Ada Website Khas Untuk Wanita Simpanan

on 25 Februari 2011

VIVAnews - Sejumlah wanita yang menjadi simpanan lelaki beristeri di China tak ragu mengungkap status hubungan mereka. Sebagai sesama ‘isteri’ simpanan, mereka membangun komuniti di dunia maya untuk bertukar-tukar kisah dan pendapat.

Ssebuah situs onlinewww.xeixe.com, mereka berbincang dan saling membahagikan cara untuk memeras wang lebih banyak dari  pasangan masing-masing. Bahkan, saling bertukar pasangan.

Selain perihal hubungan terlarang, mereka juga membangun sejumlah topik hangat seperti tempat belanja, operasi pembesaran payudara, hingga pencarian ‘mangsa’ baru.

Surat Khabar pemerintah China, Shanghai Daily, mengungkap, seluruh wanita itu mengaku sebagai selingkuhan lelaki kaya yang telah menikah. Mereka jujur menikmatinya atas motif ekonomi. Majoriti mengaku mendapat pendapatan bulanan selain kereta apartment, dan taburan hadiah mewah lainnya.

“Kami tak perlu bekerja, kerana para kekasih kamilah yang akan menggaji kami dengan bayaran tinggi,” ujar mereka, seperti dimuat Indian Express.

Situs berlangganan ini sangat private. Dioperasikan sekelompok wanita yang menamakan diri ‘China’s Association for Mistresses’ atau ‘PersatuanWanita Simpanan China’ sejak tujuh bulan lalu, situs ini hanya dapat diakses para anggota.

Seramai 700 wanita yang mengklaim diri sebagai wanita simpanan sudah bergabung di sana. Mereka menyebut diri sebagai wanita profesional yang berani, sopan, namun tak terbelenggu nilai-nilai tradisional China.

Pada 3 March mendatang mereka akan mengadakan festival untuk menunjukkan eksistensinya. Tarikh itu sengaja dipilih kerana 3 menggambarkan posisi mereka sebagai orang ketiga dalam hubungan. Mereka mengingatkan para lelaki tidak meremehkan keberadaan mereka. Mereka tak ragu akan membuka aib ke publik jika disakiti.

Laman The Huffington Post menambahkan, berdasar data tahun 2008, wanita simpanan menyumbang lebih 30 peratus penjualan produk mewah di China. Hampir semua wanita simpanan ditaburkan hadiah mahal sebagai wujud kasih sayang dari pasangan mereka.

Di Shanghai Boleh Pelihara Anjing, tetapi Satu Saja!

KOMPAS.com — Warga Kota Shanghai harus taat pada peraturan soal anjing. Kerana pemerintah kota sudah mengesahkan peraturan pembatasan jumlah anjing peliharaan di dalam satu rumah. Nama peraturan itu, tulis China Daily pada Khamis (24/2/2011), adalah satu anjing dan satu pohon untuk satu rumah. Menurut rencana, peraturan itu ermula 15 Mei tahun ini.

Menariknya, andai anjing di satu rumah beranak, pemilik rumah mesti menyerahkan anak anjing itu ke pemilik rumah lainnya yang belum memiliki anjing. Alternatif lain, pemilik anak anjing boleh juga menyerahkan haiwan itu ke badan pemeliharaan anjing yang disetujui pemerintah sebelum anak anjing itu berusia tiga bulan.

Meski demikian, harian tersebut menambahkan, setiap orang yang ketika ini memiliki dua atau lebih anjing berlesen tetap dibolehkan untuk memelihara mereka.

Jumlah warga yang memiliki anjing bertambah seiring dengan meningkatnya jumlah warga kelas menengah China. Akibatnya, populasi anjing peliharaan Shanghai diperkirakan mencapai 800.000 ekor, menurut pemerintah. Hanya seperempat dari jumlah itu yang berdaftar.

Pemerintah menerapkan undang-undang yang lebih ketat kerana bunyi gonggongan tidak terkawal, kotoran dibuang sembarangan, dan risiko serangan anjing bertambah.

Terdapat sekitar 58 juta anjing peliharaan di 20 kota utama China pada akhir 2009. Angka tersebut meningkat 30 peratus setiap tahun berdasarkan survei majalah Dog Fans yang berpejabat di Beijing.

Pemilik haiwan peliharaan di China membelanjakan sekitar 2 juta dollar AS setiap tahun untuk membiayai binatang mereka, menurut pendiri laman situs internet di Shanghai Petizens.com. Laman ini mirip seperti Facebook, tetapi untuk haiwan peliharaan.

Menteri pun kaki plagiat

Menteri Luar Negeri Jerman, Karl Theodor zu Guttenberg

REPUBLIKA.CO.ID, BERLIN – Khabar memalukan datang dari kabinet Jerman. Gelar doktor Menteri Pertahanan Jerman, Karl-Theodor zu Guttenberg, secara resmi dilucutkan setelah universiti tempat dia mengambil ujian memutuskan dia telah melakukan pelanggaran serius terhadap standard perguruan tinggi. Karya tulisnya dipenuhi plagiarisme.

Karl-Theodor, yang baru-baru ini mengambil alih posisi Angela Merkel sebagai ahli politik paling popular di Jerman dalam jejak pendapat, mengaku di depan parlimen Jerman, Rabu (23/2), bahwa dia melakukan kesalahan serius dalam karya akademiknya. Ketika dia menyelesaikan pengajian pada 2006 dia telah menjadi anggota parlimen.

Dia mengatakan ketika itu dia begitu dibebanii dengan pekerjaan menulis sementara dia tengah mula berkeluarga dan mengawali karier politiknya. Dia mengaku terlalu sombong kerana meyakini bahawa dia mampu melakukan semua peranan itu dalam waktu bersamaan.

“Saya tidak sungguh-sungguh berniat curang, namun memang membuat kesalahan serius,” demikian pembelaan Karl-Theodor yang langsung disambut cemuhan oleh anggota dewan.

Sebelum melakukan pembersihan diri di Bundestag–nama gedung parlimen Jerman–politikus berusia 39 tahun ini melayangkan surat kepada  Universitas Bayreuth. Dia meminta mereka mencabut gelar doktornya.

Dalam waktu 24 jam permohonannya diluluskan. Pada Rabu malam universiti mengeluarkan pernyataan  bahawa Karl-Theodor tak boleh lagi menyebut dirinya Dr.

Karl-Theodor zu Guttenberg, kini digelar Googleberg, cuba menghilangkan badai yang menimpanya setelah skandal itu di bingkar minggu lalu. Dia dengan bangga menyebut  plagiarisme itu sebagai ‘hal fantastis’.

Ada Aiskrim Yang Dibuat Dari Air Susu Ibu.,Macam mana Rasanya?


Hidayatullah.com–Sebuah perusahaan pembuat aiskrim akan memperkenalkan produk barunya yang terbuat dari susu ibu pada hari Jumat ini.

Icecreamist akan menjual produk aiskrim air susu ibu yang diberi nama ‘Baby Gaga’ di restorannya yang berada di Covent Garden, England..

Matt O’Connor tuan punya Icecreamist yakin, aiskrim seharga 14 pound atau 23 dolar untuk satu porsi itu akan diminati ramai orang.

Menurut lelaki berasal Hempshire berusia 44 tahun itu, aiskrim ini hanyalah satu dari belasan rasa baru ekstrim yang ditawarkan perusahaannya.

Resepi Baby Gaga dibuat dari campuran air susu ibu, vanila Madagaskar dan lemon.

Ketika mendengar aiskrim yang terbuat dari susu ibu kata O’Connor, sebahagian orang mungkin akan merasa jijik. Tapi sesungguhnya produk itu murni dan organik, benar-benar alami.

“Saya makan Baby Gaga pagi ini dan merasa sihat,” katanya, seperi dikutip Parent Dish (23/2).

Victoria Hilley (35), seorang ibu asal Leeds, sebelah utara England, telah memberikan satu liter air susunya kepada Icecreamist.

“Apa ruginya menggunakan aset milik saya untuk mendapatkan sedikit wang tambahan?” katanya. Bagi Hilley selain menyihatkan, susunya juga membantu dia mnambah pendapatan ekonominya, berupa wang hasil penjualan air susunya

Bersama dengan 14 wanita lainnya, Hilley dibayar 15 pound untuk setiap 10 ounce susu yang berhasil dikumpulkan dengan mengepam.

Hilley tertarik untuk menjual air susunya setelah membaca iklan Icecreamist yang dipasang di forum Mumsnet.*

Seorang Pemuda Gosok-gosok Alat Kelamin di Depan Guru Perempuan

TRIBUNNEWS.COM - Seorang pekerja di kilang kain memperlihatkan organ genital dan menggosok-gosoknya di depan tetangganya. Dia  dikenakan denda dan hukuman percubaan selama tiga bulan. Demikian dilansir The Star dan dikutip Tribunnews.com, Khamis (23/2/2011).

Pemuda bernama Ahmad Hairul Nizam Hussin (23) dinyatakan bersalah dan didenda sebanyak  RM1.500 oleh Hakim Mazana Sinin setelah seorang guru berusia 41 tahun membuat laporan ke balai polis dan kemudian diadili.

Dia dikenakan dakwaan memperlihatkan organ genital ke tetangganya yang tinggal di sebelah apartment di Taman Pelangi Indah, Johor Bahru, Malaysia sekitar pukul enam pagi pada 8 Oktober 2009.

Ahmad Hairul yang ada di dalam biliknya memperlihatkan organ genitalnya ke perempuan yang bekerja sebagai guru yang sedang menyidai cucian di koridor apartmentnya. "Saya merasa gatal pada bahagian itu dan kemudian menggaruk dan menggosoknya tapi saya tidak tahu kalau dia melihat saya," demkian kata Ahmad Hairul.

Budak tangkap ikan lebih besar daripadanya

Wow besar betul ikan  ni....
saya petik daripada kosmo online

TASIK TINAROO, Australia - Seorang budak berusia sembilan tahun, Riley Vallance berjaya memancing seekor ikan yang lebih besar daripadanya dalam satu pertandingan di sini, lapor akhbar The Cairns Post semalam.

"Saya bergelut selama 20 minit untuk mendapatkan ikan tersebut," kata Vallance yang belajar di tahun empat. 

Vallance yang mempunyai berat 25 kilogram (kg) dan tinggi 131 sentimeter itu memperoleh ikan tersebut yang seberat 27.6kg serta panjang 132 sentimeter.

Menurut bapanya yang merupakan seorang ahli biologi, Terry Vallance, ikan tersebut terpaksa ditanam di belakang rumah kerana peti sejuk di rumahnya tidak muat untuk menyimpan ikan itu. - Agensi

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved