Seekor Anjing Mati Akibat Patah Hati setelah ditinggal Mati Tuannya

on 07 Mac 2011

Seorang tentera Inggris, Kopral Tasker (26th) yang merupakan seorang ahli   pasukan pemusnah bom. Dia ditugaskan ke Afganistan (dailymail.co.uk).

Selama bertugas di sana, Tasker berteman dengan seekor anjing bernama Theo. Anjing ini adalah salah satu yang terbaik sekolah tentera Animal Royal Army Corps yang bermarkas di Camp Bastion.

Mereka saling membantu untuk menemukan bom yang dipasang oleh kaum Taliban. Pasangan yang komplit; yang satu ahli pencium bom, yang satu ahli mematikannya.

“Saya mencintai pekerjaan saya. Bekerja sama dengan Theo membuat saya menjadi pemati bom sejati,” Tasker memberi tahu mengenai anjing yang menjadi pasangannya  selama 5 bulan di medan pertempuran.

Suatu hari, mereka berdua ditugaskan untuk mengambil bahagian dalam penyerangan ke sarang Taliban. Tentunya mereka berdua ditugaskan sebagai pembuka jalan bagi perajurit lainnya. Namun kedatangan mereka tercium oleh pengintai dan terjadilah tembak. Tasker tewas di tempat kejadian. Sementara Theo hanya menderita patah kaki ringan.


JenaZah Tasker diterbangkan kembali ke Britain. Sementara Theo yang kehilangan tuannya sekaligus sahabat sejatinya, juga kehilangan nafsu makan. Dia tidak mahu dilayani oleh orang lain, bahkan oleh bekas pelatihnya terdahulu. Tak lama kemudian, Theo menderita kejang dan tewas yang diyakini bukan diakibatkan oleh patah kakinya.

Major Caroline Emmett, Officer Commanding 104 Military Working Dog Squadron memberikan komentar tentang pasangan ini,” Koperal Tasker adalah salah satu orang terbaik yang pernah saya kenal. Dia selalu mengutamakan kepentingan orang lain di atas kepentingan peribadinya. Tasker dan Theo adalah pasangan yang diciptakan untuk saling melengkapi satu sama lain.”

Sementara Letnan Kolonel David Thorpe, commanding officer 1st Military Working Dog Regiment mengatakan, “Dia benar-benar mencintai anjingnya dan mampu untuk bekerjasama untuk memberikan yang terbaik. Pekerjaan mereka selama 5 bulan di Afganistan telah menyelamatkan hidup ramai orang, saya tidak ragu itu.”

Di lain pihak, Menteri Pertahanan Inggris, Liam Fox menyatakan kesedihannya, “Ini jelas bahwa Koperal Tasker adalah seorang prajurit yang berdedikasi dan memiliki keterampilan khusus untuk berteman dengan anjing. Dia dan Theo telah menyelamatkan banyak nyawa dan kita harus selalu bersyukur untuk ini.”

Selama bertugas 5 bulan di Afganistan, pasangan ini telah mampu meletupkankan 14 bom dan ranjau rakitan, suatu rekor yang susah dipecahkan oleh anjing tentera lainnya.

Mohd.Sukur Ibrahim,Aku tetap Aku


Seorang blogger yang gigih dan sepatutnya dicontohi..Walaupun serba kekurangan tetapi semangatnya untuk berblog tidak pernah kurang.Tabik pada mamat seorang ni.Tiada perasaan malu atau segan dengan kekurangan diri.Blog yang wajib disinggahi dan wajib dicontohi kerana semangatnya.

Gambar dicuri dari blog broframestone

Untuk mengetahui tentang blog MOHD.SUKUR IBRAHIM
SILA KLIK AKU TETAP AKU

Hebat! India Buat Software ‘Pembunuh’ SMS Spam


INILAH.COM, New Delhi – India berhasil membuat software baru untuk ‘membunuh’ SMS spam yang kini makin banyak. Software baru itu bernama SMSAssassin.

Di India masalah sms spam ini amat menggangu pemilik telefon. Bayangkan sekitar 100 juta SMS spam terkirim. Perusahan pengirim SMS spam iklan juga makin banyak didirikan. Perusahaan itu boleh mengirim langsung ke lebih dari 100.000 orang.

“SMS spam inilah yang menginspirasi kami membuat SMSAssassin,” ujar penolong profesor Indian Institute of Information Technology Ponnurangam Kumaraguru. SMSAssasin memiliki filter spam automatik dan dirancang berjalan pada handphone kelas menengah.

Selain itu, software itu juga boleh memberi saran pada pengguna perihal SMS spam yang mungkin boleh berguna, lanjutnya. Seperti dikutip Inida Times, kajian Kumaraguru menemukan, SMS itu berbeza bagi tiap orang (baik spam atau tidak).

“Wanita banyak mendapat SMS produk kecantikan dan diskaun. Sementara lelaki banyak mendapat SMS perihal pekerjaan, automotif, dan lain-lain,” papar Kumaharaguru. SMSAssassin dirancang untuk sistem operasi (OS) Symbian.

Namun, kami sedang mengembangkannya untuk perangkat Android dan Windows Mobile,kata Kumaharaguru.

Petani dan robotnya

KOMPAS.com — Wu Yulu, seorang petani berusia 49 tahun dari luar kota Beijing, menjadi perbincangan di negaranya kerana robot rumahan buatannya.

Ketika ini robot ciptaan Wu, yang disebut sebagai anaknya,  mendapat pengakuan internasional. Robot itu terbuat dari barang buangan seperti dawai dan sekrup. Wu telah menciptakan lebih dari 47 robot yang dapat menuangkan teh, memberi api kepada perokok, dan mengecat.

Wu yang tidak sekolah lagi setelah lulus SD menjadi pahlawan di media massa China atas kreativiti dan penemuannya. Belakangan, media massa asing juga tertarik mewawancarainya sebelum dia muncul di Shanghai World Expo yang akan berlangsung dari Mei hingga Oktober.

”Saya sedikit terkenal sekarang. Padahal, saya telah melakukan ini lebih dari 20 tahun. Di ekspo nanti saya dapat menerima pengakuan lebih luas lagi. Saya akan mewakili para petani dan saya senang sekali,” katanya.

Wu mengakui, untuk membiayai hobinya mengutak-atik robot memang memerlukan perbelanjaan besar. Dia sampai bercerai dengan istrinya kerana menghabiskan wang terlalu banyak untuk hobinya itu. Robot buatannya telah diperlihatkan di Jepun, Korea, dan Hongkong. Hebat juga petani ini.






sumber : kompas, daily mail

Demi Hamil, Nekad Berburu Sperma via Google

VIVAnews - Ann Spalding sangat mendambakan keturunan dari rahimnya. Sayang, dia belum menemukan pendamping hidup yang tepat. Dia pun memerah otak agar boleh hamil, tanpa harus mengeluarkan perbelanjaan inseminasi dari penderma bank sperma yang mencapai £3.000 .


Dengan niat hamil , dia lalu membuat iklan online untuk mencari lelaki yang bersedia menjadi penderma sperma. “Saya merindukan bayi tapi tidak ingin menunggu lelaki yang tepat, jadi saya pakai Google mencari penderma sperma,” kata Ann seperti dikutip dari The Sun.

Dari pencarian di Google, dia menemukan sejumlah komuniti yang mempertemukan penderma dan pencari sperma. Dalam sejumlah iklannya, dia memperkenalkan diri sebagai seorang wanita  yang memerlukan derma sperma agar boleh hamil sebelum sampai usia 30 tahun. “Saya tidak pakai foto,” ujar wanita asal Inggris ini.

Hanya beberapa hari beriklan, dia menerima lima tawaran penderma sperma lengkap dengan identiti dan foto. Namun, dua di antaranya menginginkan hubungan badan sebagai imbalan. Dari tiga yang tinggal, Ann lalu memilih satu, seorang juruteknik komputer berusia 30 tahun, bernama Jason.

Lelaki itu kemudian menunjukan dokumen dari sebuah klinik yang membuktikan kalau dirinya telah melakukan ujian bebas penyakit menular seksual dan penyakit lainnya. “Dia terlihat yang paling sopan,” ujar Ann. “Dia pernah menyumbangkan sperma sebelumnya kerana ingin membantu wanita memiliki bayi.”

Ann kemudian mengatur pertemuan dengan lelaki itu di hotel. Sesaat setelah pertemuan, lelaki itu segera ke  bilik mandi untuk memasukkan sperma ke sebuah wadah khusus. Setelah lelaki pergi, Ann yang sedang berada di masa subur segera menyuntikkannya ke dalam rahimnya.

Namun, cara itu gagal. Ann juga kunjung hamil pada bulan berikutnya. Mendengar keluhan Ann, lelaki itu bersedia mengatur pertemuan kedua. Ann yang mulai melihat ketulusan Jason akhirnya memutuskan melakukan inseminasi alami. Dia bersedia berhubungan badan sekali untuk memasukkan sperma.

Cara kedua ternyata berhasil. Ann hamil. “Saya sangat bahagia boleh berhasil. Saya tidak tahu apakah itu kerana berhubungan dengan seks alami yang membuat semuanya berbeza.” ujarnya.

Ann lalu mengirimkan email kepada Jason untuk memberitahu khabar baik itu. Dia juga berjanji memberi tahu Jason ketika melahirkan nanti. “Tapi, saya ingin Jason menandatangani kontrak yang menyatakan dia tidak punya hak atas Holly,” kata Ann yang berniat menamai buah hatinya Holly.

Ann sebenarnya sudah memiliki satu anak bernama Keirra, hasil pernikahannya dengan seorang lelaki. Namun, pernikahan kandas saat usia kandungan Keirra masih dua bulan. “Saat ini saya benar-benar menikmati menjadi seorang ibu. Saya harus melihat Holly untuk memastikan bahawa saya tidak pernah menyesal melakukan ini.”

Tidak Hamil Seorang Ibu di Bandung Tiba-tiba Melahirkan Bayi

Perempuan, 37 tahun, Yuni Rosmiati terkejut bukan kepalang. Soalnya dia, yang tak pernah merasa hamil, melahirkan bayi laki-laki pada Jumaat (25/2) lalu, sekitar pukul 08:00. Dia pada pagi itu hanya menonton televisyen sambil berbaring di lantai beralas karpet.

Ketika itu, isteri Nana ini berada di rumah bersama anak ketiganya yang sedang bermain di dekat pintu. Tiba-tiba Yani merasakan sakit perut, “Saya merasa perut memulas seperti mahu buang air besar, tapi tidak jadi,” kata Yani di rumahnya, Jumaat (4/3) malam. Yani kemudian meminta anak ketiganya mengambilkan sarung. Setelah memakai sarung, rasa perut memulas tak hilang. “Tadinya mahu ke bilik mandi, tapi perut memulas lagi, sakitnya seperti mahu melahirkan,” dia berkata.


Yani merasakan ada sesuatu keluar dari alat kemaluannya. Dalam keadaan separuh sedar, Yani melihat seorang bayi. Dia berteriak meminta tolong tetangganya. “Saya sangat terkejut, tidak percaya apakah saya melahirkan seorang bayi?” Tetangganya yang dimintai tolong segera masuk rumahnya. Tetangga tersebut memastikan benda yang keluar itu seorang bayi. “Perut pun biasa saja, tidak ada perbezaan,” kata dia.

Suami Yani, Nana, 60 tahun, yang ketika isterinya melahirkan berada di pejabat, mengaku terkejut dengan kejadian tersebut. Nana mengatakan isterinya masih mengalami haid dan tidak ada tanda-tanda hamil. “Waktu itu ada telefon dari rumah semasa saya di pejabat, memberitahu kalau isteri saya sakit,” kata dia. “Ketika pulang ternyata isteri saya melahirkan. Subhanallah, sangat aneh, padahal isteri saya beberapa hari sebelumnya baru habis haid dan tidak ada tanda-tanda kalau hamil, badannya tidak berubah.”

Keganjilan proses Yani melahirkan bayi yang diberi nama Rahmat Yudadipraja  membuat pendusuk sekitar menjadi heboh. Neli Sumiati, 32 tahun, tetangga Yani, mengaku sangat terkejut kali pertama melihat Yani melahirkan. “Waktu itu Yani berteriak meminta tolong sama saya, ternyata dia melahirkan. Saya langsung meminta tolong tetangga lainnya dan langsung membawa Yani dan bayinya ke Bidan.”

Neli selama ini tak melihat tanda-tanda tetangganya itu hamil. “Benar-benar tidak ada tanda-tanda seperti orang hamil. Selepas sudah melahirkan saja Yani masih boleh berjalan-jalan,  aneh sekali.” Sampai ketika ini warga kelurahan Tamansari masih membicarakan kelahiraran anak Yani. Mereka berdatangan untuk melihat  bayi tersebut. (Sumber)

Anak menyamar sebagai ibu untuk menipu

Macam-macam cara untuk menipu...
saya petik dari myMetro


FERNDALE (Washington): Pihak berkuasa berkata, seorang wanita ditahan kerana disyaki menipu ketika dia cuba membuka akaun bank sambil menyamar sebagai ibunya untuk mendapatkan pencen.

Sheriff Whatcom County, Bill Elfo, berkata Loewen B Craft memakai rambut palsu kelabu dan mekap supaya kelihatan lebih tua ketika berurusan dengan kakitangan bank di Ferndale.


Katanya, Loewen, 59, menyamar sebagai ibunya, Betty Becker, yang mati pada 2007.


Sebelum ditahan, kata Elfo, Loewen sempat memperoleh lebih daripada RM439,000 daripada bank lain melalui penipuan sama.


“Penipuan itu mula dikesan secara tidak sengaja apabila seorang detektif menyiasat satu kes lain yang tidak berkaitan dengan Loewen,” katanya. - Reuters

Isteri lihat suami sedang berasmara dengan anaknya di dapur

Makin rosak pemikiran manusia akibat nafsu..
saya petik dari myMetro

KUALA LUMPUR: Hati wanita mana tidak terguris apabila melihat suami sedang berasmara dengan anak kandungnya di dapur rumah ketika dia baru pulang dari hospital selepas menjalani rawatan pembedahan kerana mengandung di luar rahim.

Biarpun kejadian itu dua tahun berlalu, situasi ibarat ‘bermadu dengan anak sendiri’ menyebabkan dia yang mahu dikenali sebagai Azie amat kecewa kerana hatinya disakiti dua insan paling disayangi.

Azie, 30-an berkata, hidupnya tidak menentu selepas melihat perbuatan bekas suaminya yang mengambil kesempatan terhadap anak tiri.

Menurutnya, anak gadisnya yang ketika itu berusia 15 tahun anak sulung hasil perkongsian hidup dengan suami pertama yang dikahwini pada 1994 sebelum bercerai lima tahun kemudian.

“Hasil perkahwinan itu, saya dikurniakan dua anak. Seorang lagi anak lelaki yang kini berusia 13 tahun. Selepas bercerai, kedua-dua anak itu dijaga nenek mereka di pantai timur,” katanya.

Menurutnya, selepas tiga tahun menjanda, hatinya ditambat seorang lelaki berusia 40-an dan mereka melangsungkan perkahwinan pada 2002.

“Perkahwinan kali kedua ini pada awalnya bahagia dan kami mendapat dua anak masing-masing seorang lelaki yang kini berusia lapan tahun dan perempuan berusia lima tahun.

“Namun, kebahagiaan itu mula tergugat sedikit demi sedikit selepas saya mengambil dua anak dengan suami dulu tinggal dengan kami di ibu kota,” katanya.

Menurutnya, ketika anak gadisnya berusia 13 tahun, dia sudah mula mencurigai sikap suami yang seolah-olah cuba mengambil kesempatan terhadap anaknya itu.

“Saya pernah terserempak suami yang berada dalam bilik anak dan dia cuba meraba anak saya yang ketika itu tidur.

“Bagaimanapun, ketika ditanya dia membuat alasan mahu menghalau nyamuk dan saya mendiamkan diri kerana enggan bergaduh selain tidak mahu anak lain tahu,” katanya.

Menurutnya, kejadian itu makin menjadi-jadi apabila anak gadisnya berusia 15 tahun dan pernah anaknya itu demam teruk dan meminta dibawa ke klinik.

“Ketika dalam perjalanan ke klinik, baru anak saya menceritakan kejadian sebenar yang dia sudah beberapa kali menjadi pemuas nafsu suami, namun tidak berani menceritakannya kepada sesiapa kerana diugut bapa tirinya itu.

“Saya membawa anak saya ke balai polis untuk membuat laporan rogol kerana anak masih di bawah umur,” katanya.

Azie berkata, suami keduanya itu juga seorang yang panas baran dan suka memukulnya dan anak-anak, namun hanya anak sulung yang dijadikan hamba seks itu tidak dipukul.

“Lebih mengecewakan apabila suami memukul dan memijak perut saya walaupun ketika itu saya baru tiga hari selesai menjalani pembedahan kerana mengandung di luar rahim. 

“Mungkin dia bertindak begitu kerana marah selepas saya ternampak dia berasmara dengan anak ketika mereka di dapur,” katanya.

Menurutnya, selepas kejadian itu, anak lelaki keduanya turut menceritakan yang dia pernah terserempak kakaknya beberapa kali masuk ke bilik bapa tiri sebelum keluar dua hingga tiga jam kemudian.

“Bagaimanapun, anak saya itu tidak berani menceritakannya sebelum ini kerana takut dipukul suami yang panas baran, malah dia pernah diseksa dengan diterbalikkan kepala ke bawah kerana mengetahui hubungan bapa tiri dengan kakaknya itu.

“Selepas mendengar semua cerita dan mengetahui apa yang berlaku ditambah dengan apa yang saya lihat, saya meminta cerai dan kami berpisah Ogos tahun lalu,” katanya. 

Bagaimanapun, Azie kini buntu apabila anak gadisnya itu yang kini berusia 17 tahun menghilangkan diri sejak enam bulan lalu dan dia syak kemungkinan bekas suaminya mengambil anaknya itu.

“Saya sudah membuat laporan polis berhubung kehilangan anak dan syak bekas suami melarikannya kerana saya tahu dia bijak memujuk.

“Tidak mustahil anak gadis saya mengikutnya kerana dia masih mentah dan mudah termakan pujuk rayu bapa tirinya,” katanya.

Wah.. Robot Bantu Pembedahan Jantung di India

Liputan6.com, New Delhi: Wah, Robot Bantu Proses Pembedahan Jantung di India. Ini bukanlah cerita fiksi yang biasa ditayangkan di televisiyen. Menurut pengakuan para doktor di India, mereka telah dibantu robot dalam melakukan operasi terhadap seorang pesakit penderita sakit jantung, D. Vijayakanth.

Pada pembedahan kali ini, doktor dibantu tiga buah robot yang dibekal alat pembedahan. Diperlukan waktu empat jam untuk prosedur ini.

“Prosedur dalam pembedahan mengganti mitral dan katup aorta secara bersamaan mendapatkan bantuan dari robot,” ungkap Dr R. Ravi Kumar, Direktur Institut Penyakit Jantung di Chettinad, India.

Ia menambahkan, “bahagian terbaik tentang menggunakan robot dalam pembedahan jantung adalah jantung pesakit tidak perlu dibuka. Selain itu operasi dapat dilakukan dengan menggunakan alat insisi kecil berukuran 4 centimeter. Hal ini tidak mungkin dilakukan tanpa bantuan robot.”

Prosedur ini membutuhkan banyak pelatihan intensif. Meskipun tangan robot dapat melakukan operasi, tetap harus dikawal oleh dokter ahli bedah yang terlatih. Salah satu kelemahan terbesar adalah kurangnya persepsi indrawi yang ada ketika doktor bedah yang sebenarnya melakukan operasi.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved