Wow! Iklan Serena Williams Terlalu Seksi

on 01 April 2012

Selama ini tak ada komplen ataupun protes mengenai penampilan Serena Williams. Pemain tenis Amerika Syarikat ini memang sering tampil berpakaian sedikit "nakal" ketika mengayunkan raket di atas lapangan dalam sebuah pertandingan. Hal itu dimaklumi kerana dunia tenis zaman sekarang sudah setara dengan dunia model.

 Namun, kali ini penampilan Williams terlalu berlebihan kerana dia terlalu mengekspos keseksian tubuhnya. Bekas pemain nomor satu dunia tersebut melakukannya dalam iklan Top Spin 4, sebuah game tenis untuk Wii, PlayStation 3, dan Xbox 360. Iklan terbaru Williams ini akhirnya batal ditayangkan kerana dianggap terlalu seksi.

 Dalam tayangan komersil berdurasi kurang dari 60 saat tersebut, Williams mengenakan baju hitam ketat dan stoking jala. Dia diperkenalkan sebagai "pemain tenis tenis paling seksi di dunia". Peraih 13 gelar grand slam ini berhadapan dengan Rileah Vanderbilt, yang juga mengenakan pakaian serupa. Artis tersebut diperkenalkan sebagai "pemain game tenis paling seksi di dunia."

 Dari jenis pakaian, sudah boleh dibayangkan bagaimana penampilan kedua wanita tersebut. Setiap lekuk tubuh mereka terlihat jelas sehingga perhatian orang bukannya tertuju pada maksud iklannya, melainkan membawa fikiran orang untuk berfantasi.

 Malah, ada penyisihan suara yang semakin membuat iklan tersebut terkesan sebagai sebuah filem orang dewasa. Ketika Williams dan Verderbilt memainkan tenis, suara desahan mereka terdengar sebagai rintihan di bilik tidur dibandingkan dengan apa yang sering terdengar di atas lapangan.

 "Anda saedar bahawa ini adalah sebuah fantasi, benarkah?" ujar Williams pada akhir iklan tersebut.

 Menurut Joystix,com, iklan tersebut akhirnya ditolak oleh pembuat game, 2K Sports. Akan tetapi, Vanderbilt memposting  sendiri ke YouTube dan mencantumkannya di akaun Twitter-nya .Di akaun Twitter-nya, Vanderbilt menulis, "Lihat iklan terbaru saya bersama dengan @serenawilliams Disutradarai oleh: @waltercmay." Maka, tak hairan jika iklan tersebut sudah beredar luas di dunia maya.

 Sementara itu, 2K Sports  mengatakan, "Sebagai bahagian dari proses menciptakan kempenye pemasaran untuk mempromosikan produk, kami telah mencuba berbagai kreativiti. Video ini bukan hasil akhir dari segala kempenye pemasaran kami dan penayangan ini dilakukan secara tidak sah."
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved