Aksi polis membelasah wanita

on 16 November 2010





wanita ini telah dibelasah oleh seorang polis.Kejadian ini 
berlaku di negara China....
Laporan telah dibuat dan rakaman CCTV telah dijadikan
bahan bukti.....


Nenek retak tempurung kepala halang pencuri curi keretanya

Jean Burrows, 66 tahun retak tempurung kepalanya setelah cuba menghalang pencuri mencuri kereta volvonya.Dia dipercayai berpaut pada bonnet keretanya untuk menghalang pencuri itu.Mukanya juga mengalami kecederaan.

Kejadian itu berlaku semasa dia meninggalkan keretanya di halaman rumah kawannya yang berusia 91 tahun.Kunci keretanya di tinggalkan didalam kereta kerana membantu kawannya masuk kekenderaannya.Tiba-tiba seorang lelaki dalam lingkungan 20an masuk ke keretanya dan nenek itu terus cuba menghalang pencuri itu.selanjutnya >(link)

Sebuah sekolah di China larang muridnya ke toilet

toilet monster Pictures, Images and Photos


Sebuah sekolah di China melarang muridnya untuk pergi ke toilet semasa ada pelajaran di kelas. Mereka diminta untuk menahan jika hendak ke toilet sehingga habis waktu pelajaran itu. Peraturan ini dibuat setelah guru di SMU Sanmenxia sering kali melihat murid-muridnyaa meminta iizin pergi ke toilet ketika pelajaran masih berlangsung.

Peraturan baru yang dibuat pihak sekolah yang berada di daerah Shandong tersebut, ditulis dalam sebuah sepanduk yang terpampang di sekeliling sekolah. Dalam sepanduk tersebut pihak sekolah meminta agar muridnya untuk mula  mengatur jadual mereka pergi ke toilet.

Peraturan yangluar biasa itu  disambut dengan ejekan dan gelak tawa dari muri-murid. Berbagai tanggapan positif dan negatif pun bermunculan, tidak hanya datang dari para siswa tetapi juga dari salah seorang pengajar di sekolah tersebut.

Meskipun demikian pihak sekolah tidak peduli dengan tanggapan tersebut dan tetap dengan keputusannya. Mereka mengatakan bahawa keputusan ini dibuat bukanlah tanpa alasan. Ini merupakan efek dari kelakuan murid-murid itu sendiri yang sering meminta izin ke toilet semasa guru mengajar mata pelajaran.

Kerana nak untung,manusia menunjukkan kebodohannya


makanan ini sengaja di ukir untuk menarik perhatian orang..
mereka ini hanya memikirkan keuntugan sahaja tanpa memikirkan sensitiviti 
orang lain...betapa bodohnya manusia yang sampai sanggup mencipta bentuk
makanan sebegini....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved