Trend baru bercuti ,berenang bersama buaya

on 13 Disember 2010






ada siapa yang berani....

Pizza dan sushi dibuat dari Labah-labah, Ulat, dan Serangga lainnya

Tanoshii Konchu Ryhori' adalah nama sebuah buku masak yang penuh dengan resepi makanan dari serangga. Buku ini diterbitkan oleh Shoichi Uchiyama, yang mengsyorkan agar orang-orang memakan serangga daripada haiwan. Uchiyama tinggal di Tokyo dan  menurut Uchiyama,kajian menunjukkan bahawa serangga kaya dengan nutrisi dan bahkan banyak serangga yang mempunyai nutrisi yang lebih seimbang daripada ikan. Selain itu, serangga lebih cepat besar dan memerlukan maknan yang lebih sedikit daripada haiwan mahupun ikan. Walaupun alasan Uchiyama ini aneh akan tetapi Organisasi UN Food Agriculture setuju dengan pendapatnya.


Di dalam buku resepi serangga nya itu, kalau anda membuka di halaman ke 256, maka anda akan mellihat banyak sekali (ada 64 foto) resepi berbagai makanan yang terbuat dari serangga. Dari pizza yang taburkan dengan labah-labah, ulat-ulat, dan serangga lainnya sampai dengan resepi lipas yang direndam dengan cuka. Ada juga sushi-sushi yang terbuat dari serangga. Berikut foto-foto dari sushi dan pizza yang dari serangga tersebut.



[Hebat] Wanita ini baru 20 tahun tapi sudah jadi ketua polis

Marisol Valles Garcia, menjadi ketua polis termuda. Di usianya yang baru  20 tahun, mahasiswi ini rasmi dilantik menjadi ketua polis di suatu kota kecil di negara bahagian Chihuahua, Mexico.

Keinginan Garcia menjadi polis kerana dia sudah bosan dengan rasa ketakutan dari penjenayah yang berkeliaran di kotanya, Praxedis G. Guerrero, sebuah kota berpenduduk tidak sampai9000 orang. Praxedis ialah sebuah kawasan kekuasaan para mafia.



Kota Praxedis ini sering menjadi kawasan pertempuran dua penajah dadah iaitu, Juarez dan Sinaloa. Mereka telah membunuh ketua pilis dan datuk bandar sebelumnya. Namun, Garcia memberanikan diri menduduki posisi "neraka" itu.


Sebagai ketua polis, Valles mempunyai 12 anggota dibawahnya. Langkah pertama Garcia memerintahkan mereka pergi memeriksa rumah-rumah dan mencari punca kejadian pembunuhan lapan orang.

Gremlin dah pandai rogol budak perempuan

Ini bukan Gremlin dalam wayang tetapi seorang lelaki yang diberi gelaran Gremlin telah 
di hukum pnjara kerana merogol.Yang dia rogol adalah budak perempuan seramai 5 orang...saya petik
dari kosmo online

WELLINGTON, New Zealand - Seorang lelaki berusia 47 tahun yang diberi nama jolokan sebagai lelaki Gremlin, Tama Te Kira (gambar) dihukum penjara lapan tahun dan lapan bulan kerana kesalahan merogol dan melakukan penderaan seksual terhadap lima budak perempuan, lapor sebuah akhbar semalam.

Keputusan itu dijatuhkan oleh Hakim Ron Young di Mahkamah Tinggi Wellington selepas dia mengaku bersalah terhadap semua dakwaan ke atasnya yang berlaku pada awal 1990 hingga 2005.

Dia melakukan serangan seks terhadap budak perempuan berusia lapan tahun, 11, 12 dan 15 tahun.

Lelaki itu turut merogol seorang gadis berusia 22 tahun selepas dia cuba melakukan serangan seks ke atasnya semasa berusia 11 tahun.

Dalam semua kes, dia memasuki bilik tidur si mangsa dan mula menyentuh tubuh mereka semasa sedang tidur.

Seorang budak perempuan berumur 13 tahun membunuh diri akibat perbuatannya.

Te Kira diberi jolokan lelaki Gremlin berdasarkan bentuk makhluk asing dalam filem Gremlins.

Dia memiliki wajah itu kerana menghidap penyakit genetik yang menyebabkan tubuhnya menjadi kecil, berdepan masalah jantung dan memiliki wajah yang berbeza dengan manusia. - Agensi

Jealous tengok abang monyet ni...

pandai betul abang monyet ni ...pasti ramai yang jealous....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved