Di gantung kerana mengaku tuhan

on 08 Februari 2011

TEHERAN - Iran mengeksekusi mati seorang lelaki yang mengaku dirinya sebagai Tuhan. Uniknya, lelaki tersebut sebelumnya diadili atas tuduhan melakukan bidaah dan korupsi.

Abdulreza Gharabat menjadi orang ke 67 yang menjalani hukuman gantung di Iran. Hukuman yang dilakukan pada Rabu pekan lalu ini, berlangsung di Ahvaz, Iran.

“Dia (Gharabat) terus mengaku dirinya sebagai Tuhan. Bahkan dirinya mampu mengumpulkan pengikut pemuda Arab dari daerahKhuzestan,” menurut laporan FARS.

Dengan eksekuti mati yang terlapor hingga dua hari terakhir, jumlah hukuman gantung di Iran telah mencapai 179 jiwa. Jumlah tersebut tercatat sejak tahun 2010.

Sebelumnya pada 2009, melalui catatan statistik Iran diketahui telah mengeksekusi 388 orang. Jumlah ini membuat Iran berada di urutan kedua setelah China dalam urusan pelaksanaan hukuman mati.
Sumber : http://www.okezone.com

[Gila] Kerana cemburu isteri ahli parlimen ini sanggup curi kucing dirumah kekasih suaminya

Cemburu buta gara-gara suaminya makin mesra dengan kekasih baru, Christine Hemming mengambil langkah nekad. Dia masuk ke rumah kekasih suaminya itu dan mencuri seekor anak kucing .

Mungkin perhatian orang awam tidak akan terumpu kalau Hemming hanya seorang yang biasa. Masalahnya, dia adalah isteri seorang anggota Parlimen England dari Partai Liberal Demokrat John Hemming.

Berita isteri seorang anggota parlemen mencuri anak kucing menjadi heboh London. Christine yang ditangkap polis diseret ke mahkhamah.

Di hadapan hakim, dia mengaku tak bersalah masuk tanpa izin ke rumah Emilyu Cox, kekasih suaminya pada 29 September 2010. Cox dan John Hemming sudah berhubungan sejak 2005 dan keduanya punya seorang anak.

"Saya meminta maaf pada orang awam, tapi saya tidak bersalah," demikian Christine mengatakan pada hakim.

Guru berhubungan seks dengan 5 pelajar di kompleks sekolah

TRIBUNNEWS.COM - Seorang guru SMA yang masih bujang di sebuah sekolah mengadakan hubungan seks dengan lima orang pelajarnya.

Stacy Schuler (32) memiliki hubungan seks dengan lima pelajarnya selama lima bulan. Kebanyakan pelajar itu bermain bolasepak  di sekolah tersebut.

Berdasarkan laporan itu mereka megadakan hubungan seks di komplek sekolah di Mason High School, Mason, Ohio, Amerika Syarikat (AS).

Schuler menghadapi kemungkinan dipenjara selama 81 tahun jika ia terbukti bersalah atas 16 tuduhan melakukan kekerasan dan berhubungan seks dengan anak di bawah umur.

Sumber: Daily Mail

[Kesian] Hidup ketagih makan sabun dan serbuk pencuci

Kesian wanita ..dirinya ketagihan sabun dan serbuk pencuci...
saya petik dari kosmo online

MIAMI – Seorang gadis berusia 19 tahun menghidap penyakit ganjil kerana dia suka makan serbuk pencuci dan sabun, lapor sebuah akhbar semalam. Gadis itu, Tempestt Henderson dari negeri Florida akan memakan lima ketul sabun dan serbuk pencuci pada setiap minggu.

“Sabun dan serbuk pencuci itu amat manis,” katanya yang merupakan seorang pelajar kejururawatan.

Selepas enam bulan memakan sabun, Tempestt menemui doktor untuk mengubati ketagihannya.

Doktor yang merawatnya memberitahu gadis itu bahawa dia menghidap sejenis penyakit ganjil dikenali sebagai Pica.

Penyakit itu menyebabkan dia suka memakan makanan yang tidak mengandungi zat.

Doktor kini menggunakan kaedah terapi bagi mengubati penyakit Tempestt dengan memintanya mengingati benda lain semasa dia berasa mahu memakan sabun.

Dia juga digalakkan untuk pergi berjalan dan mengelak daripada pergi di tempat yang mengandungi sabun seperti di bilik mandi serta kedai dobi.

Tempestt menjadi penagih sabun dan serbuk pencuci selepas dia berpisah dengan kekasihnya hanya kerana mereka belajar di kolej yang berlainan.

Gadis itu memberitahu, ketagihannya bermula semasa dia menjilat serbuk pencuci yang terdapat pada jarinya.

Tempestt kini dalam proses pemulihan dan dia berharap tidak lagi akan menjadi penagih sabun dan serbuk pencuci buat selama-lamanya. – Agensi

Polis buru lelaki perkosa kambing

EDINBURGH – Seorang lelaki terlihat melakukan hal yang tidak senonoh kepada seekor kambing, tapi ketika cuba ditangkap dia lari dan kambing tersebut mati.

Insiden ini terjadi di lapangan dekat jalan Silverknowes di Edinburgh, Scotland pada Minggu pagi waktu setempat, demikian laporkan The Independent.

Lelaki tersebut diperkirakan berusia 20 tahun, namun polis tidak menyebutkan gambaran pelaku tidak senonoh tersebut.

Polis kini tengah mencari pelaku cabul tersebut dan menyelidiki adanya kaitan matinya haiwan ternak di wilayah tersebut.

“Kepolisian kini tengah mencari seorang lelaki yang melakukan tindakan senonoh kepada seekor kambing. Pelaku lari ketika dia cuba ditangkap, ketika ditemukan kambing itu pun ternyata mati,” ujar juru bicara kepolisian.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved