Mayat Hidup Kembali Setelah Dikubur (video)

on 07 Disember 2011

Kajadian yang menggemparkan,orang yang sudah dikubur ternyata masih hidup. Kejadian ini nyata dan terjadi di Kalimantan Selatan.tidak satupun manusia yang dapat menentukan mati hidup seseorang.



Banjarmasin: Kuburan seorang lelaki digali kembali oleh pihak keluarga kerana diyakni mayat dalam kubur tersebut masih hidup. Lelaki yang sudah dikubur lapan jam itu diketahui bernama Yadi, warga Kelurahan Kelayan Selatan, Banjarmasin Selatan, Kalimantan Selatan.

Setelah diambil dari kuburnya, jasad Yadi yang terbungkus kain kafan dibawa ke Hospital Banjarbaru. Pasukan medik setempat menyatakan kalau lelaki yang berselimut kain kafan sudah meninggal. Kerana tidak yakin, pihak keluarga lalu membawa korban pulang ke rumah.

Warga setempat berduyun-duyun datang untuk melihat Yadi. Suatu keanehan terjadi pada korban. Sekalipun tak bergerak dan bernafas, tubuhnya masih hangat bahkan mengeluarkan keringat. Sejumlah ahli agama yang datang menyatakan ada tanda-tanda kehidupan pada Yadi.

Yadi dinyatakan meninggal setelah tenggelam di sebuah sungai. Keluarga menemukan Yadi dalam keadaan sekarat kerana sudah 10 minit tenggelam. Saat dibawa ke RS Umum Ulin, pihak doktor mengatakan Yadi sudah meninggal. Selanjutnya keluarga menguburkan Yadi.

Pada malam harinya, isteri Yadi kesurupan dan meminta agar kuburan suaminya dibongkar. Sebab suaminya belum meninggal. Pihak keluarga yang mendengar itu sepakat menggali kuburan Yadi. Kini, rumah korban terus didatangi warga yang penasaran. Jasad Yadi terletak di pembaringan.
Ranking: 5

{ 2 komen... read them below or add one }

gaung berkata...

perghh ade betol betol mcm ni..ingat dalam drama Tentang Dhia je ade mcm semalam..tgh bca yassin, tibe2 terbnagun mayat,,hehe


Rabu, Disember 07, 2011
OM berkata...

wooaa, lagi gempak dri citer dhia


Rabu, Disember 07, 2011

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved