Home » , » [Aneh] Nenek 70 tahun beri kucing susu badan

[Aneh] Nenek 70 tahun beri kucing susu badan

Di Mataram, seorang nenek mengejutkan ramai orang. Siti Aminah 70 Tahun warga Turen Malang yang tinggal di Panti Jompo Tresna Werdha Mataram, sejak enam bulan lalu memberikan susu badan kepada si manis yang tidak lain adalah seekor kucing.

Luarbiasa, tapi itulah tindakan seorang nenek dengan memberikan susunys kepada seekor kucing. Walupun pada awalnya hanya suka-suka tapi itu terus dilakukannya selama enam bulan.

Nenek itu mengaku kasihan melihat kucing yang ditinggal ibuya. "Saya kasihan, dan ketika saya susui ternyata kucingnya mahu dan berterusan sampai sekarang," kata Siti saat ditemui wartawan di Mataram .

Rasa kasihan Siti terhadap kucing juga kerana latar belakang oleh kisah sedih hidupnya.Selama itu Siti hidup serba kekurangan. Sepeninggal suaminya Siti terpaksa ikut dengan seorang dermawan asal Cakranegara Mataram. Orang itulah yang membawa Siti ke Rumah orang tua Tresna Werdha di Jalan Majapahit Mataram.

Rutin menyusui anak kucing itu  pun dilakukan pada waktu-waktu tertentu. Meskipun air susunya tidak keluar, namun kucing betina berbulu hitam putih itu nampak asyik menyusu seperti  dia menyusu pada ibunya. Siti juga dilihat asyik memangku si "manis" sambil membelai kucing kesayangannya itu. Bahkan dia juga menyisihkan makanannya untuk anak kucing kesayangannya.

Tingkahlaku aneh  nenek itu menarik perhatian petugas di Panti Jompo. Petugas juga pernah mengambil anak kucing kesayangan si Nenek dengan alasan menjaga kebersihan kawasan rumah itu. Namun Siti memprotes keras  dengan menangis hingga dia jatuh sakit. "Saya kasihan Kucing masih kecil malah dibuang, saya senang dengan kucing itu," ujar Siti.

Hingga kini  tindakan aneh iturus berlanjut. Kini dia memiliki empat ekor kucing peliharan. Keempat ekor kucing itu hidup bersama didalam BILIK tempat tinggalnya. Petugas  rumah orang tua masih berusaha memujuk Siti untuk menghentikan tingkah anehnya itu.Tapi sampai ketika ini usaha petugas itu tidak berhasil.

5 ulasan:

  1. Hahaha...nak tergelak pon ader.. :D

    BalasPadam
  2. tak basi ke..?
    sakit perot kucing tu nanti

    BalasPadam
  3. hahahah! bengong~ mn de basi~!

    BalasPadam
  4. ini nenek da tua..awek mana ntah yg bg anjing isap tetk die tu ade gak kan.

    BalasPadam

Arkib Blog