Wanita bogel curi teksi

on 21 Disember 2010

Insiden seorang wanita telanjang mencuri sebuah  taksi dan kemudian lucunya setelah mencuri teksi itu  wanita ini tertidur dalam teksi itu dalam keadaan bogel telanjang .Kejadian ini terjadi di Covington, Louisiana. Ketika mula menahan teksi wanita ini berpakaian lengkap dan meminta untuk di hantar ke Michigan.


Tetapi pemandu teksi itu menolak untuk membawanya ke Michiga dengan alasan bahawa Michigan terlalu jauh dari sana kerana jarak kira-kira 1.200 km dari Covington, Louisiana.

Wanita ini terus memaksa dan memmujuknya, malah dia mulai membuka bajunya satu persatu dan telanjang bogel sebagai aksi protes. Pemandu itu menyuruhnya keluar dari teksi, tapi dia menolak. Jadi akhirnya pemandu teksi itu terus membawanya pergi ke balai polis terdekat.

Tetapi pemandu itu terluoa membawa kunci keretanya ketika dia dia keluar dari teksinya setelah tiba.Ini memberikan wanita itu satu kesempatan sempurna untuk mencuri  teksi tersebut di depan matanya.

Polis mengatakan lucunya wanita ini tidak pergi sangat jauh – malah dia memandu hanya beberapa  beberapa blok saja daripada balai polis, kemudian teksi di parking dan wanita itu jatuh tertidur telanjang bogel di kerusi belakang.

Wanita ini di kenali  sebagai Jennifer Gille 29 tahun – akhirnya kemudian ditangkap dan didakwa dengan mengekspos dirinya sendiri dan mencuri kendaraan. Menurut juru cakap polis Gille ‘mungkin di bawah pengaruh beberapa jenis ubat-ubatan.”

Perangka robot yang dapat bantu orang lumpuh berjalan kembali

Cyberdyne Jepung terkenal sebagai perusahaan pembuat senjata penghancur nuklear dan robot pembunuh. Kini, perusahaan itu membuat robot yang dapat membantu orang cacat.

Perusahaan ini membuat sebuah perangkat tulang robot yang disebut Hybrid Assistive Limb (HAL). Perangkat ini akan membantu mereka penderita kelumpuhan agar dapat kembali berjalan.

Perangkat ini memberi kekuatan pada pemakainya dengan mengantisipasi dan mendukung gerakan-gerakan tubuh pengguna menggunakan sensor yang memonitor signal letrik yang dikirim otak ke otot.

HAL memiliki banyak potensi aplikasi, mulai dari membantu pengasuh mengangkat orang hingga membantu pekerja bangunan atau bahkan petugas pemadam kebakaran.

Menurut CEO Cyberdyne dan profesor di University of Tsukuba Yoshiyuki Sankai, setelah tiga minggu pelatihan HAL, seorang pemuda penderita cedera otak mampu berdiri lagi di atas kedua kakinya sendiri setelah sembilan tahun berada di kerusi roda

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved