Tikus berhidung babi,kaki menyerupai cakar ayam

on 06 Februari 2011

Sejak menemukan tikus "aneh",rumah Andrian, selalu rdikunjungi orang dan penduduk sekitar. Kenapa dibilang aneh? Tikus ini memiliki hidung seperi babi. kakinya menyerupai cakar ayam. Bulu-bulu tikus ini berwarna putih tebal. Tikus ini diletkkan di kandang. "Awalnya, saya kira babi ," kata Ardian ketika menemukan binatang aneh itu.

Lelaki yang bekerja sebagai penjual ikan ini tanpa sengaja menemukan tikus putih itu di samping rumahnya. Bersama ketujuh rakannya, dia menangkap tikus itu. Haiwan itu sempat terluka kerana terkena pukulan benda tumpul ketika ditangkap.

"Saya tak tahu kenapa bekas luka itu hilang dengan sendirinya," kata bapa kepada  seorang anak itu. Dia kerap menutupi kandang tikus itu dengan kain. Namun, dia pernah mendapatkan keganjilan ketika keesokannya tikus itu tiba-tiba berada di atas kandang yang dalam keadaan terkunci dan tertutup kain. Ramai orang jauh datang ke rumahnya untuk menawar tikus "babi" itu. Bahkan, ada seseorang datang sambil menangis supaya Ardian melepas tikus itu dari kandangnya.

"Ada pula seseorang datang untuk meminta sehelai bulu tikus itu. Tapi, tentu saja, permintaan ini saya tolak. Saya takut kejadian tak di ingini berlaku," ucapnya waswas. Tikusnya ini juga pernah ditawar seharga Rp 20 juta oleh seseorang dari Tenggarong. Ardian berkeras tak mahu melepasnya. "Harganya belum cocok," ungkap Ardi yang tidak menyebut angka pasti berapa dia mahu melepas tikusnya itu.

Tiap hari, Ardian memberi makan tikusnya dengan timun, terkadang nasi. Dia juga memberikan susu sebanyak 4 gelas tiap hari. Tikus putih ini juga menjadi pusat perhatian anak-anak sekitar yang baru melihat haiwan tersebut. Keanehan lainnya, dia mengaku sering mencium bau yang berubah-ubah ketika berada di dekat tikus itu. Kadang-kadang, dia mencium bau pandan, lalu bau babi. Sejak tikus itu berada di rumahnya, Ardian dan keluarganya selalu bermimpi rumahnya dipenuhi dengan wang. "Mudah-mudahan mimpi ini boleh menjadi kenyataan," ucapnya tersenyum.

Inilah perempuan paling tua didunia yang tidak diiktiraf




Seorang nenek di Cuba merayakan hari ulang tahunnya yang ke-126. Namun usianya sebagai perempuan tertua di dunia, tidak diakui secara internasional.

Juana Bautista de la Candelaria Rodriguez memiliki surat kelahiran yang menyebutkan dirinya lahir pada 2 Februari 1885. Pada sijil kelahiran itu disebutkan Juana lahir di Ceiba Hueca tempat dirinya masih tinggal hingga kini.

Seperti dilaporkan Associated Press pada perayaan hari ulang tahunnya yang ke-125 pada tahun lalu, Juana mendapatkan perhatian khusus dari media-media setempat.

Namun tetap saja ida tidak diakui sebagai perempuan tertua di dunia oleh Guinness World Records, kerana kelompok peneliti Gerontology di Los Angeles, Amerika Syarikat tidak dapat menyelidik informasi mengenai dirinya.

Padahal bila dirinya terakui, Juana bisa dikatakan sebagai orang tertua didunia dengan umum lebih satu dekad dibandingkan pemegang rekod ketika ini Besse Copper. Copper yang warga negara AS diketahui berusia 114 tahun.

Cara lucu para pendemo melindungi diri di Mesir








GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI

SAYA SOKONG DUNIA BLOG dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS DAN MEMBACA BLOG ! ANDA BAGAIMANA ??

[Pelik] Hantu pun dilelong secara online

Dua botol kaca berisi hantu lelaki tua dan gadis muda, ternyata laku dijual secara online di New Zealand. Keduanya laku US$ 2,000 dolar .

Lelongan ini menarik lebih dari 220.000 pengakses. Avie Woodbury mengatakan hantu itu telah ditangkap di rumahnya di Christchurch, Wellington, New Zealand oleh seorang pengusir hantu dan disimpan dalam air suci.

Penawar teratas, adalah sebuah perusahaan rokok, yang mengaku sedang mencari idea-idea tentang apa yang harus dilakukan dengan hantu. Woodbury mengatakan kepada penawar bahawa dia telah mengalami "kegiatan aneh" di rumahnya.

"Aku mennemui hal-hal aneh seperti air di cerek mendidih sendiri, ada yang menyentuh di belakang leherku, suara-suara dari bilik-bilik lain, dan beberapa barang hilang kemudian dijumpai di tempat-tempat aneh," katanya. Woodbury juga mengaku anak saudarannya mengatakan bahawa dia bercakap dengan seorang gadis kecil.

Namun, lanjut Woodbury, setelah anggota gereja setempat melakukan upacara pengusiran hantu rumah itu telah kembali normal. Hantu dari orang tua dan gadis itu telah aman dalam botol yang mengandung air suci. Dia menempatkan botol itu mereka seperti orang tidur.

Dalam jaringan penjualan telah dilihat hampir 220.000 kali dalam seminggu dan menerima puluhan komentar, mulai dari masalah-masalah praktik tentang bagaimana memastikan hantu tetap dalam botol, ikut prihatin, ada pula satu pembaca yang skeptis. "Saya fikir botol itu disebut Jim Beam dan yang lainnya Johnnie Walker," katanya.

Akhirnya botol berhantu itu dibeli perusahaan bernama Safer Smoke NZ, yang mengeluarkan rokok elektronik . Perusahaan itu kemudian mengundang sesiapa untuk mengetahui tentang apa yang harus mereka lakukan dengan hantu itu. Woodbury mengatakan, semua keuntungan dari penjualan akan disumbangkan kepada badan amal binatang, setelah dia membayar  pengusir hantu itu.-Sumber:Tempo.com

[Aneh] Dimahkota Sebagai Ratu Kanabis

BLAKELY STEIN tersenyum selepas dinobatkan sebagai Ratu Kanabis pada ekspo Mahkota Kanabis 2010 di Aspen .

Seorang gadis, Blakely Stein dari Telluride, Colorado Amerika Syarikat (AS) dimahkotakan sebagai Ratu Kanabis pada ekspo Mahkota Kanabis 2010 yang berlangsung di Aspen kelmarin.


Pertandingan ratu cantik itu mengetengahkan beberapa orang wanita yang mempunyai kaitan dengan komuniti yang menghalalkan penggunaan dadah kanabis.

Antara wanita yang menyertai pertandingan itu ialah pekerja di kaunter-kaunter ubat selain pekerja kesihatan yang menggunakan kanabis bagi tujuan perubatan.

Colorado merupakan sebuah daripada 14 buah negeri yang membenarkan penggunaan kanabis untuk perubatan.

Pameran jualan dan perniagaan-perniagaan berkaitan kanabis di Colorado pada tahun lalu semakin pesat meningkat ekoran penggunaannya yang semakin meluas.   ~~AFP

Temukan Isterinya di Pameran Barang Antik Setelah 28 Tahun Hilang

Kiri foto pernikahan Dawson, kanan wanita yang diduga Lynette (Foto: Telegraph)

Seorang lelaki di Australia mengatakan telah menemukan isterinya kembali di acara Pameran Barang Antik BBC di England setelah menghilang selama 28 tahun.

Lynette Dawson, ibu dua anak yang menghilang secara misteri di Sydney pada tahun 1982 dan di yakini sudah meninggal, walaupun tubuhnya tidak pernah ditemukan.

Kini bekas suaminya Chris Dawson mengatakan melihat gambar seorang wanita pada acara Pameran Barang Antik di Cornwall pada tahun 2006 dan baru-baru ini ditayangkan oleh televisyen Australia.

Keluarga Lynette di Australia pun sudah meminta bantuan beberapa pihak untuk mencari keberadaan wanita yang berada di gambar tersebut.

Dawson yang kini sudah menikah kembali dan tinggal di Golden Coast memberitahukan khabar tentang bekas isterinya tersebut kepada anak perempuannya setelah seorang temannya merakam acara yang ditayangkan televisyen Austrlia itu.

Namun adik Lynette sendiri tidak mempercayai bahawa gambar tersebut merupakan kakaknya yang sudah hilang.

“Tidak mungkin itu Lyn, melihat dari penampilannya saja boleh diketahui. Dia tidak akan pernah menggunakan pakaian yang berenda,” ujarnya seperti dilansir Telegraph.

Lynette terakhir terlihat di Mona Vale di pantai utara Sydney pada Januari 1982. Keluarganya sendiri terakhir mendapatkan khabar enam hari sebelum dirinya menghilang.

Dua penyiasatan yang dilakukan pada 2001 dan 2004 menyatakan bahawa Lynette terbunuh dan penyelidik menyatakan bahawa yang terkait pembunuhan tersebut adalah orang terdekatnya, namun hingga kini belum ada tindakan yang diambil.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved