Gambar budak melayu pakai salib

on 14 Disember 2010

sumber gambar :  http://resepirahsiaku.blogspot.com 

Aku terjumpa gambar ketika melawat satu blog dan membaca satu artikel
mengenai gejala murtad....dan bila aku terpandang gambar ini aku terperanjat...samada gambar ini
betul atau photoshop ,Wallahualam.Tetapi jika gambar ini benar ..tak tahu apa aku nak cakap...Kalau
dilihat daripada suasana bilik dengan tergantung kalimah Allah di dinding belakang menunjukkan dia seorang Islam...dan aku terfikir begitu terukkah gejala murtad di negara kita?Apakah nasib masa depan anak-anak aku?
Selamatkah nanti agamanya????

DAN SEBAGAI ORANG ISLAM AKU MALU DAN RASA TERHINA
ATAS PERBUATAN BUDAK INI.....


Kerana silap penjara selama 27 tahun dapat duit US$ 2 juta

Seorang lelaki yang dipenjara selama 27 tahun atas kes perkosaan yang tidak pernah dia lakukan, akhirnya dinyatakan tidak bersalah oleh pengadilan tinggi Texas, Amerika Syarikat (AS).

Pengadilan Tinggi JenayahTexas menyetujui rekomendasi yang menyatakan Michael Anthony Green tidak bersalah atas tuduhan pemerkosaan yang diarahkan padanya. "Setelah membaca surat pembebasan, saya hampir menangis. Saya sangat bahagia," ungkap Green

Lelaki berusia 44 tahun itu sebelumnya dibebaskan dengan wang jaminan setelah pejabatkejaksaan Wilayah Harris membuka kembali kesnya. Dari pemeriksaan DNA ditemukan jika tuduhan pemerkosaan yang diarahkannya pada tahun 1983 tidak terbukti.

Setelah dibebaskan, Green ketika ini enggan memikirkan untuk apa keputusan yang akan dikeluarkan terhadap dirinya. Dia kini pun bekerja dengan peguambelanya  Bob Wicoff.

Ketika ini Green sedang mengajukan permintaan ganti rugi kepada negara yang telah salah menjatuhkan hukuman kepadanya. Hukum di Texas sendiri menyediakan ganti rugi sebesar USD800 , untuk setiap tahun masa tahanan yang dia jalani.

Jika dilihat dari masa tahanan selama 21 tahun yang dia jalani, Green diperkirakan akan meraih wang ganti rugi sebanyak USD2 juta . Green juga akan menuntut permintaan tidak bersalah dari Gabenor Rick Perry.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved