun setiap hari dikunjungi warga mahupun pihak keluargat untuk menimangnya. Hal ini dipercayai warga sebagai peristiwa kelahiran bayi kembar unik dan tidak pernah terjadi di desanya.

Selain penasaran dengan keadaan sang bayi, warga yang datang berharap ketularan boleh memiliki bayi kembar yang dipercayai akan mendapatkan rezeki melimpah.

Bayi yang dilahirkan secara normal inipun mendapatkan air susu ibu bantuan dengan susu formula untuk memenuhi keperluan bayi terhadap gizi. Selain itu pemberian susu tersebut guna meringankan beban ibu sang bayi saat ketiganya haus mendapatkan susu.

Sumber : http://www.okezone.com/

Datuk ini tetap setia menjaga isterina yang lumpuh

DEMAK - Kesetian pasangan usia senja di Demak, Jawa Tengah, ini layak dicontoh. Sang datuk yang sudah tua dengan setia mnjaga isterinya yang lumpuh akibat stroke.

Ketiadaan wang mengakibatkan sang istri hanya dirawat sekadarnya. Bahkan untuk memenuhi keperluan air sehari-hari, mereka hanya menggunakan air bekas hujan yang ditampung di tempayan atau kolam. Kolam itu pun milik tetangga.

Di tempayan milik tetangga tersebut, Sarmin (62) mengambil air untuk keperluan sehari-hari. Dengan tubuh bongkoknya, Sarmin harus berulang alik mengambil sedikitnya 10 baldi air setiap hari.

Warga Dukuh Kebondalem, Desa Botorejo, Kecamatan Wonosalam ini tidak memiliki pilihan lain. Pasalnya, tidak ada sumber air lain yang lebih dekat. Dia juga tidak berlangganan air PDAM kerana tidak memiliki wang.

Kendati hidup penuh keterbatasan, lelaki renta ini tetap setia kepada isterinya, Mukmini (60).

Kesetiaan Sarmin semakin terlihat sejak Mukmini lumpuh 3 tahun terakhir. Sarmin merawat istrinya dengan sepenuh hati. Tak hanya mengurusi Mukmini, untuk memenuhi keperluan sehari-hari juga dilakukan Sarmin, seperti memasak dan mencuci.

Dengan sabar Sarmin menyuapi isterinya setiap kali makan atau memandikannya setiap bangun pagi dan menjelang malam.

Sementara untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, Sarmin mengandalkan imbalan dari orang lain yang menyuruhnya bekerja. Biasanya dia mendapat wang Rp15 ribu sebagai upah untuk bersih-bersih atau sebagai buruh tani.

Bila ada rezeki lebih dia boleh mendapat Rp50 ribu. Namun jika kurang beruntung, tak sen pun dibawa pulang kerana tak satu pun yang menggunakan jasanya.

Sunah, salah seorang tetangga, menceritakan usia lanjut telah membuat Sarminpelupa Bahkan saat pulang bekerja untuk menyuapi istrinya makan siang, Sarmin kerap lupa kembali ke tempatnya bekerja.

Tak hanya itu, jika berada di tempatnya bekerja dia pernah lupa untuk pulang menyuapi Mukmini. Kendati sering lupa, namun kesetian Sarmin terhadap isterinya perlu menjadi panutan.

Selain lumpuh, Mukmini juga kesulitan mengucapkan kata-kata sehingga komunikasi lebih banyak mereka lakukan dengan bahasa tubuh. Pasangan ini, kata Sunah, juga tidak pernah menyesal walaupun tidak dikaruniai seorang pun anak.

Sumber : http://www.okezone.com/

Lawak..Flamingo jatuh terlentang

Kejadian yang jarang dapat dirakamkan..
saya petik dari kosmo online


MOSCOW, Rusia - Seorang jurugambar, Tatiana Adamenko, merakam aksi lucu seekor burung flamingo terjatuh ke dalam air kerana hilang keseimbangan badan ketika ia sedang berdiri, lapor sebuah akhbar semalam.

Dalam foto tersebut, jelas kelihatan kekeliruan pada 'wajah' burung itu manakala kaki haiwan itu pula terangkat.

"Saya cuma mahu merakam aksi burung flamingo mencelup kepala ke dalam air tetapi tiba-tiba, burung itu terjatuh," kata Tatiana yang merakam foto itu di Zoo Moscow baru-baru ini.

Selepas beberapa ketika, burung flamingo itu berjaya bangkit semula dan berenang seperti biasa.

Flamingo terkenal sebagai sejenis burung yang dapat berdiri dengan sebelah kaki selama berjam-jam. - Agensi

Wow.bayi terbesar di Britain

Wow besar betul bayi ini..
saya petik dari kosmo online

LIBBY (kanan) bersama sepupunya, (Thomas) dipangku nenek mereka.

WIGAN, Britain - Seorang wanita, Gemma Woods, 28, melahirkan bayi perempuan terbesar di Britain seberat 5.6 kilogram (kg), dua kali ganda berat bayi normal pada Oktober lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun saiznya besar, bayi yang bernama Libby itu dilahirkan secara normal dengan proses bersalin pendek iaitu selama enam jam di sini baru-baru ini.

"Saya seperti tidak percaya apabila bidan memberitahu berat Libby, bunyinya seperti mendengar berat sesuatu barang," kata Gemma.

Sepupu Libby, seorang bayi lelaki bernama Thomas yang lahir tiga minggu lebih awal hanya mempunyai berat 3kg.

Bayi paling berat di dunia setakat ini dilahirkan di Aversa, Itali pada September 1955 yang mempunyai berat mencecah 10.17kg. - Agensi

Isteri Cerewet Lebih Panjang Umur !

Cerewet tidak selalu memiliki erti dan nampak yang negatif. Tahukah anda, seorang isteri yang cerewet memiliki umur yang lebih panjang.

Sebuah penelitian terbaru menyebutkan bahawa isteri yang pendiam dan sering menghindari perbalahan dengan pasangannya memiliki risiko kematian 4 kali lebih cepat dibanding isterii yang ekspresif dan cerewet.

Dr Elaine D. Eaker dan pasukannya melakukan penelitian terhadap 3.682 lelaki dan wanita. Hasil dari penelitian itu, isteri-isteri yang selalu menghindari perbincangan dalam pernikahan dan memilih untuk menyimpan persoalan sendiri biasanya dalam 10 tahun usia pernikahannya akan mangalami gangguan jantung atau penyakit lainnya, seperti yang dikutip dari Health24.

Masih menurut Elaine, para wanita tersebut biasanya mengalami tekanan yang berkepanjangan. Sebaliknya wanita yang bebas mengekspresikan pendapatnya dalam kehidupan pernikahan, dan berani beradu perbincangan dengan suami biasanya lebih sihat dan panjang umur.

Elaine menemukan bahawa lelaki yang isterinya stress dalam pekerjaan memiliki risiko gangguan jantung lebih besar daripadalelaki yang isterinya tidak punya masalah di tempat kerja. Hal ini disebabkan kerana tingkat stress pada jenis lelaki pertama lebih tinggi. Si lelaki merasa tidak berguna kerana tidak dapat melindungi isterinya dari masalah yang menerpa sang istri dipejabatnya.


Dalam kesimpulan penelitiannya, Elaine berkata bahawa komunikasi di dalam pernikahan adalah yang paling penting. Baik isteri maupun suami harus memiliki hak yang sama dalam berpendapat dan mengekspresikan perasaan merekaketika terjadi konflik. Jika hal itu oleh diwujudkan, bukan hanya pernikahan yang boleh diselamatkan, namun juga jiwa isteri dan suami.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved