CERITA KREATIF AKU PASAL BEN ASHAARI

on 05 Mac 2011

Siapa tak kenal Ben Ashaari..rata-rata sesiapa yang ada blog pasti mengenali beliau.
Orang sentiasa membantu bila diperlukan terutama mengenai dunia blog.
Bantuan yang diberikan memang banyak memberi faedah terutama
kepada blogger-blogger baru.Dengan bantuan beliau aku dapat berdiri
sama tinggi dan rendah dengan blogger-blogger lain.TERIMA KASIH BRO.



Ben seorang yang unik...hari-hari ada benda baru atau segmen baru yang keluar
dari pemikirannya.Kelebihan yang Tuhan berikan kepadanya di gunakan untuk
memberi tunjuk ajar kepada orang lain tanpa mengira sesiapa.Inilah kelebihan
dia berbanding dengan orang lain.
Segmen yang dianjurkan memberi satu ruang kepada blogger berkenalan serta mengasah
bakat dalam penulisan.
Pertama kali aku berjumpa dia di Gathering Sahabat Blogger macam sudah lama kami berkenalan.
TABIK PADA LU BRO KERANA TAK KEDEKUT ILMU



video diambil dari 1tube.my

Seorang wanita meninggal dunia di tendang zirafah

Nasib malang dialami seorang perempuan ketika membawa anjing peliharaannya untuk jalan-jalan. Rutin ini  membuat dirinya kehilangan nyawa setelah seekor zirafah menendangnya.

Menurut keterangan dari surat khabar Beeld, mangsa sedang membawa kedua anjingnya untuk berjalan di sebuah peternakan di Daerahi Limpopo, Afrika Selatan .

Kejadian itu terjadi setelah salah sseekor anjing peliharaannya tiba-tiba saja berlari ke kawanan zirafah. Aksi anjing tersebut tentunya membuat takut kawanan jerapah liar tadi. Melihat anjing peliharaannya terancam perempuan berusia 25 tahun tersebut, berlari untuk melindungi anjingnya.

Tanpa diduga, upayanya untuk melindung si peliharaan justru berbuah celaka bagi perempuan tersebut. Sebuah tendangan ke arah leher dari seekor zirafah yang ketakutan, akhirnya menyebabkan perempuan muda itu tewas seketika.

Zirafah memang kerap ditemukan di wilayah Taman Nasional Kruger, yang meliputi sebagian DaerahLimpopo, Afrika Selatan. Meskipun haiwan ini bukanlah pemakan daging dan tidak memburu mangsanya, zirafah mampu melumpuhkan siapapun yang menganggu mereka menggunakan kakinya yang kuat.

Inilah Wajah Perempuan Berusia 700 Tahun

Ingin tahu bagaimana wajah perempuan China yang berumur 700 tahun? Coba tengok foto di samping ini. Inilah temuan mumi terbaru di China, yang secara kebetulan terungkap ketika pekerja sedang membangun jalan di bahagian Timur China baru baru ini.

Yang luar biasa adalah keadaan tubuh si mumi masih sangat bagus. Diperkirakan, perempuan ini adalah pejabat tinggi semasa Dinasi Ming (1368-1644). Dia ditemukan di kota Taizhou, Daerah Jiangsu.

Arkeologi China terkejut dengan bagaimana bagusnya keadaan kulit, rambut, alis, dan wajah si perempuan. Seakan-akan perempuan ini baru meninggal beberapa tahun lalu. Dia mengenakan pakaian dari sutera yang masih terawat.

Mumi ditemukan di dalam kota kayu di kedalaman dua meter dari permukaan tanah. Apa yang dia kenakan dan bagaimana keadaan dirinya memperlihatkan bagaimana kehidupan masa lalu China. Dari hujung rambut hingga hujung kaki, boleh disebutkan keadaan mumi ini sangat lengkap dan baik.

Datuk 68 tahun buka sekolah sihir seperti dalam cerita Harry Potter

Namanya Oberon Zel Ravenheart. Datuk berusia 68 tahun ini mendedikasikan hidupnya dalam bidang sihir. Dia membuka sekolah sihir di San Francisco, California yang dikenal dengan nama Grey School Of Wizardy. Sekolah yang berilhamkan daripada cerita Harry Potter tersebut mengajarkan beberapa mata pelajaran seperti cara ucap mantra, pembuatan tongkat sihir, memanggil kuda, dan alkemis. Soal benar atau tidaknya  kurang tapi sepertinya menarik, terutama buat yang suka dengan dunia sihir...









Aktivis sanggup bertelanjang bantah satu pertandingan

KIEV – Sekelompok aktivis yang terdiri dari sembilan wanita di Kiev, Ukraine, melakukan protes dengan bertelanjang dada untuk menentang pertandingan mendapatkan seorang isteri.

Para wanita tersebut memprotes pertandingan yang disiarkan oleh sebuah stesen radio di New Zealand bernama The Rock FM, dengan membawa spanduk bertuliskan ‘Ukraine Bukan Rumah Pelacuran’.

The Rock FM membuat sebuah pertandingan untuk memenangkan hadiah percutian ke Ukraine selama 12 malam dan berkesempatan memilih seorang wanita cantik dari sebuah agen sebagai pasangan bercuti dan bahkan dapat dijadikan pasangan hidup.

Sembilan wanita tersebut rela menggelar aksinya dalam cuaca dingin di luar pejabat pendaftaran pernikahan Kiev, seperti dilansir Orange, Jumat (4/3/2011).

The Rock Fm, telah mengumumkanpertandingan tersebut dimenangkan oleh Greg, seorang pembuat minuman.

Pertandingan ini juga menyebabkan kontroversi di New Zealand namun radio penyelenggara menjelaskan bahawa hal ini hanya untuk acara hiburan semata.

“Pada akhirnya nanti, keputusan sepenuhnya ada di tangan  pemenang dan wanita pilihannya, apakah benar-benar akan dinikahi atau tidak.” jelas Direktur Program radio The Rock FM, Brad King.

Para wanita yang menggelar protes di Kiev adalah anggota kelompok, Femen, yang sasaran target kempen terhadap perempuan Ukraine oleh lembaga internasional yang mengatur wisata seks.

Sumber : http://www.okezone.com

Wow, Kendaraan Roda Satu Terkecil di Dunia

 Jika Anda mengira segway nampak aneh, kehairanan pasti muncul ketika  melirik Solowheel. Inilah kendaraan roda satu terkecil dengan kecepatan 12 km per jam. Apa hebatnya?

Segway merupakan kendaraan elektrik  dengan sistem keseimbangan tersendiri beroda dua. Jika sepeda beroda dua di depan dan belakang maka roda segway di kanan dan kiri pengguna. Yang menarik, perusahaan AS malah mengembangkan kendaraan beroda satu, Solowheel dengan energi elektrik 1.000 watt.

Pengguna hanya perlu menaruh kaki di platform kedua sisi roda dan bersandar ke depan untuk bergerak, mengarahkan kaki ke belakang untuk berhenti dan ke kiri ataupun kanan untuk berbelok. Inilah unicycle terkecil di dunia. Bateri ion-lithium yang boleh diisi ulang itu akan melambat jika mulai kehabisan energi.

Solowheel dirancang oleh Shane Chen, 54, yang juga menciptakan 30 produk olahraga lewat perusahaannya sendiri, Inventist. Perusahaan yang terletak di Washington, Amerika Syarikat, mengatakan Solowheel merupakan temuan paling kecil, paling menakjubkan dan bergerak paling nyaman bagi pengguna.

“Ini disebabkan keberadaan sensor gerakan di kiri dan kanan untuk memudahkan mengendalikan Anda pada dasarnya hanya perlu menginjak dan bergerak. Ini sangat mudah digunakan,” kata Chen.

Dengan berat hanya 20 paun, pengguna mampu membawa perangkat ini masuk ke restoran, eskalator dan tempat lain dengan mudah. Solowheel dijual dengan harga 975 poundsterling (Rp13,65 juta).

Dipecat, Pekerja Bakar Bos Hingga Meninggal dunia

BHUBANESHWAR - Polis India menahan dua orang  pekerja yang marah mengamuk setelah dipecat atasannya. Pekerja tersebut bahkan membakar seorang atasannya dari pekerja kilang baja di Negara Bahagian Orissa itu.

Setelah mengetahui mereka dipecat, puluhan pekerja menyerang kendaraan yang membawa Radhey Shyam Roy ketika dirinya hendak meninggalkan kilang baja tempatnya bekerja. Pekerja yang ganas menyiram kendaraan yang Roy dengan minyak dan menyulutnya dengan api. Demikian diberitakan Associated Press, Jumat (4/3/2011).

Dua orang yang berada di dalam kereta tersebut berhasil melarikan diri, namun malang bagi Roy dirinya terjebak di dalam kereta dan pada akhirnya tmeninggal dunia akibat luka bakar parah.

Polisi menangkap dua orang pekerja yang dianggap terlibat dalam insiden ini. Keduanya dihadapkan pada dakwaan tindakan pembunuhan. Kilang baja itu sendiri terletak di Distrik Bolangir sekira 400 kilometer sebelah bara Bhubaneshwar, Ibukota Negara Bahagian Orissa.

Insiden yang berkaitan dengan kekerasan pekerja memang kerap terjadi di India. Pekerja tersebut biasanya membunuh para atasan disaat terjadi perselisihan pendapatan serta pemecatan.

Kejadian serupa berlangsung pada 2008 lalu,ketika ramai para pekerja perusahaan manufaktur Italia Graziano Transmissioni India mengamuk kerana kehilangan pekerjaan mereka. Menggunakan besi dan tongkat kayu, sekelompok orang pekerja memukuli hingga tewas bekas atasan yang telah memecat mereka di New Delhi.
(faj)

Facebook Selamatkan Kanak-kanak Lucu Penderita Leukemia

INILAH.COM, Jakarta- Gambar yang dipublikasikan di Facebook berhasil menyelamatkan nyawa kanak-kanak lucu berusia empat tahun, Ted Rice. Meski berawal dari penasaran, gambar ini mengubah segalanya.

Ted Rice memiliki ruam di wajah ketika itu. Kerana cemas dan penasaran, ayahnya, Philip mengirim gambar itu ke seorang temannya yang bekerja sebagai dokter melalui Facebook.

Jawaban dari doktor perempuan itu sangat mengejutkan. Ted harus dibawa ke hospitalt segera.Ternyata Ted menderita penyakit leukemia. Ruam inilah tanda yang jelas dari penyakit itu.

Philip Rice, asisten anestesi dan istErinya Sara Rice mulai khuatir dengan Ted sejak tahun lalu. “Secara keseluruhan, Ted nampak baik namun ada beberapa hal yang mengkhuatirkan. Dia seringkali kelelahan namun kami mengira akibat pesta ulang tahun dan perjalanan ke BlackPool,” kata Philip kepada Daily Mail.

Kekuatiran memuncak saat Philip melihat ruam ungu di tubuh anaknya ketika sampai di rumah mereka di Bury, Manchester, England Lalu, dia mengirim foto anaknya ke Dr Sara Barton, rakannya di Salford Royal Hospital.

Ternyata, ruam itu adalah gejala dari leukemia limfositik akut.

Kanak-kanak yang suka bola itu harus menghadapi beberapa kemoterapi yang melelahkan. Namun orangtuanya yakin berbagai sokongan orang terdekat melalui Facebook mampu membantu mereka menjalani dan berjuang menghadapi masalah ini. [

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved