Nenek super belasah pencuri dengan tongkatnya

on 21 Januari 2011

Doris Thiele adalah seorang nenek berusia 84 tahun dengan keberaniannya yang luar biasa dia  berkelahi dengan seorang pencuri yang cuba untuk masuk ke rumahnya dan memukulnya dengan tongkat yang biasa dia gunakan untuk berjalan.



Leon Ingram, 34, seorang pengguna heroin menanduk kaca jendela untuk memecahkannya dan berusaha melarikan diri, namun jejak darah menyebabkan dia tertangkap. Dia dihukum penjara selama tiga tahun di Southampton Crown Cours etelah mengakui aksi perompakan tersebut dan menulis surat meminta maaf.


Mrs Doris Thiele dan anaknya sedangs tidur di rumah mereka di New Milton, Hampshire, ketika Mrs Thiele bangun dan melihat lampu menyala. Dia menyangka anaknya mungkin sakit, dia bangun dan dia dihadang Ingram sehingga terjadi perkelahian. “Saya memutuskan untuk berdiri melawannya, tapi menjerit ketika dia datang menyerang ke arahku,”katanya.

“Anak saya bergegas keluar dari biliknya dan meletakkan lengan di lehernya. “Dia terus berteriak tapi aku menyambar tongkat ayah saya berjalan dan terus memukul dia. Saya tidak akan membiarkan dia pergi dan dia tahu itu.” Pasangan itu kemudian diberi penghargaan keberanian oleh polis atas tindakan mereka.

Peristiwa hebat,ular tumpang katak dibelakangnya untuk selamatkan diri daripada banjir

Jauh dari kenyataan yang biasa ditemui , seekor ular biasanya melahap seekor katak sebagai mangsanya, Kisah dalam rakaman gambar ini justeru menyatakan  persahabatan dari kedua haiwan di tengah bencana banjir yang melanda Australia. Keduanya cuba melupakan permusuhan  mereka pada masa silam.Katak hijau mendapatkan tumpangan di atas punggung seekor ular berwarna coklat yang melintasi genangan air akibat banjir di Queensland, dekat Brisbane.

TeknIkal komputer Armin Gerlach berhasil mengabadikan kejadian ini ketika tengah merakamkan sejumlah gambar kerosakan yang dialami ketika bencana banjir di Brisbane.

"Biasanya sejumlah haiwan nampak berkumpul ketika terjadi kebakaran hutan, banjir atau bencana alam lainnya. Namun, peristiwa yang terakam kali ini sungguh mengagumkan. Saya sampai tak yakin apabila ini benar-benar terjadi," tutur Armin Gerlach.

sumber : kompas.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved