Akibat mabuk mulut di solder kepala digergaji

on 23 Februari 2011


KOMPAS.com - Seorang artis, bernama Nungki Manumayasa (27), warga Kelurahan Ngadirejo, Kecamatan Kota, Kediri, ditangkap polis, kerana dia menggergaji kepala dan menyolder mulut Kusaini (51), jirannya yang berkerja sebagai pengayuh beca.

Kejadian itu terjadi pada Isnin (21/2/2011) malam lalu. Kusaini ketika itu sedang dalam keadaanmabuk, dan berteriak-teriak. Sambil membawa kayu, Kusaini lalu masuk ke dalam studio muzik milik Nungki.

Kerana merasa terganggu, Nungki yang dikenal sebagai pemuzik berbakat akhirnya geram. Nungki yang membawa solder memasukkan alat itu ke mulut dan tangan Kusaini, hingga luka. Dia lalu menggergaji kepala Kusaini.

Akibat insiden itu, bahagian belakang kepala Kusaini luka dan koyak sepanjang 10 cm. Jari manis tangan kanannya juga terluka ketika mangsa berusaha menangkis gergaji Nungki.

Mengetahui Kusaini pulang dalam keadaan luka parah berlumuran darah dan mulut terkoyak, keluarganya tidak terima.Keluarganya mendatangi rumah pelaku, Nungki kemudian memberi Wang Rp 60.000 untuk biaya rawatan.

Keluarga Kusaini kemudian melaporkan kes penganiayaan itu ke Mapolsek Kota sekitar jam 24.00 WIB. Setelah mangsa dimintai keterangan hanya selang satu jam kemudian pelaku ditahan di rumahnya.

“Tindakannya sangat keterlaluan,  mulut orang disolder sampai terkoyak dan kepalanya digergaji. Itu sadis,” ungkap Ny Wiji, salah satu saudara mangsa.

Nungki Manumayasa berkata kepada wartawan dia menganiaya mangsa kerana selain mabuk, mangsa telah berbuat kacau di depan studionya. “Dia  juga merosak dengan memukul menggunakan kayu,” jelasnya.

Beg tangan termahal didunia

JIKA Anda berfikir beg tangan 18 ribu poundsterling  milik Victoria Beckham merupakan begvtermahal di dunia, Anda salah! Pasalnya, beg tangan yang dilancarkan Mouawad, 1001 Nights Diamond Purse merupakan beg paling mahal di dunia.

Beg tangan berbentuk hati yang berharga 2,3 juta poundsterling itu masuk dalam rekod dunia Guinness World Records sebagai beg tangan yang paling mahal di dunia.

Mouawad terbuat dari emas 18 karat yang bertatahkan 4.517 berlian. Berlian yang menghiasi beg tangan berbentuk klasik itu terdiri dari 105 berlian kuning, 56 berlian pink, dan 4.356 berlian tanpa warna. Beratnya mencapai 381,92 karat. Lebih dari sepuluh pekerja yang membuat beg tangan ini menghabiskan waktu 8.800jam untuk menyelesaikannya. Demikian yang disitat okezone dari Daily Mail.

Beg tangan itu dipamerkan oleh Co-guardians of the House of Mouawad,  Fred, dan Pascal Mouawad, dalam Doha Jewellery and Watches Exhibition. 1001 Nights Diamond Pursue didesain oleh Robert Mouawad. Beg tangan ini menjadi label fesyen kedua yang berhasil memecahkan rekor dunia.

Pada 2003, perusahaan perhiasan Mouwad pernah berkolaborasi dengan Victoria’s Secret merilis bra kelima termahal di dunia. Bra tersebut berhiaskan berlian seberat 70 karat dan berharga 6,8 juta poundsterling atau setara dengan Rp97,4 juta. Bra berlabel Very Sexy Fantasy Bra itu dipamerkan oleh Heidi Klum.

1001 Nights Diamond Pursue terinspirasi oleh kisah epik romantis dan intrik.

Pascal Mouawad berkata, “Sama seperti kisah Syahrazad telah terpikat pembaca dengan plot mereka yang rumit, dan tenunan dari ghairah ‘liar’ dan berani, 1001 Nights Diamond Pursue dirancang untuk menghipnotis orang dengan perhatian mewah yang kaya detail dan pengerjaan rumit yang menggabungkan ribuan berlian.”

Mouawad Fred menambahkan, “Karya yang luar biasa ini adalah sebuah masterpiece unik. Bukan hanya satu-satunya tapi juga salah satu yang paling berharga di dunia.

Brand perhiasan mewah Mouwad didirikan oleh David Mouawad pada tahun 1890. Selebriti termasuk Angelina Jolie, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, Gisele Bundchen, Janet Jackson, dan Mariah Carey memiliki semua perhiasan Mouawad.

Pemuda meninggal dunia gara-gara main game selama tiga hari berturut-turut

BEIJING – Seorang pemuda di China meninggal dunia gara-gara main game internet tiga hari berturut-turut di sebuah cafe internet di pinggiran Beijing. Seperti dilaporkan media setempat, Selasa (22/02), selama main game pemuda 30 tahun itu tidak tidur sama sekali dan tak banyak makan. Dia juga jarang berpindah dari komputernya selama tiga hari itu.

Tapi laki-laki malang yang tak disebutkan identitinya itu, tiba-tiba saja jatuh koma di cafe tersebut. Dia langsung dilarikan kehospital. Sayang nyawanya tak tertolong.

Menurut laporan, pemuda tersebut telah menghabiskan 10 ribu yuan (S$1.900 ) dalam bulan lalu untuk bermain game internet. Untuk siasatan pihak polis menyita sejumlah komputer di cafe tersebut. Tapi sejauh ini operator cafecyber kecil itu tidak ditahan.

Seperti disebutkan peneliti, ketika ini ada 33 juta anak muda China yang suka internet. Kerana itu pemerintah berjuang keras membasmi kebiasaan tersebut.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved