Atlet judo yang mengantung diri dengan talipinggang hitamnya sendiri

on 28 Februari 2011

Bintang judo England yang disiapkan untuk meraih pingat di Sukan Olimpik 2012 menggantung diri dengan talipinggang  hitamnya sendiri setelah kecewai kerana putus dengan kekasihnya. Petugas Pemadam kebakaran Robert “Robbie” Gallagher, 23, begitu berbakat dalam seni bela diri dia tercatat sebagai salah satu olahragawan amatur yang diharapkan bersinar selamaSukan Olimpik London nanti.

Dia dikenal di seluruh dunia untuk menjuarai Judo dalam kategori berat 66kg dan merupakan salah seorang pemain  judo yang top di Britania pada tahun 2005, ketika dia berada di skuad junior England. Namun  pada dini hari Tahun Baru dia ditemukan meninggal di rumahnya di Mold, Wales Utara.

Ayahnya Robert Gallagher Snr, berkata: “Kami sebagai keluarga sangat sedih oleh kematian mendadak Robbie dan kami sangat merindukannya. Dia sedang mempersiapkan dirinya dan menjadi pesaing untuk Olimpik 2012 dan menjadi petugas pemadam kebakaran, berharap memiliki masa depan penuh waktu di pemadam kebakaran.

“Dia orang ceria dan menikmati hidupnya, Dia ingin mencapai yang terbaik. ” Mr Gallagher mulai berlatih judo ketika dia berumur lima tahun sebelum kemudian mengambil olahraga di tingkat tertinggi. Dia juara England judo tiga kali dan mewakili North Wales Fire and Rescue Service di 2008 World Games Pemadam Kebakaran di Echo Arena, Liverpool.

Seorang juru cakap British Judo Association mengatakan setelah ‘:mereka sangat sedih dan kehilangan Robbie Gallagher. Sebuah penyiasatan mendengar bagaimana Robbie dengan kekasihya Sophie Bell tinggal selama empat tahun, dan bersama-sama mereka berbahagi rumah dan Evie anaknya.
Ketika hubungan mereka rosak, dia pindah kembali ke rumah keluarganya di mana aia memulai program ubat anti-tekanan. Miss Bell berkata kepada sidang bekas pasangan mengancam untuk bunuh diri pada beberapa kesempatan, menjelaskan: “Dia sekali menelefon saya pada pukul 4 pagi untuk mengatakan dia telah overdose tablet ubat tidur.

‘Lalu dia datang ke rumah saya dan dan melambaikan talipinggang judo ke saya mengatakan dia akan mengambil hidupnya sendiri. ” pemeriksaan di Mold mendengar bagaimana dia telah pergi ke sebuah pub di Malam Tahun Baru  dengan beberapa teman tapi lalu kembali ke rumah untuk menggantung diri.

Ayahnya berkata dia tidak menyedari anaknya pulang ke rumah dini sampai dia pergi ke luar membeli rokok setelah tengah malam, dan mendengar suara dari garaj mereka. Dia melangkah masuk dan melihat  anaknya tergantung dengan tali pinggang judo sendiri.

Robbie adalah salah satu atlet yang paling berbakat di sekolah kami. Dia unggul di judo dan mewakili Wales dan England. “Dia adalah seorang pemain judo yang sangat baik dan pada suatu waktu dia berada di kelompok atas untuk usianya.”

AL QURAN selamatkan lelaki ini daripada tembakan penyokong Gaddafi

Ada banyak kejadian unik ataupun ‘keajaiban’ dalam setiap peristiwa-peristiwa yang terjadi di seputar revolusi rakyat yang telah melanda negara-negara Arab ketika ini.

Pada revolusi rakyat Mesir, peristiwa unik terjadi di mana sepasang demonstran melangsungkan akad nikah pernikahan mereka di tengah ratusan ribu orang demonstran anti pemerintah di Tahrir Square. Masih di revolusi Mesir, sempat juga beredar rekaman video yang menunjukkan adanya “hantu berkuda” yang muncul di tengah-tengah para demonstran anti Mubarak.

Dan sekarang kejadian yang boleh dikatakan sebuah “keajaiban” terjadi juga di revolusi rakyat Libya yang menuntut presiden mereka yang telah berkuasa selama empat dekad untuk mundur, Muammar Gaddafi.

Web Mufakarah Islam melaporkan bahawa telah beredar rakaman video yang telah dipost di Youtube berkait “keajaiban” yang telah terjadi dalam revolusi Libya.

Dilaporkan bahawa seorang demonstran anti Gaddafi terselamatkan nyawanya dari tembakan para pro Gaddafi oleh sebuah Al-Quran.

Sepertinya Al-Quran itu dibawa oleh seorang demonstran anti Gaddafi dibalik bajunya, dan sebuah tembakan peluru menghentam tubuhnya. Namun Subhanallah, peluru tidak jadi bersarang di tubuh demonstran tersebut kerana peluru yang ditembakkan ke arah demonstran itu  menghentam Al-Quran yang dia bawa.

Dalam rakaman video diperlihatkan bahawa tembakan peluru yang menghentam Al-Quran dan menyelamatkan nyawa demonstran anti Gaddafi itu tidak tembus mengenai tubuhnya dan hanya sempat menembus beberapa surat awal yang ada di Al-Quran, mulai dari Al-Fatihah hingga surat An-nisaa.

Kalau Allah sudah berkehendak segala sesuatu boleh saja mungkin terjadi, dan peristiwa selamatnya nyawa demonstran Libya oleh sebuah Al-Quran atas izin Allah ini sebagai buktinya, Allahu Akbar!(fq/imo)

Jururawat jelita tinggalkan Presiden Libya

Rusuhan politik yang melanda Libya membuat jururawat peribadi Muammar Khadafi, Galyna Kolotnytska, pulang kampungnya di Ukraine. Padahal Khadafi selama ini tak boleh pergi kemana tanpa didampingi Galyna. Informasi kepulangan Galynya ini diperoleh dari anak Galyna, Tetiana Kolotnytska, ke pada harian Ukraine, Segodnya, seperti yang dilapor dari KyivPost, Minggu (27/2/2011).

Disebutkan Galyna Kolotnytska memiliki hubungan special yang romantis Khadafi

“Ibu menelepon kelmarin. Dia memberi tahu kami apa yang sedang terjadi di Tripoli sekarang. Tembakan dan pertempuran sedang berlangsung, seperti yang disiarkan televisyen. Suara Ibu pelahan, dan dia minta kami untuk tidak khuatir dan mengatakan dia akan pulang segera. Dia kata terima kasih Tuhan dan semuanya baik-baik saja, juga kesihatannya,” ujar Tetiana.



Galyna bekerja di Libya 9 tahun lalu di sebuah hospital tempatan dan kemudian bergabung menjadi pasukan perubatan peribadi Khadafi. “Perempuan Ukraine lain juga bekerja sebagai jururawat Khadafi, ibu adalah salah satu dari mereka. Untuk beberapa alasan, dia (Khadafi) tidak mempercayai orang Libya dalam hal ini,” ujar Tetiana. Segodnya mengatakan bahawa Khadafi memiliki 4 jururawat dari Ukraine. Namun Khadafi sangat percaya pada Galyna. Beberapa media menulis bahawa Galyna telah menemani Khadafi ke mana pun pemimpin yang berkuasa 41 tahun itu pergi.


Sang suster "Blonde Ukraine" itupun selalu ada kemana Khadafi pergi

Bahkan kawat diplomatik yang dibocorkan WikiLeaks dari Kedubes AS di Tripoli mengatakan bahwa Khadafi sangat bergantung bahkan tak bisa bepergian tanpa perawat senior Galyna Kolotnytska. Dalam kawat itu, Galyna dideskripsikan sebagai ‘voluptuous blonde’, yang artinya kira-kira ‘si pirang bahenol’. Beberapa informasi diplomatik mengatakan Khadafi dan Galyna mempunyai hubungan yang romantis. (Sumber)

Pemain bola jutawan kecewa kena saman RM157.37

Pelik dapat duit bukan main banyak lagi..
kena saman sikit kerana kesalahan sendiri pun
nak merayu....
saya petik daripada kosmo online

MILAN - Seorang bintang bola sepak dari Cameroon yang bermain untuk kelab bola sepak Inter Milan dan memperoleh bayaran RM297,998 (RM909,939) seminggu merayu tidak disaman sebanyak AS$51.54 (RM157.37) kerana kesilapan meletakkan kereta, lapor sebuah akhbar semalam.

Samuel Eto merayu supaya dia tidak disaman tetapi permintaannya tidak dipedulikan oleh seorang kakitangan trafik wanita di sini baru-baru ini.

Eto amat kecewa dengan saman itu walaupun nilainya dalam dunia bola sepak dianggarkan jutaan dolar. 

- Agensi

Isteri minta duit beli susu tetapi kekerasan yang dapat

TASIKMALAYA – Seorang suami menganiaya isterinya hingga mengalami luka  hanya kerana si isteri meminta wang untuk membeli susu. Si isteri kemudian melaporkan ke Polresta Tasikmalaya, Jawa Barat.

Mangsa Victoria Felica (34) berharap polis dapat menyiasat suaminya, Wiyanto (34)  sesuai hukum. Dia menyatakan suaminya telah melakukan tindakan kekerasan dalam rumah tangga hingga beberapa bahagian tubuhnya luka.

Pertengkaran pasangan suami isteri warga Jalan Cibaregbeg, Kelurahan Tugujaya, Kecamatan Cihideung itu, berawal pada Minggu pagi. Susu formula untuk anaknya yang berusia empat bulan sudah habis.Mangsa pun meminta wang kepada suaminya yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.

Namun permintaannya itu tidak diperdulikan hingga mangsa berasa jengkel dan mengomel kepada suaminya. Tiba-tiba, seperti dituturkan Viktoria, suaminya menyerang dengan menolaknya hingga terlempar dan jatuh terlentang ke lantai. Dia mengalami luka di bahagian siku tangan dan bengkak pada bahagian kepala akibat terhentak di lantai.

“Saya minta wang untuk membeli susu, tapi suami saya malah marah-marah. Lihat siku tangan saya jadi bengkak, baasgian kepala terhantuk ke lantai,” kata Viktoria yang bertubuh subur itu.

Sementara itu Kasat Reskrim Polresta Tasikmalaya, AKP Anton Firmanto didampingi Kanit Perlindungan Perempuan dan Anak (PPA) Aipda Siti Hamidah, mengatakan pihaknya akan menyiasat.

Selanjutnya, kata Siti, pihak polis akan memanggil pelaku atau suami mangsa untuk dilakukan pemeriksaan hukum berhubung tindakan kekerasan yang dilakukannya. “Ini sudah masuk  hukum KDRT dan diancam undang-undang perlindungan perempuan,” kata Siti

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved