Ayam yang dibuat daripada kulit telurnya sendiri

on 06 Mac 2011

Dengan menggunakan kulit denganwarna yang berbeza,  Kyle Bean telah berhasil membuat patung  ayam yang cukup kreatif dan mengesankan.




Devil's Pool, Kolam Renang paling Menyeramkan di Seluruh Dunia

"Sesuai namanya, Devil's Swimming Pool, kolam renang ini diyakini sebagai yang paling berbahaya di dunia. Devil's bukanlah buatan manusia tapi ceruk semulajadi di air terjun terbesar yang terletak di perbatasan Zimbabwe dengan Zambia."

Deretan karang alami yang muncul tepat di bibir jurang dan ceruk di hujung air terjun bioleh dijadikan tempat berenang ketika air sedang dangkal dan tidak deras.
Biasanya selama September sampai Disember. Di saat seperti ini, para perenang bahkan boleh melongok ke dasar jurang dari hujung air terjun itu tanpa perlu takut terseret derasnya air.

Tempat pelancongan yang terletak di sisi Zambia ini tiap tahunnya dibanjiri pelancung yang ingin melihat dasar air terjun dari puncaknya.

Beberapa bahkan berani membiarkan diri terbawa arus deras sampai ke bibir air terjun sebelum mentok kerana terhalang karang. Di bawah mereka, sejauh 108 meter, Sungai Zambezi mengalir deras.

"Di bulan-bulan selain September - Disember, yang berani berenang di Devil's akan langsung terseret dan terempas di dasar Sungai Zambezi kerana karang penghalang di bibir air terjun itu terendam air yang mengalir deras."



Angela Stugren, pelancong AS yang mengunjungi tempat itu mengatakan tempat ini lebih menyeramkan dari bungee jumping. "Perasaan boleh terseret air yang tenang membuat Anda seperti gamang," katanya.

Dikenal dengan nama Mosi-oa-Tunya atau asap menggelegar dalam bahasa setempat, air terjun ini menumpahkan 500 juta liter air setiap minitnya dari bibir air terjun yang panjangnya tak kurang dari 1,6 km.

Pelangi yang dihasilkan dari wap air terjun ini bahkan boleh dilihat dari jarak 48 km. Total ada tujuh jeram utama yang termasuk dalam air terjun Victoria ini.

Demi Sesuap Nasi, Janda-Janda Ini Rela Ditiduri

Dalam data Kantor Pemberdayaan Perempuan dan Keluarga Sejahtera (PPKS) Kabupaten Aceh Barat tercatat, sebanyak belasan ibu di Meulaboh terpaksa berkerja sebagai pekerja seks komersial atau PSK kerana suami meninggal akibat konflik dan bencana tsunami.

"Baru belasan ibu yang tercatat berprofesi PSK, kebanyakan mereka mengaku terpaksa kerana tidak ada pekerjaan lain untuk menghidupi anak mereka setelah ditinggal para suami," kata Kepala Kantor PPKS Aceh Barat Sultri Helfianti di Meulaboh.



Diperkirakan masih banyak kalangan janda mangsa konflik dan bencana stunami di Aceh Barat bernasib malang, yang terpaksa mengambil jalan pintas untuk menutupi keperluan keluarganya.
Kerana itu, PPKS akan menjaga secara keseluruhan aktiviti kalangan wanita, selanjutnya akan memberikan bekal sejumlah pengetahuan agar para ibu, khususnya dalam keadaan tanpa suami, seperti halnya dapat membuka usaha atau diterima bekerja di perusahaan.

Dalam perkembangannya, kaum ibu di Aceh Barat sudah dilihat berusaha meningkatkan kemahirannya agar mampu bersaing dengan pekerja lelaki.

Cara BodyGuard Rihanna Lindungi Payudara Bos Dari Di Raba

Pengawal pribadi penyanyi asal Barbados, Rihanna, sepertinya menjalankan tugasnya penuh dengan ketekunan. Saking tekunnya, tangan kanannya menggerayangi payudara penyanyi berusia 22 tahun itu ketika meninggalkan restoran di Sydney, Australia.


Menyelam sambil minum air, pengawal pribadi Rihanna, melindungi sekaligus meraba

Foto tersebut memperlihatkan tangan  pengawal pribadi menangkup payudara Rihanna yang terlihat tidak memakai bra. Tetapi, penyanyi Rude Boy ini sepertinya tak keberatan. Dengan mengenakan baju gantung yang memperlihatkan bahagian perut serta seluar panjang warna coklat lembut, Rihanna menyapa penggemarnya di Optus Headquarters, minggu lalu.

 Menyapa penggemar dalam rangkaian Tour dunianya ketika singgah di Sydney


Dia melihat ke belakang memastikan jika teman yang tangannya dia pegangi tak terlepas dari kerumunan peminat penyanyi yang juga bekas kekasih Chris Brown ini. Rihanna berada di Australia untuk tour konsertnya Last Girl on The Earth dan dilihat sempat berjalan-jalan dan menikmati Sydney sambil membeli alat bantuan seks di kedai The Tool Shed.-ruanghati.com

bk-betul-betul dijaga payudara tuannya....



[Gila] Peninju belasah teman wanita

Gila betul lelaki ini..
saya petik dari myMetro

LONDON: Seorang remaja jelita dibelasah hingga cedera teruk oleh teman lelakinya, seorang peninju menyebabkan pegawai perubatan tidak dapat menyatakan sama ada gadis itu lelaki atau wanita. 

Pelajar universiti, Tirion Lewis, 19, koma sejak sebulan lalu selepas teman lelakinya memukul dan menendangnya berulang kali di sebuah kawasan hutan.


Wayne Fox, 23, berdepan dengan hukuman penjara selepas mengaku menculik Tirion dan menyerangnya di Aberystwyth Wales Barat.

Dia digugurkan daripada tuduhan cubaan membunuh.

Tirion sedang mendengar muzik dengan seorang rakan di dalam kereta di luar rumah keluarganya apabila Fox, 23, menyerbu kenderaan itu.


Mahkamah diberitahu semalam, lelaki bertubuh tegap itu kemudian memaki hamun sebelum menyoal Tirion: “Kenapa anda melakukan ini kepada saya.” Peninju itu kemudian menumbuk hingga pecah cermin kereta, memasukinya sebelum memandu kenderaan itu dengan Tirion dan rakannya, Miriam Evans, 19, berada di dalam, menuju ke kawasan hutan.

 Dia menarik Tirion keluar lalu menumbuk dan menendang gadis berkenaan.

Miriam, dalam keterangannya kepada polis berkata: “Saya melihat Fox menumbuk dan menendang Tirion yang sudah terbaring di tanah. “Saya menjerit supaya dia menghentikan perbuatannya. Saya menariknya tetapi dia memusing ke arah saya sebelum menumbuk dan menendang muka saya.



“Dia kemudian beralih kepada Tirion dan menumbuk serta menendang rakan baik saya itu lagi. Dia juga duduk di atas Tirion dan menumbuknya tanpa henti.” Evans juga berkata, Fox berhenti tiba-tiba sebelum menaiki kereta dan meninggalkan tempat itu dengan membiarkan dia dan Tirion yang tidak sedarkan diri.


Dia terpaksa berjalan kaki dan meminta bantuan penghuni rumah paling dekat dengan hutan itu. - Agensi
Kongsi artikel ini menerusi media sosial

Demi merawat 2 Anak, Ibu Nekad Mencuri

KENDAL- Seorang ibu rumah tangga telah dihakimi orang ramai setelah tertangkap  mencuri di rumah salah satu penduduk di Kelurahan Bugangin, Kendal Jawa Tengah.

Kemarahan penduduk dapat diamankan oleh Polres Kendal Sabtu (5/3/2011) pagi. Pelaku hanya boleh menangis saat ditangkap Kepada petugas, SM mengaku nekad mencuri kerana terimpit denmerawatgan keadaan ekonomi.

Perempuan 31 tahun itu mengaku tidak memiliki pekerjaan tetap. Sementara dia memerlukan wang untuk merawat dua anaknya, sementara suaminya hanya pengangguran.

SM mencuri di rumah Ngadirin, penduduk Kelurahan Bugangin pagi tadi. Pelaku memasuki rumah mangsa  kemudian mengambil wang dan barang berharga di almari pemilik rumah. Namun ketika hendak keluar pemilik rumah menjerit sambil menjerit "pencuri,pencuri". SM pun menjadi sasaran kemarahan penduduk.

Juru cakap polis berkata, tertuduh sempat mengeledah rumah mangsa. Kepada polis SM mengaku mengambil wang Rp850 ribu, cincin, serta kalung emas.

Suratno menambahkan, tertuduh sudah empat kali melakukan aksi serupa dan selalu lepas lari dari kejaran petugas. Namun aksi yang keempat ini berhasil ditangkap penduduk. SM  mungkin dpenjara 5 tahun jika didapati bersalah.

Sumber : http://www.okezone.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved