[Hebat] Banduan lari dari penjara menyamar jadi biri-biri

on 02 Mac 2011

Ada istilah baru yang dibuat oleh dua banduanyang berasal dari Argentina. Dahulu ada istilah serigala berbulu biri-biri, tapi kini mereka mempunyai istilah baru, iaitu banduan berbulu biri-biri.

Dua orang banduan Argentina Maximiliano Pereyra dan Ariel Diaz, cuba menipu para pencari mereka dengan dengan menggunakan kostum  seperti biri-biriasli. Pereyra usia 25 dan Diaz usia 28, dipenjarakan kerana melakukan rompakan. Mereka melarikan diri daripada penjara yang dikatakan mempunyai kawalan yang sangat ketat.
Mereka mencuri kostum biri-biri tersebut dari peternakan setempat dan menggunakannya untuk menipu para petugas selama lebih kurang seminggu. Padahal  300 petugas ketika itu mencarinya.

Akhirnya para petugas mendapat tahu setelah adanya laporan dari penduduk setempat yang melaporkan bahawa ada sepasang orang yang berlari di lapangan pada malam hari.

"Mereka menggunakan pakaian warna kelabu, tapi penuh dengan bulu biri-biri," ujar peternak di La Almeda.

Sumber dari polia mengatakan, mencari mereka di antara ribuan domba yang ada di lapangan adalah suatu hal yang mustahil.

"Mereka bioleh saja menyamar menjadi  biri-biri tepat di depan mata kita selama mereka mahu," ujar salah seorang polisi.
(okezone)

Anjing Rottweiler yang menjadi Baby Sitter.



Seorang pecinta binatang bernama Amanda Collins (25th) dari Perancis memelihara beberapa binatang yang – katanya – yatim piatu; itik, angsa, arnab kucing dan anjing.

Untuk memelihara dan menjaga binatang peliharaan ini tentunya memerlukankan perhatian yang khusus terlebih penjagaan agar sesama mereka tidak saling berkelahi. Bagaimana Amanda melakukannya?

Amanda memiliki anjing Rottweiler yang menjadi ibu asuh @ babysitter.

Untuk memberi makan, itu memang kewajiban sang pemilik. Tetapi untuk menjaga mereka, Amanda sangat beruntung memiliki baby sitter yang bioleh dipercayai, iaitu Dave Dog, seekor anjing jenis Rottweiler yang dikatakannya memiliki sifat keibuan dan mampu menjaga binatang-binatang yang lain, ibarat seorang ibu asuh.

Dave yang pernah terpilih sebagai anjing yang paling inspirasi dalam pertandingan yang di taja oleh pakar ubat cacing Drontal ini dianggap memiliki sifat lembut, tidak seperti tipe Rottweiler lainnya yang dikenal ganas.

“Rottweiler adalah jenis anjing besar yang ganas, tetapi mereka boleh menjadi sangat lembut dan taat jika  dipelihara dan dilatih dengan benar, dan Dave adalah contoh sempurna itu, " kata Amanda.

Sejauh ini, Dave telah membantu mengasuh dan menjaga 4 ekor itk, 3 angsa, 5 arnab, 13 anak kucing dan 5 anak anjing - belum lagi anak ayam yang baru lahir yang tak terhitung jumlahnya.

[Gila] Datuk rabun 66 tahun perkosa budak 7 tahun

Sungguh terkutuk perbuatan Martin (66), seorang tukang urut. Martin sanggup memperkosa N, anak tetangganya yang masih berumur 7 tahun.

"Saya sendiri tak tahu. Anak saya ini setiap buang air kecil selalu mengeluh sakit dan pedih," ujar ayah angkat N, Herman (56) ketika berbincang-bincang dengan detikcom.

Kerana tak mengerti apa yang dirasakan N, Herman meminta ibu dari teman N untuk mengorek lebih detail tentang rasa sakit N. Dari ibu teman N tersebut, Herman akhirnya mengetahui kalau tetangganya itu memperkosa anaknya.

"Ibunya teman N yang memberitahu Martin itu sudah perkosa anak saya," kata Herman dengan kesal.

Herman merupakan pencen karyawan PT Telkom. Herman hanya tinggal berdua dengan anak angkat N serta cucunya Farrel. Isteri Herman sudah meninggal 1 tahun lalu keraa kanser. Sedangkan Martin keadaan matanya sudah agak rabun.

Setelah mendengarkan cerita ibu teman N, Herman tak teru melaporkan kepada polis. Herman berniat menghakimi sendiri Martin. Herman pun bercerita kepada para tetangga. Tetangga menyarankan agar Herman laporkan kepada polis saja.

"Saya tak mahu dia ditahan. Saya mahu siat dia sepertik ikan terus saya mahu buang dia di Serpong," katanya.

Atas anjuran tetangga, Herman akhirnya melapor ke Polsek Beji, Depok. Dari Polsek, Herman disuruh melapor ke Polres Depok. Dari situ, salah seorang penyiasat menyuruh Herman agar melakukan pemeriksaan terhadap anaknya N.

"Kata doktor ini (selaput N) sudah pecah, sudah licin. Dia juga ada keputihan," jelasnya.

Herman hingga kini masih menunggu hasil pemeriksaan doktor secara tertulis.
(gus/nik)

Demi nafsu wanita ini sanggup berzina depan anak

Semuanya dilakukan demi kerana hawa nafsu,walaupun
didepan anak sendiri...
saya petik daripada myMetro

KULIM: Seorang isteri berusia 23 tahun yang mempunyai dua anak sanggup bermain kayu tiga apabila ditahan berkhalwat bersama kekasih gelapnya dalam kejadian di Kampung Padang Tembak, malam kelmarin.

Lebih mengejutkan, perbuatan durjana wanita berkenaan dilakukan di rumahnya sendiri ketika suaminya bekerja dan di depan dua anaknya berusia enam dan setahun setengah.


Ketua Unit Penguat Kuasa Pejabat Agama Islam Daerah Kulim Kedah (PADK), Azmi Rejab berkata, dalam kejadian jam 9 malam itu, suami wanita berkenaan yang dihubungi penduduk kampung pulang ke rumahnya sebelum mendapati kekasih gelap isterinya berusia 20 tahun berbaring di sofa.


Katanya, berang dengan tindakan isteri dan lelaki berkenaan, suami yang berusia 25 tahun terbabit memaklumkan kejadian itu kepada PADK untuk tindakan lanjut.


“PADK menerima aduan kira-kira jam 9.30 malam sebelum bergegas ke tempat kejadian. Setibanya di rumah berkenaan, kami dapati berlaku pergelutan antara suami wanita itu dengan kekasih gelap isterinya,” katanya.

Wow! China Buat Telefon Android Bertenaga Suria

INILAH.COM-Perusahaan China Umeox Mobile melancarkan smartphone bertenaga suria. Perusahaan itu mengatakan,telefon itu menjadi ponsel Android pertama dunia bertenaga suria.

Umeox Apollo pertama muncul di Mobile World Congress (MWC) Barcelona.Telefon itu memanfaatkan solusi sumber energi Intivation, perusahaan Amsterdam yang memberi solusi sumber energi alternatif telefon.

Umeox Apollo merupakan smartphone pertama yang menggunakan sistem operasi (OS) Android Froyo (2.2). Seperti dikutip TG Daily, smartphone berlayar sentuh itu juga didukung memori flash 1GB, RAM 512 MB dan kamera 3 megapiksel yang akan menjadi senjataUmeox Apollo untuk bersaing.

Fitur-fitur itu memang terbilang biasa,satu-satunya hal menarik adalah keunikannya pada pengisian ulang baterai menggunakan energi matahari. Untuk ketika ini, Umeox Apollo baru dilancarkan di China.

Negara-negara lain akan segera menyusul, salah satunya Amerika Syarikat (AS). Harganya  tergolong murah, yakni US$ 100 .

Lady buat kejutan lahirkan makhluk asing

Penyanyi yang seorang ini memang tak habis-habis dengan
benda-benda pelik...sayapetik dari kosmo online


NEW YORK - Penyanyi pop Amerika Syarikat (AS), Lady Gaga mencipta satu lagi kejutan apabila dia muncul dalam klip video terbarunya, Born This Way, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Dalam klip video itu, Lady Gaga menjadi seorang ibu yang melahirkan makhluk asing.

Detik-detik penyanyi tersebut melahirkan makhluk asing itu disiarkan dalam klip tersebut yang menunjukkan dua wanita membantunya bersalin.

Penyanyi itu membuat aksi yang kurang manis apabila dia menunjukan detik-detik semasa mahu melahirkan anak tersebut.

Dalam klip video tersebut, dia muncul dengan mekap seperti makhluk asing selain memakai seluar dalam dan coli semasa menari.

Lagu Born This Way muncul sebagai lagu paling laris di laman muzik dalam talian, iTunes di seluruh dunia.

Lebih satu juta lagu itu dimuat turun dalam tempoh lima hari baru-baru ini.- Agensi

Waspada, Ramai Penipu Menyamar Tentera di Facebook


INILAH.COM, Louisville – Dengan lebih dari 500 juta pengguna, Facebook menjadi medium berpotensi bagi penipu. Modus terbaru adalah menyamar sebagai tentera dan menyebar cinta. Seperti apa?

Pelaku mencuri foto tentera untuk dijadikan profil peribadi, menyatakan cinta kepada beberapa perempuan, menceritakan soal pengabdian kepada tanah air tanpa akhir. Selanjutnya meminta mangsa untuk mengirim sejumlah wang sebagai tanda kasihan.

Sarjan James Hursey, 26, dari Angkatan Darat Amerika Syarikat pulang ke kampung halaman kerana cedera punggung di Iraq, menemukan sebuah halaman Facebook dengan berbagai foto dirinya. Padahal halaman itu bukan miliknya, Profil itu palsu dan dibuat seseorang yang mengaku sebagai tentara aktif sedang mencari pasangan.

Pejabat militer AS mengaku telah melihat ratusan kes serupa dalam beberapa tahun terakhir. Bahkan, beberapa penipu juga menggunakan foto tentera yang telah meninggal di luar negeri.

“Ini benar-benar pencurian identiti,” kata Hursey asal Kentucky, Amerika Serikat.

Juru cakap Reserse jenayah Angkatan Darat AS, Christopher Grey mengatakan peniru internet memang sering membuat derma yang bukan-bukan. Beberapa di antaranya mengaku membutuhkan wang untuk membeli laptop khusus dan handphone. Ada pula yang memerlukan wang untuk cuti dan  pendaftaran tertentu.

Grey menyebutkan hingga saat ini tidak ada kes personil Angkatan Darat kehilangan wang dalam penipuan. Namun banyak yang menjadi mangsadi luar lingkup ketentaraan. “Dalam satu kes, seseorang telah kehilangan US$25 ribu ” ujar Grey lagi.

Pelaku menggunakan alamat e-mail yang sulit dilkesan, memanfaatkan akaunn internasional dan menggunakan kedai internet sehingga sulit dijejaki secara cepat.

Pura-pura diculik hanya untuk wang US$360 sahaja

REPUBLIKA.CO.ID, SAO PAULO  – Seorang perempuan Brazil yang berusia 25 tahun ditangkap kerana dicurigai memalsukan penculikan dirinya sendiri agar boleh memperolehi 'wang  tebusan” sebanyak 360 dolar AS dari keluarganya, kata polis kepada jejaring berita Brazil, G1.

Perempuan tersebut, yang namanya tak disebutkan, diduga memerlukan wang dalam jumlah yang sama untuk membayar mak saudaranya. Dia telah mencuri dan menggunakan kad kredit milik mak saudaranya, kata beberapa petugas.



Perempuan itu meninggalkan pesan di bilik tidurnya, yang mengatakan ia “telah diculik”. Setelah itu, dengan menggunakan telefon bimbit dia menghubungi keluarganya dan menyatakan dia diculik oleh dua lelaki yang mengancam akan membunuh dia kalau wang tebusan tak dibayar.

Tapi para penyelidik ragu dengan cerita perempuan tersebut.
“Ia mengganti pakaian sebelum meninggalkan rumah, membawa telefon bimbitnya. Tak ada tanda orang masuk secara paksa di pintu dan orang lain di rumah itu tak mendengar suara apa pun,” kata detektif Walter Guimaraes Filho sebagaimana dikutip oleh G1.

“Dia menggunakan telefonnya sendiri untuk mengatakan dia sudah dibebaskan, peristiwa penculikan yang tak pernah terjadi. Semua petunjuk tersebut mengarahkan polii untuk tak percaya pada cerita perempuan itu,” katanya. Perempuan tersebut kini ditahan dengan dakwaan secara palsu mengumumkan adanya aksi kejahatan.

Wow, Muka Alien Muncul di Pokok Tua

INILAH.COM, London- Sebahagian besar orang tahu lingkaran di batang pokok menginformasikan umur tumbuhan itu. Namun bukannya usia, malah wajah alien di kayu milik warga England ini.

Pete Burford, 72, melihat sebuah wajah aneh yang mengingatkannya akan tokoh utama film E.T, cerita soal alien yang diarahkan oleh Steven Spielberg pada 1982. Gambar itu terukir di batang pokok poplar ketika Pete menebang tumbuhan itu di hutan Eldersfield, Gloucestershire.

“Saya mengira pokok ini sama seperti lainnya. Namun nampak tampilan mirip E.T. Saya hampir tak percaya,” kata Burford.

Pengalaman soal kehidupan luar angkasa ini bukanlah yang pertama kali. Isteri Pete, Sylvia Burford sempat melihat semacam piring bercahaya di dekatnya, 40 tahun lalu.

“Itu hanya terjadi dua sampai tiga detik lalu menghilang. Saya merasa sangat ketakutan,” ujar Sylvia yang kini tinggal bersama suaminya di Staunton, dekat Teskesbury, England.

Mereka merasa mungkin ada sesuatu yang ingin dikatakah oleh makhluk asing itu.

Pemilik Restoran Gunakan Tikus Untuk Menjatuhkan Saingan Bisnes

PENNSYLVANIA – Persaingan bisnes ternyata boleh dilakukan dengan cara apapun, seperti halnya pemilik restoran pizza di Pennsylvania yang “menletakkan” tikusnya di restoran saingannya.

Nikolas Galiatsatos dituduh telah melakukan kejahatan terhadap haiwan dan kejahatan lainnya di Upper Darby, dekat Philadelphia, Amerika Syarikat (AS).

Dia ditangkap setelah petugas menemukan seorang lelaki membawa sebuah kantung yang berisi tikus-tikus yang masih hidup di atas atap toilet restoran pizza.

Penyiasatan mendapati bahawa Galiatsatos (47) sendiri mengalami masalah dengan tikus di restorannya, Nina’s Bella Pizzeria, demikian laporkan BBC.

“Kami tidak pernah menemukan hal seperti ini, tikus dijadikan alat kejahatan,” ujar kepala polisi Michael Chitwood.

“Ini merupakan terorisme makanan dengan menggunakan tikus,” lanjutnya.

Menurut suratkhabar setempat, seorang lelaki didapati masuk ke restoran Verona Pizza dan meminta izin menggunakan toilet.

Ketika pemilik restoran memeriksa toiletnya, dia melihat ada jejak kaki dan melihat atapnya dibuka. Di atasnya sang pemilik menemukan sebuah kantung.

Khauatir kantung tersebut berisi obat terlarang, pemilik kemudian meminta dua orang petugas polis yang kebetulan sedang makan siang untuk memeriksanya. Di dalam kantung tersebut ditemukan tiga ekor tikus putih.

Polis akhirnya mencari lelaki yang tadi masuk dan melihatnya sedang berada di depan restoran Uncle Nick’s Pizza, dia pun membuang sebuah kantung yang ternyata berisi lima ekor tikus hidup dan satu ekor yang mati.

Polisi pun akhirnya menangkap Galiatsatos yang mengatakan bahwa tikus tersebut ia beli di kedai peliharan haiwan.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved