Mari lihat harimau makan tengahari

on 14 Februari 2011

Mengunjungi taman hidupan liar adalah sebuah kesempatan untuk menyaksikan alam dari dekat.

Tapi bayangkan jika satu kelompok pelancong terkejut ketika beberapa harimau lapar diberikan lembu hidup  di depan mereka.

Foto-foto ini menunjukkan ketika lembu hidup diberikan untuk lima harimau yang sudah lapar...Fotografer amatur Chris Geddes, 31, Berhasil mengabadikan detik kejadian berikut ini.....






Kereta baru $500 tetapi aksesorinya $25,000

Dahsyat kereta ni..penuh aksesori..








Lady Gaga dengan telur raksasa pulak

Lady Gaga menghadiri acara Grammy Awards ke-53 yang digelar di Staples Center, Los Angeles, Minggu (13/2/2011) waktu setempat. Lady membungkus dirinya dengan telur raksasa.

Telur raksasa ciptaannya itu diangkat oleh 4 orang lelaki. Seorang perempuan juga memandu jalannya si telur raksasa. Jason Merritt/GettyImages.Dari dalam telur yang sedikit transparan itu terlihat sosok Lady. Jason Merritt/GettyImages.Dia mengenakan kacamata hitam. Jason Merritt/GettyImages.Tak ketinggalan Lady pun melambaikan tangannya pada fans dan fotografer. Jason Merritt/GettyImages.





 sumber :http://foto.detik.com

Kucing yang paling berani

image
berani betul kucing ni..

Lembu berkaki lima

Lembu milik Kasiadi (62) ini memiliki kaki berjumlah tiga di bahagian depan. Kaki ketiga ini terlihat menyatu dengan kaki kanan bahagian depan lembu tersebut. Warga Desa Barongsawahan, Kecamatan Bandar Kedung Mulyo, Jombang ini menceritakan,lembu tersebut baru saja dibeli dari salah seorang kawannya di desa Jatiganggong, kecamatan Perak, beberapa hari yang lalu.

Semula tidak ada niat untuk membeli tersebut. Hanya saja, ketika hendak mencari lembu sebagai binatang peliharaan .

Semula dia tidak percaya atas keadaan lembu tersebut. Biasanya, kata Kasiadi, lembu dengan keadaan fizik tidak wajar tidak boleh hidup lama. Namun sapi dengan jenis kelamin jantan itu boleh hidup sampai usia 1 tahun lebih. “Padahal, biasanya kalau ada haiwan tidak sewajarnya umurnya pun tidak lama,” kata lelaki yang bekerja sebagai petani ini.

Meski struktur tubuhnya tidak wajar, namun kasiadi yakin lembu tersebut berkualiti bagus. Hal itu terlihat dari adanya ciri khusus semisal, warna putih yang hanya terletak di bagian hidung dan lututnya. Dia juga berniat untuk membiakkan lembu tersebut sebagai benih jantan.

Sejak sapi berkaki lima itu ada rumah Kasiadi tidak pernah sepi dari orang ramai. Sejumlah warga yang penasaran berbondong-bondong untuk melihat lembu unik tersebut. Untuk perawatan, Kasiadi mengaku tidak ada yang istimewa. “Makanannya rumput seperti lembu lainnya, tidak ada yang istimewa,” kata Kasiadi.

sumber : http://news.okezone.com

Ada virus aneh di Playboy Mansion?

Pemilik industri hiburan khusus dewasa Playboy, Hugh Hefner boleh saja mengatakan rumah mewahnya bebas dari penyakit kelamin. Namun siapa sangka, sejumlah pengusaha terserang penyakit misteri selepas menghadiri pertemuan di tempat itu. Mangsa adalah peserta DOMAINfest Global Conference, yang salah satu rangkaian acaranya adalah pesta-pesta di Playboy Mansion milik Hugh Hefner yang terletak di Los Angeles, awal bulan lalu. Selepas pesta itulah, sejumlah peserta mendadak mengalami demam, sesak nafas dan sakit kepala akut.

Pesta Domain Fest di  Playboy Mansion 

Jabatan  Kesihatan Awam Los Angeles mengatakan gejala tersebut menunjukkan kemungkinan infeksi Legionellosis, sejenis bakteria pemicu Legionnaires disease. Bakteria tersebut biasanya menular lmelalui hembusan udara dari pendingin udara (air conditioner) yang jarang dibersihkan. “Terus terang kami belum tahu dari mana sumber infeksi tersebut. Dugaan bahawa infeksi terjadi di Playboy Mansion baru hanya spekulasi,” ungkap salah satu perwakilan DOMAINfest Global Conference seperti dikutip MSNBC, Minggu (13/2/2011).

Jika dalam siasatan nantinya diketahui bahawa sumber infeksi adalah pendingin ruangan di Playboy Mansion, maka hal itu akan menjadi pukulan bagi Hugh Hefner. Selama ini,datuk berusia 84 tahun ini amat yakin bahawa rumah mewah seluas 2.042,7 m tersebut sangat terjaga kebersihannya.

Bukan hanya soal kebersihan ruangan, Hefner juga sangat yakin dengan ‘kebersihan’ alat reproduksi (bagi Hefner mungkin alat rekreasi) para penghuninya. Dalam wawancara dengan The Daily Beast beberapa waktu lalu, Hefner mengaku tidak pernah merasa perlu memakai kondom saat berhubungan seks dengan siapapun di Playboy Mansion.

“Tak ada seorangpun di rumah ini yang pernah kena penyakit kelamin. Saya sangat hati-hati soal itu dan di sini semua orang selalu diperiksa kesihatan reproduksinya. Tidak ada yang saling menularkan meskipun tak pakai kondom, bahkan tidak pernah ada yang hamil kecuali 2 orang yang memang saya nikahi,” kata Hefner.ruanghati.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved