Subhanallah, Bacaan Al-Qur’an Sembuhkan Ribuan Pesakit

on 07 Februari 2011

GROZNY  – Ribuan pesakit telah berhasil disembuhkan hanya dengan bacaan Al Quran di sebuah klinik di kota Grozny, bunyi sebuah pernyataan dari website Presiden Chechnya.

“Sejak hari pembukaan, Pusat Pengubatan Islam itu telah menerima lebih dari 60.000 pesakit. Majoriti dari mereka yang pernah datang telah sembuh dari penyakitnya. Klinik ini membantu mereka untuk sembuh dengan cara yang non-tradisional, iaitu dengan membaca kitab suci Al Quran,” ujar pernyataan tersebut.

Presiden Ramzan Kadyrov ikut serta dalam perayaan pada hari Selasa untuk menandai ulang tahun pertama Pusat Pengubatan tersebut. Dia menganugerahkan Medal Akhmad Kadyrov, yang merupakan bintang jasa tertinggi di Republik Chechnya, kepada Daud Selmurzayev, ketua Islamic Center.

Selmurzayev berterima kasih pada Kadyrov kerana memberinya kesempatan untuk membangun Pusat Pengubatan Islam tersebut.

Setelah itu, dia memberikan sebuah gambar dengan tulisan Allah dari batu permata kepada Ramzan Kadyrov atas nama seluruh pekerja Pusat Pengubatam.

Pusat Pengubatan itu telah memiliki populariti yang sangat luas sejak hari pertama beroperasi, ujar Kadyrov.

“Pusat Pengubatan ini telah sangat popular tidak hanya di antara penduduk negara ini, tapi juga kaum Muslim dari wilayah Russia lainnya dan negara-negara CIS,” ujar Kadyrov.

Selain Presiden Kadyrov, nama-nama lain yang juga hadir dalam peringatan itu adalah Menteri Kesihatan Shakhid Akhmadov, Walikota Grozny Muslim Khuchiev, dan Imam Masjid pusat Adam Shakhidov.

Dalam sejarah perubatan pengubatan Islam atau Arab merujuk pada pengubatan yang dikembangkan dalam peradaban Islam pertengahan dan ditulis dalam bahasa Arab. Terjemahan latin dari kinerja medis Arab memiliki pengaruh yang signifikan terhadap perkembangan kedoktoran modern.

Dalam tradisi Islam, akar pengubatan Islam dapat ditelusuri kembali ke masa Nabi Muhammad, dengan sejumlah hadis mengenai pengubatan. Beberapa sahabat disebutkan telah berhasil mengubati penyakit-penyakit tertentu dengan mengikuti saran perubatan dari Nabi. Ketiga metod penyembuhan yang terkenal pernah disebutkan olehnya adalah madu, bekam, dan kauterisasi (membakar bahagian tubuh untuk menghilangkan jaringan yang sakit), meskipun Nabi secara umum menentang kauterisasi kecuali memang sesuai untuk penyakit yang ditangani. Menurut Ibnu Hajar Al Asqalani, Nabi Muhammad tidak menyukai metod kauterisasi kerana menimbulkan rasa sakit dan berbahaya bagi pesakit.

Meskipun diakui oleh ahli-ahli perubatan sebelumnya seperti Imhotep, Hippocrates, dan Galen, Nabi Muhammad nampaknya menjadi yang pertama tercatat menyatakan secara langsung bahawa setiap penyakit memiliki ubat, menurut beberapa hadis Bukhari, Sunan Abi Dawood, dan Al Muwatta, yang menyebutkan bahawa Nabi berkata, “Tidak ada penyakit yang diciptakan Allah, kecuali telah Ia ciptakan pula penawarnya.”

Keyakinan bahwa ada ubat untuk setiap penyakit mendorong kaum Muslim di masa lalu tersebut untuk terlibat dalam penelitian biomedis dan mencari ubat untuk setiap penyakit yang mereka ketahui. Banyak penulis awal ilmu perubatan Islam yang merupakan ulama dan bukan doktor, dan terkenal telah membuka praktik perubatan tradisional di masa Nabi, seperti yang disebutkan dalam Al Quran dan Hadist. (rin/rn/ct/wp)
sumber : www.suaramedia.com

Kupu-kupu berwajah manusia

Kupu-Kupu bergambar wajah manusia (Foto: Nurul A/okezone)

Warga Jalan Wonosari Wetan, Surabaya, Jawa Timur, dihebohkan wujud kupu-kupu yang ditangkap oleh salah seorang warganya. Anehnya, sayap serangga ini bergambar wajah manusia.

Informasi yang beredar dari mulut ke mulut pun cepat menjalar. Puluhan warga yang terus berbondong-bondong menuju rumah Sutrisno, pemilik kupu-kupu tersebut.

Sutrisno menjelaskan, kupu-kupu ini ditangkap secara tidak sengaja sekira lima hari yang lalu. Haiwan ini tiba-tiba menempel kuat di dinding rumah miliknya.

“Saya penasaran langsung saya tangkap. Anehnya, Kupu-kupu ini tidak lari,” kata Sutrisno kepada wartawan.

Kupu-kupu ini sepintas sama dengan jenis lainnya. Yang membedakan adalah  sayapnya yang terkatup berwarna hitam kecoklatan itu tampak jelas rupa manusia dengan sorot mata yang tajam serta hidung dan misai yang melintang.

“Tak ada yang luar biasa dan istimewa dari kupu-kupu ini, yang berbeza hanya sayapnya saja yang ada batikan seperti wajah manusia,” kata bapak kepada dua anak ini sambil memegang serangga  ini.

Agar tidak tewas, Suami Ani Triani (30) ini menempatkan Kupu-kupu tersebut di akuarium ukuran 60 x 20 sentimeter. “Sebenarnya saya ada niat untuk melepas, tapi untuk sementara ini biar dulu di sini (akuarium),” katanya

Bayi seberat 5.98 kg dilahirkan

Wow!!! Bera betul bayi ini...saya petik 
dari kosmo online..
METHUEN, Amerika Syarikat (AS) - Seorang ibu melahirkan bayi gergasi seberat 5.98 kilogram (kg) di sebuah hospital di sini pada Khamis lalu.

Menurut beberapa buah akhbar semalam, proses melahirkan bayi itu oleh ibunya, Amanda Byron, 21, berlaku selama 10 minit.

Amanda sudah diberitahu bahawa dia akan melahirkan bayi gergasi sebelum kelahiran tersebut berdasarkan ujian imbasan.

Namun, apabila bayi tersebut selamat dilahirkan, ramai yang terkejut termasuk doktor kerana mereka tidak menyangka cahaya mata pertamanya itu terlalu besar.

Seorang doktor yang menyambut kelahiran bayi itu memberitahu Amanda bahawa dia mahu merakamkan gambar anaknya selepas melihatnya terlalu besar.

Bayi itu yang diberi nama Jonathan Patrick tidak menghidap sebarang penyakit walaupun tubuhnya besar.

Menurut rekod Guinness Book of World Records, bayi terberat di dunia dilahirkan pada 1879 dengan berat 10.48kg yang meninggal dunia 11 jam selepas dilahirkan. - Agensi

Pendeta di Bhutan kena denda kerana hisap rokok

 Bhutan mendeklarasikan negaranya sebagai negara pertama yang bebas rokok. Sebagai korbannya, seorang pendeta Buddha di Bhutan yang ketahuan merokok akan diadili dan terancam dipenjara selama lima tahun.

Harian Bhutan, Kuensel, mengatakan,pendeta Buddha yang berumumr 24 tahun itu ketahuan merokok sekaligus menyeludup rokok. Dia tertangkap kerana memiliki 72 paket tembakau, seperti dikutip Reuters. Rokok itu ia bawa dari India.

Di Bhutan, negara kecil di Himalaya, merokok dianggap boleh memberikan karma buruk bagi hidup seseorang. Sejak 2005, Bhutan sudah melarang peredaran rokok, namun rokok selundup terus masuk dari India. Merokok di tempat umum sangat dilarang di Bhutan, sementara merokok di ruang tertentu masih diperbolehkan.

Dengan undang-undang antirokok terbaru yang diluncurkan Januari ini, polisi  boleh memeriksa rumah penduduk yang dicurigai menyimpan rokok, memenjarakan penjual rokok, hingga menghukum perokok yang tidak memiliki bukti pemilikan rokok import. Warga Bhutan dilarang memiliki 200 batang rokok atau 150 gram tembakau per bulannya.

Sengaja pasang pengait di tubuh














alamak ada juga jenis manusia macam ini....

Wow! Seekor siput sebabkan kemalangan serius

TAMWORTH – Ternyata seekor siput boleh menyebabkan kecelakaan serius dan menyebabkan kematian, hal tersebut kerana siput tersebut menyebabkan lampu lalu lintas tidak bekerja.

Katie Dagley (19), pada ketika kejadian menuju pulang dan melewati sebuah jembatan yang hanya satu arah dan dikawal oleh lampu lalu lintas yang tidak bekerja 20 minit sebelumnya.

Keretanya dilanggar oleh kereta lain. Seketika itu juga, gadis  ini menigggal ditempat kejadian.

Penyelidik polis Andy Stevens mengatakan tengah melakukan penyelidikan penyebab kematiannya yang terjadi di Tamworth, West Mids, itu Polis juga mengsyaki kejadian tersebut disebabkan tidak bekerjanya lampu lalu lintas yang disebabkan oleh jejak yang ditinggalkan seekor siput.

“Ada bekas jejak siput di sirkit lampu lalu lintas yang menyebabkannya tidak bekerja,” ujar polis. Demikian lansir Telegraph.
Sementara itu pemandu yang melanggar Dagley adalah James Cope (18), yang baru saja pulang bekerja pada ketikakejadian.

“Ketika itu saya pulang kerja, saya memang melihat lampu lalu lintas itu, tapi saya melanjutkan perjalanan. Tapi tiba-tiba saja kereta itu (Dagley) jalan dari arah berlawanan. Saya tidak sempat memijakk brek” katanya.

Sumber : http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved