Kisah sedih : Pernikahan disaat kematian hampir tiba

on 10 Jun 2012

Pernahkah anda membayangkan melakukan pernikahan menjelang detik-detik kematian? Katie Kirkpatrick, 21 tahun menikah dengan Nick, 23 tahun menjelang detik kematiannya. Katie menderita kanser  dan menghabiskan beberapa jam setiap harinya untuk terapi. Nick dengan setia menunggu Katie melakukan kimoterapi.

Katie tetap mahu melaksanakan pernikahannya walaupun dia menahan rasa sakit, kegagalan organ dan morphin. Gaun yang akan dipakainya dikecilkan beberapa kali kerana Katie terus menerus kehilangan berat badannya. Pernikahan dengan aksesoris yang luar  biasa iaitu dengan tiub oksigen, Katie memakainya baik dalam upacara dan resepsi pernikahannya. Orang tua Nick pun ikut gembira melihat anak laki-lakinya dapat menikahi sang pujaan hati. Dalam resepsi ini, Katie perlu beberapa kali terpaksa beristirehat kerana rasa sakit yang membuatnya tidak boleh berdiri lama-lama.

Katie meninggal dunia 5 hari kemudian setelah pernikahannya. Melihat seorang wanita yang sakit  dan lemah melakukan pernikahan dan dengan sebuah senyuman di wajahnya membuat kita berfikir….. Kebahagiaan boleh dicapai walaupun seketika. Kita seharusnya tidak membuat hidup kita menjadi rumit. Dibawah gambar majlis perkahwinan mereka...








Ranking: 5

{ 6 komen... read them below or add one }

Mknace berkata...

:):):)
memang hebat


Ahad, Januari 09, 2011
fadhdeela berkata...

wahhh so touching..kalo org melayu sure parents dah bangkang jgn kawen..huhuhu

Jom singgah: Juara Lagu ke 25!


Ahad, Januari 09, 2011
Jelita Lara berkata...

Terharu sgt mbaca nya ,
AJL .. Faizal Tahir, Black jd tumpuan malam ni


Ahad, Januari 09, 2011
naz xyzrine berkata...

hebat nya . romantik, touching . best !


Rabu, Januari 12, 2011
Tanpa Nama berkata...

teringat dengan seorang kawan...sedih...:(...semoga rohnya aman d sana...


Sabtu, Mac 24, 2012

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved