GILA !! budak 5 tahun memandu kereta,Berakhir dengan melanggar dinding

on 19 Februari 2011

 Seorang anak laki-laki,berusia 5 tahun bernama Thomas Chatfield, mengambil kereta ayahnya Mitsubishi Shogun bertransmisi automatik dan memanduya sejauh empat km termasuk melalui jalan dua arah ketika jam sibuk pagi hari.


Kendaraan bermotor dan pejalan kaki yang menelefon polis hanya boleh melihat bahagian atas kepalanya ketika dia melintasi jalan raya dan ramai yang terkejut melihatnya. Setelah 20 minit perjalanan anak kecil itu mulai menangis sampai akhirnya dia melanggar tembok dengan keretanya. Untungnya tak ada seorangpun yang terluka dan setelah dibawa ke hospital sebagai tindakan pencegahan, Thomas berjumpa kembali dengan ayahnya.Dia telah menghubungi 999 setelah dia bangun tidur dan tidak menemukan kereta beserta anaknya di rumahnya di dekat Chichester, West Sussex.



Tidak jelas bagaimana Thomas berhasil memandu, tapi model Shogun paling modern boleh dihidupkan hanya dengan menekan tombol ‘start’ button. Dijangka bahawa Thomas  tidak perlu menyentuh pedal, seperti automatik akan bergerak dengan kecepatan rendah hanya dengan berada di dalam mode drive.

Saksi Nathan Parkinson, 22, berkata: “Saya harus melihatnya dua kali kerana saya tidak boleh percaya apa yang saya lihat. ‘Aku hanya boleh melihat sebuah dahi di atas kemudi dan sepasang mata mengintip melalui celah. Aku berlari mengejarnya setelah itu, tetapi tertinggal. “Kereta itu bergoyang keras dan tersentak ke belakang dan ke depan.’ Dia tidak mengenakan tali pinggang dan terlihat seperti sedang berdiri. “

Untungnya Thomas berjalan dengan kecepatan rendah A27 ke arah Tangmere Chichester sebelum dia berbelok ke utara di A285. Dia kemudian mengarahkan jalannya Goodwood melewati lapangan terbang yang terkenal, yang merupakan trak lumba motor, dan berbelok ke jalan negara. Seorang pemandui yang perduli mengikutinya dan membantunya keluar dari kendaraan ketika jatuh dan menelepon polis dan ambulans. Ada kerosakan kecil pada 4×4.



Ibu Thomas, Jessica, sangat terkejut oleh kejadian tersebut. Seorang tetangga, yang tidak mau disebut namanya, berkata: ‘Jessica sudah tertidur dan Thomas telah mengambil kunci daribegnya. “Dia benar-benar terkejut dengan apa yang telah terjadi dan aku telah menghiburnya. “Dia sering melakukan perjalanan di dalam keretal dengan ibunya dan telah melihat bagaimana dia menekan tombol ke bawah untuk memasukkan keretake sebaliknya.

“Thomas adalah seorang anak yang cerdas telah belajar memandui dengan melihat ibunya.”. Polis mengatakan Thomas dan pengguna jalan lainnya beruntung telah selamat’. Seorang juru cakap polis West Sussex menambahkan: “Saya percaya anak itu menangis setelah dia mengalami kecelakaan kerana dia agak terkejut tapi untuk anak berusia lima tahun dia telah memandu dengan cukup baik.”

[Hebat] Ada Kucing Yang Menjadi Anggota Polis

CHINA – Bila seekor anjing bertugas untukpolis mungkin sudah tidak asing lagi bagikita. Tapi bagaimana bila ada seekor kucing yang menjadi anggota polis?

Kini polis di China memiliki anggota polis bayangan iaitu seekor kucing hitam. Sebenarnya kucing itu hanya tinggal di pejabat polisi Shapingba, Distrik Chongqing.

Tapi ketika para polis bertugas untuk meronda haiwan mamalia itu selalu mengikuti kemana pun pasukan itu pergi. Sehingga masyarakat mulai menyebutnya juga sebagai seorang polis.

“Kucing ini sangat lincah, dia dapat memanjat pohon, dan boleh juga menangkap tikus,” ujar seorang petugas polii, seperti dikutip ananova.com.

Tidak ada yang mengaku memiliki kucing itu, sehingga para polis memelihara dengan baik kucing itu. Penduduk pun ikut memberikannya gelaran sebagai polis, kerana penampilannya yang tegas dan sikapnya yang cekap dalam menangkap tikus.(rhs)

sumber : oke zone

SEGMEN 2 DALAM 1 : KHAS BUAT BLOG PUNYA FOLLOWER

Jom join segmen ben ashaari ini sila klik

Heboh! Budak Kecil Disunat Jin


INILAH.COM, Jakarta – Kehebohan akibat peristiwa misteri terjadi di , Jakarta Utara.Penduduk sempat heboh setelah seorang budak kecil bernama Muhammad Adi Sucipto atau akrab disapa Leo (7), yang kemaluannya diduga telah dikhatan atau disunat oleh jin. Peristiwa itu terjadi pada Khamis (17/2/2011) siang.

Seperti dilaporkan beritajakarta.com, peristiwa itu  terjadi ketika Leo pulang sekolah sekitar pukul 13.00. Budak yang duduk di kelas 1, sekolah dasar (SD) 01 Pademangan Barat ini awalnya hanya merasakan sakit pada alat kelaminnya. Ketika dilihat, kelaminnya ternyata bengkak. Kemudian dia mengadu kepada ibunya. “Rasa sakit, tapi saya langsung beritahu sama ibu,” kata Leo.

Supriyadi (43), ayah Leo, mengaku tahu perubahan pada alat kelamin anaknya setelah mendengar isterinya berteriak. “Ketika itu anak saya akan mengganti seragamnya, namun tiba-tiba istri saya berteriak kalau Leo sudah disunat oleh Jin,” ujar Supriyadi. Kejadian misteri tersebut mendapat perhatian para tetangga. Bahkan, hingga petang ini rumah Leo yang bercat biru itu pun semakin ramai dikunjungi keluarga ataupun warga sekitar yang ingin melihat keadaan Leo.

Wanita ini perlu 1 juta orang bergabung di Facebooknya sebelum dapat bernikah

Kelly Coxhead, 32, bertunangan 10 tahun yang lalu dan sejak itu telah berusaha meyakinkan tunangnya  untuk menetapkan tarikh pernikahan. Sebelum mengikat simpul tali ikatannya,  dia memerlukan 1 juta teman-teman di Facebook.

Tunangnya Paul Mappelthorpe, seorang mekanik yang tinggal dengan Kelly di Swindon, England, sekarang telah menjadi arguably orang yang paling romantis di  England setelah menolak untuk menikahi pasangannya sampai dia mendapat satu juta pengguna bergabung di Facebook agar dapat berkahwin. Perempuan lain mungkin akan meninggalkan dia setelah mendengar permintaan teruk ini, Ms Coaxhead sebenarnya mendirikan kelompok yang disebut "SAYA PERLU 1 JUTA ORANG UNTUK BERGABUNG UNTUK MENIKAHI PAUL, GUYS HELP ME ME  ', dan mengajak keluarga serta teman-teman untuk bergabung.


Dia hanya memulakan dengan kelompok sedikit lebih dari seminggu yang lalu, dan dia sudah memiliki lebih dari 27.000 pengikut, dan jumlah ini melonjak cukup pantas .Dia harus berada di sisi saya "Hanya harus jelas., Kelly perlu untuk sampai ke 1 juta teman sebelum 11/11/11, jika dia ingin menikah pada tarikh mimpinya.

Jururawat di penjara kerana perkosa perempuan di tandas

TRIBUNNEWS.COM - Seorang jururawat dipenjara kerana memperkosa perempuan lain di tandas di sebuah hotel di Brisbane lebih dari dua tahun lalu. Demikian diberitakan Courier Mail, Jumat (18/2/2011), dan dikutip Tribunnews.com.

Jururawat yang berasal dari Ireland ini mendapat hukuman penjara selama dua setengah tahun setelah Hakim David Reid di Pengadilan Brisbane menyatakan ini tindakan tak senonoh dan akibat alkohol mendorong jururawatt bernama Anne-Marie O'Loughlin memperkosa ibu dua anak yang berusia 32 tahun.

O'Loughlin yang berusia 24 tahun sedang berada di Australia dalam rangka percutian dan dinyatakan bersalah kerana memperkosa di Hotel Caxton, pada 29 November tahun lalu. Hakim Reid menyatakan jika O'Loughlin akan dihantar ke negaranya Ireland setelah ia dilepas dari penjara.

Dalam sidang itu dikataakan jururawat itu  memaksa mencium mangsa dan kemudian meletakkan tangannya di bahagian organ sulit mangsa. Tak lama kemudian ia memasukkan jarinya ke organ genital dan anus mangsa.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved