Apakah zaman Charlie Charplin ada handphone?

on 29 Oktober 2010

Misteri. Sebuah  filem komedi Charlie Chaplin yang dibuat tahun 1928 menampakkan gambar seseorang bercakap dengan benda mirip handphone. Padahal  pada masa itu, belum ada satupun handphone di buat.

Adegan aneh ini ditemukan oleh seorang pengarah filem yang berasal Ireland, George Clarke. Clarke yang penggemar Charlie Chaplin kehairanan ketika menjumpai adegan seseorang berjalan dan bercakap melalui sebuah perangkat yang amat mirip handphone.

Memang jika dilihat, adegan itu menampilkan seseorang yang tidak jelas lelaki atau wanita, bercakap sambil memegang objek hitam di telinga. Adegan berkenaan terdapat dalam menu ekstra DVD film Charlie Chaplin berjudul 'The Circus'. Tayangan ini bukan bahagian dalam senario filem, melainkan tayangan orang biasa yang lalu lalang sebelum filem dimulai.

Spekulasi berkembang apakah objek itu ponsel atau bukan. Malah, banyak berpendapat orang itu datang dari masa depan ke tahun 1928 dengan mesin waktu. Sebab, sangat tidak mungkin handphone sudah ada di zaman itu.

Ada yang percaya bahawa itu handphone dan ada juga yang tidak percaya. Untuk lebih jelas anda saksikan video berikut :


Tak tahan,pasangan adakan hubungan seks di sebuah restoran pizza


Sepasang kekasih yang sedang dimabuk kepayang mengadakan hubungan seks di sebuah restoran pizza (Pizza Express) di Manchester, England.

Ramai orang awam yang lalu di depan restoran itu dan melihat adegan panas pasangan ini dan mereka berebut untuk mengambil gambar menggunakan handphone mereka.

Salah seorang peminat kelab Manchester  menceritakan bagaimana pasangan itu melakukan adegan ciuman dengan begitu bernafsunya.

"Kami menyangka mereka mungkin staf  restoran tersebut. Semasa melalui restoran, kami  terkejut dan berhenti melihat adegan panas ini. Celana si lelaki melorot ke bawah sampai pergelangan kaki," kata saksi.

Ruangan restoran itu nampak terang dan jelas. Ada botol anggur yang sudah kosong dan dua gelas di atas meja.

Juru bicara resto Pizza Express, yang terkejut dengan tersiarnya peristiwa ini dan akan menyiasat perkara ini.(link)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved