[Gambar] Anjing yang meratapi kematian tuannya

on 18 Disember 2010

01_vernost_44895

02_vernost_41899
betapa sedihnya anjing ni melihat kematian tuannya…..

[Hebat] Korea Selatan larang artis muda berpakaian seksi muncul di TV

Pemerintah Korea Selatan (Korsel) merancang untuk melarang para selebriti muda tempatan menggunakan pakaian seksi,ketika tampil di telivisyen. Larangan ini juga berlaku bagi setiap program yang tayang pada tengah malam.

Kementerian Persamaan Gender Korea Selatan telah mengajukan aturan baru yang dapat menjaga hak dasar dari artis muda. Aturan ini diajukan di tengah kritikan banyaknya bintang muda Korsel yang dipaksa agen, untuk mengenakan pakaian dan mengayakan penampilan yang seksi. Demikian diberitakan AFP

Rancangan Undang-undang (RUU) tersebut baru akan disahkan pada akhir 2011 ini.
Menurut pejabat Kementerian Persamaan Gender Lee Jung-Hyun, RUU ini mengharuskan stesen telivisyen untuk membuat aturan melarang artis muda mengenakan pakaian seksi.

RUU ini nantinya akan berlaku penuh pada bintang di bawah usia 18 tahun. Jika melanggar aturan tersebut, maka pihak telivisyen akan dilarang mengudarakan acara yang dipenuhi bintang muda sebelum pukul 22.00 waktu setempat.

Aturan ini juga dirancang untuk melindungi kesihatan mental dan fizik dari para artis muda, sekaligus mencegah mereka tampil di acara televisi yang tayang di atas jam malam tersebut.

Percaya tak Pokok Krismas termahal di dunia ada Di Benua Arab

Pokok Krismas paling mahal dan mewah di dunia ada di tanah Arab 

Di sebuah hotel mewah di kota Abu Dhabi di lobi hotel Emirates Palace ada sebuah pokok Krismas raksasa yang dibuat daripada bilangan permata dan logamseperti emas perak bahkan sampai berlian.Pokok Krismas raksasa dengan tinggi 40 kaki tersebut telah dibuat dengan perbelanjaan sebanyak £7juta Poundsterling.

Sebanyak 181 batu permata yang terdiri dari Safir, Zamrud, Berlian dan batu permata lainnya di lekatkan di seluruh pokok tersebut.  Ditanya apakah pembuatan pokok mewah ditengah komuniti muslim tidak akan menyinggung perasaan umat Islam, Hans Olbertz General Manager Hotel Emirates Palace menyakinkan bahawa hal tersebut tidak terjadi kerana tegasnya UEA merupakan negara liberal yang bebas.

Hotel bintang 7 di Arab ini memiliki pokok Krismas paling mewah dan mahal di dunia

Pemasangan pohon natal di hotel berbintang 7 ini bukan kali pertama, tahun-tahun sebelumnya setiap sesi Krismas selalu ada pokok disini. Dan tahun ini memang agak beza kerana ada kepentingan untuk mencatatkan pokok Krismasyang dipasang disana dalam buku rekod dunia Guiness Book sebagai pokok KrismasTermahal dan termewah didunia.(link)


“Bermegah-megahan telah melalaikan kamu” [At Takaatsur:1]

Anak suruh JAWI tangkap ibunya yang bawa balik 'anak ikan' ke rumah

Inilah tindakan berani seorang anak yang tidak mahu lagi bersubahat menanggung dosa
atas perbuatan ibunya yang selalu membawa 'anak ikan' balik kerumahnya.Dia sudah berkali-kali menasihatkan
ibunya supaya menghentikan perbuatannya tetapi tidak dipedulikan....saya petik dari myMetro

PUTRAJAYA: Seorang ibu tunggal dicekup bersama lelaki muda atau ‘anak ikan’ belaannya di sebuah rumah di Presint 9, di sini awal pagi kelmarin selepas diserbu penguat kuasa agama yang bertindak atas aduan anak wanita itu sendiri.

Serbuan dilakukan pada jam 2.50 pagi oleh sekumpulan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) Putrajaya hasil maklumat anak wanita itu mengenai ibunya berusia 40-an yang sering membawa balik teman lelakinya berusia 20-an dan tidur bersama sejak beberapa bulan lalu.


Sumber berkata, pasangan berkenaan sebelum ini bijak menyembunyikan perbuatan terkutuk mereka kerana rumah itu turut dihuni anak perempuan terbabit yang berusia 20 tahun serta dua anak lelaki belasan tahun.


Menurutnya, mungkin meluat dan tidak mahu bersubahat dengan sikap ibunya yang bergelumang dosa, anak perempuan itu sendiri yang membuat laporan supaya ibunya ditahan.


“Ketika serbuan wanita itu membuka pintu rumah dan membenarkan penguat kuasa masuk seolah-olah tidak melakukan sebarang kesalahan. “Dia cuba menipu penguat kuasa dengan memberitahu mendakwa teman lelakinya yang ketika itu sudah berpakaian lengkap adalah saudara terdekat yang menumpang buat sementara sebelum memperoleh pekerjaan tetap,” katanya.-bacaan selanjutnya sila ke sini


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved