Anjing cuba memperkosa itik?

on 10 Mac 2011



Adakah anjing ini cuba memperkosa itik atau hanya 
sekadar bergurau...?

Lelaki terpendek didunia ditahan polis kerana menyangka dia budak-budak

Khagendra Thapa MagarLiputan6.com, New South Wales: Anda masih ingat, pemegang rekod lelaki terpendek di dunia yang diumumkan sekitar lima bulan lalu? Ya…Khagendra Thapa Magar. Lelaki itu harus berurusan dengan polis Australia gara-gara naik kereta tidak menggunakan kerusi untuk kanak-kanak.

Menurut laporan media Australia, The Daily Telegraph, pihak polis setempat mengira Khagendra adalah seorang budak kecil. Tubuh kecil Khagendra memang hanya berukuran bayi berusia enam bulan. Kerana tidak memakai tali pinggang keledar dan kerusi anak-anak, akhirnya polii pun menghentikan kereta yang ditumpangi oleh lelaki supermini itu.

Halaman situs Metro.co.uk, (9/3), juga mewartakan, Khagendra sedang berada di New South Wales, Australia, dalam rangka berkeliling dunia untuk mengumpulkan dana amal bersama pasukan yayasannya “Khagendra Thapa Magar Foundation” yang memiliki kepedulian pada perdagangan seks. Namun, setelah polii tersebut melihat pasport Khagendra, mereka membolehkan dirinya melanjutkan perjalanan.

Khagendra merupakan pemegang rekod dunia yang terdaftar di Guinness World Record sebagai lelaki terpendek. Dia menderita primordial dwarfism atau kekerdilan. Tak hanya banyak membuat bingung orang-orang, ia juga mengaku agak kesulitan jika ingin memakai toilet awam, meski ia tidak terlalu mempersoalkannya.

Syoknya anjing ini naik basikal jalan-jalan dengan tuannya

Di seret ke makhkamah kerana suara ayam

POWYS – Apa jadinya jika Anda memiliki ayam yang terlalu bising dan akhirnya di seret ke mahkamah?

Hal ini terjadi di Kota Powys, England. Sepasang suami isteri mengadukan seekor ayam tetangganya yang terlalu berisik ke pengadilan.

Pemilik ayam Roy dan Valerie Rylands diketahui memelihara sekira 52 ayam betina dan lima ayam jantan. Demikian seperti dilaporkan BBC, Khamis (10/3/2011).

Dewan kota pun melakukan penyiasatan berkait dengan keluhan yang diladukan oleh para tetangganya dengan memasang alat perakam di ruang tidur para tetangga Roy.

Pada 10 Ogos 2010, rakaman tersebut mendapatkan suara kokok ayam yang sangat memekakkan telinga.

Pada hari berikutnya terdapat 74 kali ayam-ayam tersebut berkokok dengan ketinggian suara mencapai 74 desibel.

Datu Bandar Jonatahan Salmon mengatakan, Organisasi Kesihatan Dunia telah mengeluarkan pernyataan bahawa suara tidak boleh melebihi 60 desibel ketika berada di luar jendela.

Sumber : http://www.okezone.com

Remaja 18 tahun yang tinggi 56 cm ini mirip bayi

TEMPO Interaktif, London – Remaja berasal Filipina, Junrey Balawing, bakal mencipta rekod sebagai orang terpendek di dunia di usia 18 tahun pada Jun yang akan datang.

Dengan tinggi 56 sentimeter, Junrey nampak seperti bayi berusia satu tahun. Dia bakal memecahkan rekod jika tidak bertambah tinggi pada bulan Jun ini.

Junrey lebih pendek 11 cm dari pemegang rekod orang terpendek di dunia, Khagendra Thapa Magar, 18 tahun. Magar memiliki tinggi 67 cm.

Junrey bakal mengalahkan lelaki terpendek di dunia yang sudah meninggal, Gul Mohammed. Gul Mohammed berasal dari India dengan tinggi 57 cm. Gul Mohammed yang dikenal sebagai perokok berat meninggal di usia 40 pada 1997.

“Jika saya dinobatkan menjadi lelaki terpendek di dunia, itu bakal sangat menyenangkan,” ujar Junrey dari Zamboanga del Norte, Filipina.

Namun keadaan tubuhnya tersebut cukup mengganggu aktivitinya. Balawing tidak boleh berdiri lama dan sangat bergantung kepada ibunya, Concepcion, 35 tahun. “Junrey hanya boleh berjalan dengan bantuan dan ia tidak boleh berdiri terlalu lama kerana kesakitan,” ujar Concepcion.

Adik-adik Junrey, Jaycel dan Jay-art, membesar seperti anak biasa. Kedua adik Junrey sekolah, sementara Junrey sendiri terpaksa tinggal di rumah.

Concepcion mengatakan, “Saya ingin sekali boleh bekerja sementara anak-anak saya sekolah. Tetapi saya tidak boleh meninggalkan Junrey. Ia perlu perawatan saya setiap minit, setiap hari.”

Concepcion pertama kali menyedari ada kelainan dalam pertumbuhan Junrey ketika Junrey berusia dua tahun. Tetapi, doktor-doktor tidak boleh membantunya.

“Junrey selalu sakit dan kami menyedari dia tidak tinggi. Jadi, kami membawanya ke doktor. Namun mereka angkat tangan,” tambah Concepcion.

Doktor hanya menganjurkan agar Junrey memakan lebih banyak vitamin. Namun, kerana keadaan ekonomi keluarga yang kurang mampu, mereka tidak bioleh memenuhi saranan doktor.

Junrey tinggal di kampung yang jarak satu jam dari kota terdekat. Mereka tinggal 920 kilometer dari ibu kota Filipina, Manila. Ayah Junrey, Reynaldo, bekerja sebagai tukang besi dan hanya berada di rumah pada akhir minggu.

Isteri pemimpin ini ada timbunan emas sebanyak 20 tan

INILAH.COM, Dubai – Isteri kedua Pemimpin Libya Safia Farkash tak seperti first lady Arab lain yang menjadi sorotan ketika negaranya bergolak. Namun, dia juga memiliki harta yang sama banyak dengn first lady Arab yang lain. Yakni timbunan emas sebanyak 20 tan!

Safia yang isteri kedua Pemimpin Libya Muammar Khadafi, memiliki sebuah syarikat penerbangan, Buraq Air, yang beroperasi di Internasional Mittiga, Tripoli. Perusahaan itu, pesaing terbesar syarikat nasional Libya dan memonopoli pengangkutan jemaah haji Libya. Khadafi juga telah menyetujui bisness isterinya ini.

Laporan mengenai kekayaan Safia bermacam-macam, Namun salah satu yang menonjol adalah  Saif Al Islam ini memiliki 20 ton emas. Hal ini sesuai dengan cerita kontroversi WikiLeaks, dalam salah satu dokumen rahsianya.

Khadafi, menurut web ini, merupakan ketua keluarga yang amat kuat dan kaya. Namun keluarganya berpecah-pecah dan mengalami disfungsi. Safia, menurut WikiLeaks adalah seseorang yang rendah hati. Dia naik pesawat sewaan dan  naik kereta biasa untuk pergi kemana saja tujuannya.

Ketika mengadakan pesta sekalipun, dia tak foya-foya. Seperti ketika mengadakan perayaan Revolusi 1969 di kompleks Bab Al Azizia, tempat tinggal utama keluarga Khadafi. Pascakrisis akibat pemboman Lockerbie, sekitar 1992, kekayaan Khadafi dilaporkan mencapai US$80 milion dan Safia US$30 milion.

Muhsin Hendricks Imam gay yang buat umat Islam marah

Muhsin Hendricks, yang mengaku gay (homo) sekaligus sebagai imam di Afrika Selatan, mengundang kontroversi di dunia Islam.

REPUBLIKA.CO.ID, –Dia berbahaya bagi Islam. Dia harus mati.  Radio Netherland Wereldomroep, yang pertama kali menyiarkan susuk Mushin Hendricks, seorang imam yang mengaku gay (homo) dari Afrika Selatan.Pendapat imm gay ini mendapat banyak reaksi dari pembaca dan pendengar.

Ada di antaranya sangat ekstrem, seperti ingin Hendricks dibunuh saja. Terutama dari dunia Arab.

Reinhard Luhulima dari Indonesia menulis “Perkataan Hendricks merupakan refleksi dari kepercayaannya sendiri. Jika setiap orang mengekspresikan kepercayaannya sendiri mengenai Tuhan maka dunia akan kacau. Hendricks harus digantung kerana sesat.”

Sementara dalam web Arab: “Yang saya tahu, tidak ada tempat bagi homoseksual dalam Islam. Siapa yang menyatakan hal itu dianggap jahat. Apakah mungkin dia itu imam jahat?”

Di Belanda hanya sedikit yang simpati dengan cerita imam yang berkeyakinan bahawa ada ruang bagi homoseksual dalam Islam. Ketika Hendricks baru-baru ini memberikan kuliah di Belanda, hanya dua dari lima puluh tamu undangan yang datang.

“Saya merasa bahawa masyarakat Islam di Belanda belum siap untuk secara terbuka berdiskusi mengenai seksual, apalagi homoseksual. Saya fikir seorang imam tidak mahu mengangkat hal ini. Mereka bahkan menghindari topik ini,” katanya.

Artikel mengenai imam gay digunakan oleh stesen mitra RNW dan banyak web lainnya. 1.200 pembaca memberikan reaksi dalam sebuah forum di Afrika Selatan dan 400 orang Senegal memberikan pendapat mereka di situs seneweb.com. Dimana-mana cerita itu mengundang perdebatan antara pihak yang pro dan kontra.


Ada pembaca memuji Hendricks kerana dia mahu berjuang melawan fundamentalisme dalam Islam: “Bagus. Akhirnya Islam sedikit demi sedikit mula meninggalkan abad pertengahan!”

Tapi reaksi majoriti masih negatif. Misalnya, Hendricks dipandang bahaya bagi Islam “Kerana dia mengertikan imannya dengan cara yang salah. Al-Quran dan hadts tidak memberikan tempat bagi homoseksual.”

Hendricks menilai dirinya sebagai penganut muslim yang ingin membuka perbincangan mengenai topik tersebut di tengah masyarakat muslim. Dia tinggal beberapa tahun di Pakistan untuk belajar mengenai Islam. Dia tidak lagi takut akan ancaman mati yang dia terima:

“Al-Quran mengundang para muslim untuk bertanya. Dan saya menggunakan hak tersebut. Saya tidak berfikir bahawa Allah, yang telah menguruniakan hak tersebut, akan menghukum saya kerana saya menggunakan hak yang Dia berikan. Beberapa muslim bereaksi terlalu emosional mengenai topik ini. Banyak orang tak bersalah yang mati keraa konsep yang salah bahawa Islam menentang homoseksual,” katanya.

bk-bahaya hukum diertikan untuk kepentingan diri sendiri

Wanita Ini Memiliki Kaki Raksasa seberat 70kg

VIVAnews – Kebanyakkan wanita yang 36 tahun seperti Mandy Sellar selalu kelihatan bertenaga. Namun, ada yang berbeza antara Mandy dibandingkan wanita lainnya.

Walaupun memiliki anggota tubuh yang lengkap, Mandy mengidap kelainan. Dia memiliki sindroma proteus,  di mana kaki tumbuh lebih besar dibanding ukuran badan. Kakinya memiliki berat 70 kg dengan ukuran panjang 41 cm, diameter telapak kakinya 89 cm, dan 71 cm di bahagian atas.

Istilah sindroma Proteus diambil dari Dewa Yunani, Proteus yang dapat berubah bentuk. Belum ditemukan ubat untuk mengubati sindrom ini. Sindrom ini sangat jarang ditemui. Tercatat hanya 120 orang yang menderita kelainan tersebut di dunia. Meskipun begitu, Mandy ingin berkongsi kehidupannya dengan orang-orang yang mengidap kelainan sama dengannya.


Mandy didiagnosis menderita sindroma proteus sejak Mei 2006. Sejak  itu, dia bertemu dengan orang yang memiliki penderitaan yang sama. Dia mengaku hal ini dilakukan untuk dapat selalu membangun hubungan dengan mereka. “Saya ingin mengetahui cara mereka hidup dengan keadaan seperti ini dan apa perbezaannya,” ujarnya.

Agar kelainan yang dialaminya tidak mengganggu kesihatan bahagian tubuh lainnya, doktor menyarankan Mandy untuk membedah kakinya, mengurangkan agar kakinya terus tumbuh besar. Namun, sebelum mengizinkan doktor untuk melakukan hal tersebut, Mandy ingin menciptakan kesedaran masyarakat mengenai sindroma ini.

“Saya mengharapkan orang untuk melihat. Saya fikir hal ini tidak dapat dihindari kerana saya berada pada posisi mereka. Senyuman dapat memberi banyak kepada mereka,” ujarnya seperti dikutip oleh laman BBC.

Akhirnya Mandy berhasil memperkenalkan sindroma ini terhadap masyarakat dengan banyaknya publikasi mengenai dirinya. Salah satunya, pada 2008, wanita ini tampil pada siri ‘Extraordinary People’ dengan episode yang berjudul ‘The Woman with Giant Legs’.

Pada acara ‘The Tyra Show’, Mandy mengatakan pada Tyra Banks bahawa Dia dapat menghabiskan US$3.800 untuk membuat kasut khas untuknya. Kasut temoahan itu mengambil masa selama 6 bulan untuk disiapkan,

Dan dia memiliki kesempatan untuk membedah kaki kirinya pada 2010.

Di Sri Lanka polis akan tangkap sesiapa yang bercium

no kiss Pictures, Images and Photos


COLOMBO - Kalangan muda Sri Lanka ketika ini mencari tempat sendiri jika ingin berciuman. Polis Sri Lanka telah menangkap ratusan pasangan muda yang berciuman di khalayak ramai.Ini dilakukan kerana keluhan orang ramai yang tidak nyaman tindakan tersebut.

Hampir 200 pasangan ditahan sementara di Distrik Matara dan Kurunegala selama kurang lebih dua minggu terakhir. Polis terpaksa menahan mereka kerana berciuman di tempat awam.

"Kami menahan mereka melakukan tindakan kurang pantas di tempat awam dan didepan orang ramai," kata juru cakap polis setempat Prashantha Jayakody seperti dikutip AFP "Umumnya kami bebaskan mereka setelah orang tua dari pasangan yang ditangkap ini diberitahu. Tidak ada dakwaan apapun yang dikenakan terhadap mereka," imbuh Jayakody.

Penangkapan ini dilakukan atas dasar keluhan warga di Kota Matara yang seringkali melihat pasangan muda berkelakuan tidak senonoh di  pinggir pantai, hanya kerana tidak mampu membayar hotel.

Polis Sri Lanka memang sering melakukan penangkapan terhadap pasangan muda yang mereka disebut "umbrella lovers". Biasanya pasangan-pasangan ini duduk berduaan dibawah payung besar menunggu turunnya matahari di sekitar wilayah pantai Colombo.:rolleyes:

Ada budak digelar 'budak terumbu karang' di China

Macam-macam penyakit yang menimpa seseorang contoh
seperti budak ini...
saya petik dari kosmo online

BEIJING - Seorang budak lelaki berusia empat tahun, Li Shenghan dari Shenyang, timur laut China menghidap penyakit kanser yang ganjil dikenali sebagai acute manocytic leukemia dengan menyebabkan kulit badannya seperti cangkerang, lapor sebuah akhbar semalam.

Pada mulanya keluarganya mengesan terdapat bintik kecil di lengannya setahun lalu tetapi ia kemudian disilap diagnosis sebagai gigitan serangga.

Bintik kecil itu terus membesar dan merebak ke seluruh tubuhnya termasuk di dalam mulut dan di bawah kelopak mata menyebabkan dia kelihatan seperti terumbu karang hidup.

Doktor-doktor berkata, budak tersebut memerlukan rawatan kemoterapi untuk menghalang kanser tersebut merebak ke tulang sumsum.

Namun, ibunya, Mu Xiaojie dan bapa budak itu, Li Wenrui yang memperoleh pendapatan kurang 1,061 yuan (RM490.76) seminggu tidak mampu untuk membiayai rawatan perubatan.

Ibu dan bapanya juga tidak mempunyai simpanan wang selepas ia digunakan untuk membiayai rawatan anak mereka setahun lalu.

Menurut ibunya, doktor-doktor mengesyaki penyakit itu disebabkan pencemaran atau alam sekitar.

Walaupun budak itu menjalani pemindahan tulang sumsum dan rawatan kemoterapi untuk mengubati penyakitnya, doktor-doktor memberinya peluang 50-50 untuk budak tersebut terus hidup. - Agensi

Wanita mengaku gugurkan bayi 7 kali dalam masa 4 tahun

Kesian wanita ini kerana membuat sesuatu tanpa berfikir panjang..
saya petik dari myMetro

IPOH: Akibat begitu mudah termakan pujuk rayu teman lelaki, seorang janda muda membuat pengakuan mengejutkan apabila memberitahu pernah menggugurkan bayi dalam kandungannya sebanyak tujuh kali dalam tempoh empat tahun.

Wanita itu yang mahu dikenali sebagai Balqis, 32, berkata perkara tidak masuk akal dilakukannya itu bermula selepas dia bercerai dan berkenalan dengan seorang lelaki yang sudah berkahwin pada 2007. 

Menurutnya, lelaki itu berjaya memikat hatinya dengan pelbagai janji manis untuk mengahwininya dalam tempoh terdekat. 

“Saya meletakkan harapan tinggi kepadanya apatah lagi dengan hidup saya yang terumbang-ambing selain perlu membesarkan tiga anak hasil perkahwinan pertama sebelum ini. 




“Malangnya rasa cinta keterlaluan itu menyebabkan saya terlanjur melakukan hubungan seks berulang kali sehingga mengandung sebanyak enam kali. 



“Saya membuat proses pengguguran haram di klinik swasta dengan bayaran RM300 bagi sekali ‘cuci’. Pada mulanya doktor di klinik itu tidak begitu kisah dengan permintaan saya, namun dia mula bimbang apabila saya mahu membuat pengguguran kali kelima. 

“Doktor terbabit menasihatkan saya tidak lagi membuat pengguguran janin kerana bimbang ia boleh merosakkan peranakan selain boleh mendapat kanser rahim,” katanya. 

Menurutnya, walaupun pernah terlintas rasa berdosa namun dia tetap melakukan perkara terkutuk itu kerana termakan dengan janji kekasihnya untuk berkahwin. 

“Pernah sekali saya menanggung kesakitan amat sangat selepas menggugurkan kandungan berusia tiga bulan yang ketika itu sudah mempunyai bentuk bayi. Malah pernah juga saya ‘lekat’ mengandung semula hanya selepas dua bulan menggugurkan janin. 

“Sepatutnya saya menjalani tempoh pantang seperti wanita bersalin, namun semua itu saya abaikan kerana faktor kerja selain bimbang diketahui rakan sekerja,” katanya. 

Menurutnya, dia hanya mengambil cuti rehat antara empat hari hingga seminggu. 

“Akibat terlalu kerap menggugurkan janin, saya mengalami tekanan hidup, murung selain kerap dihantui rasa berdosa. Lebih teruk apabila saya sering bermimpi kanak-kanak menangis ketika tidur. 

“Sepanjang empat tahun itu, saya disahkan mengandung enam kali sebelum menggugurkan kandungan itu menyebabkan berat badan saya susut kepada 47 kilogram,” katanya.

Jururawat jadi pelacur ketika diberi cuti sakit


TRIBUNNEWS.COM – Seorang jururawat mengaku sakit dan mendapat cuti dan gajinya pun masih diterima setiap bulan. Sayangnya, izin cuti itu disalahgunakan dengan memasang iklan sebagai pekerja seks komersial (PSK) dengan bayaran 130 poundsterling sejam.

Akibat tindakannya ini, jururawat  bernama Emma Marsden (35) berasal  dari Cardiff, South Wales, Inggris, ini mendapat hukuman dan tindakan disiplin pada minggu ini. Marsden mem-posting iklan dengan gaya busana sensual di situs dengan nama samaran Lucy Love.

Dalam iklan itu, dia mengaku boleh berhubungan seks dengan lelaki, wanita, dan juga pasangan dan menambahkan jika dirinya seseorang yang unik dan teman yang jujur serta berpengalaman. Namun, Marsden membantah dan mengatakan dirinya hanya melakukan ujian apakah pekerjaan itu sesuai untuk masa depannya.

Kini kariernya selama 10 tahun di National Health Service musnah terutama setelah dia akan diangkat menjadi pembantu jururawat di hospital Jiwa, Whitchurch. Komite A Nursing and Midwifery Council melakukan penyiasatan setelah pekerjaan sampingan ibu tiga anak ini terungkap di tahun 2008.

Remaja ancam posting video seks di Facebook

INILAH.COM, Jakarta – Seorang mahasiswa yang berhubungan seks dengan wanita dan dirakam oleh dua rakannya didakwa di mahkamah. Video itu sebelumnya diancam disebarkan di Facebook.

George Laponas, 24 tahun, merayu mangsanya di  jejaring sosial Facebook untuk melakukan hubungan seksual. Sayangnya, perempuan yang tidak disebutkan namanya itu tidak menyedari bahawa dua rakan Laponas iaitu Lemar Garcia, 20 tahun, dan Shabar Husain, 21 tahun, bersembunyi di bawah tempat tidur dengan sebuah kamera untuk merakam adegan seks tersebut.

Setelah melakukan hubungan seksual, Laponas  dengan santai bertanya apakah perempuan itu pernah berhubungan seksual dengan tiga orang lelaki.

“Aku punya kejutan untukmu,” kata penuntut umum di Snaresbook Crown Court, London, England.Kemudian Laponas memanggil Garcia dan Hussain dari bawah tempat tidur.

Perempuan itu kemudian merasa terkejut dan merancang untuk melaporkan ketiga remaja ini ke pihak berwajib. Namun, Laponas mengancam akan mengposting video seks mereka di Facebook jika perempuan itu tidak menuruti keinginan mereka.

“Pada suatu pagi, Laponas berhubungan seksual dengan perempuan ini dan dua orang terdakwa lain bersembunyi di bawah tempat tidur. Ketika perempuan itu menyedari keberadaan dua teman Laponas, Laponas mengancam akan meposting video seks mereka di Facebook,” ujar jaksa Ian Dear.

Laponas berasal dari Greenwich, Garcia dari Isle of Dogs dan Hussein berasal dari Maida Vale.

[Video] Ular sawa gigit payudara wanita



Inilah akibat kalau terlampau berani sangat..nasib baik dia tak telan terus.
Agaknya ular sawa tu geram tengok perempuan tu seksi sangat...

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved